19 Kwietnia 2024 17:43:44
Zdjęcia użytkowników
booster Vyzn-R
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Temperatura silnika 
Funkymis
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2015 19:21
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 08.10.2015 19:08
Skąd: łódzkie
Koluszki

Witam
Jestem po wymianie płynu chłodniczego wraz z odpowietrzeniem.
Mianowicie jest taki problem że temperatura jaką mi pokazuje wskaźnik jest to ostatnia kreska przed apostrofem i trzema kreskami kiedy stoję w korku. Właśnie wtedy załącza się wentylator, jeśli jadę kreska jest między 3 a 4 kreską. Mechanik powiedział że ciśnienie powinno takie być, i jest wszystko ok, może czujnik źle pokazuje ale przed wymianą pokazywał dobrze. Wąż do silnik jest spuchnięty i twardy, wąż dolny od chłodnicy zazwyczaj ma niższą temperature. Gdy odkręcam kurek oczywiście leci para i woda podbija do góry. Mechanik twierdzi że jest wszystko okej a na moje oko temperatura jest zbyt wysoka lub ciśnienie bo wąż wygląda jakby miał wybuchnąć.

Prosze o szybką odpowiedź zanim jeszcze nic się poważnego nie stało, dzięki wielkie.
Może jakaś rada naprowadzająca

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-10-2015 19:21
Awatar
tomek1405
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2015 19:54
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Waz niepowinien byc twardy Twardy moze byc ze starosci oblepiony w srodku albo za duze cisnienie brak odpowietrzenia.
Wskaznik temp jesli wentylator zalacza to najprawdopodobniej zle wskazuje czujnik.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Magister
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2015 20:45
Awatar


Postów: 364

Data rejestracji: 03.04.2010 19:49
Skąd: małopolskie
Tarnów

Chłodnica ma na górze odpowietrznik, poza tym procedura odpowietrzania polega na dwukrotnym włączeniu wentylatora. Polecam odpowietrzyć na otwartym korku w zbiorniczku i ugniatać węże.

P.s. wypełnił profil samochodu, żebyśmy mogli Ci lepiej pomóc.

Obecnie: Volkswagen Jetta, Mk III, 1995r., benzyna, VR6 AAA (2792/174KM), sedan, 64 000mil
Obecnie: Opel Zafira II, Phase I, 2005r., benzyna, Z18XER (1796/140KM), hatchback, 136 500km

Moje auto: Renault Vel Satis, Phase I, 2002r., F4RT-762 (1998/163KM), hatchback, benzyna+LPG, 126870km
 
Funkymis
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2015 21:13
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 08.10.2015 19:08
Skąd: łódzkie
Koluszki

A więc przed chwilą poszedłem odpowietrzać ale już jest odpowietrzony, zaczeło wywalać wodę ze zbiorniczka na zewnątrz po nagrzaniu a wentylator się nie właczył. Poszedłem na stacje po płyn dolałem do max i rozbieram gumke z czujnika a tam wypięty czerwony kabelek, wpiąłem, teraz pokazuje na wolnych temperature jedna mini kreseczke za 3 główną, wentylator się nie włącza,


Treść dodana dnia 08 październik 2015 21:21:

Jednak ten czujnik był to czujnik spalania stukowego, ale w każdym razie musze zaizolować i już jest wpięty, a na wolnych tak jak mówie temperatura jest teraz za 3 kreska

Edytowane przez Funkymis dnia 08-10-2015 21:21
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2015 21:52
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Funkymis

www.renault19.pl/images/temp_ph2.jpg

wentylator uruchamia ci się przy niebieskiej kresce na tym obrazku tak?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Funkymis
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2015 21:56
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 08.10.2015 19:08
Skąd: łódzkie
Koluszki

Nie uruchomił się na niebieskiej,płyn petrygo wywaliło ze zbiornika na otworzonym korku, po dolaniu trzyma temperaturę na niebieskiej na wolnych bez jazdy obecnie. Podczas jazdy w korkach dobija do ostatniej białej i wtedy się załącza wentylator


Treść dodana dnia 08 październik 2015 21:59:

Jutro sprawdze z rana stan oleju i jak wygląda bo ucieka z simeringów po zgaszeniu. Korek od oleju czysty a w płynie chłodzącym nie widać sladów oleju, wiec obecnie wykluczam uszczelke(daj boże żeby nie).

Edytowane przez Funkymis dnia 08-10-2015 21:59
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2015 22:29
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Funkymis układ chłodzenia masz w aucie ciśnieniowy. oznacza to że do poprawnego działania musi być szczelny. na zbiorniczku wyrównawczym znajduje się korek który pełni funkcję zaworu ciśnieniowego, utrzymuje on układ pod ciśnieniem 1.2bara (jeśli dobrze pamiętam)
nie rób takich rzeczy że grzejesz auto bez zakręconego korka bądź odkręcanie korka na gorącym silniku. możesz się poparzyć


Treść dodana dnia 09 październik 2015 18:17:

jak rozgrzejesz silnik do tej 5 kreski to weź miernik i sprawdź opór czujnika temperatury dla sterownika
ten czujnik jest od przodu silnika, po prawej stronie, pod pierwszą świecą od prawej strony, ma kolor kremowy
jak zmierzysz to nam powiedz ile wyszło, ustaw zakres od 0 do 1000ohm

Edytowane przez Kujtek dnia 09-10-2015 18:17
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Funkymis
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2015 18:23
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 08.10.2015 19:08
Skąd: łódzkie
Koluszki

Nie posiadam miernika, lecz tak jak napisałem autko dziś z powrotu z pracy temperaturę miało ładną tyle że nawiewy miałem na full ustawione a leciało średnio ciepłe powietrze bywało lepiej. Jutro z tą sprawą z rana zgłaszam się do mechanika i myślę że na 67% jest to termostat. a na 33% że to czujnik temperatury.
Bezpieczniki też od wentylatora sprawdzałem no ale jednak dobry

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
 
Kujtek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2015 18:36
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Funkymis termostat możesz wymienić samemu, wszystko jest na wierzchu Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Funkymis
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2015 18:43
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 08.10.2015 19:08
Skąd: łódzkie
Koluszki

ale znowu coś mogę spierniczyć, jak wymieniałem wodę na płyn to nie odpowietrzyłem i sie zaklinował ten świr (termostat), ja to tylko mam ręke do swojego fachu a jak się dobieram do auta to wszystko odłączam dotykam i później tylko koszty. Fajnie jest pomajsterkować i to bardzo lubię ale zostawię to specowi.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
 
TermiFNFAL
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2015 19:40
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Przy termostacie raczej się nie da nic zepsuć, chyba że będziesz go próbował na siłę wsadzić odwrotnie Grin
Renówki mają akurat odpowietrznik w chłodnicy ale większość aut nie ma - wtedy zalewasz, odpalasz, zakręcasz korek i kontrolujesz płyn aż do załączenia wentylatora.

Od nieodpowietrzenia termostat się nie zablokuje, nie wiem skąd taka myśl Wink

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
dj_mafiozo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2015 15:18
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

I nikt nawet nie zwrócił uwagi na to, że jak płyn wywala zbiorniczkiem to układ nie jest odpowietrzony. Nie wiem, kto wymieniał płyn ani jak odpowietrzał, ale w dalszym ciągu jest powietrze w układzie skoro wywala go korkiem.
Sprawdź poziom płynu na zimnym silniku, a następnie nie zakręcając korka odpal silnik i zostaw go na wolnych obrotach, wyłącz wentylator nawiewu, załóż grube rękawiczki i zacznij powoli, ale mocno ugniatać oba węże do chłodnicy kontrolując czy się nagrzewają i cały czas poziom płynu. Poza tym zwróć uwagę, czy przelewa się od góry w zbiorniczek. Górny wąż zacznie się nagrzewać dopiero jak termostat zacznie się otwierać i od tego momentu go ugniataj. Raz na jakiś czas przegazuj silnik zwracając uwagę, czy poziom płynu nie wzrasta gwałtownie. W między czasie pilnuj wskaźnika na zegarach i gdyby zaczęła wychylać się powyżej połowy między 3 a 4 kreską natychmiast zgaś silnik, tak samo jakby wywaliło płyn ze zbiorniczka. Kolejną czynnością jest kontrolowanie, czy nagrzewa się cała chłodnica, a zwłaszcza jej najdalszy punkt czyli tuż obok odpowietrznika (przy prawej lampie, nieopodal tabliczki znamionowej auta). Kiedy zacznie tam się nagrzewać zgaś silnik i poluzuj odpowietrznik. powinny zacząć uchodzić bąbelki to jeszcze bardziej go poluzuj i zakręć mocno z powrotem kiedy zacznie się z niego wylewać czysty płyn ciurkiem. Gdy będzie ubywać płynu, a powinno to dolewaj do zbiorniczka tak, aby utrzymać cały czas na MAX. Odpal silnik i pozostaw go chodzącego aż włączy się i wyłączy wentylator chłodnicy, a następnie zgaś, uzupełnij płyn i jeszcze raz odkręć odpowietrznik. Uzupełnij płyn, zakręć korek zbiorniczka, wsiądź do auta, odpal silnik i włącz ogrzewanie. Powinno być dobrze. Poczekaj aż wentylator się ponownie załączy, powinien wówczas niewiele ponad 3 kreską na wskaźniku i poczekaj aż się wyłączy. Jak się wyłączy to gratulacje, układ został odpowietrzony.

UWAGA! Nie odkręcaj korka na nagrzanym silniku, jeżeli już koniecznie musisz to przez szmatkę i bardzo powoli.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Funkymis
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2015 17:26
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 08.10.2015 19:08
Skąd: łódzkie
Koluszki

Zrobione, przyczyną był termostat, nie włączał się wiatrak bo termostat był zacięty. Pozdrawiam i dzięki

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: