30 Kwietnia 2024 17:53:19
Zdjęcia użytkowników
karas Lipek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
podświetlenie przełączników 
madeinheaven
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2015 22:14
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 27.04.2015 21:00
Skąd: wielkopolskie
Sieraków

Witam.
Mam problem z przełacznikami w jednym rzędzie tj, halogeny przód, tył, podgrzewanie szyby i awaryjne.
Pytanie dotyczy tego czy powinny one świecić wszystkie po włączeniu świateł, czy dopiero po wciśnięciu.

Druga sprawa jest taka, że miałem problemy z gniazdkiem 12v, pałiło transmitery, bezpieczniki. Stwierdziłem że odetne kable od wtyczki przy gniazdku i sproboje podlaczyc transmiter na krotko, nie zadziałało ale okazało się że te kable są od zegarka, więc musiałem je skręcić z porwrotem. Pytanie brzmi czy te spalone bezpieczniki, transmitery mogły mieć coś wspólnego z żarówkami w przyciskach? Mogły je popalić? Bo przełączniki działają.


Bezpieczniki sprawdzone, wszystkie ok.

Pozdrawiam.Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 1900000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-05-2015 22:14
Awatar
jonowaty
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2015 01:32
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

A żarówki nie spalone z racji wieku?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
TermiFNFAL
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2015 03:10
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Żarówki padły same wcześniej. Nie ma szans ich spalenia bo są podłączone równolegle i oddzielnie od przycisków, którym przyświecają (jak padnie ogrzewanie tylnej szyby to żaróweczka nadal świeci w przycisku, o ile nie spalona).

Wszystkie powinny świecić po włączeniu świateł (pozycyjnych)

Czym wg Ciebie są transmitery?

Spalone bezpieczniki nie mają wpływu na podświetlenie przycisków, chyba że spali się bezpiecznik od świateł pozycyjnych (chyba lewej strony) ale wtedy padnie też podświetlenie zegarów

Jak w gnieździe zapalniczki się coś pali to znaczy że jest odwrotna biegunowość (nie dotyczy samej zapalniczki co się nią papierosy odpala Grin)

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
madeinheaven
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2015 21:55
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 27.04.2015 21:00
Skąd: wielkopolskie
Sieraków

Transmiter taki do radia Grin
Wszystko już dobrze podłączone.

Tak przy okazji, wie ktoś czy przy F3P 88KM były tarcze seryjnie z tyłu?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 1900000km
 
Lesiu11
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2015 21:57
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@madeinheaven tylko jak był ABS

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
madeinheaven
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2015 22:11
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 27.04.2015 21:00
Skąd: wielkopolskie
Sieraków

Ok, czyli jest tak jak powinno być.


Treść dodana dnia 06 czerwiec 2015 11:07:

Jeszcze jedna sprawa, żeby nie zakładać nowego tematu.

Czy ciągnąć plus z np radia do plusa w przełączniku elektrycznych szyb będą działać bez kluczyka? Plus przy przełączniku bym odciął.Smile

Edytowane przez madeinheaven dnia 06-06-2015 11:07
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 1900000km
 
Lesiu11
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2015 13:05
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica


Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
madeinheaven
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2015 19:01
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 27.04.2015 21:00
Skąd: wielkopolskie
Sieraków

Widziałem ten temat, widziałem też ten z opisami kostki.

http://www.fotosi...2c3cd.html

Nie wiesz pod które kable podciągnąć +?
Wydaje mi się że nr 2 i 6.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 1900000km
 
Lesiu11
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2015 20:32
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@madeinheaven jak podciągniesz z radia plus jakimś cienkim kablem to w najlepszym przypadku będzie szyba zamulać a w najgorszym coś spalisz Smile

nie rozumiem za bardzo co chcesz zrobić.

to co pokazałeś to kostka w rączce od strony pasażera. Jak tam dasz plusa gdzie mówisz i nacisniesz po stronie kierowcy przycisk to zrobisz zwarcie.

Plusy są tylko w rączce od strony kierowcy - żółte przewody. Przełącznik w rączce pasażera tylko przerzuca napięcie jak jest w stanie spoczynku


jak chcesz mieć szyby bez kluczyka to sądze, że nie ma prostrzego rozwiązania niż ten w temacie do którego linka wrzuciłem

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
madeinheaven
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2015 20:36
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 27.04.2015 21:00
Skąd: wielkopolskie
Sieraków

Czyli wszystko co idzie do rączki pasażera przechodzi przez rączkę kierowcy?

Kabel dało by się grubszy, tylko jak to podłączyć.Grin
Bo ciągnąć kable od akumulatora średnio mi się uśmiecha Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 1900000km
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2015 20:55
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@madeinheaven tam masz metr kabla do pociągnięcia, jak aku odsuniesz to zobaczysz gumę przez którą przechodzą przewody, od wnętrza wyciągniesz kabel przez nią jak wsadzisz rękę za schowek od dołu
zrób tak jak w tym temacie wyżej

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Lesiu11
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2015 20:57
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

a gdzie tam metr. to jest z 30cm w linii prostej Smile

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
madeinheaven
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2015 21:44
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 27.04.2015 21:00
Skąd: wielkopolskie
Sieraków

Więc co, pociągnąć poprostu kable od akumulatora do kabli od przełączników?
Jeśli tak to których? Tych żółtych w lewej rączce?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 1900000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2015 21:56
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@madeinheaven nie przełączników!

przeczytaj to ze dwa razy Smile

Lesiu11 napisał(a):

Robisz tak, bierzesz kabel taki żeby starczył od skrzynki z bezpiecznikami aż do akumulatora, dość gruby, przekładasz go przez ściankę grodziową, dziura jest za akumulatorem, jak już masz kabel przeciągnięty podłączasz go do plusowej klemy jakimś konektorkiem oczkowym. W skrzynce bezpieczników szukasz dwóch 30 A bezpieczników obok siebie do szyb, patrzysz za gniazdo na nie i widzisz wystające żółte grube kable, z góry będzie jeden a z dołu dwa (lub odwrotnie, nie ważne) tniesz ten pojedynczy i łączysz go z kablem, który pociągnąłeś od akumulatora. Dzięki temu masz stałe napięcie na szybach, ale nie omijasz bezpieczników, więc jest bezpiecznie. I wszystko na ten temat

pamiętaj o izolacji

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
madeinheaven
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2015 22:08
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 27.04.2015 21:00
Skąd: wielkopolskie
Sieraków

Faktycznie. Wygląda na prościznę.
Jak uda się ogarnąć to napiszę.Rotfl


Treść dodana dnia 07 czerwiec 2015 14:05:

To jeszcze tylko dopytam. Szyberdach też tak będzie działał?

Edytowane przez madeinheaven dnia 07-06-2015 14:05
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 1900000km
 
Lesiu11
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2015 14:08
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@madeinheaven tak

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
madeinheaven
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2015 14:16
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 27.04.2015 21:00
Skąd: wielkopolskie
Sieraków

A ta dziura w ściance to jest ta guma przez którą idą grube kable czy taka dziura zasłonięta gąbką z boku?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 1900000km
 
Lesiu11
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2015 14:24
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@madeinheaven ta dziura jest za akumulatorem bezpośrednio, gumowa przelotka przez którą idzie gruba kiść przewodów do kabiny. zrob sobie wniej otworek albo przełóż pod nią

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
madeinheaven
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2015 14:25
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 27.04.2015 21:00
Skąd: wielkopolskie
Sieraków

Ok, wszystko jasne. Dzięki.Smile


Treść dodana dnia 07 czerwiec 2015 16:27:

Faktycznie łatwe, 30min roboty.
A ja chciałem ciągnąć kable przez drzwi lol

Edytowane przez madeinheaven dnia 07-06-2015 16:27
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 1900000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: