Menu główne
Forum
Klubowicze
jonowaty |
Dodany dnia 02-05-2015 21:32 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Nie wiem czy to problem, czy ten typ tak ma, walczę do ponad tygodnia z długim kręceniem F3P... sprawa ma się tak.
1. Silnik zimny - stary akumulator, słychać że zwalnia podczas kręcenia... YouTube Video 2. Silnik pracował parę minut, nico się ugrzał na postoju, zgasiłem go, po 20 minutach próbuję odpalić - w między czasie wymieniłem akumulator na lepszy kręci jak szatan ale to mu nie pomaga YouTube Video Co zostało zrobione - Krokowy - działa - Świece - wszystkie 4 wyglądają identycznie, żadna nie ma nagaru, ani nie jest mokra - były wymienione nie dawno przez poprzedniego właściciela - Przewody zapłonowe - nie posiadają przebicia - Silnik pracuje równo na wszystkich cylindrach - Kopułka i palec - nowe - Próba odpalenia przekręcając kluczyk 5-7 razy żeby pompa podała paliwo - to samo - Podciśnienia - nie znalazłem nieszczelności - Pedału gazu nie naciskam, bo wtedy jest chyba jeszcze gorzej... - Pies - szczeka bo jeszcze nie oswoił się z samochodem Na tą chwilę, nie wiem czego się już chwycić żeby było lepiej mogę jeszcze ewentualnie zamienić któregoś dnia cewkę zapłonową, bo w C3J mam Valeo która ma może z 3-4 lata od nowości Edytowane przez jonowaty dnia 02-05-2015 21:40 " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 02-05-2015 21:32 |
raV |
Dodany dnia 02-05-2015 23:01 |
Postów: 116 Data rejestracji: 12.06.2009 15:15 Skąd: śląskie Mikołów |
Dziwne to że po nagrzaniu trochę, dłużej kręci, bo czytałem tu na forum że w F3Nach dłużej kręci żeby olej rozprowadzic, więc i u Ciebie też tak pewnie jest. Ktoś tu tak kiedyś pisał o tym kręceniu na sucho zanim wtrysk puści paliwo, mogę się mylić więc nie hejtujcie
"Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN." Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 297000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 03-05-2015 18:46 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Co to jest za czujnik i jakie powinien wskazywać wartości oporu i czy w otworach zaznaczonych na zielono powinno coś być śruba a może coś przymocowane czego nie ma
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 03-05-2015 18:53 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
czujnik spalania stukowego nie powinno chyba Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 03-05-2015 18:55 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@Kujtek no właśnie nic nie pokauje...
a czujnik położenia wału i czujnik temperatury dla komputera gdzie znajdę najlepiej zaznaczcie mi to na jakimś zdjęciu, będzie szybciej Temperatury, to pewnie ten jaśniejszy po prawej stronie zdjęcia to przy temp. 16*C ma 3850 ohm'ów czyli prawidłowo ( wg. książek 2000-3000 ohm dla temp. 20*C a im zimniej, tym więcej ) Edytowane przez jonowaty dnia 03-05-2015 19:10 " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 03-05-2015 19:20 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@jonowaty tak, temperatury cieczy dla sterownika to ten po lewej kremowy, a czujnik położenia wału jest centralnie nad skrzynią przy silniku, w cleonie ładnie go widać Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 03-05-2015 19:21 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@Kujtek a jakimi oporami powinien się cechować
Tutaj to chyba go bez wyjęcia minimum puszki z filtrem nie zobaczę w C3J jeżeli dobry czujnik zmierzyłem, pokazał 230 ohmów.... można go w razie czego zamienić z C3J czy tak jak większość rzeczy nie Edytowane przez jonowaty dnia 03-05-2015 19:27 " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 03-05-2015 19:34 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
mi autodata mówi że przy 20stC ma mieć 3060-4045ohm opór czujnika poł. wału to 150-250ohm powinien podejść z cleona, niby wszystkie czujniki położenia wału w 19 są zamienne Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 03-05-2015 19:36 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@Kujtek kurde... ja go w F3P z góry to nawet nie widzę jak nie rozmontuję filtra to nie sprawdzę chyba jutro rano się zabiorę za niego...
jakieś inne czujniki mogę jeszcze sprawdzić chyba już wszystkie sprawdziłem poza luzem zaworowym, który sprawdzam od 3ech dni i nawet pokrywy zaworów jeszcze nie zdjąłem Treść dodana dnia 04 maj 2015 10:22: Czujnik położenia wału... czysty - C3J, Brudny - F3P Zmieniłem czujnik iiii..... to jest absolutnie pierwsze odpalanie po 2 dniach postoju i wymianie czujnika... YouTube Video BRAWO 2 tygodnie walki Podejrzewam, że brudas też jest dobry, tylko tyle że był brudny Edytowane przez jonowaty dnia 04-05-2015 10:22 " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
ANDI |
Dodany dnia 04-05-2015 11:10 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
hym, dałeś mi do myślenia, moja 16 też ma ostatnio problem z odpaleniem ale podejrzewam cewkę, dziś chyba albo jutro odbiorę nową i obczaimy.. wczoraj poprawiałem masy w aucie i dalej.. jak zimna to kręci i kręci a jak odpali to łapie tak jak by każdy gar z osobna a na ciepłym od strzała... czujniki temperatury zamienione ale dalej lipa
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 06-05-2015 19:35 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
tamten film, to chyba był przypadek, że odpalił na strzała drugi raz taka sytuacja na zimno nie miała miejsca
Wymieniłem dodatkowo cewkę zapłonową na 3 letnią Valeo. Na zimno - czy to już jest ok czy jeszcze coś go boli YouTube Video Na ciepło - tu jest wg. mnie ok YouTube Video Treść dodana dnia 14 maj 2015 10:10: Czy takie luzy zaworowe na zimnym silniku są przyczyną powyższego problemu Treść dodana dnia 09 czerwiec 2015 16:19: Kończy się tutaj na końcu oplotu... Przewód łączący czujnik spalana stukowego z komputerem... dlaczego do środka wchodzi jakaś lipna masa fabryka rzeźba co to ma na celu nie rozumiem tego połączenia.... Edytowane przez jonowaty dnia 09-06-2015 16:25 " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-06-2015 16:28 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
to jest ekranowanie kabla poczekaj pójdę zobaczę jak to u mnie wygląda Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 09-06-2015 17:26 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Luzy są złe, ssaki mają mieć 0,20 natomiast wydmuchaki mają mieć 0,40. patrząc od rozrządu masz następująco krzywki:
wydech-ssanie (4), wydech-ssanie (3), ssanie-wydech (2), ssanie-wydech (1). Kolejność regulacji masz dla przekrycia (momentu, gdy oba zawory są całkowicie zamknięte a krzywki skierowane w dół) na kolejnych garkach oba zawory dla cylindra: 1 > 4, 3 > 2, 4 > 1 2 > 3. Czytaj, gdy oba zawory cylindra 1 się przekrywają (tego przy zamachu - francuzi liczą je od D strony) regulujesz oba zawory cylindra 4 (tego przy napędzie rozrządu)... I tak, źle ustawione luzy zaworowe mogą powodować problem z odpaleniem zimnego silnika, który na zimno ewidentnie za długo kręci, na ciepło powinien odpalać mniej więcej jak na tym filmiku, co wskazówka najpierw podnosi się po odpaleniu do 500 a potem normalnie (przyczyny tego dziwnego zachowania wskazówki szukaj w czarnej skrzynce). Treść dodana dnia 09 czerwiec 2015 17:31: @jonowaty A i jak będziesz miał przed sobą głowicę bez pokrywy zaworów zwróciłbyś uwagę jak wygląda od strony wewnętrznej mocowanie oczka do wyciągania silnika tego po strony skrzyni biegów, ostatnio z @Kujtek się zastanawialiśmy czy tam też jest dziura na wylot i śruba wkręcona tylko do jej połowy, miło jakbyś strzelił fotkę... Edytowane przez dj_mafiozo dnia 09-06-2015 17:33 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-06-2015 17:33 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@dj_mafiozo jest dziura bo mi wlasnie tam lecialo. sruby trzymajace wspornik od strony skrzyni zaslepiaja te dziur Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 09-06-2015 18:49 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
jak sprawdzić, czy TPS działa prawidłowo?
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-06-2015 19:24 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
mówiłem ci, zapalanie to nie wina tps, możesz go odpiąć nawet a i tak auto zapali (sprawdzałem). będzie aby kuleć podczas jazdy, gasnąć zobacz jeszcze czy jest dobre przejście z 29 pinu kompa na wsuwkę rozrusznika... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 09-06-2015 20:36 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@Kujtek no bez TPS jest to samo, tylko żę jak odpali, to mu obroty już nie maleją
a jakieś wyjaśnienie połączenia pinu 29 z rozrusznikiem " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-06-2015 20:42 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
sprawdź, serwisówka tak mówi jak będzie słabe/przerwane to popraw żeby było dobre Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |