24 Kwietnia 2024 02:23:34
Zdjęcia użytkowników
Grzywa kozikR19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Pękający wąż-chłodnica 
ilmus
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2015 20:54
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 07.08.2012 17:02
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

Cześć i czołem! To już czwarty wąż w tym miesiącu!...sIlnik benz+lpg 1.7 75km. Co ciekawe-pęka tylko górny wąż łączący chłodnicę ze silnikiem i zawsze o gdzieś na środku jego długości... Reszta węży-w porządku. Silnik rok temu miał robiony generalny remont głowicy +wymiana uszczelki pod nią.Silnik odpala i działa bez zarzutu ma właściwą moc. Pompa wody-nowa. Przy nagrzanym silniku węże są miękkie. Nie zauwazylem wyciekow w innych miejscach. Nie wywala mi płynu ze zbiorniczka płyn jest czysty. Z tłumika nie kopci się jak z ruskiego czołgu. Więc zbaraniałem.Jedyne co przychodzi mi do głowy, to termostat...Co o Tym sądzicie? Z góry dzięki za porady😉

Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 22-05-2015 20:54
Awatar
lukasz609
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2015 20:58
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

@ilmus a może korek CI nie puszcza ze zbiorniczka powietrza i rozrywa węża?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
tomek1405
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2015 10:56
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Definitywne za duze cisnienie w ukladzie.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
ilmus
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2015 13:45
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 07.08.2012 17:02
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

@lukasz609 - ok wymienie korek i zobaczymy. Dzięki😉 ps. Wiem ze rozrywanie węża jest spowodowane wysokim ciśnieniem, pytanie tylko skąd takie ciśnienie w układzie?...

Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2015 13:51
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@ilmus w Twoim silniku układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem i właśnie korek je reguluje

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Lesiu11
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2015 20:49
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

węże robią się twarde? puchną przy dodawaniu gazu? a jak jest odkręcony korek w zbiorniczku i dodajesz gazu to nie wywala płynu?

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
ilmus
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2015 11:46
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 07.08.2012 17:02
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

Węże są miękkie nie puchną przy dodawaniu gazu i nie wywala mi płynu...

Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2015 15:55
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@ilmus wąż nie jest jakoś zagięty inaczej niż trzeba? kupowałeś ori węże z f3n mono? pokaż jakąś fotkę komory silnika, może czegoś się dopatrzymy

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
ilmus
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2015 10:27
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 07.08.2012 17:02
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

Ok. Wymieniłem termostat, termo-wyłącznik, korek od zbiorniczka wyrównawczego i kompletna klapa. Wąż pęka dalej a silnik pracuje jak gdgdyby nigdy nic... Zrobiłem taki myk: wypiąłem wtyczkę od termo-włącznika, zwarłem drutem miedzianym tak, aby wentylator chłodnicy pracował przez cały czas. Zataśmowałem bandażem naprawczym wąż i podczas jazdy z ciągle pracującym wentylatorem wąż przestał pękać i nie wyleciała nawet kropla. W momencie w którym wentylator podłaczony jest do termo-wlacznika i uruchamia sie gdy wskazowka miernika temperatury jest za połową, wąż zaczyna pękać od razu po rozgrzaniu silnika. Pęka tylko górny wąż... Jestem zielony. Ponizej wstawiam 3 fotki:
ilmus dodał/a następującą grafiki:
20150526_133059-1.jpg 20150526_133129-1.jpg

Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2015 11:32
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@ilmus nie podoba mi się ten wąż. jak go montujesz to nie jest naprężony? na fotce wygląda jakby był zbytnio zagięty, za długi

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lukasz609
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2015 12:05
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Zamiast lepic to izolacja wez rurki calowej i wstaw w pekniete miejsce tylko na koncach rurki i na koncach zrob lekki rowek zeby opaska sie lepiej trzymala.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
ilmus
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2015 12:48
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 07.08.2012 17:02
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

Drodzy koledzy. Na węże wydalem juz w tym mies ponad 150 zl i do pokki nie zlokalizuje przyczyny usterki, nie kupie zadnego węża, bo jednego dnia zakładam a drugiego już pęka... wąż widoczny na zdjęciu kosztował 67zł i jest on od Renault Laguna, bo do mojej 19stki ciezko kupic oryginalny waż w moim miescie. Kupiłem tez na szrocie 2 uzywane weze oryginalne do tej renówki i też je wysadziło... Szukam przyczyny powastawania tego wysokiego cisnienia w ukladzie...

Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
lukasz609
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2015 13:04
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Termostat masz drozny bo cisnienie wnioskuje na uszkodzenie uszczelki wtedy kompresja ze sprezania dostaje sie do ukladu. Korek sprawdzales po zgaszeniu rozgrzanego silnika syczy?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2015 13:05
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@ilmus hmm, jeszcze jedno, może chłodnica coś nie tego?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Lesiu11
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2015 13:44
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@ilmus masz walniętą uszczelke pod głowicą moim zdaniem. Piszesz, że węże nie są twarde i się nie pompują, to jak inaczej je rozsadza? Smile Uszczelka jak nic

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
ilmus
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2015 20:09
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 07.08.2012 17:02
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

Dzięki Panowie. Powalcze jeszcze z tym, ale jesli to nic nie da i okaze sie ze to jednak uszczelka, to sobie daruje. Rok temu za remont głowicy i wymiane uszczelki wybuliłem prawie 1000z£ i nie usmiecha mi sie ponawiac tego wydatku po tak krotkim czasie... Ps.przy okazji: Jak ktos ma Renault19 z LPG nA SPRZEDAŻ to dajcie znaćSmile

Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
raV
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2015 21:03
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 12.06.2009 15:15
Skąd: śląskie
Mikołów

@ilmus uszczelka to jakieś 50/60 zł + pasek też coś koło tego, jeśli zrobisz to sam to masz robocizne w kieszeni, chyba że się bardzo nie znasz to wtedy wiadomo.. Smile

"Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN."

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 297000km
 
ilmus
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2015 03:20
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 07.08.2012 17:02
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

Z tego co wiem, to przed kazda zmiana uszczelki trzeba planowac glowice(nie wiem ile w tym prawdy, ale ok200zł taka zabawa kosztuje) +pasek i uszczelka 120zł + opłata dla majsterka bo ja nigdy w takie rzeczy sie nie bawilem...

Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
ANDI
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2015 00:54
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@ilmus wypadało by, oczywiście ALE szlif (zebranie jakiejs tam ilosci warstwy glowicy) to jak przegrzałeś silnik... jesli tylko zmieniasz uszczelke od tak wystarczy ja 'zabielic (zmatowic)' a i tak nie wszyscy to robia i dziala.. przetrzyj delikatnie papierem ( ok 2k +) sciernym calosc jesli "jest plaska" i nie ma żadnych wżerów i bedzie ok

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
TermiFNFAL
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2015 05:37
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Dokładnie, wąż wężem jaki by nie był, nie powinien pękać. Jeśli pęka - znaczy za duże ciśnienie. Ale nawet jakbyś wlał czystą wodę do układu to ciśnienie pary wodnej nie rozsadzi układu.
Gdy ciśnienie z komory sprężania dostanie się przez nieszczelną uszczelkę głowicy do układu chłodzenia, to ciśnienie wtedy jest 10x większe niż powinno i rozsadzi układ w najsłabszym miejscu - a że na ten wąż trafiało... mi w poprzednim aucie najpierw rozwaliło wąż a potem wypluło odpowietrznik chłodnicy Shock czy odwrotnie... nieważne Grin ale to była uszczelka pod głowicą

planowanie - kupiłeś auto i nie znasz historii tego silnika - rób. Jak już to robiłeś w tym silniku a go nie przegrzałeś - prawdopodobieństwo spieprzenia wymiany uszczelki - nie rób planowania

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: