19 Kwietnia 2024 00:56:17
Zdjęcia użytkowników
DominikR19 Morcin
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Zmiana silnika 
ArbuzzZ
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06-05-2015 14:53
Awatar


Postów: 165

Data rejestracji: 05.04.2014 11:11
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Witajcie szybkie pytanie chce zmienić silnik z F2N na 2.0 115km lub 150km z megane i pytanie czy wszystko ładnie podejdzie ? jak z montażem ? co trzeba przerabiać? jak z łapami silnika i elektroniką ? no chyba ze znacie jakieś silniki które mniej problemowo przełożyć Smile najniższa pojemność to 2.0 L

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-05-2015 14:53
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-05-2015 14:57
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

wszystko ładnie podejdzie

bez problemu, trochę osób tak jeździ i chwali

wydech będziesz musiał dopasować

silniki siądą bez problemu na łapy obecnego

skrzynia podejdzie też bez problemu

w każdym wypadku zdjęcie immobilizera (około stówy)

elektronika nie problem, Lesiu zrobił opis jak podpiąć silnik z megany do 19 -> http://renault19....d_id=44337

będziesz musiał dołożyć pompę paliwa

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
ArbuzzZ
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-05-2015 22:44
Awatar


Postów: 165

Data rejestracji: 05.04.2014 11:11
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

E no to super czyli od jutra biore sie za szukanie całego silnika z elektroniką wiazkami
dziękuję bardzo za odpowiedź

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 06-05-2015 22:52
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@ArbuzzZ najlepiej kupić całe auto bo przy takim kupowaniu to zawsze czegoś brakuje, jakiś węży, wsporników, śrubek itp.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
ArbuzzZ
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2015 16:00
Awatar


Postów: 165

Data rejestracji: 05.04.2014 11:11
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

ej dobra to teraz pytanie jak z osiami i wzrotnicami ? jak z zawieszeniem ? maglownice wiadomo trzeba zmienic

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2015 16:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@ArbuzzZ nic nie ruszasz. silnik łączysz ze swoją skrzynią, półosi nie ruszasz. nie masz wspomagania z tego co widzę.
jak chcesz wspomaganie to jeszcze masz do zmiany kolumnę kierowniczą bo z wspomaganiem krótsza jest
jak nie chcesz wspomagania zakładać to albo pomijasz pompę w osprzęcie albo jak się nie da pominąć to dajesz krótki obieg (zaraz z pompy w zbiorniczek, ja tak mam)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
ArbuzzZ
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2015 07:09
Awatar


Postów: 165

Data rejestracji: 05.04.2014 11:11
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

A ok to super a jak wytrzyma to skrzynia ? bo jednka jest różnica z 1.7 do 2.0 150km i jak z pompą abs ? tez trzeba zaślepić ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
 
Lesiu11
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2015 08:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

sprawna skrzynia i nie zamęczona normalnie wytrzyma, nie jest szczególnie słabsza od tej z 16v więc wytrzyma normalne użytkowanie, nienormalnego to i skrzynia z 2.0 oryginalna nie wytrzyma.

abs nic nie ma wspólnego z silnikiem tylko z hamulcami.

hamulce to w ramach przyzwoitości wypadałoby dać przynajmniej wentylowane na przód i serwo większe np z 16v albo megany, albo chociaż przednie z 16v

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
herubini89
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2015 19:52
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

No niezłe jaja. Chyba Cię wykończył ten F2N...
Ale trochę kopania jest, tym bardziej że Ty nie masz żadnej elektroniki, tylko trochę elektryki.
Tak skrzynia jest dobra pod 2.0 16V, ale niespecjalnie zagra z 8V, bo przy 100 km/h silnik kręci 3 tys.
ABS? A skąd on się tam wziął?
Wentylowane już ma, jakby co. Oczywiście zawsze warto dać lepsze.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
ArbuzzZ
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2015 20:19
Awatar


Postów: 165

Data rejestracji: 05.04.2014 11:11
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

No wykańcza mnie dlatego plan jest prosty czyli : F2N doprowadzić do stanu BD a potem pojeżdzić i w wakacje zakupic silnik z megane 2.0 150km do tego sportowe zawieszenie, lepsze zaciski, nowe klocki tarcze, tuleje wahaczy, swożnie, lakier do pomalowania komory silnika i mysle ze w zime zaczne mój projekt Grin zreszta zobaczymy jak bedzie z kasą Grin bo silnik z megane troszke kosztuje a już bardziej oplacalne jest kupic całą megane najlepiej rozbitka Grin więc jak wszystko bedzie to bede zaczynał Grin a F2N pójdzie pod kocyk i będzie czekał na lepsze jutro


Treść dodana dnia 11 maj 2015 20:23:

herubin kiedy umawiamy się na kawę ? ha zobaczysz swoje dziecko Grin co prawda nie jest najpiekniejsza jeszcze jej potrzeba grubej kosmetyki lakieru ale juz jest łądniej Grin

Edytowane przez ArbuzzZ dnia 11-05-2015 20:23
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2015 20:34
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk


Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Lesiu11
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 12-05-2015 08:04
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

ta bordowa to nie 16v, 16v miała dwukomorówki i białe liczniki

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
ArbuzzZ
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 12-05-2015 22:05
Awatar


Postów: 165

Data rejestracji: 05.04.2014 11:11
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Dzięki pany za pomoc za nie długo biorę się za prace i nawalam nadgodzinki i myślę że za jakieś 16 tygodni zacznę składować części i rozpocznę przekładkę Grin


Treść dodana dnia 12 maj 2015 22:09:

Fajnie by było jak by znalazł się ktos z okolic Dąbrowy Górniczej co ogarnia temat przekładki bo podejrzewam że pomoc będzie potrzebna Grin głównie przy kabelkach Grin

Edytowane przez ArbuzzZ dnia 12-05-2015 22:09
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 12-05-2015 22:40
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@ArbuzzZ jak nie jesteś daltonistą, masz lutownicę i cynę to dasz radę samemu zrobić:

http://renault19....d_id=44337

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Lesiu11
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12-05-2015 22:50
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

hehe akurat skończyłem dla siebie wiązke, jak nie zapomne to zrobię i wrzucę do tamtego tematu foto tych kostek.

pamiętaj, ze po 96 roku już każda renówka ma immobilizer (nieliczne pierwsze megany musiały nie mieć, bo ta z której mam sterownik nie miała). Rozprogramowanie wiąże się z kosztem 100-150zł.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: