Menu główne
Forum
Klubowicze
Stanczu1397 |
Dodany dnia 17-10-2015 11:48 |
Postów: 2 Data rejestracji: 17.10.2015 10:59 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Witam wszystkich
Od kilku dni jestem posiadaczem fajnej 19-nastki, pierwsze swoje autko, pełen entuzjazm poza faktem że stała ponad 5 lat w dość wilgotnym garażu. Oczywiście silnik był odpalany ale nic poza tym. Wziąłem się za remont, początkowo wszystko pod przegląd, czyli hamulce, przewody hamulcowe, zaciski, końcówki drążka, wydech i jakieś szczegóły, uzupełniłem wszystkie płyny, świeże paliwko niby to "najlepsze" z shella. Sprawa wygląda tak że na przegląd dojechałem, odpalił na dotyk jechał w miarę równo, wszystko w porządku. Przegląd zaliczony, jednak po jakimś czasie silnik zaczął kurzyć na biało z przedniej części komory, jakby z okolic chłodnicy. Zatrzymałem się, podniosłem klapę (na włączonym silniku) i po dymie ani śladu. Musiałem mimo to jechać dalej. Po kilku kilometrach zaczął się mocno dusić, po dodaniu gazu dławi się, jedyną możliwością jazdy jest baaaaardzo delikatne operowanie gazem. Biały dym pojawiał się w niewielkich ilościach co postój, cholernie szczypał w oczy, nie mam pojęcia skąd może pochodzić. Cała akcja miała miejsce wczoraj, ponieważ dopiero na wczoraj udało się go przygotować do przeglądu. Może jest jakiś znawca z okolic legnicy który chciałby zobaczyć ten ewenement, jeśli nie to mam nadzieję, że chociaż troszkę nakierujecie mnie co może być tego przyczyną. Niestety nie znam się za bardzo na silnikach, nie moja dziedzina i nie mogę tego rozgryźć :/ Z góry dzięki i pozdrawiam Edytowane przez Stanczu1397 dnia 17-10-2015 12:13 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 164000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 17-10-2015 11:48 |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 17-10-2015 12:55 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
ANDI stacjonuje w legnicy, ja we wrocku na wylocie do legnicy Kurzył na biało z wydechu czy bezpośrednio spod maski? Nic nie piszczy? Proponowałbym wymienić jeszcze układ zapłonowy (świece, kable, kopułka) Na warsztacie mieliśmy przypadek, że alternator się zablokował i pasek się palił, też właśnie jest wtedy biały dym i specyficzny smród Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Stanczu1397 |
Dodany dnia 17-10-2015 13:13 |
Postów: 2 Data rejestracji: 17.10.2015 10:59 Skąd: dolnośląskie Legnica |
TermiFNFAL napisał(a): Kurzył na biało z wydechu czy bezpośrednio spod maski? Nic nie piszczy? Proponowałbym wymienić jeszcze układ zapłonowy (świece, kable, kopułka) Na warsztacie mieliśmy przypadek, że alternator się zablokował i pasek się palił, też właśnie jest wtedy biały dym i specyficzny smród Zdecydowanie spod maski, piszczy przy ruszaniu ale zdarzyło mi się to może z dwa razy, jechałem wtedy w ostrym deszczu. Wymiana oleju, świec i kabli jest w planach, niestety musi poczekać kilka dni :/ Poważnie mnie to martwi, mam nadzieję, że nic poważnego z tego nie wyjdzie. Auto praktycznie wcale nie chce jechać chociaż w drodze na przegląd i kolejne 50km pracowało dobrze i całkiem dynamicznie mimo tak długiego przestoju :/ Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 164000km
|
|
|
ANDI |
Dodany dnia 17-10-2015 13:58 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@TermiFNFAL nie zapominaj o Lesiu
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
piomazi |
Dodany dnia 17-10-2015 14:52 |
Postów: 160 Data rejestracji: 01.05.2009 12:13 Skąd: śląskie Wisła |
Co do smrodu,( mimo że było auto odpalane) auto stało parę lat, to nie dobrze dla łożysk: alternatora, pompy wodnej, rozrządu, pompy wspomagania. Może któreś łożysko już dogorywa, stawia opory i pasek wielorowkowy jeździ po którymś kole. Może poluzuj pasek wielorowkowy poprzez popuszczenie śrub alternatora. Alternator Ci opadnie. Pasek będzie luźny. Spróbuj wtedy pokręcić rękoma tymi kołami czy któreś nie chodzi ciężko.
Warto ją doprowadzić do użyku, to fajny silnik, chciałbym mieć taki pod maską. Utrata mocy to może palec, kopułka, przewody wys. napięcia. Weź może taki podręczny opryskiwacz z wodą z detergentem i po ciemku popryskaj po kupułce i przewodach. Może zauważysz czy ucieka gdzieś iskra? Nie wiem czy takie objawy utraty mocy nie mogą być spowodowane rozszczelnieniem się układu ERG. Może któryś przewód gumowy tego układu jest już nieszczelny, sparciały, spadnięty. Ciśnienie w tych przewodach ucieka i do komputera dochodzi fałszywy sygnał. To może byś banalna przyczyna którą trzeba znależć. Nie poddawaj się. A filtr paliwa może zapchany ? Treść dodana dnia 18 październik 2015 08:42: Może pompka paliwa dogorywa? Edytowane przez piomazi dnia 18-10-2015 08:42 R19 w rodzinie od 2002r. Pseudonim "babcia"
http://www.youtub...h_response A w 2019 kupilismy dwie laguny 2 1,8 obie z LPG Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |