Menu główne
Forum
Klubowicze
PyzioSlaw |
Dodany dnia 10-08-2015 16:31 |
Postów: 143 Data rejestracji: 16.11.2009 13:42 Skąd: podkarpackie Mielec |
Mam pytanie odnośnie płynu chlodniczego.Jaki płyn powinieniem zalać do F3N'?
Od dawna uzywam płynu borygo czerwonego albo wczesniej jakis tam z tesco top driva.Silnik czesto przegrzewa mi się niestety.Silnik jest caly wyremontowany pompy wody rozdzady pierscienie w tlokach uszczelki wsio planowanie i regeneracja glowicy mozna rozpusywac sie.Kiedyś poszło jednorazowo w remont 3tysie a dokładnie w 2012.Ostatnio zmieniłem wpiecie reduktora od gazu i uzylem srodek do oczyszczania ukladu wodnego.Środek pracował z woda i na tym silnik fajnie trzymal tmp przy okazji super przeczyscil caly uklad jwk nigdy (od kiedy mam auto z 15razy czyscilem woda,proszkiem do prania z duza iloscia sody(stary ceniacy sie mechanik tak mi doradzil po tym jak wyremontowal mi glowice) i jeszcze nascie razy woda.Jedynie po tym proszku mialem spokoj na kilka miesiecy ale oczywiscie tylko z czystością płynu chłodniczego. W takim układzie jaki powinienem użyć płyn chłodniczy czy moze koncentrat z woda w aucie zeby wszystko bylo tak jak ma być? PyxuCustom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-08-2015 16:31 |
piomazi |
Dodany dnia 10-08-2015 17:20 |
Postów: 160 Data rejestracji: 01.05.2009 12:13 Skąd: śląskie Wisła |
Ja płukałem mojego F3N płynem do płukania PRESTONE. Pięknie wypłukał mi np. chłodnicę. Zaczęła fajnie chłodzić.
Po drugie zalewam moje auta już tylko płynem PRESTONE. Amerykańska firma, płyn ten wygrał jakiś test który czytałem. Dlatego go m.in. kupuję. Miałem w moim Audi problemy z przegrzewaniem, kupiłem mu jakiś tam zwykły płyn, nic to nie dało. Po zalaniu płynem prestone, problemy znikły. Płyn płynowi nierówny. Nie tylko ma niezamarzać do jakiejś temperatury, ale ma dobrze odbierać temperaturę i mieć inhibitory korozji. R19 w rodzinie od 2002r. Pseudonim "babcia"
http://www.youtub...h_response A w 2019 kupilismy dwie laguny 2 1,8 obie z LPG Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
|
kogucik |
Dodany dnia 10-08-2015 17:32 |
Postów: 32 Data rejestracji: 08.02.2015 15:02 Skąd: małopolskie Kraków |
Również zalewam chłodnice prestonem i jestem bardzo zadowolony |
|
|
denzel |
Dodany dnia 10-08-2015 19:31 |
Postów: 66 Data rejestracji: 20.04.2008 00:39 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
Płyn do czyszczenia http://www.presto...odnic.html
Renault F1 TEAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 3d, 175000km
|
PyzioSlaw |
Dodany dnia 10-08-2015 23:43 |
Postów: 143 Data rejestracji: 16.11.2009 13:42 Skąd: podkarpackie Mielec |
Uklad jest czysciutki tylko przegrzewa się.Bardzo drogi jest ten preston ,borygo wydaje się płynwm dobrej klasy.Jeśli tylko ma pomuc to trzeba kupic i tyle.Jednostka wiekowa fabrycznie ma problemy z przegrzewaniem się chyba patrzac po wskaźniku tmp cieczy
PyxuCustom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
|
ANDI |
Dodany dnia 11-08-2015 00:42 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Głupie pytanie, ale wentylator Ci się załącza wogole ?jak tak to przy jakiej temperaturze ?i co masz na myśli pisząc ze auto Ci się przegrzewa ?..
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
PyzioSlaw |
Dodany dnia 11-08-2015 16:56 |
Postów: 143 Data rejestracji: 16.11.2009 13:42 Skąd: podkarpackie Mielec |
Wentylator zalacza sie i na pierwszym i drugim stopniu.Skoro odpale silnik a za 2km silnik ma juz tmp ze chwila moment zalaczy sie wentylator to jest cos nie tak?pojezdzisz troche ,wentylator załączy się to schlodzi silnik pojezdzisz i znowu wentylator załączy się i tak kołko.Zmieniłem korek zbiornika wyrownawczego jeszcze,przegrzewanie w dalszym ciagu.Wentylator zalacza sie książkowo.Układ jest bardzo dobrze odpowietrzony.
Czy ja wiem czy głupie pytanie lub coś nie jasnego jest w poście? Zapytałem jaki płyn powinienem użyć do zalania układu.Auto ma 23lata a konstrukcja silnika jest jeszcze starsza.Może idzie jakiś specjalny płyn lub koncentrat?znajomy gość co handluje od 92r twierdzi ze kiedyś nie bardzo było płynów gotowych tylko koncentraty np. (taka ciekawostka). PyxuCustom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 11-08-2015 22:38 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
ja osobiscie do plukania uzywam octu 0,5 octu reszta wody dzien pojezdzi i powtorka .Co do przegrzewania hmm a z wierzchu chlodnica jak wyglada?czasem wystarczy ja przedmuchac bo jak zakurzona ostro to kurz nie odprowadza ciepla .Ogolnie chlodnice teraz drogawe nie sa moze byc tak zaszlamiona ze nie wszystkie rurki ma drozne
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
PyzioSlaw |
Dodany dnia 14-08-2015 10:53 |
Postów: 143 Data rejestracji: 16.11.2009 13:42 Skąd: podkarpackie Mielec |
Chlodnice mam z data produkcji 2011 a zakup 2013
Treść dodana dnia 14 sierpień 2015 10:55: Myślałem że świerza uszczelka pod głowicą dupła ale ani oleju ani wody nie ubywa Treść dodana dnia 14 sierpień 2015 11:07: A i dodam ze mam pompe skf.W tamtym roku zakupilem,tania nie byla. Po wymianie oryginalnej na skf co...nie miala problemow ale byla 22letnia przegrzewanie wczesniej bylo owiele mniejsze! A jak teraz sobie przypominqm chcial pompe wymienić bo myślałem że wyeliminuje problem przegrzewania sie na 0 a tu jest dalej i jeszcze bardziej sie przegrzewa.Jesscze durnie pomalowaly fabrycznie łopatki na niebiesko i zaraz po zapomntowaniu kawalki farby plywaly sobie w zbiorniku.Nie wiem czy sie nie wku* i powruce do oryginalnej pompy.Oryginalna jest taka jakby miala łopatki z ceownikow zrobione i takie kolko tworzy a SKF ma normalne łopatki cos ala wentylator.Zaloze stara pompe ,zaleje plynem preston i zobaczymy czy problem ustanie.Co wyjade sie przejechac to wskazowka na pierwszym poziomie wentylatora albo wyzej trzyma sie. Edytowane przez PyzioSlaw dnia 14-08-2015 11:07 PyxuCustom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
|
jonowaty |
Dodany dnia 14-08-2015 11:18 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
próbowałeś jeździc bez termostatu
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
PyzioSlaw |
Dodany dnia 16-08-2015 04:31 |
Postów: 143 Data rejestracji: 16.11.2009 13:42 Skąd: podkarpackie Mielec |
Jezdzilem chwile bez termostatu,po prostu lekko powolej zagrzewała sie a i tak przegrzewala sie.Na termostacie oryginalnym i nowym clarostata jest to samo.Przegrzewa sie.
PyxuCustom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
|
jonowaty |
Dodany dnia 16-08-2015 08:17 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Zrób zdjęcie zegarów w momencie gdy uważasz że jest już za dużo
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
ANDI |
Dodany dnia 16-08-2015 10:14 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
bo jak nie to albo cos podlaczony gaz zle albo cos z chlodnica nie tak Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
PyzioSlaw |
Dodany dnia 16-08-2015 11:41 |
Postów: 143 Data rejestracji: 16.11.2009 13:42 Skąd: podkarpackie Mielec |
Chlodnica ma dwa i pol roku , gaz byl przepinany x razy wszedzie to samo.Przepinalem szeregowo w trzech kombinacjach a teraz dałem równolegle i nic nie zmienilo sie.Jak jade sobie grzecznie to mam 1 kreseczke nad duza kreska a w miescie mam nawet 5-6 nad druga duza kreską.Tak jak pisałem na wodzie z oczyszczaczem wskazowka tak nie warjowala.Nie chciala dojsc do drugiej duzej kreski.A na płynie silnik odpalae z rana ,pochodzi i nagrzeje sie az wlaczy sie wentylator i tak w kółko bedzie sie zalaczał jak najdzie na 2/3 kreseczke ponad druga duzą.
PyxuCustom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
|
Kujtek |
Dodany dnia 16-08-2015 12:34 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
próbowałeś odpiąć instalację gazową do testu?
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 16-08-2015 13:07 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
o ile pamietam rozne temperatury termostatow byly co do skf to pytanie czy to wogole jets skf roznie to w polsce z tymi czesciami bywa .Napis to kazdy i pudelko moze sobie zrobic
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
PyzioSlaw |
Dodany dnia 16-08-2015 13:39 |
Postów: 143 Data rejestracji: 16.11.2009 13:42 Skąd: podkarpackie Mielec |
Termostat orygibal i clarostat pisze 89 stopi o ile pamiętam a pompa za 170zeta skf'amnie zawiodła.
PyxuCustom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203500km
|
jonowaty |
Dodany dnia 16-08-2015 13:43 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
masz tutaj jakieś przykładowe zdjęcie, otwórz painta i zaznacz mi w którym miejscu masz wskazówkę jadąc w trasie, a w którym tocząc się po mieście a w którym miejscu pojawia się u ciebie " przegrzewanie " Edytowane przez jonowaty dnia 16-08-2015 13:55 " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |