Menu główne
Forum
Klubowicze
ANDI |
Dodany dnia 09-05-2015 11:48 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Czy ma ktoś z Was jakiś patent na 'wyciągnięcie' prędkości z impulsatora?
Mam alarm, który ma opcje zamykania drzwi w czasie jazdy.. no i chciałbym aby to zadziałało przy prędkości 20/30km/h a nie tak jak w instrukcji jest napisane przy wciśnięciu pedału stop No i pewnie komuś się do czegoś innego też to może przydać. Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-05-2015 11:48 |
Kujtek |
Dodany dnia 09-05-2015 12:37 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@ANDI dolutuj 2 kabelki do wtyczki do której wpinasz kostkę linki, sygnał i masę Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
ANDI |
Dodany dnia 09-05-2015 14:09 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
i co niby z tymi kabelkami zrobić więcej?
chce to zrobić jakoś tak aby gdy będzie się kręciło z prędkością np 30km/h to ma zostać z kostki impulsatora pójść sygnał.. tylko jak ogarnąć to "30km/h" Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 09-05-2015 14:12 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Kujtek co tam ma lutować skoro to tam jest? Andiemu nie o to chodzi. Przecież ma fabrycznie taką linkę. Chodzi o to, że alarm ma funkcje zamknięcia zamków po wciśnięciu pierwszy raz hamulca. Teraz tak: linka podaje impulsy ileś razy na jeden obrót. Układ musiałby policzyć np do 10 impulsów i podać sygnał zamiast sygnału ze światla stopu. Można by spróbować podłączyć ten alarm pod fioletowy kabelek u zobaczyć, może zadziałą bez przeróbek. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
ANDI |
Dodany dnia 09-05-2015 14:50 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Lesiu11 obczaje i zobacze, ale jakies dziadostwo do 'wykrywania szybkosci' i tak by sie przydalo ktore mozna by wykorzystac na rozne sposoby
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-05-2015 17:23 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Lesiu11 pytanie było proste, jak wyciągnąć
a że o to chodzi... hmm, linka daje 5 pulsów na przejechany metr... to wychodzi że przy więcej niż 42 sygnałach na sekundę (30 km/h) powinno zamykać... na tej centralce jest jakaś kalibracja prędkości? Treść dodana dnia 17 lipiec 2015 16:15: i co coś wymyśliłeś? bo ostatnio na to trafiłem: http://www.elektr...ml#5973562 Edytowane przez Kujtek dnia 17-07-2015 16:15 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
ANDI |
Dodany dnia 17-07-2015 22:33 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Nic nie wymyśliłem, musze się wdac w temat z linka
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 17-07-2015 23:10 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@Kujtek Błędny kierunek myślenia,w ten sposób zamknie po przejechaniu pewnego dystansu.Przy 42 impulsach bedzie to 8,4 m. @ANDI Trzeba by zaadaptować "cóś" gdzie można ustawić próg zadziałania od częstotliwości,a nie od liczby impulsów. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 18-07-2015 00:11 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@grzes70 ale mi o to chodzi żeby wyregulować (jeśli to możliwe) centralkę w jakiś sposób, a 42 imp/sek to akurat 30km/h u nas.
@ANDI no to akurat by było to co trzeba, musiałbyś wzorcową częstotliwość ustawić na 42Hz i wejście do impulsatora podpiąć, potem wyjściem jakoś sterować pewnie przez jakiś tranzystor bo mocy na sterowanie bezpośrednio przekaźnikiem raczej za mało będzie. do tego jak przekroczysz ustaloną prędkość to przekaźnik będzie spięty. będzie ci wtedy działać? hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
grzes70 |
Dodany dnia 18-07-2015 01:52 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@Kujtek Ok,coś mnie ściemniło. Częstotliwość=prędkość,liczba impulsów=droga. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 18-07-2015 12:47 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
i tak czytałem o tym to wbudowany generator jest trochę słaby, chyba najprościej i najlepiej układ ne555, (kalkulatory powiedział mi że ma być kondensator 470 mikrofaradów, r1 1ohm, r2 35 ohm)
http://i.imgur.co... hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
pavko |
Dodany dnia 19-07-2015 22:46 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
To co jest potrzebne w tym projekcie to przetwornik częstotliwość napięcie, potencjometr i komparator. Przetwornik w raz z wzrastającą prędkości jazdy będzie podawał na wyjście coraz wyższe napięcie. Potencjometrem ustawimy sobie napięcie odniesienia powyżej którego komparator ma podać na wyjście sygnał zamknięcia drzwi. To tak w największym skrócie. Polecam przeczytać to: http://elportal.p...61_087.pdf a później będzie już z górki. Dodam że niekoniecznie trzeba montować ten układ. Można próbować zaadoptować elektronikę z obrotomierza bo tam też występuje taki układ. A tak już zupełnie na marginesie: ja osobiście zrobiłbym to na jakimś najprostszym mikrokontrolerze bo koszt będzie podobny a ilość elementów minimalna. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |