24 Kwietnia 2024 00:49:32
Zdjęcia użytkowników
tomqu lukasz609
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Klima w 16V ? Adaptacja z F3P 
lukasz609
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2015 22:38
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Siemanko mam zamiar zaadaptować klimę do swojej 16V co wiąże się z kilkoma problemami:

- pompa wspomagania elektryczna (podłączenie pod magiel od zwykłej)
- łapa do mocowania kompresora
- instalacja wersja z klimą

Teraz takie gdybanie czy wsio będzie można przełożyć z F3p mono

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-10-2015 22:38
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2015 22:49
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jakbyś zespawał inny kolektor ssący to może by podeszły łapy osprzętu z f3p bo w f3p zobacz ze bardzo wysoko jest alternator

w razie braków (łapy 16v) to proponowałbym pomyśleć nad przeniesieniem poduszki silnika spod osprzętu na kielich w wersji dieslowej i załatwić łapę z osprzętem (alternator + kompresor klimy + pompa wspomagania) z f7ra
tam wszystko jest niżej i przez to nie ma dolnej łapy silnika tylko jest na kielichu oraz zmieścili wszystkie trzy graty na pasku

wtedy jak byś dorwał kompresor klimy z f7r to dochodzi ci dorabianie węży klimy, a przynajmniej końcówek Sad

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lukasz609
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2015 22:59
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

@Kujtek teraz znalazłem tematy z klima i widzę że gra nie warta zbytnio świeczki duszo "maszczenia'. Mocowanie od dt z clio mam akurat w rozrzad przykrecasz tylko teraz to na kielich przenosić nie widzi mi się. Tak jak kumpel do clio 1 włożył 1.7 turbo to maszczenia było z poduchami bo grucha turbiny biła w grodz.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2015 23:06
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@lukasz609 jamlasica miał wsporniki pod klimę, chyba mu brakowało wiązki silnika i wiązki pod deskę do kompletu
ale nie odbiera telefonu, dzwoniłem milion razy i nikt nie odbiera, raz aby odrzucił samemu, sms też mu słałem i nie odpisywał
jak chcesz to próbuj

nie wiem czy dobrze kojarzę ale marana87 też miał chyba kiedyś klimę 16v

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
milas92
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2015 23:34
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

w 16v to wszystko jest na mega ścisk,
dodatkowo musaiłbyś mieć do pompy wspomagania na skrzynie biegów dodatkową półeczke mocowania. sama pompa chyba wychodziła jeszcze do kangoo.

łapy kompresora możesz sobie dorobić/zwymiarować w programie autocad. koszty pewnie nie wielkie, nie bedzie to orygianł ale będzie działało.

węże można dosztukować, reszta jest taka sama jak w innych 19.

wiązka klimy do wydłubania, sterowane wszystko masą
kwestia zrobienia sobie wiązki do wspomagania

komp silnika zostaje ori, bez zbędnego dłubania. mi działa klima na kazdym kompie z 16v.

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2015 23:55
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

elektrohydrauliczne wspomaganie było w clio, express, kangoo
komp silnika zostaje ori, bez zbędnego dłubania. mi działa klima na kazdym kompie z 16v.


no i wychodzi to przy czym się upierałem że kompy silników mają w standardzie obsługę klimy

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
milas92
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2015 00:02
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

Kujtek napisał(a):

elektrohydrauliczne wspomaganie było w clio, express, kangoo
komp silnika zostaje ori, bez zbędnego dłubania. mi działa klima na kazdym kompie z 16v.


no i wychodzi to przy czym się upierałem że kompy silników mają w standardzie obsługę klimy


dokładnie, przynajmniej w moim przypadku na każdym kompie (5 sztuk) klima się odpala

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
ANDI
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2015 02:07
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Odpala, potwierdzam, pisalem ze dziala nie raz Smile ale nigdy nie zwróciłem uwagi czy tak jak na moim po zalaczeniu klimy podnoszą się automatycznie obroty w górę tak o ok 200/300

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
lukasz609
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2015 09:13
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Wiazka deski to nie problem bo mam full tylko panelu sterowania nie mam. Zlacze do dmuchawy tez full tylko brakowaloby mi pompy wspomy wezy oryg sterowania pompa wspomy i wiazki silnika bo to najwazniejsze.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
TermiFNFAL
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2015 12:05
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

No i panel nawiewu inny musisz mieć ale tu akurat najmniejszy problem

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
milas92
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2015 12:07
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@lukasz609 panel mam ph2

sterowanie pompą to jest: albo działa, albo nie działa. przekaźnik załącza ja po odpaleniu chyba jak czujnik cisnienia oleju da sygnał

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2015 12:19
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

wspomaganiem to bym się najmniej martwił, można zrobić na milion sposobów odpalanie pompy, dostępność wsporników to problem

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lukasz609
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2015 17:19
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Jednak rezygnuje z klimy wystarczy mi zimny lokiecCool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
TermiFNFAL
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2015 19:54
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Haha Grin Masz rację - moja matula w clio ma przy silniku 1,4 właśnie klimę bo ma najbogatszą wersję auta. Jak z samym autem przez 5 lat nie było nigdy żadnych problemów, to tak z tą klimą wiecznie. Albo sprężarka przestała działać, albo rezystor padł (dopaść używany to trzeba mieć szczęście, nowy kilka tys), albo wtyczki się palą. Ta klima w naszych modelach to niestety strasznie awaryjna jest

Lubię modzić w swoim aucie ale znałem temat klimy, więc nigdy nawet nie pomyślałem żeby ją do siebie wrzucić, mimo że nienawidzę upałów Grin

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2015 20:00
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@TermiFNFAL hmmm wręcz przeciwnie, nie wiem co tam jest do popsucia. to jest toporne do bólu, czujnik ciśnienia pozwala włączyć albo nie, tranzystory 50zł...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lukasz609
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2015 20:21
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Tylko kwestia miejsca pod maska bo wtedy z klima ciasnota a teraz idzie cos zrobic bez demontazu i rozszczelniania. Mialem F3p z klima ale chlodnica byla walnieta i przewody wiec poszlo w zlom bo po dzwonie byla Sad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
TermiFNFAL
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2015 23:38
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Kujtek, chyba że wszystko jest zalane jakimś dziwnym silikonem.
Tranzystory 50 zł ale chyba 10 szt w paczce i z wysyłką Grin
Niestety nie mam dobrych doświadczeń z tym ustrojstwem bo właśnie ciągle trzeba było robić. I na krc to samo (może do R19 lepsze robili ale na zdrowy rozum były takie same) . Fakt, narobiłem się przy tym u matuli sporo, nie powiem, że źle się jeździ, bo jeździ się w lecie super Wink Tyle że jak drzwi otwierasz to tak jakbyś w mordę dostał Grin

Dostępność do czegokolwiek przy F7P a zwłaszcza w clio, gdzie ta komora maski o wiele mniejsza - swoją drogą Grin tam i bez sprężarki jest problem Grin

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2015 23:54
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@TermiFNFAL no chyba w tych nowszych cliówkach to tam powalone jakieś multikostki i inne dzikie węże, zero zmian a psuje się gorzej niż w 19

nie no, dwa tranzystory mj11015 to 30zl, ze 20 wysyłka i masz 50

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lukasz609
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2015 19:00
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

szczerze mówiąc włożyć skarbonkę co ma się psuć jak źle coś podłącze nie dla mnie autko ma być użytkowe a klima jednak w sedanie wystarczy bo jak przymiar robiłem z kompresorem do 16V miejsca tak mało że jeju.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
dj_mafiozo
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2015 21:13
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@lukasz609 Dlatego seryjnie jak klima była w 16v to kompresor był zamiast pompy wspomagania, a wspomaganie miało elektryczną pompkę, a co za tym idzie to inną obudowę filtra powietrza, aby ją upchać pod maską.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: