29 Marca 2024 15:10:19
Zdjęcia użytkowników
cupraa playazka
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
5 lat w garażu -> Problemy przy silniku 1.7 
Stanczu1397
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 17-10-2015 11:48
Awatar


Postów: 2

Data rejestracji: 17.10.2015 10:59
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Witam wszystkich Smile
Od kilku dni jestem posiadaczem fajnej 19-nastki, pierwsze swoje autko, pełen entuzjazm poza faktem że stała ponad 5 lat w dość wilgotnym garażu. Oczywiście silnik był odpalany ale nic poza tym.
Wziąłem się za remont, początkowo wszystko pod przegląd, czyli hamulce, przewody hamulcowe, zaciski, końcówki drążka, wydech i jakieś szczegóły, uzupełniłem wszystkie płyny, świeże paliwko niby to "najlepsze" z shella.

Sprawa wygląda tak że na przegląd dojechałem, odpalił na dotyk jechał w miarę równo, wszystko w porządku. Przegląd zaliczony, jednak po jakimś czasie silnik zaczął kurzyć na biało z przedniej części komory, jakby z okolic chłodnicy. Zatrzymałem się, podniosłem klapę (na włączonym silniku) i po dymie ani śladu. Musiałem mimo to jechać dalej. Po kilku kilometrach zaczął się mocno dusić, po dodaniu gazu dławi się, jedyną możliwością jazdy jest baaaaardzo delikatne operowanie gazem.

Biały dym pojawiał się w niewielkich ilościach co postój, cholernie szczypał w oczy, nie mam pojęcia skąd może pochodzić.

Cała akcja miała miejsce wczoraj, ponieważ dopiero na wczoraj udało się go przygotować do przeglądu.

Może jest jakiś znawca z okolic legnicy który chciałby zobaczyć ten ewenement, jeśli nie to mam nadzieję, że chociaż troszkę nakierujecie mnie co może być tego przyczyną. Niestety nie znam się za bardzo na silnikach, nie moja dziedzina i nie mogę tego rozgryźć :/

Z góry dzięki i pozdrawiam Smile

Edytowane przez Stanczu1397 dnia 17-10-2015 12:13
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 164000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 17-10-2015 11:48
Awatar
TermiFNFAL
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 17-10-2015 12:55
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

ANDI stacjonuje w legnicy, ja we wrocku na wylocie do legnicy

Kurzył na biało z wydechu czy bezpośrednio spod maski? Nic nie piszczy?
Proponowałbym wymienić jeszcze układ zapłonowy (świece, kable, kopułka)

Na warsztacie mieliśmy przypadek, że alternator się zablokował i pasek się palił, też właśnie jest wtedy biały dym i specyficzny smród

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Stanczu1397
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 17-10-2015 13:13
Awatar


Postów: 2

Data rejestracji: 17.10.2015 10:59
Skąd: dolnośląskie
Legnica

TermiFNFAL napisał(a):


Kurzył na biało z wydechu czy bezpośrednio spod maski? Nic nie piszczy?
Proponowałbym wymienić jeszcze układ zapłonowy (świece, kable, kopułka)

Na warsztacie mieliśmy przypadek, że alternator się zablokował i pasek się palił, też właśnie jest wtedy biały dym i specyficzny smród


Zdecydowanie spod maski, piszczy przy ruszaniu ale zdarzyło mi się to może z dwa razy, jechałem wtedy w ostrym deszczu.
Wymiana oleju, świec i kabli jest w planach, niestety musi poczekać kilka dni :/
Poważnie mnie to martwi, mam nadzieję, że nic poważnego z tego nie wyjdzie. Auto praktycznie wcale nie chce jechać chociaż w drodze na przegląd i kolejne 50km pracowało dobrze i całkiem dynamicznie mimo tak długiego przestoju :/

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 164000km
 
ANDI
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 17-10-2015 13:58
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@TermiFNFAL nie zapominaj o Lesiu Smile

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
piomazi
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 17-10-2015 14:52
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 01.05.2009 12:13
Skąd: śląskie
Wisła

Co do smrodu,( mimo że było auto odpalane) auto stało parę lat, to nie dobrze dla łożysk: alternatora, pompy wodnej, rozrządu, pompy wspomagania. Może któreś łożysko już dogorywa, stawia opory i pasek wielorowkowy jeździ po którymś kole. Może poluzuj pasek wielorowkowy poprzez popuszczenie śrub alternatora. Alternator Ci opadnie. Pasek będzie luźny. Spróbuj wtedy pokręcić rękoma tymi kołami czy któreś nie chodzi ciężko.

Warto ją doprowadzić do użyku, to fajny silnik, chciałbym mieć taki pod maską.

Utrata mocy to może palec, kopułka, przewody wys. napięcia. Weź może taki podręczny opryskiwacz z wodą z detergentem i po ciemku popryskaj po kupułce i przewodach. Może zauważysz czy ucieka gdzieś iskra?

Nie wiem czy takie objawy utraty mocy nie mogą być spowodowane rozszczelnieniem się układu ERG. Może któryś przewód gumowy tego układu jest już nieszczelny, sparciały, spadnięty. Ciśnienie w tych przewodach ucieka i do komputera dochodzi fałszywy sygnał.

To może byś banalna przyczyna którą trzeba znależć. Nie poddawaj się.
A filtr paliwa może zapchany ?


Treść dodana dnia 18 październik 2015 08:42:

Może pompka paliwa dogorywa?

Edytowane przez piomazi dnia 18-10-2015 08:42
R19 w rodzinie od 2002r. Pseudonim "babcia"
http://www.youtub...h_response
A w 2019 kupilismy dwie laguny 2 1,8 muza obie z LPG

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: