16 Kwietnia 2024 23:55:43
Zdjęcia użytkowników
Maciej_R21 zibix123
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Skoczyła temperatutra z niewiadomych przyczyn 
kimada
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2016 16:54
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

Panowie proszę o pomoc. Dzisiaj jak wróciłem z roboty, to zauważyłem, że temperatura skoczyła powyżej 90 stopni i skojarzyłem, że to pewnie dlatego całkiem i tak mi wysiadło, a i tak słabe ogrzewanie, bo przytkana nagrzewnica. No to zgasiłem w garażu i maska w górę. Chciałem odkręcić korek na zbiorniku płynu, a tu patrzę, że jest pod korek i po poluzowaniu nakrętki wali górą.
Zakręciłem z powrotem i wyłączyłem drugi obieg, czyli ogrzewanie. Odpaliłem i powolutku płyn zaczął spadać. Odkręciłem korek i chciałem zobaczyć czy się przelewa, a tu tylko były małe bulbonki. Gdzie najpierw szukać i jak sprawdzić, czy to czasami nie wysiadła pompa wody?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 07-01-2016 16:54
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2016 17:30
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

pasek osprzętu w dobrym stanie? napięty odpowiednio?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
kimada
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2016 17:35
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@Kujtek a to sprawdzę rano ,jak ostygnie, ale nie piszczał dziad. Chociaż nie, już sobie przypominam, czasami pisnął na wstecznym

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2016 17:38
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

czasami pisnął na wstecznym


ale on się w jedną stronę kręci Grin

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
kimada
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2016 18:20
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@Kujtek Dobre Smile Rano wszystko sprawdzę, bo jeszcze nie ostygł w garażu.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2016 18:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@kimada nie musi stygnąć, idź odpal i zobacz czy pasek nie jest za luźny
OSPRZĘTU! nie rozrządu Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
kimada
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2016 19:47
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@Kujtek No stary to wiem który, ten wielorowkowy, ale grypa mnie jebie, więc już się nigdzie nie ruszam. Napisz mi tylko proszę, zanim nie zasnę po lekach. da się go jakoś naprężyć z pozycji porannego kierowcy z kluczem, schylonego nad paskiem osprzętu?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
dj_mafiozo
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2016 20:50
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Tak, bierzesz w łapkę klucz 13 mm, luzujesz nakrętkę od naciągu paska przy alternatorze, klucz bodaj 16, luzujesz nakrętkę trzymającą alternator do łapy osprzętu, bierzesz klucz 10 mm i w odpowiednią stronę kręcisz śrubą regulacyjną od naciągu przy alternatorze. Pasek nie może być za bardzo napięty, bo strzeli, jak za słabo to będzie się ślizgać. Po odpowiednim wyregulowaniu naciągu paska skręcasz z powrotem mocowania alternatora, za równo do łapy osprzętu przy bloku jak i do naciągu.

Jeżeli wywalało płyn zbiorniczkiem a potem go nie przelewało to nie szukałbym przyczyny w pompie wody a w powietrzu w układzie. Sprawdź, czy przypadkiem skądś nie cieknie, uzupełnij płyn i dobrze odpowietrz układ. Pamiętaj, że wentylator chłodnicy ma się włączyć dwa razy i wyłączyć.
Odpowietrzaj w ten sposób, że na pracującym silniku cały czas ugniataj oba węże do chłodnicy, obserwując cały czas wskaźnik temperatury i w razie gdyby rósł za bardzo albo wywalało płyn zbiorniczkiem to zgaś, w dalszym ciągu ugniataj węże i delikatnie poluzuj odpowietrznik na prawym górnym krańcu chłodnicy dopóki nie zacznie lać się płyn ciurkiem bez pęcherzyków powietrza (nigdy nie ruszaj odpowietrznika na pracującym silniku), ubytki płynu uzupełniaj. Po tym jak wentylator wyłączy się drugi raz zgaś silnik, w razie potrzeby uzupełnij po raz ostatni poziom płynu, a następnie zakręć korek do oporu.
Oczywiście nie odpowietrzysz poprawnie układu gdy będzie nieszczelny, więc dokładnie obejrzyj wszystkie węże i chłodnicę, podociągaj wszystkie opaski i dopiero zacznij odpowietrzać układ.
Aha, podczas odpowietrzania pokrętło temperatury na max na niebieskim polu, pokrętło od wentylatora na 0, a gdy po raz pierwszy włączy się wentylator to na max na grzanie i włącz wentylator, sprawdź, czy leci ciepłe powietrze.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 07-01-2016 20:53
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
jonowaty
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2016 20:52
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

ale jak odkręcisz korek na gorącym silniku to zawsze płyn zacznie rosnąć z powodu ciśnienia w układzie... :/

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
dj_mafiozo
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2016 20:54
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@jonowaty Też fakt, nawet jak zgasisz silnik to odkręcając korek można się ładnie poparzyć, jak zacznie wywalać płyn spod korka, jak był poluzowany to go zaczęło wywalać i zapowietrzył się układ.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
kimada
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2016 13:13
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

Dziękuję, za trafne rady. Dzisiaj rano był poziom na minimum, więc uzupełniłem płyn i rano, jak dokulałem się do pracy, to nie zagrzał się ponad normę. Muszę w sobotę przejrzeć wszystko, bo coś mi się wydaje, że zapowietrzył się dziad. Jakby mi nic z tego nie wyszło, to będę Was prosił o pomoc.


Treść dodana dnia 14 czerwiec 2016 08:46:

Witam Panowie. Podpowiedzcie mi, gdzie w moim F3N są czujniki temperatury płynu chłodniczego, bo zgłupiałem.

Edytowane przez kimada dnia 14-06-2016 08:46
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
jonowaty
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2016 10:02
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Ten co Pokazuje wartości na zegarach znajduje się z tyłu silnika, na przeciwko tego co z przodu od temperatury dla komputera Smile

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
kimada
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2016 10:06
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

dzięki @jonowaty Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: