Menu główne
Forum
Klubowicze
Backuss |
Dodany dnia 18-06-2015 00:51 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Cześć wszystkim. Mam taki oto problem. Jak uruchamiam auto czasami ma problem z uruchomieniem (kręce, kręce i nic...), albo odpali i jak nie dodam mu trochę gazu to gaśnie. Drugi problem to że jak pracuje sobie na luzie to skaczą mu obroty. Od +500 do 1500- ( Ale nie że cały czas tylko co jakąś chwiklę i przez chwilę ) Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 18-06-2015 00:51 |
Rolf |
Dodany dnia 18-06-2015 01:36 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Backuss
Świce zapłonowe, kabli WN, palec rozdzielacza i kopuła aparatu zapłonowego w jakim stanie I czy Ci się tak dzieje na zimnym silniku, ciepłym silniku czy występuje problem na tym i na tym http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Backuss |
Dodany dnia 18-06-2015 15:41 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Na ciepłym silniku tego nie zauważyłem, na zimnym tak. Co do kwestii silnikowych. Kable mają przebicie i do tego każdy jest inny (Tak kupiłem, nie wiem jakim cudem to zrobili O.o). Czy będe wymieniał świece, tego nie wiem, sądze że je przeczyszczę. Jak ocenić kopułkę aparatu zapłonowego, na co zwrócić uwagę bo nie mam bladego pojęcia. Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 18-06-2015 15:56 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Backuss
To masz odpowiedź świece (wymienić lub przeczyścić jeżeli są w porządku) kable WN wymienić a co do kopułki i palca zdemontuj i zobacz czy nie są zaśniedziałe, jeżeli tak to przeczyścić...... jeżeli kopułka uszkodzona lup palec przepalony wymienić na nowe http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Backuss |
Dodany dnia 18-06-2015 18:12 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Ok. Dzięki W weekend jak będzie słoneczna pogoda i dostanę części zabieram się do roboty. Dam znać jak mi poszło, trzymajcie proszę Was kciuki Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
sobeckkk |
Dodany dnia 19-06-2015 12:59 |
Postów: 267 Data rejestracji: 08.06.2015 00:21 Skąd: podlaskie Białystok |
Przeczyść też silniczek krokowy, z reguły to on odpowiada za skaczące obroty. A jak już go będziesz czyścić to przy okazji możesz uszczelkę w nim wymienić, bo z reguły ona też prawie zawsze jest padnięta Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 123456km
|
Backuss |
Dodany dnia 22-06-2015 17:55 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
A więc tak. Kable bede zamawiał w tym tygodniu. Zastanawiam się tylko nad wyborem części: http://www.renaul...d_id=44665 Świece są w dobrym stanie, nie zalane ani nic. Tylko je przeczyściłem ( i tak jakby silnik chodził płynniej ale to może tylko złudzenie ) Palec rozdzielacza i kopułka - Tutaj także zastanawiam się nad wyborem firmy ( BERU (łącznie ok 100 zł u mechanika) lub MAXGEAR (Po znajomości po cenie hurtowej, łącznie ok 20-30 zł) Silniczek krokowy nie wiem gdzie jest. Tak wygląda mój silnik:
Backuss dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Backuss dnia 22-06-2015 18:33 Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 22-06-2015 18:12 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Backuss |
Dodany dnia 22-06-2015 18:32 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Poprawiam zdjęcie. Szukam w FAQ i nie ogarniam za bardzo :/ ( Przepraszam ((( )
Backuss dodał/a następującą grafikę:
Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 22-06-2015 18:36 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Backuss |
Dodany dnia 23-06-2015 19:06 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Wymieniłem kable i przeczyściłem świece. Teraz chodzi płynniej. Nie wydaje mi się żeby skakały mu obroty. Jednak teraz z rury leci mi biały dym i ostro kapie, ale to już inny temat. Narazie posile się FAQ. Z tego co ojciec mi mówi to uszczelka pod głowicą. No cóż. Będę próbował. Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 23-06-2015 19:30 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Backuss
To para wodna z układu wydechowego http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Backuss |
Dodany dnia 23-06-2015 19:50 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
A jednak zapeszyłem mówiąc że odpala. Znów dostała kaprys
Powiem dokładniejsze informacje jak to wygląda. Narazie od tygodnia auto stoi na podwórku. Dolałem litr oleju do silnika ( Miał prawie że na MIN ), dolałem BORYGO na MAX (Teraz troche upuściłem z chłodnicy), teraz jest troszkę pod MAX. Wyczyściłem świece pomimo tego że nie były brudne ani zalane ani nic takiego. Wymieniłem 4 kable i zaczął chodzić płynnie. Na samym początku zauważyłem lekki dym z rury wydechowej, taki biały, no troche szarawy. I ostro kapie z wydechu. Recznikiem papierowym wytarłem, dodałem gazu i znów woda w wydechu... Teraz dalej ma problemy z odpaleniem, słychać jakby coś tam próbował ale nie chce zaskoczyć. Nawet nie wiem czy ma iskrę (nie wiem jak to sprawdzić nawet. (( ) Ehh... Dostałem to autko od ojca na zdane prawko, i taki większy prezent a tu takie coś i wszyscy wkurzeni że kasa poszła w błoto Pomocy Borygo nie wydaje się żeby ubywało(Ale auto narazie tylko stoi więc ciężko ocenić) jutro jadę z nim na tunel i zobaczę czy dalej będzie kopcił z rury oraz czy borygo uleciało. Wydaje mi się że te 30 km w jedną stronę powinno wystarczyć do sprawdzenia Edytowane przez Backuss dnia 23-06-2015 19:59 Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 23-06-2015 20:22 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Backuss
Nagraj filmik jak odpala i jak chodzi silnik Odkręcasz świecę zapłonową odłączasz pompę paliwową "przekaźnik wystarczy wypiąć" jeżeli masz podtlenek LPG go tak samo odłącz "wystarczy bodajże bezpiecznik, ale pewności nie mam". Bierzesz drugą osobę by kręciła rozrusznikiem, a ty lecisz po kolei wszystkie świece (muszą być podłączone pod rozdzielacz zapłonu) dotykając nimi do bloku i obserwując gdzie jest iskra http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
ANDI |
Dodany dnia 23-06-2015 22:28 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Backuss napisałeś mi, że nie mogłeś odpalić auta dopóki nie zacząłeś kręcić kluczykiem w stacyjce.. rozumiem, że przekrecales zapłon kilka/naście razy przed odpaleniem i ruszyło ? Może to wskazywać na zużyty filtr paliwa albo problem z pompą paliwa -nie nabija ciśnienia ..
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
Backuss |
Dodany dnia 23-06-2015 23:10 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Mam sprężarke więc filtr paliwa przezyściłem. Dzisiaj dowiedziałem się że rozwalona uszczelka pod głowicą oraz woda w wydechu wyglądają bardzo podobnie, jak nie prawie że tak samo - Dla potomności co będą miały ten sam problem. Jak auto się nagrzało nie było problemu takiego, odpalał za pierwszym razem, a zgasł mi chyba z 6 razy ( Proszę się nie śmiać ) Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 24-06-2015 07:42 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Zaprowadźcie to auto do mechanika jakiegoś ogarniętego, bo jak tak dalej pójdzie to będziecie dalej ładować kasę w błoto (niepotrzebne wymiany części). To auto naprawia się stopami, ale trzeba mieć jakieś podstawowe pojęcie. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Backuss |
Dodany dnia 24-06-2015 09:20 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Mnie się wydaje raczej ze to auto zapiera die nogami i rękoma abym nim nie jezdzil... Ojciec ma pewne pojęcie o autach, i razem kombinujemy. W sumie wieksza radocha jest zrobic samemu. Myśleliśmy żeby wziac go do mechanika na odczytanie błędów z komputera. Masz rację, nie chce wydawać kasy w błoto, dlatego się pytam bo ojciec juz się wkurza i myśli nad sprzedażą auta Ja staram się cokolwiek dowiedziec Nie chciałem sprawiać kłopotów ( Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 24-06-2015 09:36 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
to nie chodzi o kłopot, bo od tego jest forum, tylko. że to wróżenie z fusów, tym bardziej jak słabo opisujesz problemy. Po prostu chodzi o to, że nawymieniasz się części za kupe kasy a potem okaże, się, ze to pierdoła za 5zł. Rozumisz? Podłączenie F3N'a do kompa możesz sobie odpuścić, nic ciekawego i tak się nie dowiesz, praktycznie tylko czy sonda działa właściwie Do walizki xr25 i tak się pewnie nie dostaniesz, zatem zaniechaj Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Backuss |
Dodany dnia 24-06-2015 12:01 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Znaczy samemu podłączać go pod kompa zaniecham. Ale mówicie że nie ma sensu jechać do jakiegoś mechanika/serwisu żeby się podłączył i zobaczył czy coś jest nie tak z elektroniką? Znaczy słabo opisuje problemy to jak powinienem to robić? Na co bardziej zwracać uwagę i co pisać bo w sumie nie wiem. Moja wiedza jest na tyle obszerna co dowiedziałem się w ciągu tego niepełnego tygodnia na forum Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |