18 Kwietnia 2024 23:58:16
Zdjęcia użytkowników
traker86 __NEO__
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Naprawa podświetlenia w przycisku sekwencyjnym szyb 
Kujtek
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2015 12:56
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Naprawiałem i zrobiłem fotki co i jak.

Potrzebne:
2 sprawne dłonie (najlepiej prawa i lewa)
lutownica
cyna
żaróweczka 12v z długimi wąsami
odsysaczka do cyny (da się bez ale bardzo ułatwi)
młotek albo imadło
kawałek grubego metalu
płaski cienki śrubokręt

1. ściągamy górę, najpierw środek po bokach podważamy
i.imgur.com/2E6nfgx.jpg
2. potem tak jak na fotce po jednej a potem po drugiej stronie. nie bać się, nie pęknie nic
i.imgur.com/culBAjC.jpg
3. i.imgur.com/6QryQZh.jpg

4A. przycisk do góry nogami, kawałek blachy albo tak jak ja klucz który wpasuje się od dołu i wybijamy
wybijać równo! bo bez tego można popsuć ścieżki (da się naprawić)
i.imgur.com/jlNoTvE.jpg

4B. przycisk w imadło i zamiast od dołu wybijać to ściskamy (nie miałem imadła więc brak fotek)

5. mamy coś takiego
i.imgur.com/PjepBP1.jpg

6. wypychamy od dołu czymś albo od góry podważamy (uwaga bo od spodu są elementy na płytce!)
i.imgur.com/HkJxzZw.jpg

7. odlutowujemy te dlugie nóżki
i.imgur.com/k2fpYhn.jpg

8. teraz trzeba rozlutować płytki. bierzemy lutownicę, tak jak na fotce, od dołu grzejemy a wyciągamy od góry płytki
i.imgur.com/SAGXfqH.jpg

9. tak wyglądają rozlutowane części przekaźników i elementów
i.imgur.com/C83PVkd.jpg

10. pozbywamy się resztek cyny w dziurkach na druciki żarówki, grzejemy z jednej, wysysamy z drugiej. polecam odkleić żółtą taśmę z jednej strony, ułatwi nam wyciągnie cyny
i.imgur.com/beAHNV4.jpg

11. ma wyglądać tak, mają być 2 dziurki
i.imgur.com/umI3oVI.jpg

12. wsadzamy żaróweczkę żeby była jak najbliżej płytki
i.imgur.com/O3XB5db.jpg

13. lutujemy żaróweczkę
i.imgur.com/ZXb1r5x.jpg

14. czyścimy te długie piny z resztek cyny
i.imgur.com/m5M6MrQ.jpg

15. pi razy drzwi ma być w miarę mało jej na czubkach
i.imgur.com/oJDjlh0.jpg

16. wsadzamy długie piny w obudowę przycisku, zobaczycie że są po jednej stronie miejsca na nie aby. zapomniałem zrobić tą fotkę
mają być wsadzone do końca, proste i przy ściance równo

17. wrzucamy na to płytkę z przekaźnikami, z jednej strony są miejsca na długie piny, dopchnąć z wyczuciem do końca
i.imgur.com/ffBF6WG.jpg

18. lutujemy piny do płytki
i.imgur.com/aGB62xO.jpg

19. nakładamy płytkę z elementami na to, wejdzie w jeden sposób bo są nieregularnie ułożone (po jednej stronie 3 miejsca po drugiej 2)
i.imgur.com/kxfDB30.jpg

20. lutujemy górę
i.imgur.com/Akb5jFC.jpg

21. wciskamy najpierw boczne przyciski, potem środek

22. voila! zrobione

Edytowane przez Lesiu11 dnia 18-05-2015 08:59
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 16-05-2015 12:56
Awatar
TermiFNFAL
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2015 04:14
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

przydatna fotorelacja Wink
przycisk widzę ładniejszy z zewnątrz i mniej podatny na zużycie niż w clio, u siebie nie mam ale miałem (nie)przyjemność robić Grin

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2015 09:15
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@TermiFNFAL co ciekawsze identyczny (oprócz wyglądu i kształtu na górze) jest przycisk z R21 (były dwa typy). nie wiem czy nie jest taki sam też przycisk w R25, nie miałem okazji go rozbierać
jak wygląda w clio?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
TermiFNFAL
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2015 12:12
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Robiłem z 3 lata temu i dobrze nie pamiętam, ale te miejsca stykowe są tylko po 1 na stronę i szybko się wyklepują Grin
wygląda dość podobnie do zwykłego przycisku od clio tyle że jest wyższy, niestety w googlach nie znalazłem nawet zwykłego żeby wkleić obrazek :/

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
chazy_chez
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2015 16:20
Awatar


Postów: 76

Data rejestracji: 14.08.2012 09:18
Skąd: śląskie
Mysłowice

Świetna fotorelacja, jednak kompletnie niepraktyczna.
Żeby przywrócić oświetlenie przycisków, wystarczy przylutować wąsy do tych pinów:

[img]http://i62.tinypic.com/148i5qe.jpg[/img] is not a valid Image.

Nie trzeba rozbierac przycisku.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2015 16:34
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@chazy_chez ile ludzi tyle pomysłów. zgadzam się, Twój sposób jest 10x szybszy i 10x łatwiejszy Smile
ja chciałem mieć jak ori to rozbierałem cały

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
chazy_chez
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2015 17:29
Awatar


Postów: 76

Data rejestracji: 14.08.2012 09:18
Skąd: śląskie
Mysłowice

Fakt faktem, dzięki Tobie dowiedziałem się w końcu jak wygląda ten przeklęty przycisk w środku ;p


Treść dodana dnia 18 maj 2015 08:18:

Tak czy siak, temat powinien znaleźć się w FAQ.

Edytowane przez chazy_chez dnia 18-05-2015 08:18
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
 
Lesiu11
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2015 08:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

dodałem

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
czekus
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2015 13:55
Awatar


Postów: 442

Data rejestracji: 18.11.2011 13:04
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

A ma ktoś podobna foto relację z przyciskami od awaryjnych
Chciałbym wymienić zaroweczki,a nie wiem jak się za to zabrać,czy to będzie w podobny sposób?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 160000km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2015 14:00
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@czekus taki bez "wózeczka" w środku? jak chcesz to mogę zrobić takie fotostory bo gdzieś mam taki. akurat oprócz sekwencji naprawiałem własnie przycisk od awaryjnego ale wczoraj wróciły do właściciela

@Lesiu11 jeszcze kiedyś zrobiłem jak naprawić przycisk zwykły ph1, zacinał się i puszczał prąd na podświetlenie deski -> http://renault19....d_id=42681

Edytowane przez Kujtek dnia 19-05-2015 14:06
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
TermiFNFAL
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2015 14:48
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

a jak wygląda w R19 przycisk od awaryjnych? Bo jak tak samo jak w clio to ja robiłem kiedyś tutorial z wymianą żaróweczki, masakra jest, tyle zabawy z taką głupotą

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
dj_mafiozo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2015 16:05
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@Kujtek Przyciski od Ph1 i Ph2 różnią się tylko klawiszem, który jest wymienny, sam mam założone chyba ze dwa włączniki od Ph1 z klawiszami dwójkowymi, z tego co pamiętam to awaryjne i centralny, na 100% awaryjne.
@TermiFNFAL Przycisk od awaryjnych ma w środku kilka styków i na klawiszu są wąsy, które te styki stykają w odpowiedniej kolejności w zależności czy są włączone czy nie (dlatego wyciągniesz przycisk od awaryjnych z kostki i nagle brak migaczy w ogóle), natomiast żaróweczka tylko w tym przycisku jest nie w oprawce, z której i tak można sobie napsuć nerwów, żeby wymienić, ale wąsy są zaciśnięte pod stykami od podświetlania, najłatwiej wyrwać żaróweczkę i przylutować nową, tylko musisz mieć albo lutownicę oporową do elektroniki, albo taki grot do zwykłej kolby:
[img]http://i90.twenga.com/ogrod-i-majsterkowanie/groty-do-lutownic/grot-do-lutownicy-transformatorowej-tp_3528988903972198212f.jpg[/img] is not a valid Image.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
TermiFNFAL
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2015 22:13
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

to chyba coś podobnego jak w clio, ja wiem że rozbierałem te dwa piny (są że tak powiem dwuczęściowe) odpowiedzialne za żarówkę, wąsy żarówki wsadzałem pod piny i zaciskałem z powrotem plus lutowanie - ale grot przykładałem do pinu na zewnątrz przycisku bo do środka nie chciał wejść ^^

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
dj_mafiozo
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2015 22:38
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@TermiFNFAL Nie potrzebnie komplikujesz sobie życie, ja wyrwałem spaloną płaskoszczypcami, oczywiście wąsy się urwały przy bańce, więc je odgiąłem, żeby przypadkiem zwarcia nie powodowały a następnie do styków przylutowałem nową zwykłą kolbą transformatorową z takim grotem jak powyżej, całość łącznie z wyciągnięciem włącznika i ściągnięciem klawisza 5 minut i świeci już czwarty rok, jedyne co mi we wnętrzu nie świeci to właśnie sekwencyjny przycisk od szyby kierowcy bo jakoś nigdy nie miałem się czasu za niego zabrać, mimo że mam ich kilka (żaden nie świeci).

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: