Menu główne
Forum
Klubowicze
Kujtek |
Dodany dnia 16-05-2015 12:56 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Naprawiałem i zrobiłem fotki co i jak.
Potrzebne: 2 sprawne dłonie (najlepiej prawa i lewa) lutownica cyna żaróweczka 12v z długimi wąsami odsysaczka do cyny (da się bez ale bardzo ułatwi) młotek albo imadło kawałek grubego metalu płaski cienki śrubokręt 1. ściągamy górę, najpierw środek po bokach podważamy 2. potem tak jak na fotce po jednej a potem po drugiej stronie. nie bać się, nie pęknie nic 3. 4A. przycisk do góry nogami, kawałek blachy albo tak jak ja klucz który wpasuje się od dołu i wybijamy wybijać równo bo bez tego można popsuć ścieżki (da się naprawić) 4B. przycisk w imadło i zamiast od dołu wybijać to ściskamy (nie miałem imadła więc brak fotek) 5. mamy coś takiego 6. wypychamy od dołu czymś albo od góry podważamy (uwaga bo od spodu są elementy na płytce) 7. odlutowujemy te dlugie nóżki 8. teraz trzeba rozlutować płytki. bierzemy lutownicę, tak jak na fotce, od dołu grzejemy a wyciągamy od góry płytki 9. tak wyglądają rozlutowane części przekaźników i elementów 10. pozbywamy się resztek cyny w dziurkach na druciki żarówki, grzejemy z jednej, wysysamy z drugiej. polecam odkleić żółtą taśmę z jednej strony, ułatwi nam wyciągnie cyny 11. ma wyglądać tak, mają być 2 dziurki 12. wsadzamy żaróweczkę żeby była jak najbliżej płytki 13. lutujemy żaróweczkę 14. czyścimy te długie piny z resztek cyny 15. pi razy drzwi ma być w miarę mało jej na czubkach 16. wsadzamy długie piny w obudowę przycisku, zobaczycie że są po jednej stronie miejsca na nie aby. zapomniałem zrobić tą fotkę mają być wsadzone do końca, proste i przy ściance równo 17. wrzucamy na to płytkę z przekaźnikami, z jednej strony są miejsca na długie piny, dopchnąć z wyczuciem do końca 18. lutujemy piny do płytki 19. nakładamy płytkę z elementami na to, wejdzie w jeden sposób bo są nieregularnie ułożone (po jednej stronie 3 miejsca po drugiej 2) 20. lutujemy górę 21. wciskamy najpierw boczne przyciski, potem środek 22. voila! zrobione Edytowane przez Lesiu11 dnia 18-05-2015 08:59 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | Dodany dnia 16-05-2015 12:56 |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 17-05-2015 04:14 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
przydatna fotorelacja przycisk widzę ładniejszy z zewnątrz i mniej podatny na zużycie niż w clio, u siebie nie mam ale miałem (nie)przyjemność robić Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 17-05-2015 09:15 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL co ciekawsze identyczny (oprócz wyglądu i kształtu na górze) jest przycisk z R21 (były dwa typy). nie wiem czy nie jest taki sam też przycisk w R25, nie miałem okazji go rozbierać jak wygląda w clio? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 17-05-2015 12:12 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Robiłem z 3 lata temu i dobrze nie pamiętam, ale te miejsca stykowe są tylko po 1 na stronę i szybko się wyklepują wygląda dość podobnie do zwykłego przycisku od clio tyle że jest wyższy, niestety w googlach nie znalazłem nawet zwykłego żeby wkleić obrazek :/ Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
chazy_chez |
Dodany dnia 17-05-2015 16:20 |
Postów: 76 Data rejestracji: 14.08.2012 09:18 Skąd: śląskie Mysłowice |
Świetna fotorelacja, jednak kompletnie niepraktyczna. Żeby przywrócić oświetlenie przycisków, wystarczy przylutować wąsy do tych pinów: [img]http://i62.tinypic.com/148i5qe.jpg[/img] is not a valid Image. Nie trzeba rozbierac przycisku. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 17-05-2015 16:34 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@chazy_chez ile ludzi tyle pomysłów. zgadzam się, Twój sposób jest 10x szybszy i 10x łatwiejszy ja chciałem mieć jak ori to rozbierałem cały Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
chazy_chez |
Dodany dnia 17-05-2015 17:29 |
Postów: 76 Data rejestracji: 14.08.2012 09:18 Skąd: śląskie Mysłowice |
Fakt faktem, dzięki Tobie dowiedziałem się w końcu jak wygląda ten przeklęty przycisk w środku ;p
Treść dodana dnia 18 maj 2015 08:18: Tak czy siak, temat powinien znaleźć się w FAQ. Edytowane przez chazy_chez dnia 18-05-2015 08:18 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 18-05-2015 08:59 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
dodałem Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
czekus |
Dodany dnia 19-05-2015 13:55 |
Postów: 442 Data rejestracji: 18.11.2011 13:04 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A ma ktoś podobna foto relację z przyciskami od awaryjnych Chciałbym wymienić zaroweczki,a nie wiem jak się za to zabrać,czy to będzie w podobny sposób? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 160000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 19-05-2015 14:00 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@czekus taki bez "wózeczka" w środku? jak chcesz to mogę zrobić takie fotostory bo gdzieś mam taki. akurat oprócz sekwencji naprawiałem własnie przycisk od awaryjnego ale wczoraj wróciły do właściciela
@Lesiu11 jeszcze kiedyś zrobiłem jak naprawić przycisk zwykły ph1, zacinał się i puszczał prąd na podświetlenie deski -> http://renault19....d_id=42681 Edytowane przez Kujtek dnia 19-05-2015 14:06 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 19-05-2015 14:48 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
a jak wygląda w R19 przycisk od awaryjnych? Bo jak tak samo jak w clio to ja robiłem kiedyś tutorial z wymianą żaróweczki, masakra jest, tyle zabawy z taką głupotą Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 19-05-2015 16:05 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Kujtek Przyciski od Ph1 i Ph2 różnią się tylko klawiszem, który jest wymienny, sam mam założone chyba ze dwa włączniki od Ph1 z klawiszami dwójkowymi, z tego co pamiętam to awaryjne i centralny, na 100% awaryjne.
@TermiFNFAL Przycisk od awaryjnych ma w środku kilka styków i na klawiszu są wąsy, które te styki stykają w odpowiedniej kolejności w zależności czy są włączone czy nie (dlatego wyciągniesz przycisk od awaryjnych z kostki i nagle brak migaczy w ogóle), natomiast żaróweczka tylko w tym przycisku jest nie w oprawce, z której i tak można sobie napsuć nerwów, żeby wymienić, ale wąsy są zaciśnięte pod stykami od podświetlania, najłatwiej wyrwać żaróweczkę i przylutować nową, tylko musisz mieć albo lutownicę oporową do elektroniki, albo taki grot do zwykłej kolby: [img]http://i90.twenga.com/ogrod-i-majsterkowanie/groty-do-lutownic/grot-do-lutownicy-transformatorowej-tp_3528988903972198212f.jpg[/img] is not a valid Image. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 19-05-2015 22:13 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
to chyba coś podobnego jak w clio, ja wiem że rozbierałem te dwa piny (są że tak powiem dwuczęściowe) odpowiedzialne za żarówkę, wąsy żarówki wsadzałem pod piny i zaciskałem z powrotem plus lutowanie - ale grot przykładałem do pinu na zewnątrz przycisku bo do środka nie chciał wejść ^^ Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 19-05-2015 22:38 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@TermiFNFAL Nie potrzebnie komplikujesz sobie życie, ja wyrwałem spaloną płaskoszczypcami, oczywiście wąsy się urwały przy bańce, więc je odgiąłem, żeby przypadkiem zwarcia nie powodowały a następnie do styków przylutowałem nową zwykłą kolbą transformatorową z takim grotem jak powyżej, całość łącznie z wyciągnięciem włącznika i ściągnięciem klawisza 5 minut i świeci już czwarty rok, jedyne co mi we wnętrzu nie świeci to właśnie sekwencyjny przycisk od szyby kierowcy bo jakoś nigdy nie miałem się czasu za niego zabrać, mimo że mam ich kilka (żaden nie świeci).
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |