24 Kwietnia 2024 06:33:42
Zdjęcia użytkowników
Radek_0089 nero107
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
podświetlenie zegarow 
patryk1267
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2015 21:49
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 11.01.2014 16:52
Skąd: pomorskie
Malbork

Witam. Spaliła mi się żarówka od podświetlenie a dokładnie ta która podświetla temp.wody i połowę wskaźnika paliwa.. I teraz pytanie jak mam to wymienić? Bo ręki tak za nic nie mogę włożyć. . Musze wyciągnąć całe zegary ?? ! I gdzie dostane takie żaróweczki ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 3300000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 28-09-2015 21:49
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2015 22:02
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

wymień palcami
tak musisz wyciągnąć zegary, chyba że masz gibkie ręce oraz wiesz którą żarówkę rwać w ciemno (czyli jednak demontujesz)
w sklepie elektronicznym/motoryzacyjnym dostaniesz

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
patryk1267
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2015 22:05
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 11.01.2014 16:52
Skąd: pomorskie
Malbork

Dużo jest rozbierania ? Trzeba całą deskę rozkręcać ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 3300000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2015 22:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

zajrzyj do faq, jest wszystko opisane Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
TermiFNFAL
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2015 07:25
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Daszek nad zegarami demontujesz
Dwie śruby od zegarów od razu widoczne
Dwie od spodu
Trzy wtyczki elektryczne, w porywach do 4
Najgorzej z linką prędkościomierza, albo szarpnąć mocniej do siebie albo podważyć szerokim płaskim śrubokrętem

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
dj_mafiozo
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2015 18:09
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Wyciągnięcie zegarów jak wiesz jak to jest pięć minut roboty. Odkręcasz osłonę pod kolumną kierownicy, odkręcasz osłonę w okół kolumny, odkręcasz daszek nad licznikiem. Linkę prędkościomierza wypinasz wsuwając między linkę a licznik płaski śrubokręt i przekręcając go lekko, sama wychodzi. Odkręcasz dwie śruby od spodu licznika (w teorii nie musisz ściągać do tego celu tej osłony składającej się z dwóch części, ale może się okazać, że trzeba wypiąć kostki ze stacyjki, bo za nią jest jedna z śrub trzymająca licznik o ile nigdy nikt go nie wyciągał, bo rzadko komu się potem chcę ją wkręcać z powrotem), dwie pod daszkiem małe torxy (T10), następnie pochylasz zegary w swoją stronę i od góry masz trzy wtyczki, które musisz wypiąć, następnie kładziesz zegary na poziomo i wyciągasz ostatnią wtyczkę (małą od zegara olejowego), następnie musisz tak przekręcić zegary, aby wyszły przez kierownicę, jak masz regulowaną kolumnę to wiele ułatwia, jak nie to musisz się chwilę nagimnastykować, bo wyjdzie w jednej tylko pozycji. Żarówki od podświetlania masz takie jak w światłach pozycyjnych z przodu w reflektorach.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
dj_mafiozo
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2015 18:09
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Wyciągnięcie zegarów jak wiesz jak to jest pięć minut roboty. Odkręcasz osłonę pod kolumną kierownicy, odkręcasz osłonę w okół kolumny, odkręcasz daszek nad licznikiem. Linkę prędkościomierza wypinasz wsuwając między linkę a licznik płaski śrubokręt i przekręcając go lekko, sama wychodzi. Odkręcasz dwie śruby od spodu licznika (w teorii nie musisz ściągać do tego celu tej osłony składającej się z dwóch części, ale może się okazać, że trzeba wypiąć kostki ze stacyjki, bo za nią jest jedna z śrub trzymająca licznik o ile nigdy nikt go nie wyciągał, bo rzadko komu się potem chcę ją wkręcać z powrotem), dwie pod daszkiem małe torxy (T10), następnie pochylasz zegary w swoją stronę i od góry masz trzy wtyczki, które musisz wypiąć, następnie kładziesz zegary na poziomo i wyciągasz ostatnią wtyczkę (małą od zegara olejowego), następnie musisz tak przekręcić zegary, aby wyszły przez kierownicę, jak masz regulowaną kolumnę to wiele ułatwia, jak nie to musisz się chwilę nagimnastykować, bo wyjdzie w jednej tylko pozycji. Żarówki od podświetlania masz takie jak w światłach pozycyjnych z przodu w reflektorach.


Treść dodana dnia 29 wrzesień 2015 18:12:

Składając to z powrotem radzę sprawdzić wszystkie żaróweczki od kontrolek, bo lubią się wstrząsnąć i kilka nagle przestaje świecić. Po prostu zanim zaczniesz przykręcać licznik włóż kluczyk do stacyjki, przekręć go i włącz wszystko, co powoduje zapalenie się kontrolki na desce, jak coś nie zaświeci to można pożyczyć z nieużywanych kontrolek.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 29-09-2015 18:12
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: