25 Kwietnia 2024 16:41:49
Zdjęcia użytkowników
electron p4put1
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Jaki płyn do chłodniczy powienien mieć f3n? 
PyzioSlaw
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2015 16:31
Awatar


Postów: 143

Data rejestracji: 16.11.2009 13:42
Skąd: podkarpackie
Mielec

Mam pytanie odnośnie płynu chlodniczego.Jaki płyn powinieniem zalać do F3N'?
Od dawna uzywam płynu borygo czerwonego albo wczesniej jakis tam z tesco top driva.Silnik czesto przegrzewa mi się niestety.Silnik jest caly wyremontowany pompy wody rozdzady pierscienie w tlokach uszczelki wsio planowanie i regeneracja glowicy mozna rozpusywac sie.Kiedyś poszło jednorazowo w remont 3tysie a dokładnie w 2012.Ostatnio zmieniłem wpiecie reduktora od gazu i uzylem srodek do oczyszczania ukladu wodnego.Środek pracował z woda i na tym silnik fajnie trzymal tmp przy okazji super przeczyscil caly uklad jwk nigdy (od kiedy mam auto z 15razy czyscilem woda,proszkiem do prania z duza iloscia sody(stary ceniacy sie mechanik tak mi doradzil po tym jak wyremontowal mi glowice) i jeszcze nascie razy woda.Jedynie po tym proszku mialem spokoj na kilka miesiecy ale oczywiscie tylko z czystością płynu chłodniczego.
W takim układzie jaki powinienem użyć płyn chłodniczy czy moze koncentrat z woda w aucie zeby wszystko bylo tak jak ma być?

PyxuCustom

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-08-2015 16:31
Awatar
piomazi
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2015 17:20
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 01.05.2009 12:13
Skąd: śląskie
Wisła

Ja płukałem mojego F3N płynem do płukania PRESTONE. Pięknie wypłukał mi np. chłodnicę. Zaczęła fajnie chłodzić.
Po drugie zalewam moje auta już tylko płynem PRESTONE. Amerykańska firma, płyn ten wygrał jakiś test który czytałem. Dlatego go m.in. kupuję.
Miałem w moim Audi problemy z przegrzewaniem, kupiłem mu jakiś tam zwykły płyn, nic to nie dało. Po zalaniu płynem prestone, problemy znikły. Płyn płynowi nierówny. Nie tylko ma niezamarzać do jakiejś temperatury, ale ma dobrze odbierać temperaturę i mieć inhibitory korozji.

R19 w rodzinie od 2002r. Pseudonim "babcia"
http://www.youtub...h_response
A w 2019 kupilismy dwie laguny 2 1,8 muza obie z LPG

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
 
kogucik
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2015 17:32
Awatar


Postów: 32

Data rejestracji: 08.02.2015 15:02
Skąd: małopolskie
Kraków

Również zalewam chłodnice prestonem i jestem bardzo zadowolony
 
denzel
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2015 19:31
Awatar


Postów: 66

Data rejestracji: 20.04.2008 00:39
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

Płyn do czyszczenia http://www.presto...odnic.html

Renault F1 TEAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 3d, 175000km
 
PyzioSlaw
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2015 23:43
Awatar


Postów: 143

Data rejestracji: 16.11.2009 13:42
Skąd: podkarpackie
Mielec

Uklad jest czysciutki tylko przegrzewa się.Bardzo drogi jest ten preston ,borygo wydaje się płynwm dobrej klasy.Jeśli tylko ma pomuc to trzeba kupic i tyle.Jednostka wiekowa fabrycznie ma problemy z przegrzewaniem się chyba patrzac po wskaźniku tmp cieczy

PyxuCustom

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
 
ANDI
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 11-08-2015 00:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Głupie pytanie, ale wentylator Ci się załącza wogole ?jak tak to przy jakiej temperaturze ?i co masz na myśli pisząc ze auto Ci się przegrzewa ?..

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
PyzioSlaw
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 11-08-2015 16:56
Awatar


Postów: 143

Data rejestracji: 16.11.2009 13:42
Skąd: podkarpackie
Mielec

Wentylator zalacza sie i na pierwszym i drugim stopniu.Skoro odpale silnik a za 2km silnik ma juz tmp ze chwila moment zalaczy sie wentylator to jest cos nie tak?pojezdzisz troche ,wentylator załączy się to schlodzi silnik pojezdzisz i znowu wentylator załączy się i tak kołko.Zmieniłem korek zbiornika wyrownawczego jeszcze,przegrzewanie w dalszym ciagu.Wentylator zalacza sie książkowo.Układ jest bardzo dobrze odpowietrzony.
Czy ja wiem czy głupie pytanie lub coś nie jasnego jest w poście?
Zapytałem jaki płyn powinienem użyć do zalania układu.Auto ma 23lata a konstrukcja silnika jest jeszcze starsza.Może idzie jakiś specjalny płyn lub koncentrat?znajomy gość co handluje od 92r twierdzi ze kiedyś nie bardzo było płynów gotowych tylko koncentraty np. (taka ciekawostka).

PyxuCustom

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
 
kosiarz79
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-08-2015 22:38
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

ja osobiscie do plukania uzywam octu 0,5 octu reszta wody dzien pojezdzi i powtorka .Co do przegrzewania hmm a z wierzchu chlodnica jak wyglada?czasem wystarczy ja przedmuchac bo jak zakurzona ostro to kurz nie odprowadza ciepla .Ogolnie chlodnice teraz drogawe nie sa moze byc tak zaszlamiona ze nie wszystkie rurki ma drozne

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
PyzioSlaw
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-08-2015 10:53
Awatar


Postów: 143

Data rejestracji: 16.11.2009 13:42
Skąd: podkarpackie
Mielec

Chlodnice mam z data produkcji 2011 a zakup 2013 Smile


Treść dodana dnia 14 sierpień 2015 10:55:

Myślałem że świerza uszczelka pod głowicą dupła ale ani oleju ani wody nie ubywa


Treść dodana dnia 14 sierpień 2015 11:07:

A i dodam ze mam pompe skf.W tamtym roku zakupilem,tania nie byla.
Po wymianie oryginalnej na skf co...nie miala problemow ale byla 22letnia przegrzewanie wczesniej bylo owiele mniejsze! A jak teraz sobie przypominqm chcial pompe wymienić bo myślałem że wyeliminuje problem przegrzewania sie na 0 a tu jest dalej i jeszcze bardziej sie przegrzewa.Jesscze durnie pomalowaly fabrycznie łopatki na niebiesko i zaraz po zapomntowaniu kawalki farby plywaly sobie w zbiorniku.Nie wiem czy sie nie wku* i powruce do oryginalnej pompy.Oryginalna jest taka jakby miala łopatki z ceownikow zrobione i takie kolko tworzy a SKF ma normalne łopatki cos ala wentylator.Zaloze stara pompe ,zaleje plynem preston i zobaczymy czy problem ustanie.Co wyjade sie przejechac to wskazowka na pierwszym poziomie wentylatora albo wyzej trzyma sie.

Edytowane przez PyzioSlaw dnia 14-08-2015 11:07
PyxuCustom

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
 
jonowaty
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-08-2015 11:18
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

próbowałeś jeździc bez termostatu ?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
PyzioSlaw
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2015 04:31
Awatar


Postów: 143

Data rejestracji: 16.11.2009 13:42
Skąd: podkarpackie
Mielec

Jezdzilem chwile bez termostatu,po prostu lekko powolej zagrzewała sie a i tak przegrzewala sie.Na termostacie oryginalnym i nowym clarostata jest to samo.Przegrzewa sie.

PyxuCustom

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
 
jonowaty
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2015 08:17
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Zrób zdjęcie zegarów w momencie gdy uważasz że jest już za dużo

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
ANDI
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2015 10:14
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

jonowaty napisał(a):

Zrób zdjęcie zegarów w momencie gdy uważasz że jest już za dużo

bo jak nie to albo cos podlaczony gaz zle albo cos z chlodnica nie tak

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
PyzioSlaw
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2015 11:41
Awatar


Postów: 143

Data rejestracji: 16.11.2009 13:42
Skąd: podkarpackie
Mielec

Chlodnica ma dwa i pol roku , gaz byl przepinany x razy wszedzie to samo.Przepinalem szeregowo w trzech kombinacjach a teraz dałem równolegle i nic nie zmienilo sie.Jak jade sobie grzecznie to mam 1 kreseczke nad duza kreska a w miescie mam nawet 5-6 nad druga duza kreską.Tak jak pisałem na wodzie z oczyszczaczem wskazowka tak nie warjowala.Nie chciala dojsc do drugiej duzej kreski.A na płynie silnik odpalae z rana ,pochodzi i nagrzeje sie az wlaczy sie wentylator i tak w kółko bedzie sie zalaczał jak najdzie na 2/3 kreseczke ponad druga duzą.

PyxuCustom

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2015 12:34
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

próbowałeś odpiąć instalację gazową do testu?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
kosiarz79
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2015 13:07
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

o ile pamietam rozne temperatury termostatow byly co do skf to pytanie czy to wogole jets skf roznie to w polsce z tymi czesciami bywa .Napis to kazdy i pudelko moze sobie zrobic Grin

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
PyzioSlaw
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2015 13:39
Awatar


Postów: 143

Data rejestracji: 16.11.2009 13:42
Skąd: podkarpackie
Mielec

Termostat orygibal i clarostat pisze 89 stopi o ile pamiętam a pompa za 170zeta skf'amnie zawiodła.

PyxuCustom

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
 
jonowaty
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2015 13:43
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

iv.pl/images/54359572149294585843.jpg

masz tutaj jakieś przykładowe zdjęcie, otwórz painta i zaznacz mi w którym miejscu masz wskazówkę jadąc w trasie, a w którym tocząc się po mieście ? a w którym miejscu pojawia się u ciebie " przegrzewanie "

Edytowane przez jonowaty dnia 16-08-2015 13:55
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: