25 Kwietnia 2024 21:54:32
Zdjęcia użytkowników
lewy90lubin morfi609
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Dusi się - brak przyśpieszenia 
Pab25lo
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2015 13:15
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 29.09.2015 08:37
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

Witajcie

Część z Was miała już okazję mi pomóc w innym temacie, tutaj chce opisać mój problem z "brakiem przyśpieszenia".

Otóż, auto posiadam niespełna rok i ni cholery nie miałem wcześniej z nim takiego problemu, bo na pewno zwróciłbym na to uwagę, często jeżdżę z kimś albo nawet pełnym autem ii na pewno bym to zauważył gdyby występowało wcześniej.

Problem wygląda następująco:

Przy głębszym wciśnięciu pedału gazu auto nie rozpędza się tak jak powinno, słychać, że podaje, ale jakby tego nie przerabiał, tej dawki paliwowej, czy jakby na obroty nie mógł wejść.. No nie wiem jak trafniej to opisać..
Najbardziej odczuwalne jest to na biegach 3-5, a żeby w ogóle jechać muszę przyśpieszać powolutku, czyli jak naciskam lekko gaz to powoli się rozpędza - masakra!
Taki stan rzeczy uniemożliwia mi wymaganą niekiedy dynamiczną jazdę i sprawia mega problemy przy podjazdach pod górki - kiedyś mogłem wjeżdżać na wyższym biegu dając trochę więcej gazu - dzisiaj jeśli nie zredukuję do 2-3 to nie podjadę.. tylko stoczę się do tyłu..

Odczuwalne też to miałem przy pełnym aucie - jechaliśmy w 5 i 2 kolegów to "kawałek chłopa", to nawet na prostej drodze nie mogłem dobrze przyśpieszyć.. ;/

Nieraz to zjawisko mogę "zniwelować" pulsując gwałtownie pedałem gazu - wciskam mocniej i odpuszczam, wciskam mocniej i odpuszczam i zaczyna "jakość iść", w miarę normalnie - ale to tylko na tym biegu, na którym wykonałem ten "zabieg"..

Ostatnio co miałem robione;
- zmiana oleju, filtra powietrza + założony nowy wężyk do chłodnicy, bo stary pękł w te upały, które były..

Zwracając uwagę na to, że silnika nie odpala "od strzała", a dopiero po kilku obrotach, koledzy sugerują przede wszystkim wymianę świec, ale straszyli mnie już nawet, że to głowica - uszczelke, że niby wypycha..

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-09-2015 13:15
Awatar
tomek1405
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2015 13:33
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Przerabialem problemSmile Nie doszedlem co bylo przyczyna.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Rolf
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2015 15:00
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Pab25lo
Kolego wypełnij profil na początek Wink bo nie wiadomo co za silnik masz......
http://renault19....it_car.php

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
ANDI
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2015 15:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

auto na wolnych obrotach chodzi równo?
może być wina kopulki, palca rozdzielacza, przewodów wysokiego napięcia, świec, wtryski mogą lać albo dawać za mało paliwa jak zapieczone (masz gaz?), filtr paliwa kiedy wymieniany? .. może być że pompa paliwa umiera..

co do uszczelki: woda w zbiorniczku paliwowym Ci znika? musisz dolewać co jakiś czas oleju? jaki kolor mają spaliny?

no i tak jak pisał rolf wyżej
Rolf napisał(a):

@Pab25lo
Kolego wypełnij profil na początek Wink bo nie wiadomo co za silnik masz......
http://renault19....it_car.php

Edytowane przez ANDI dnia 29-09-2015 19:23
Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
dj_mafiozo
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2015 18:22
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Układ zapłonowy… kable WN, kopułka rozdzielacza, palec rozdzielacza i świece zapłonowe. KIEDY WYMIENIANE? To są objawy wskazujące albo na układ zapłonowy albo ewentualnie zajechany filtr paliwa.
Natomiast to, że silnik nie odpala od razu od strzału, tylko musi chwilę pokręcić to normalne i te silniki tak mają, pierwsze trzy obroty wału wykonuje na sucho bez paliwa ani bez iskry aby nabić ciśnienie oleju i silnik nie odpalał na sucho i dopiero potem gdy pojawia się paliwo i iskra na świecach silnik odpala od strzału.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
TermiFNFAL
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2015 00:21
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Do powyższych dorzuciłbym filtr powietrza. Jak zapchany to też takie objawy

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Pab25lo
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2015 15:07
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 29.09.2015 08:37
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

A więc tak:

- profil uzupełniony - silnik do Waszego wglądu
- dodam, ze jest to wersja "Limited", sprawdzałem po wyposażeniu i niby się zgadza, choć raczej niewiele ma to do sprawy..
- gazu nie mam, ale właśnie chciałem zakładać - jednak najpierw muszę rozwiązać ten problem..
- olej ostatnio wymieniany, przy tym też filtr powietrza i oleju, choć filtr powietrza nie jest idealny, bo jakoby lekko nie pasuje to jednak sprawdzałem już go - wyjąłem i przejechałem się z 200-300m - problem nie ustąpił, nie było dosłownie żadnych zmian..
- w bagażniku czeka filtr paliwa, wymienię w ciągu tygodnia jak tylko będę miał czas i coś jeszcze do zrobienia, bo z samym filtrem to się nie opłaca jechać, no chyba, że to jest do zrobienia samemu?
- auto na wolnych obrotach pracuje równo, sprawdzałem dzisiaj rano, na zimnym silniku, tylko jakby się uczepić już trochę na siłę to minimalne rzadkie "popyrkiwanie", ale naprawdę minimalne, myślę, że to raczej "usłyszane na siłę"..
- jutro kupię i wymienię świece - o ile uda mi się samemu,

Czy wniosło to coś do sprawy? Jakieś pomysły?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2015 15:15
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk


hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2015 15:38
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Pab25lo
Jak masz nową pompę to możesz ją wymienić nawet samemu ""pod warunkiem że masz pojęcie i chęci"", to nie zaszkodzi a może polepszyć Wink
Świece możesz sprawdzić w jakim są stanie, kable WN zobacz w nocy czy nie mają przebicia "spryskaj je wodą i odpal silnik, lub niech ktoś zakręci rozrusznikiem", na aparat zapłonowy i palec też zerknij albo jest już jedno i drugie wypalone albo zaśniedziałe..... Wink

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Pab25lo
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2015 16:12
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 29.09.2015 08:37
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

Kujtek - ten drugi, w zielonym aucie, to niczym moje auto, bo też mam zielone..

Rolf, dzięki wielkie za wskazówki, jestem jednak na tym forum, bo właśnie tego pojęcia mi brakuje.. Chęci jakieś znajdę Grin ale do mechanika mi daleko, jednak myślę, że pokierowany przez kogoś trochę zrobię wszystko odpowiednio, bo młotem też nie jestem.

Aparat zapłonowy i palec - nie mam nawet pojęcia na te chwilę gdzie tego szukać, jak wrócę jutro z pracy to pewnie zasięgnę wiedzy w tym zakresie od wujka google i będę mógł może dalej dyskutować Smile


A Przy okazji, bo to raczej drobnostka, więc nie che tworzyć nowego tematu - jakie ciśnienie powinienem mieć w laczkach w r19?
Wymiary: 165 / 70 / 13
Jeszcze letnie.. Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
 
Rolf
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2015 16:58
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Pab25lo
Kopuła i palec są po prawej stronie Wink jak otwierasz maskę ubaw
Wychodzą/Wchodzą "jak kto woli" z niej 4kable do świec i jeden do cewki Grin

Bez urazy kolego, ale jak nie wiesz takich rzeczy to radzę Ci oddaj samochód komuś kto się zna. Bo jednak przy naprawach jakaś wiedza jest potrzebna, same chęci niezbyt wystarczą Wink

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2015 16:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Pab25lo w oponach daj z przodu 2.3 bara a z tyłu 2.2 bara

@Rolf spokojnie, nauczy się jak ma chęci Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2015 17:04
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
W zasadzie i masz rację.... Smile każdy kiedyś zaczynał sam naprawy i się musiał nauczyć Cool
Tak czy siak powodzenia koledze życzę i wytrwałości w nauce Smile

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
ANDI
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2015 17:29
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Pab25lo napisał(a):Aparat zapłonowy i palec - nie mam nawet pojęcia na te chwilę gdzie tego szukać, jak wrócę jutro z pracy to pewnie zasięgnę wiedzy w tym zakresie od wujka google i będę mógł może dalej dyskutować Smile

z przodu silnika masz 4 przewody WN, pod nimi są świece (jedna świeca pod jednym przewodem) - przewody na świece są wciskane.. te przewody idą (jak stoisz przodem do silnika) na prawo głowicy i wchodzą w taką czarną okrągłą plastikową puszkę z wystającymi bolcami (też są wciskane) .. ta puszka jest przykręcona dwoma śrubami do głowicy .. ta puszta to tzw. kopułka .. pod kopułką (jak ją odkręcisz i zdejmiesz) masz palec rozdzielacza - także wciskany na siłę ..
sprawdź w jakim stanie jest kopułka w środku i ten palec - chodzi o ich zużycie, myślę że się zorientujesz o co chodzi jak zdejmiesz Smile ..

aaaa i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz - NIE MOŻESZ POMYLIĆ (jeśli je odłączysz) kolejności przewodów WN na kopułce! musza być podłączone zawsze tak samo!


co do powietrza, napompuj im z 2,2 - 2,3 bara

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
dj_mafiozo
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01-10-2015 12:42
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@ANDI Kopułka w ośmiozaworowych eFach jest przykręcana trzema śrubami (dwie od góry i jedna od dołu, do której jest najcięższy dostęp, bo tam obok idą przewody układu chłodzenia.

@Pab25lo Fabrycznie powinna być przykręcona torxami T30, kolejność zapłonu jest naniesiona na kopułkę, a odwrotnie się jej nie zamontuje, bo nie przykręcisz wszystkich śrub jak ją przekręcisz. Tylko pamiętaj, że Francuzi liczą cylindry od przeciwnej strony, czyli pierwszy jest od koła zamachowego (od strony skrzyni biegów) a nie jak normalnie od rozrządu. Jak ją zdejmiesz to zobacz w jakim stanie są terminale na niej, czy nie są mocno powypalane i czy sama kopułka nie jest popękana. Lekko wypalone terminale możesz przeczyścić papierem ściernym powiedzmy o ziarnistości 100-200, tak samo palec rozdzielacza (ściągnij go - jest na wcisk, a wypustka w nim nie pozwoli założyć go w innej pozycji niż jest). Jakbyś miał wymieniać to nie baw się w jakieś niewiadomo co, kopułkę kupuj firmy Beru, palec firmy EPS, świece zapłonowe NGK i przewody albo NGK, albo Boscha albo Sentech.
A to, że ten silnik na wolnych obrotach sobie popierduje w wydech to normalne, on tak chodzi, tak samo jak (i tego mi brakuje) to, że jak mu zdejmiesz nogę z gazu na obrotach hamując silnikiem to strzela w wydech.
A i zmień w profilu auta, bo ten silnik to nie F2N 92 KM, a F3N L740 73 KM i jest na jednopunktowym wtrysku paliwa, natomiast F2N jest na gaźniku.
Filtr paliwa masz pod autem więc bez kanału to nie zabieraj się za jego wymianę, poza tym potrzebujesz zaciski, żeby zacisnąć wpierw przewody paliwowe, żeby paliwo nie wyciekało. Jakbyś sam wymieniał to zwróć uwagę na to, że nie można go założyć odwrotnie, strzałka na obudowie musi pokazywać w stronę silnika.

@Kujtek Oficjalnie to ciśnienie ma być 1,8 z przodu i 2,0 z tyłu, ewentualnie 2,0 z przodu i 2,2 z tyłu jak jedziesz na autostradę. Sam mam napompowane 2,0/2,2.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Pab25lo
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2015 19:10
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 29.09.2015 08:37
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

Witajcie po .. no właśnie..

Po naprawie auta ^^

Diagnoza znajomych mechaników okazała się trafna i była to wina docisku sprzęgła.
Przy okazji w drodze do mechanika osoba, która jechała moim autem niestety nie obyta zbyt za kierownicą - spaliła mi sprzęgło Grin

Jak wiadomo - i tak wymienia się całość, ale dodatkowo musiałem zaholować.. ^^
W każdym razie - auto wróciło na drogę, śmiga jak ta lala Grin Wymieniałem też łożyska z przodu i w ogóle jest cudo Grin
Naprawdę, teraz tak się z niego cieszę jak dziecko z kredek Grin

Jest tylko jeden malutki "problem"..

Słychać jakiś świst / gwizd z lewego przedniego koła przy jeździe, im szybciej tym też szybszy ten świst / gwizd.
Przy naciśnięciu hamulca (nawet lekkim) dźwięk całkowicie cichnie.
Ten dźwięk jest też bardzo bardzo podobny do dźwięku "złapanej pany".

Przypuszczam, że coś niedokręcone albo niedopasowane? Niedoczyszczone?

Coś polecicie?

Wcześniej tego nie było, więc jestem niemalże całkowicie pewien, że to przy zrobieniu łożysk..

Pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: