20 Kwietnia 2024 04:23:08
Zdjęcia użytkowników
Kopruch WataPLbn
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Problem z zanikaniem odpaleniem i skaczące obroty 
Backuss @
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 18-06-2015 00:51
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Cześć wszystkim. Mam taki oto problem.

Jak uruchamiam auto czasami ma problem z uruchomieniem (kręce, kręce i nic...), albo odpali i jak nie dodam mu trochę gazu to gaśnie.

Drugi problem to że jak pracuje sobie na luzie to skaczą mu obroty. Od +500 do 1500- ( Ale nie że cały czas tylko co jakąś chwiklę i przez chwilę )

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 18-06-2015 00:51
Awatar
Rolf
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 18-06-2015 01:36
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Backuss
Świce zapłonowe, kabli WN, palec rozdzielacza i kopuła aparatu zapłonowego w jakim stanie? I czy Ci się tak dzieje na zimnym silniku, ciepłym silniku czy występuje problem na tym i na tym?

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Backuss @
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 18-06-2015 15:41
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Na ciepłym silniku tego nie zauważyłem, na zimnym tak.

Co do kwestii silnikowych. Kable mają przebicie i do tego każdy jest inny (Tak kupiłem, nie wiem jakim cudem to zrobili O.o). Czy będe wymieniał świece, tego nie wiem, sądze że je przeczyszczę.

Jak ocenić kopułkę aparatu zapłonowego, na co zwrócić uwagę bo nie mam bladego pojęcia.

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
Rolf
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 18-06-2015 15:56
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Backuss
To masz odpowiedź Pfft świece (wymienić lub przeczyścić jeżeli są w porządku) kable WN wymienić Grin a co do kopułki i palca zdemontuj i zobacz czy nie są zaśniedziałe, jeżeli tak to przeczyścić...... jeżeli kopułka uszkodzona lup palec przepalony wymienić na nowe Smile

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Backuss @
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 18-06-2015 18:12
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Ok. Dzięki Smile

W weekend jak będzie słoneczna pogoda i dostanę części zabieram się do roboty. Dam znać jak mi poszło, trzymajcie proszę Was kciuki Pfft

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
sobeckkk
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 19-06-2015 12:59
Awatar


Postów: 267

Data rejestracji: 08.06.2015 00:21
Skąd: podlaskie
Białystok

Przeczyść też silniczek krokowy, z reguły to on odpowiada za skaczące obroty. A jak już go będziesz czyścić to przy okazji możesz uszczelkę w nim wymienić, bo z reguły ona też prawie zawsze jest padnięta Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 123456km
 
Backuss @
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2015 17:55
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

A więc tak. Kable bede zamawiał w tym tygodniu. Zastanawiam się tylko nad wyborem części:
http://www.renaul...d_id=44665

Świece są w dobrym stanie, nie zalane ani nic. Tylko je przeczyściłem ( i tak jakby silnik chodził płynniej ale to może tylko złudzenie )

Palec rozdzielacza i kopułka - Tutaj także zastanawiam się nad wyborem firmy ( BERU (łącznie ok 100 zł u mechanika) lub MAXGEAR (Po znajomości po cenie hurtowej, łącznie ok 20-30 zł)

Silniczek krokowy nie wiem gdzie jest.
Tak wygląda mój silnik:
Backuss dodał/a następującą grafikę:
2715141_00918c7a6994b_1.jpg

Edytowane przez Backuss dnia 22-06-2015 18:33
Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
Rolf
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2015 18:12
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

Fotka coś nie trybi Wink
poczytaj sobie tu:
https://www.googl...5784037813

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Backuss @
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2015 18:32
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Poprawiam zdjęcie. Szukam w FAQ i nie ogarniam za bardzo :/ ( Przepraszam Sad((( )
Backuss dodał/a następującą grafikę:
2715141_00918c7a6994b.jpg

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
Rolf
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2015 18:36
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski


http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Backuss @
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2015 19:06
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Wymieniłem kable i przeczyściłem świece. Teraz chodzi płynniej. Nie wydaje mi się żeby skakały mu obroty.

Jednak teraz z rury leci mi biały dym i ostro kapie, ale to już inny temat. Narazie posile się FAQ. Z tego co ojciec mi mówi to uszczelka pod głowicą.
No cóż. Będę próbował. Smile

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
Rolf
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2015 19:30
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Backuss
To para wodna z układu wydechowego Wink

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Backuss @
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2015 19:50
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

A jednak zapeszyłem mówiąc że odpala. Znów dostała kaprys Sad

Powiem dokładniejsze informacje jak to wygląda.

Narazie od tygodnia auto stoi na podwórku. Dolałem litr oleju do silnika ( Miał prawie że na MIN ), dolałem BORYGO na MAX (Teraz troche upuściłem z chłodnicy), teraz jest troszkę pod MAX.
Wyczyściłem świece pomimo tego że nie były brudne ani zalane ani nic takiego. Wymieniłem 4 kable i zaczął chodzić płynnie.

Na samym początku zauważyłem lekki dym z rury wydechowej, taki biały, no troche szarawy. I ostro kapie z wydechu. Recznikiem papierowym wytarłem, dodałem gazu i znów woda w wydechu...

Teraz dalej ma problemy z odpaleniem, słychać jakby coś tam próbował ale nie chce zaskoczyć. Nawet nie wiem czy ma iskrę (nie wiem jak to sprawdzić nawet. Sad(( )
Ehh... Dostałem to autko od ojca na zdane prawko, i taki większy prezent a tu takie coś i wszyscy wkurzeni że kasa poszła w błoto Sad
Pomocy Sad

Borygo nie wydaje się żeby ubywało(Ale auto narazie tylko stoi więc ciężko ocenić) jutro jadę z nim na tunel i zobaczę czy dalej będzie kopcił z rury oraz czy borygo uleciało. Wydaje mi się że te 30 km w jedną stronę powinno wystarczyć do sprawdzenia Sad

Edytowane przez Backuss dnia 23-06-2015 19:59
Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
Rolf
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2015 20:22
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Backuss
Nagraj filmik jak odpala i jak chodzi silnik Wink
Odkręcasz świecę zapłonową odłączasz pompę paliwową "przekaźnik wystarczy wypiąć" jeżeli masz podtlenek LPG go tak samo odłącz "wystarczy bodajże bezpiecznik, ale pewności nie mam". Bierzesz drugą osobę by kręciła rozrusznikiem, a ty lecisz po kolei wszystkie świece (muszą być podłączone pod rozdzielacz zapłonuGrin) dotykając nimi do bloku i obserwując gdzie jest iskra Smile

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
ANDI
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2015 22:28
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@Backuss napisałeś mi, że nie mogłeś odpalić auta dopóki nie zacząłeś kręcić kluczykiem w stacyjce.. rozumiem, że przekrecales zapłon kilka/naście razy przed odpaleniem i ruszyło ? Może to wskazywać na zużyty filtr paliwa albo problem z pompą paliwa -nie nabija ciśnienia ..

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
Backuss @
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2015 23:10
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Mam sprężarke więc filtr paliwa przezyściłem.

Dzisiaj dowiedziałem się że rozwalona uszczelka pod głowicą oraz woda w wydechu wyglądają bardzo podobnie, jak nie prawie że tak samo - Dla potomności co będą miały ten sam problem.

Jak auto się nagrzało nie było problemu takiego, odpalał za pierwszym razem, a zgasł mi chyba z 6 razy ( Proszę się nie śmiać Sad )

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
Lesiu11
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2015 07:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Zaprowadźcie to auto do mechanika jakiegoś ogarniętego, bo jak tak dalej pójdzie to będziecie dalej ładować kasę w błoto (niepotrzebne wymiany części). To auto naprawia się stopami, ale trzeba mieć jakieś podstawowe pojęcie.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Backuss @
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2015 09:20
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Mnie się wydaje raczej ze to auto zapiera die nogami i rękoma abym nim nie jezdzil... Sad
Ojciec ma pewne pojęcie o autach, i razem kombinujemy. W sumie wieksza radocha jest zrobic samemu. Myśleliśmy żeby wziac go do mechanika na odczytanie błędów z komputera.

Masz rację, nie chce wydawać kasy w błoto, dlatego się pytam bo ojciec juz się wkurza i myśli nad sprzedażą auta
Ja staram się cokolwiek dowiedziec Sad Nie chciałem sprawiać kłopotów Sad(

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
Lesiu11
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2015 09:36
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

to nie chodzi o kłopot, bo od tego jest forum, tylko. że to wróżenie z fusów, tym bardziej jak słabo opisujesz problemy. Po prostu chodzi o to, że nawymieniasz się części za kupe kasy a potem okaże, się, ze to pierdoła za 5zł. Rozumisz?

Podłączenie F3N'a do kompa możesz sobie odpuścić, nic ciekawego i tak się nie dowiesz, praktycznie tylko czy sonda działa właściwie Smile

Do walizki xr25 i tak się pewnie nie dostaniesz, zatem zaniechaj Grin

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Backuss @
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2015 12:01
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Znaczy samemu podłączać go pod kompa zaniecham.

Ale mówicie że nie ma sensu jechać do jakiegoś mechanika/serwisu żeby się podłączył i zobaczył czy coś jest nie tak z elektroniką?

Znaczy słabo opisuje problemy to jak powinienem to robić? Na co bardziej zwracać uwagę i co pisać bo w sumie nie wiem. Moja wiedza jest na tyle obszerna co dowiedziałem się w ciągu tego niepełnego tygodnia na forum Smile

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: