Menu główne
Forum
Klubowicze
TermiFNFAL |
Dodany dnia 19-09-2015 20:38 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Zrobiłem sobie "diagnozę" metodą na mostek w złączu diagnostycznym ABS'u bo mi się od jakiegoś czasu świeci. Ale to co mi "wybłyskało" to nie idzie do niczego przyrównać :/ a wyglądało to tak: włączyłem zapłon, nastąpił jeden bardzo szybki błysk i następnie: jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa i po tym kontrolka zapaliła się na stałe Zrobiłem w paincie "wykres" Ktoś się orientuje o co tu biega? Bo jakby zliczyć wszystkie mignięcia to wychodzi grubo ponad 54 Jakby zliczyć poszczególne wiersze to wychodzi 9 i 15, razem 24 i też do niczego to nie prowadzi :/
TermiFNFAL dodał/a następującą grafikę:
Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-09-2015 20:38 |
Kujtek |
Dodany dnia 19-09-2015 20:49 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
przytoczę instrukcję:
wszystko wygląda na poprawne: jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie - 1, dwa mignięcia - 2 kod:12 powtórzony 3 razy, tak jak w instrukcji, sekwencja otwierająca cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa cztery mignięcia, mała przerwa, jedno mignięcie, duża przerwa kod:41 ang: "Wheel sensor, LH front - open circuit" na nasze "Czujnik koła, lewy przód - obwód przerwany" czyli masz albo odpięty albo rozerwany kabel jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa jedno mignięcie, mała przerwa, dwa mignięcia, duża przerwa znowu jedno mignięcie - 1, dwa mignięcia - 2 kod:12 powtórzony 3 razy, tak jak w instrukcji, sekwencja zamykająca hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 20-09-2015 04:05 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Hehe abo widzisz, ja liczyłem poszczególne mignięcia, nie sądziłem że jest to aż tak toporne, że jedno, przerwa i dwa to dwanaście Dzięki wielkie Kujtek za wyjaśnienie Browca jak nic pan u mnie masz Odpiętego ani rozerwanego na pewno nic nie mam ale czujnik wygląda na uszkodzony bo właśnie jego podejrzewałem. Teraz przynajmniej wiem, gdzie szukać konkretnie Jeszcze dawno temu jak mierzyłem opór to oba koła przednie miały podobny zarówno na "postoju" jak i podczas kręcenia kołem, ale na wydajność prądową nie mierzyłem - ale jak opór podobny to i wytwarzanie prądu też raczej podobne. Nie wiem kiedy się zabiorę za sprawdzenie ale dam znać co było podejrzewam wtyczkę sterownika - to jedna z niewielu, których nie rozpinałem i nie wiem w jakim jest stanie Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2015 12:24 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
dla pewności zresetuj kody błędów i się przejedź i sprawdź jeszcze raz czy są jakieś błędy
kody błędów resetuje się poprzez włączenie zapłonu i wyłączenie go 20 razy hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 20-09-2015 14:53 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Włączanie i wyłączanie zapłonu ma być bez tego mostka w złączu? Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2015 15:24 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
tak
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 20-09-2015 18:21 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Po odpięciu aku na kilka min nie powinno się też zresetować? Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2015 18:24 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL ja mam info tylko odnośnie włączania/wyłączania zapłonu. nic nie ma o odpinaniu akumulatora
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 20-09-2015 18:52 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Po odpięciu powinno też działać ale spróbuję tego sposobu przed i po usunięciu przyczyny Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-09-2015 19:23 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL zresetuj tak jak napisałem, przejedź się kawałek, zahamuj tak mocno jak byś chciał uruchomić abs, zgaś, ponownie sprawdź czy są jakieś błędy
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 22-09-2015 21:45 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Zresetowałem na ciepłym (20x zapłon). Pokazywał tylko sekwencję otwarcia i zamknięcia. Poczekałem aż ostygnie. I błąd 41. W wolnym czasie trzeba polecieć po kablach Obstawiam wtyczkę do sterownika Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 23-09-2015 00:43 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL wtyczka baaaardzo rzadko pada, ale czemu nie sprawdzić
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 10-12-2015 02:17 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
W końcu zająłem się należycie problemem, wjechałem sobie na warsztat, podniosłem przód, wypiąłem obie wtyczki przednich czujników abs i pomierzyłem rezystancje. Na prawym ok 1300 omów, na lewym... 1,3M omów Nawet udało mi się dopaść nówkę Boscha za stówkę z wysyłką Najgorzej było wyjąć stary czujnik. Nie chciało mi się wykręcać półosi więc musiałem go zwyczajnie wydłubać. Rdzą tak zaszło, że żeby wsadzić nowy, musiałem odpalić wiertarę i zeszlifować takim małym kamieniem szlifierskim. Po dotarciu do domu i kilku ostrych hamowaniach, kontrolka nie zaświeciła się, odczyt błędów również - bezbłędnie Także ślicznie dziękuję za poradę Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 10-12-2015 03:05 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jakby ktoś szukał to oczywiście procedura i kody dla R19 są identyczne ponieważ to ten sam układ abs - Bosch ABS 2E
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |