Menu główne
Forum
Klubowicze
ilmus |
Dodany dnia 22-05-2015 20:54 |
Postów: 10 Data rejestracji: 07.08.2012 17:02 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
Cześć i czołem! To już czwarty wąż w tym miesiącu!...sIlnik benz+lpg 1.7 75km. Co ciekawe-pęka tylko górny wąż łączący chłodnicę ze silnikiem i zawsze o gdzieś na środku jego długości... Reszta węży-w porządku. Silnik rok temu miał robiony generalny remont głowicy +wymiana uszczelki pod nią.Silnik odpala i działa bez zarzutu ma właściwą moc. Pompa wody-nowa. Przy nagrzanym silniku węże są miękkie. Nie zauwazylem wyciekow w innych miejscach. Nie wywala mi płynu ze zbiorniczka płyn jest czysty. Z tłumika nie kopci się jak z ruskiego czołgu. Więc zbaraniałem.Jedyne co przychodzi mi do głowy, to termostat...Co o Tym sądzicie? Z góry dzięki za porady😉
Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-05-2015 20:54 |
lukasz609 |
Dodany dnia 22-05-2015 20:58 |
Postów: 932 Data rejestracji: 30.12.2008 23:53 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
@ilmus a może korek CI nie puszcza ze zbiorniczka powietrza i rozrywa węża
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 23-05-2015 10:56 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Definitywne za duze cisnienie w ukladzie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
ilmus |
Dodany dnia 23-05-2015 13:45 |
Postów: 10 Data rejestracji: 07.08.2012 17:02 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
@lukasz609 - ok wymienie korek i zobaczymy. Dzięki😉 ps. Wiem ze rozrywanie węża jest spowodowane wysokim ciśnieniem, pytanie tylko skąd takie ciśnienie w układzie?...
Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 23-05-2015 13:51 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@ilmus w Twoim silniku układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem i właśnie korek je reguluje Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 23-05-2015 20:49 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
węże robią się twarde? puchną przy dodawaniu gazu? a jak jest odkręcony korek w zbiorniczku i dodajesz gazu to nie wywala płynu? Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
ilmus |
Dodany dnia 25-05-2015 11:46 |
Postów: 10 Data rejestracji: 07.08.2012 17:02 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
Węże są miękkie nie puchną przy dodawaniu gazu i nie wywala mi płynu...
Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 25-05-2015 15:55 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@ilmus wąż nie jest jakoś zagięty inaczej niż trzeba? kupowałeś ori węże z f3n mono? pokaż jakąś fotkę komory silnika, może czegoś się dopatrzymy Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
ilmus |
Dodany dnia 27-05-2015 10:27 |
Postów: 10 Data rejestracji: 07.08.2012 17:02 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
Ok. Wymieniłem termostat, termo-wyłącznik, korek od zbiorniczka wyrównawczego i kompletna klapa. Wąż pęka dalej a silnik pracuje jak gdgdyby nigdy nic... Zrobiłem taki myk: wypiąłem wtyczkę od termo-włącznika, zwarłem drutem miedzianym tak, aby wentylator chłodnicy pracował przez cały czas. Zataśmowałem bandażem naprawczym wąż i podczas jazdy z ciągle pracującym wentylatorem wąż przestał pękać i nie wyleciała nawet kropla. W momencie w którym wentylator podłaczony jest do termo-wlacznika i uruchamia sie gdy wskazowka miernika temperatury jest za połową, wąż zaczyna pękać od razu po rozgrzaniu silnika. Pęka tylko górny wąż... Jestem zielony. Ponizej wstawiam 3 fotki:
ilmus dodał/a następującą grafiki:
Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 27-05-2015 11:32 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@ilmus nie podoba mi się ten wąż. jak go montujesz to nie jest naprężony? na fotce wygląda jakby był zbytnio zagięty, za długi Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
lukasz609 |
Dodany dnia 27-05-2015 12:05 |
Postów: 932 Data rejestracji: 30.12.2008 23:53 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Zamiast lepic to izolacja wez rurki calowej i wstaw w pekniete miejsce tylko na koncach rurki i na koncach zrob lekki rowek zeby opaska sie lepiej trzymala.
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
|
ilmus |
Dodany dnia 27-05-2015 12:48 |
Postów: 10 Data rejestracji: 07.08.2012 17:02 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
Drodzy koledzy. Na węże wydalem juz w tym mies ponad 150 zl i do pokki nie zlokalizuje przyczyny usterki, nie kupie zadnego węża, bo jednego dnia zakładam a drugiego już pęka... wąż widoczny na zdjęciu kosztował 67zł i jest on od Renault Laguna, bo do mojej 19stki ciezko kupic oryginalny waż w moim miescie. Kupiłem tez na szrocie 2 uzywane weze oryginalne do tej renówki i też je wysadziło... Szukam przyczyny powastawania tego wysokiego cisnienia w ukladzie...
Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
|
|
lukasz609 |
Dodany dnia 27-05-2015 13:04 |
Postów: 932 Data rejestracji: 30.12.2008 23:53 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Termostat masz drozny bo cisnienie wnioskuje na uszkodzenie uszczelki wtedy kompresja ze sprezania dostaje sie do ukladu. Korek sprawdzales po zgaszeniu rozgrzanego silnika syczy?
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
|
Kujtek |
Dodany dnia 27-05-2015 13:05 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@ilmus hmm, jeszcze jedno, może chłodnica coś nie tego? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 27-05-2015 13:44 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@ilmus masz walniętą uszczelke pod głowicą moim zdaniem. Piszesz, że węże nie są twarde i się nie pompują, to jak inaczej je rozsadza? Uszczelka jak nic Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
ilmus |
Dodany dnia 28-05-2015 20:09 |
Postów: 10 Data rejestracji: 07.08.2012 17:02 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
Dzięki Panowie. Powalcze jeszcze z tym, ale jesli to nic nie da i okaze sie ze to jednak uszczelka, to sobie daruje. Rok temu za remont głowicy i wymiane uszczelki wybuliłem prawie 1000z£ i nie usmiecha mi sie ponawiac tego wydatku po tak krotkim czasie... Ps.przy okazji: Jak ktos ma Renault19 z LPG nA SPRZEDAŻ to dajcie znać
Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
|
|
raV |
Dodany dnia 28-05-2015 21:03 |
Postów: 116 Data rejestracji: 12.06.2009 15:15 Skąd: śląskie Mikołów |
@ilmus uszczelka to jakieś 50/60 zł + pasek też coś koło tego, jeśli zrobisz to sam to masz robocizne w kieszeni, chyba że się bardzo nie znasz to wtedy wiadomo..
"Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN." Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 297000km
|
ilmus |
Dodany dnia 29-05-2015 03:20 |
Postów: 10 Data rejestracji: 07.08.2012 17:02 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
Z tego co wiem, to przed kazda zmiana uszczelki trzeba planowac glowice(nie wiem ile w tym prawdy, ale ok200zł taka zabawa kosztuje) +pasek i uszczelka 120zł + opłata dla majsterka bo ja nigdy w takie rzeczy sie nie bawilem...
Renault 19 Chamade 1994 r --- 1721cm --- 75KM --- 8V Benz + LPG
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
|
|
ANDI |
Dodany dnia 30-05-2015 00:54 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@ilmus wypadało by, oczywiście ALE szlif (zebranie jakiejs tam ilosci warstwy glowicy) to jak przegrzałeś silnik... jesli tylko zmieniasz uszczelke od tak wystarczy ja 'zabielic (zmatowic)' a i tak nie wszyscy to robia i dziala.. przetrzyj delikatnie papierem ( ok 2k +) sciernym calosc jesli "jest plaska" i nie ma żadnych wżerów i bedzie ok
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 30-05-2015 05:37 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Dokładnie, wąż wężem jaki by nie był, nie powinien pękać. Jeśli pęka - znaczy za duże ciśnienie. Ale nawet jakbyś wlał czystą wodę do układu to ciśnienie pary wodnej nie rozsadzi układu. Gdy ciśnienie z komory sprężania dostanie się przez nieszczelną uszczelkę głowicy do układu chłodzenia, to ciśnienie wtedy jest 10x większe niż powinno i rozsadzi układ w najsłabszym miejscu - a że na ten wąż trafiało... mi w poprzednim aucie najpierw rozwaliło wąż a potem wypluło odpowietrznik chłodnicy czy odwrotnie... nieważne ale to była uszczelka pod głowicą planowanie - kupiłeś auto i nie znasz historii tego silnika - rób. Jak już to robiłeś w tym silniku a go nie przegrzałeś - prawdopodobieństwo spieprzenia wymiany uszczelki - nie rób planowania Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |