Menu główne
Forum
Klubowicze
milas92 |
Dodany dnia 11-06-2015 13:36 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
Witam witam :)
Moja wiązka silnika po drodze gdzieś zgubiła +12 kabelek/wsuwkę która załącza sprzęgło kompresora. Widziałem, że w sumie do klimy są 3 przekaźniki (2 do dmuchawy, 1 do kompresora). Czyli ten sygnał powinien iść od nóżki któregoś przekaźnika? Są 3 fioletowe na czarnej obudowie i 3 przymocowane do miejsca gdzie mocuje się zderzak (w tym jeden to do pompy wody obiegowej cartier). 1. Który to przekaźnik i która nóżka a może jest bezpośredni kabel z brązowej wtyczki z czarnej skrzynki 2. Czy na tym kabelku czerwonym co wychodzi od sprzęgła kompresora powinien być +12 czy coś więcej? 3. Czy kompresor włączy się gdy układ jest nie nabity? chcę sprawdzić ten pin na razie tylko napięciem bo kompresora nie będę uruchamiał na nienabitym układzie. w brązowej kostce r34 na pinie D5 (on/off ac) nie ma w ogóle napięcia sprawdzałem wszystkie położenia nawiewu. Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 11-06-2015 13:36 |
Kujtek |
Dodany dnia 11-06-2015 13:53 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
2. tak 3. oczywiście że nie. na przewodzie klimatyzacji masz czujnik o nazwie presostat. wykrywa on zbyt niskie oraz zbyt wysokie ciśnienie w układzie. jak będzie za duże albo za małe to nie pozwoli na uruchomienie klimatyzacji. on jest na 3 kabelki musiałbyś oszukać sterownik klimy. odepnij wtyczkę od tego presostatu i zewrzyj tak żeby wyglądało na odpowiednią ilość czynnika w układzie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 11-06-2015 14:00 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
na kompresorze nie ma stałego 12V tylko po preostacie. Z tego samego przekaźnika co załącza pierwszy bieg wentylatora. Na preostacie są trzy przewody, biały czarny i żółty. Zwierasz żółty z białym i powinnno kliknąć sprzęgło kompresora Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Kujtek |
Dodany dnia 11-06-2015 14:40 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Lesiu11 A1 i C1 jeśli ktoś nie zna się na kolorach Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
milas92 |
Dodany dnia 14-06-2015 13:16 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
Lesiu11 napisał(a): na kompresorze nie ma stałego 12V tylko po preostacie. Z tego samego przekaźnika co załącza pierwszy bieg wentylatora. Na preostacie są trzy przewody, biały czarny i żółty. Zwierasz żółty z białym i powinnno kliknąć sprzęgło kompresora to ten jeden kabel który idzie do kompresora gdzie powinien iść? bo tego właśnie nie mam Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 14-06-2015 13:22 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
do przekaźnika który włącza również pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
milas92 |
Dodany dnia 14-06-2015 13:45 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
a wentylator też się nie załącza ani klimą, ani jak auto sie nagrzeje, szukam dalej Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 14-06-2015 13:47 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@milas92 sprawdziłeś podając prąd bezpośrednio na wentylator czy w ogóle działa
może masy nie ma za dobrej na włączniku termicznym " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
milas92 |
Dodany dnia 14-06-2015 13:53 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
jonowaty napisał(a): @milas92 sprawdziłeś podając prąd bezpośrednio na wentylator czy w ogóle działa może masy nie ma za dobrej na włączniku termicznym włącznik termiczny wymieniłęm i dalej to samo, tu chodzi o to, że przekaźnik klimy w ogóle nie dostaje napięcia, w kostce brązowej pin d5 brak napięcia. Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-06-2015 14:08 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
sprawdź czy masz 12v na pinie B4 panelu nawiewu i napisz Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
milas92 |
Dodany dnia 15-06-2015 11:01 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
gdzieś prąd się gubi na przekaźnikach. na zdjęciu oznaczony jako "2" dostaje bezpośrednio prąd z alternatora po bezpieczniku, wiec wychodzi na to, że jest to przekaźnik 1 biegu wentylatora chłodnicy. teraz przy właczonej klimie na panelu ustawienie nawiew+max lub norm przekaźnik ten powinien dać prąd na pin nr 5 ale nie daje.. rezystor wentylatora klimy nie dostaje napięcia. wiatrak chłodnicy w ogóle nie chodzi po rozgrzaniu silnika więc tu będzie jakiś problem.
spójrzcie jeszcze na piny w moich kostkach, opisałęm je i przekaźnik 1 i 3 nie mają pinu nr.5, za to mają pin nr.4 który powinien byćpusty wg schematu. czyli rozumiem, że są tylko zamienione? przekaźniki mam koloru bordowego 3sztuki 2 sztuki są fioletowe i to chyba pompy wspomagania która działa i jeden czarny wiadomo pompa wody po zgaszeniu. Treść dodana dnia 15 czerwiec 2015 11:03: poprawiam się, nie podłączyłem czujnika ciśnienia więc na pinie nr5 przekaźnika 2 prawdopodobnie będzie prąd. Edytowane przez milas92 dnia 15-06-2015 11:03 Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |