Menu główne
Forum
Klubowicze
Pab25lo |
Dodany dnia 29-09-2015 13:15 |
Postów: 10 Data rejestracji: 29.09.2015 08:37 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
Witajcie Część z Was miała już okazję mi pomóc w innym temacie, tutaj chce opisać mój problem z "brakiem przyśpieszenia". Otóż, auto posiadam niespełna rok i ni cholery nie miałem wcześniej z nim takiego problemu, bo na pewno zwróciłbym na to uwagę, często jeżdżę z kimś albo nawet pełnym autem ii na pewno bym to zauważył gdyby występowało wcześniej. Problem wygląda następująco: Przy głębszym wciśnięciu pedału gazu auto nie rozpędza się tak jak powinno, słychać, że podaje, ale jakby tego nie przerabiał, tej dawki paliwowej, czy jakby na obroty nie mógł wejść.. No nie wiem jak trafniej to opisać.. Najbardziej odczuwalne jest to na biegach 3-5, a żeby w ogóle jechać muszę przyśpieszać powolutku, czyli jak naciskam lekko gaz to powoli się rozpędza - masakra! Taki stan rzeczy uniemożliwia mi wymaganą niekiedy dynamiczną jazdę i sprawia mega problemy przy podjazdach pod górki - kiedyś mogłem wjeżdżać na wyższym biegu dając trochę więcej gazu - dzisiaj jeśli nie zredukuję do 2-3 to nie podjadę.. tylko stoczę się do tyłu.. Odczuwalne też to miałem przy pełnym aucie - jechaliśmy w 5 i 2 kolegów to "kawałek chłopa", to nawet na prostej drodze nie mogłem dobrze przyśpieszyć.. ;/ Nieraz to zjawisko mogę "zniwelować" pulsując gwałtownie pedałem gazu - wciskam mocniej i odpuszczam, wciskam mocniej i odpuszczam i zaczyna "jakość iść", w miarę normalnie - ale to tylko na tym biegu, na którym wykonałem ten "zabieg".. Ostatnio co miałem robione; - zmiana oleju, filtra powietrza + założony nowy wężyk do chłodnicy, bo stary pękł w te upały, które były.. Zwracając uwagę na to, że silnika nie odpala "od strzała", a dopiero po kilku obrotach, koledzy sugerują przede wszystkim wymianę świec, ale straszyli mnie już nawet, że to głowica - uszczelke, że niby wypycha.. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 29-09-2015 13:15 |
tomek1405 |
Dodany dnia 29-09-2015 13:33 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Przerabialem problem Nie doszedlem co bylo przyczyna. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Rolf |
Dodany dnia 29-09-2015 15:00 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Pab25lo
Kolego wypełnij profil na początek bo nie wiadomo co za silnik masz...... http://renault19....it_car.php http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
ANDI |
Dodany dnia 29-09-2015 15:09 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
auto na wolnych obrotach chodzi równo?
może być wina kopulki, palca rozdzielacza, przewodów wysokiego napięcia, świec, wtryski mogą lać albo dawać za mało paliwa jak zapieczone (masz gaz?), filtr paliwa kiedy wymieniany? .. może być że pompa paliwa umiera.. co do uszczelki: woda w zbiorniczku paliwowym Ci znika? musisz dolewać co jakiś czas oleju? jaki kolor mają spaliny? no i tak jak pisał rolf wyżej Rolf napisał(a): @Pab25lo Kolego wypełnij profil na początek bo nie wiadomo co za silnik masz...... http://renault19....it_car.php Edytowane przez ANDI dnia 29-09-2015 19:23 Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 29-09-2015 18:22 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Układ zapłonowy… kable WN, kopułka rozdzielacza, palec rozdzielacza i świece zapłonowe. KIEDY WYMIENIANE? To są objawy wskazujące albo na układ zapłonowy albo ewentualnie zajechany filtr paliwa.
Natomiast to, że silnik nie odpala od razu od strzału, tylko musi chwilę pokręcić to normalne i te silniki tak mają, pierwsze trzy obroty wału wykonuje na sucho bez paliwa ani bez iskry aby nabić ciśnienie oleju i silnik nie odpalał na sucho i dopiero potem gdy pojawia się paliwo i iskra na świecach silnik odpala od strzału. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 30-09-2015 00:21 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Do powyższych dorzuciłbym filtr powietrza. Jak zapchany to też takie objawy Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Pab25lo |
Dodany dnia 30-09-2015 15:07 |
Postów: 10 Data rejestracji: 29.09.2015 08:37 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
A więc tak: - profil uzupełniony - silnik do Waszego wglądu - dodam, ze jest to wersja "Limited", sprawdzałem po wyposażeniu i niby się zgadza, choć raczej niewiele ma to do sprawy.. - gazu nie mam, ale właśnie chciałem zakładać - jednak najpierw muszę rozwiązać ten problem.. - olej ostatnio wymieniany, przy tym też filtr powietrza i oleju, choć filtr powietrza nie jest idealny, bo jakoby lekko nie pasuje to jednak sprawdzałem już go - wyjąłem i przejechałem się z 200-300m - problem nie ustąpił, nie było dosłownie żadnych zmian.. - w bagażniku czeka filtr paliwa, wymienię w ciągu tygodnia jak tylko będę miał czas i coś jeszcze do zrobienia, bo z samym filtrem to się nie opłaca jechać, no chyba, że to jest do zrobienia samemu? - auto na wolnych obrotach pracuje równo, sprawdzałem dzisiaj rano, na zimnym silniku, tylko jakby się uczepić już trochę na siłę to minimalne rzadkie "popyrkiwanie", ale naprawdę minimalne, myślę, że to raczej "usłyszane na siłę".. - jutro kupię i wymienię świece - o ile uda mi się samemu, Czy wniosło to coś do sprawy? Jakieś pomysły? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-09-2015 15:15 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Rolf |
Dodany dnia 30-09-2015 15:38 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Pab25lo
Jak masz nową pompę to możesz ją wymienić nawet samemu ""pod warunkiem że masz pojęcie i chęci"", to nie zaszkodzi a może polepszyć Świece możesz sprawdzić w jakim są stanie, kable WN zobacz w nocy czy nie mają przebicia "spryskaj je wodą i odpal silnik, lub niech ktoś zakręci rozrusznikiem", na aparat zapłonowy i palec też zerknij albo jest już jedno i drugie wypalone albo zaśniedziałe..... http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Pab25lo |
Dodany dnia 30-09-2015 16:12 |
Postów: 10 Data rejestracji: 29.09.2015 08:37 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
Kujtek - ten drugi, w zielonym aucie, to niczym moje auto, bo też mam zielone.. Rolf, dzięki wielkie za wskazówki, jestem jednak na tym forum, bo właśnie tego pojęcia mi brakuje.. Chęci jakieś znajdę ale do mechanika mi daleko, jednak myślę, że pokierowany przez kogoś trochę zrobię wszystko odpowiednio, bo młotem też nie jestem. Aparat zapłonowy i palec - nie mam nawet pojęcia na te chwilę gdzie tego szukać, jak wrócę jutro z pracy to pewnie zasięgnę wiedzy w tym zakresie od wujka google i będę mógł może dalej dyskutować A Przy okazji, bo to raczej drobnostka, więc nie che tworzyć nowego tematu - jakie ciśnienie powinienem mieć w laczkach w r19? Wymiary: 165 / 70 / 13 Jeszcze letnie.. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 30-09-2015 16:58 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Pab25lo
Kopuła i palec są po prawej stronie jak otwierasz maskę Wychodzą/Wchodzą "jak kto woli" z niej 4kable do świec i jeden do cewki Bez urazy kolego, ale jak nie wiesz takich rzeczy to radzę Ci oddaj samochód komuś kto się zna. Bo jednak przy naprawach jakaś wiedza jest potrzebna, same chęci niezbyt wystarczą http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-09-2015 16:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Pab25lo w oponach daj z przodu 2.3 bara a z tyłu 2.2 bara
@Rolf spokojnie, nauczy się jak ma chęci hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Rolf |
Dodany dnia 30-09-2015 17:04 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@Kujtek
W zasadzie i masz rację.... każdy kiedyś zaczynał sam naprawy i się musiał nauczyć Tak czy siak powodzenia koledze życzę i wytrwałości w nauce http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
ANDI |
Dodany dnia 30-09-2015 17:29 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Pab25lo napisał(a):Aparat zapłonowy i palec - nie mam nawet pojęcia na te chwilę gdzie tego szukać, jak wrócę jutro z pracy to pewnie zasięgnę wiedzy w tym zakresie od wujka google i będę mógł może dalej dyskutować z przodu silnika masz 4 przewody WN, pod nimi są świece (jedna świeca pod jednym przewodem) - przewody na świece są wciskane.. te przewody idą (jak stoisz przodem do silnika) na prawo głowicy i wchodzą w taką czarną okrągłą plastikową puszkę z wystającymi bolcami (też są wciskane) .. ta puszka jest przykręcona dwoma śrubami do głowicy .. ta puszta to tzw. kopułka .. pod kopułką (jak ją odkręcisz i zdejmiesz) masz palec rozdzielacza - także wciskany na siłę .. sprawdź w jakim stanie jest kopułka w środku i ten palec - chodzi o ich zużycie, myślę że się zorientujesz o co chodzi jak zdejmiesz .. aaaa i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz - NIE MOŻESZ POMYLIĆ (jeśli je odłączysz) kolejności przewodów WN na kopułce! musza być podłączone zawsze tak samo! co do powietrza, napompuj im z 2,2 - 2,3 bara Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 01-10-2015 12:42 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@ANDI Kopułka w ośmiozaworowych eFach jest przykręcana trzema śrubami (dwie od góry i jedna od dołu, do której jest najcięższy dostęp, bo tam obok idą przewody układu chłodzenia.
@Pab25lo Fabrycznie powinna być przykręcona torxami T30, kolejność zapłonu jest naniesiona na kopułkę, a odwrotnie się jej nie zamontuje, bo nie przykręcisz wszystkich śrub jak ją przekręcisz. Tylko pamiętaj, że Francuzi liczą cylindry od przeciwnej strony, czyli pierwszy jest od koła zamachowego (od strony skrzyni biegów) a nie jak normalnie od rozrządu. Jak ją zdejmiesz to zobacz w jakim stanie są terminale na niej, czy nie są mocno powypalane i czy sama kopułka nie jest popękana. Lekko wypalone terminale możesz przeczyścić papierem ściernym powiedzmy o ziarnistości 100-200, tak samo palec rozdzielacza (ściągnij go - jest na wcisk, a wypustka w nim nie pozwoli założyć go w innej pozycji niż jest). Jakbyś miał wymieniać to nie baw się w jakieś niewiadomo co, kopułkę kupuj firmy Beru, palec firmy EPS, świece zapłonowe NGK i przewody albo NGK, albo Boscha albo Sentech. A to, że ten silnik na wolnych obrotach sobie popierduje w wydech to normalne, on tak chodzi, tak samo jak (i tego mi brakuje) to, że jak mu zdejmiesz nogę z gazu na obrotach hamując silnikiem to strzela w wydech. A i zmień w profilu auta, bo ten silnik to nie F2N 92 KM, a F3N L740 73 KM i jest na jednopunktowym wtrysku paliwa, natomiast F2N jest na gaźniku. Filtr paliwa masz pod autem więc bez kanału to nie zabieraj się za jego wymianę, poza tym potrzebujesz zaciski, żeby zacisnąć wpierw przewody paliwowe, żeby paliwo nie wyciekało. Jakbyś sam wymieniał to zwróć uwagę na to, że nie można go założyć odwrotnie, strzałka na obudowie musi pokazywać w stronę silnika. @Kujtek Oficjalnie to ciśnienie ma być 1,8 z przodu i 2,0 z tyłu, ewentualnie 2,0 z przodu i 2,2 z tyłu jak jedziesz na autostradę. Sam mam napompowane 2,0/2,2. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Pab25lo |
Dodany dnia 01-11-2015 19:10 |
Postów: 10 Data rejestracji: 29.09.2015 08:37 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
Witajcie po .. no właśnie.. Po naprawie auta ^^ Diagnoza znajomych mechaników okazała się trafna i była to wina docisku sprzęgła. Przy okazji w drodze do mechanika osoba, która jechała moim autem niestety nie obyta zbyt za kierownicą - spaliła mi sprzęgło Jak wiadomo - i tak wymienia się całość, ale dodatkowo musiałem zaholować.. ^^ W każdym razie - auto wróciło na drogę, śmiga jak ta lala Wymieniałem też łożyska z przodu i w ogóle jest cudo Naprawdę, teraz tak się z niego cieszę jak dziecko z kredek Jest tylko jeden malutki "problem".. Słychać jakiś świst / gwizd z lewego przedniego koła przy jeździe, im szybciej tym też szybszy ten świst / gwizd. Przy naciśnięciu hamulca (nawet lekkim) dźwięk całkowicie cichnie. Ten dźwięk jest też bardzo bardzo podobny do dźwięku "złapanej pany". Przypuszczam, że coś niedokręcone albo niedopasowane? Niedoczyszczone? Coś polecicie? Wcześniej tego nie było, więc jestem niemalże całkowicie pewien, że to przy zrobieniu łożysk.. Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |