Menu główne
Forum
Klubowicze
jonowaty |
Dodany dnia 06-06-2015 19:02 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Siema. Dzisiaj pojechałem w trasę... 200km w 2 strony... w jedną stronę poszło gładko, wracając temperatura poszła wysoko do góry... zatrzymaliśmy się, chwytam za górny wąż, napierdzielony jak balon.. odkręcam powoli korek zbiornika wyrównawczego, zaczął się napełniać, powietrze uciekało parę minut po gwincie... odpowietrzliśmy, bo węże były puste, płyn zaciągnęło do układu z powrotem.... jedziemy... zero poprawy temperatury.... odpowietrzenie jeszcze raz i w drogę... co 15km zatrzymywaliśmy się kontrolnie... węże miękkie, zero powietrza no to na ogrzewaniu na full jazda do domu... temperatura nieco powyżej normy, ale poniżej progu załączenia wentylatora... wyjeliśmy termostat, odpowietrzenie i na próbę... temperatura nadal podwyższona.... ale przecież.... stary termostat jak zacinał się otwarty to ledwo na drugą kreskę w ciepłe dni wchodziła temperatura, a tutaj bez między 3 a 4... czyżby na dworze +30*C powodowało takie temperatury ? raczej nie
Co dalej co pogrąża całą sytuację... Parownik LPG za słaby od 10 lat ( bo nie sądzę żeby kiedyś jeździł na lepszym ) Regulacja gazu - był ustawiony krokowy na ok. 70 kroków.... jak ja go regulowałem, to żeby mieć jakieś prawilne odczyty z sony musiałem dać PWA na 110-120 ale... na PWA 70 też sonda pokazywała nieraz że i bogato i biednie... tak skakało lewa prawa Luz zaworowy - słaby Stan oleju nie rośnie, stan płyny chłodniczego niby też nie.. Ciężki rozruch i nie równa praca silnika ( ale to już znacie z innego tematu ) Górny wąż chłodnicy - na wolnych obrotach można go ścisnąc palcami, dając gazu ciśnienie rośnie, gdy obroty opadają, ciśnienie również.. Parę zdjęć po regulacji LPG przyśpieszanie Równa jazda Temp bez termostatu a na dworze +30*C Luzy zaworowe Ktoś mi coś dobrego podpowie może jakieś koszty napraw też mile widziane " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-06-2015 19:02 |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 08-06-2015 05:16 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A wentylator chłodnicy się włączał? On działa niezależnie od czujnika temperatury - powinien się włączać przy 4 kresce na sprawnym czujniku. Może zwyczajnie czujnik Ci wysiadł i za dużo pokazuje. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
lukasz609 |
Dodany dnia 08-06-2015 08:13 |
Postów: 932 Data rejestracji: 30.12.2008 23:53 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
@jonowaty wykręć czujnik z chłodnicy podłącz do niego miernik na zwarcie lub żarówkę z zasilaniem i do wody na gazie włóż jak będzie się zaczynać się gotować a obwód się zamknie czujnik okej. Mogłeś też zrobić zworkę przy czujniku żeby wentyl chodził cały czas i sprawdzić temperaturę.
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
|
jonowaty |
Dodany dnia 08-06-2015 12:48 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Sprawdziłem kompresję. Nie wskazuje na usterkę bo.
1. 1.3mpa 2. 1.4mpa 3. 1.2mpa 4. 1.4mpa Tu wygląda na dobrze " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 08-06-2015 13:03 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
no 12-14 bar to jest spoko mierzyłeś na zimnym silniku czy na ciepłym? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 08-06-2015 13:07 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Zimnym. Stał 3 dni nie jeźdzony. 2 razy mierzyłem i to samo wychodziło. Wtrysk odpiety.
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 08-06-2015 13:19 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@jonowaty dawałeś mu tam ciut oleju potem? sprawdź jeszcze na rozgrzanym silniku jaki wyniki, potem na rozgrzanym psiuknij mu ciut oleju, zobaczymy czy na ciepłym nie ucieka kompresja przez zbyt mały luz, a olejem sprawdzisz jak pierścienie się trzymają Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 08-06-2015 16:55 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Na ciepło wzrost kompresji był średnio mniejszy niż 1 bar ( 0,5-0,7 ) a na 3cim cylindrze wzrosło najmniej, bo o 0,2Bara...
Problem wysokiej temperatury to brudny blok, chłodnica i cała reszta.... a problem ustalenie dlaczego się zapowietrzył parę dni temu z wysokim ciśnieniem oraz kulawej pracy silnika na wolnych obrotach nadal nie rozwiązany Treść dodana dnia 14 czerwiec 2015 16:28: nalałem dzisiaj na próbę wody do zbiorniczka wyrównawczego do pełna i tym cienkim wężem idą cały czas bąbelki.... będzie to uszczelka czy szukać szukać szukać wycieku np. na wężach Treść dodana dnia 15 czerwiec 2015 20:41: moim amatorskim okiem...... wygląda mi na to, że ktoś uszczelkę zmienił metodą budżetową, czyli bez planowania, wygląda w miarę świeżo.... nie szczelność powiedziałbym że mogła być dlatego, że coś jest krzywe, źle spasowane, bo uszczelka nie jest nigdzie wypierdziana, chyba że gdzieś taka aby mikro szczelinka Co w ogóle mogę zrobić we własnym zakresie mając zdjętą głowicę, żeby nie zaszkodzić, a polepszyć Edytowane przez jonowaty dnia 15-06-2015 20:52 " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
mazzurr |
Dodany dnia 15-06-2015 23:17 |
Postów: 48 Data rejestracji: 03.09.2013 07:06 Skąd: lubelskie Parczew |
[/b]jonowaty[/b] ile czasu masz te auto lub ile km zrobiłeś?
Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.
I <3 Renault 19 Baccara Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km. Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km . Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
jonowaty |
Dodany dnia 15-06-2015 23:49 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@mazzurr 2 miesiące i zrobiłem może z 2 tysiące.
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 16-06-2015 03:22 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Oddaj głowice do planowania, daj nową uszczelkę, przykręć jak książka nakazuje i zobacz czy problem będzie występował A co chcesz polepszyć, moc? ;D Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 16-06-2015 04:56 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@TermiFNFAL chce zrobić to tak abym nie musiał znowu zdejmować głowicy za miesiąc czy za rok bo czegoś nie zrobiłem
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |