25 Kwietnia 2024 20:00:22
Zdjęcia użytkowników
Piotras1986 Mlody92
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
problem z ładowaniem akumulatora 
pawee79
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 14:46
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 21.08.2015 10:21
Skąd: zachodniopomorskie
Koszalin

witam
Mam taki problem z akumulatorem,po naładowaniu go potrafię jeździć tylko na nim około tygodnia-dojeżdżam około 50 km do pracy w dwie strony i przychodzę rano i koniec akumulatora.Wymieniłem klemy na nowe bo były jeszcze oryginalne zakręcane i były luźne jak się zakładało ale okazało się że nic to nie zmieniło.W końcu pojechałem na sprawdzenie akumulatora do punktu i co się okazało z wydruku może po kolei:
Test akumulatora:
napięcie: 12,38V
pojemność akumulatora :360 EN
zmierzona pojemność : 250 EN
Test rozruchu:
Rozruch:10,05V
Czas:1,47s
Test ŁadowaniaSaduruchomiony silnik)
Bez obciążenia:14,26V
Z obciążeniem(włączone światła długie i dmuchawa na maksa):11,83V

Więc wyszło że jest za małe napięcie podczas obciążenia,moje podejrzenia są takie że jest to wina alternatora czy może się mylę?
Czy jest to droga naprawa?
A może ktoś ma inne przypuszczenia?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 01-01-2016 14:46
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 15:03
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

no jak nic alternator nie daje rady
regulator napięcia zmień na sam początek

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Artutitu82
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 16:11
Awatar


Postów: 291

Data rejestracji: 09.07.2009 21:37
Skąd: świętokrzyskie
Opatów

Mi alternator robił też kiedyś psikusy. Lądował aż do momentu gdy silnik się porządnie nie zagrzal.wtedy działał w drugą stronę nie raz nie szło auta odpalić.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., B+LPG, To już historia

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 359555km
 
pawee79
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 16:29
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 21.08.2015 10:21
Skąd: zachodniopomorskie
Koszalin

a idzie samemu zmienić ten regulator napięcia i czy jest to skomplikowane i jak do tego się zabrać?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 16:39
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jak masz sprawną chociaż jedną dłoń to tak Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
pawee79
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 16:55
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 21.08.2015 10:21
Skąd: zachodniopomorskie
Koszalin

tak mam sprawnaGrin a w którym miejscu jest ten regulator i jak go się wymienia jest lutowany czy przykręcany?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 17:00
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

zależy od tego jaki masz alternator, jak od tylu jest plastik to na wierzchu przykręcony na dwie śruby, jak tył cały aluminiowy to masz dziadostwo delco remy 80a

najlepiej pokaż jaki masz

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
pawee79
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 17:12
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 21.08.2015 10:21
Skąd: zachodniopomorskie
Koszalin

ok jutro zrobię zdjęcie i podeślę.Wiem tylko że mam na wierzchu u góry przykręcone kable i chyba kostkę bo sam odkręcałem i czyściłem bo była zaśniedziała


Treść dodana dnia 01 styczeń 2016 20:08:

witam
udało mi się porobić zdjęcia ale nie mogę ich dodać nie wiem czemu?

Edytowane przez pawee79 dnia 01-01-2016 20:08
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
 
Kujtek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 20:12
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a, dobra, działa ci jednak

http://renault19....o_id=14486

bez problemu ci w pierwszym lepszym motoryzacyjnym sklepie sprzedadzą

coś takiego: http://allegro.pl...75888.html

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
pawee79
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 20:31
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 21.08.2015 10:21
Skąd: zachodniopomorskie
Koszalin

oto zdjęcia które zrobiłem


Treść dodana dnia 01 styczeń 2016 21:14:

A jaką mamy pewność ze to jest regulator napięcia? i słyszałem że lepiej kupić jakiś porządny regulator napięcia. i jakie dane mam podać w sklepie?
pawee79 dodał/a następującą grafiki:
dscf4799.jpg dscf4809.jpg dscf4797.jpg dscf4796.jpg dscf4795.jpg

Edytowane przez pawee79 dnia 01-01-2016 21:14
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 21:26
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

bardzo często to regulator pada i zarazem jest najtańszą rzeczą do wymiany

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
pawee79
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 21:58
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 21.08.2015 10:21
Skąd: zachodniopomorskie
Koszalin

a czy w ogóle można sprawdzić jakoś ten regulator napięcia żeby mieć pewność że to on padł?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 22:20
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

regulator jest nierozbieralny i jedna opcja to montaż nowego
chyba że masz możliwość pożyczenia na chwilę regulatora z innej renówki z podobnym alternatorem to wtedy możesz się upewnić że jest do wymiany

mimo wszystko zdemontuj regulator i sprawdź stan szczotek oraz czy bieżnie alternatora nie są wytarte

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
pawee79
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 22:45
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 21.08.2015 10:21
Skąd: zachodniopomorskie
Koszalin

A jak go wymienię to trzeba sprawdzić ponownie miernikiem pod obciążeniem i ile powinno pokazywać?
Czy jest jakiś problem w tym rozruszniku z wymianą regulatora?
Rozumiem że szczotki pokażą się po zdjęciu regulatora?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
 
dj_mafiozo
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 22:55
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

W alternatorze Valeo masz o tyle dobrze, że masz regulator na wierzchu i szczotki tak samo, są pod tą czarną plastikową obudową i ja bym się cieszył z tego powodu, że masz alternator Valeo, chociaż sam nie jestem zadowolony mając go założonego ponownie z konieczności (awaria w trasie alternatora Delco Remy). Tu przynajmniej nie musisz rozbierać całego alternatora aby się dostać do czegokolwiek. Rozebrać jak rozebrać, ale potem złożyć z powrotem alternator Delco bywa problem ze względu na szczotki ;-) Więc bym się cieszył, że w tym, który masz wszystko jest na wierzchu i jak się uprzeć to nawet nie trzeba go wyciągać z auta, wystarczy odłączyć akumulator, wyciągnąć wtyczkę z wzbudzeniem i kontrolką, odkręcić oba oczka (plus i masa) i bez luzowania paska bez problemu można wymienić regulator.
Natomiast po wymianie gdy weźmiesz miernik w łapę to pod obciążeniem napięcie nie powinno spaść poniżej 14 V na wolnych obrotach.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
pawee79
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 23:10
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 21.08.2015 10:21
Skąd: zachodniopomorskie
Koszalin

Ok dzięki za wyczerpującą odpowiedź a w sklepie wystarczy podać model alternatora czyli Valeo 2541119 i jakiej firmy są najlepsze?
Czy poprosić też o szczotki i je wymienić?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
 
Kujtek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 23:19
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@pawee79 raczej ciężko będzie znaleźć coś innego niż chińczyk za ~30zł
podaj albo ten numer co napisałeś albo A13N159, nie będzie problemu, regulator do tego alternatora pasuje do wielu innych alternatorów

szczotki są wbudowane w regulator

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
pawee79
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 23:32
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 21.08.2015 10:21
Skąd: zachodniopomorskie
Koszalin

ok dzięki jutro przed pracą skoczę do sklepu i postaram się kupić a w poniedziałek wymienić bo mam wolne i dam znać czy poprawiło się ładowanie pod obciążeniem.
A jak sprawdzić czy bieżnie alternatora są wytarte?
A jeśli są wytarte to co robić?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
 
Kujtek
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2016 23:58
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@pawee79 będziesz widział czy są głębokie rowki zrobione przez szczotki

jak są wytarte to trzeba zmienić

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
pawee79
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 02-01-2016 00:05
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 21.08.2015 10:21
Skąd: zachodniopomorskie
Koszalin

ok będę sprawdzał jak zdemontuje.
Czy idzie samemu to wymienić,jak to wygląda i jakie są koszty?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: