17 Kwietnia 2024 00:57:25
Zdjęcia użytkowników
Tommy01 heniu456
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Awaryjne zamknięcie szyby pasażera 
Backuss @
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2016 20:02
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Witam.

Z przodu mam elektryczne szyby z tyłu manualne. Jak zamknąć szybę pasażera z przodu?

Akumulator jest naładowany. Szyba kierowcy działa bez najmniejszego problemu. Nie mogę ruszyć szyby ani przełącznikiem od strony pasażera ani od strony kierowcy.

Wcześniej mogłem otworzyć chociaż szybę a zamykanie szło tragicznie opornie, a żeby domknąć trzeba było ciągnąćją do góry. Teraz nie mogę nawet jej bardziej otworzyć, nic nie drgnie po wciśnięciu przełączników.


Pierwsze pytanko. Pod które kabelki podłączyć z akumulatora aby zamknąć szybę ?

I drugie pytanie. Czy 19-stka ma jakis czujnik zamknięcia/otwarcia szyby?

I trzecie pytanie. Ktoś ma jakiś pomysł czym może być to spowodowane?

I ostatnie. Jak (opis w skrócie) bezpiecznie wyjąć szybę boczną?

(Szukałem już na forum ale albo brak zdjęć (odwołują się do zdjęć) albo nie mogę znaleźć)

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-01-2016 20:02
Awatar
dj_mafiozo
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2016 22:40
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

ad 1. Żeby zamknąć szybę na krótko musiałbyś podpiąć bezpośrednio silniczek do akumulatora, cokolwiek uciążliwe, gdyż jest tak umiejscowiony, że wtyczkę wypinasz i wpinasz po omacku.

ad 2. Nie, R19 nie ma żadnego czujnika zamknięcia/otwarcia szyby. Przełącznik sekwencyjny, który masz od szyby kierowcy rozpina stycznik w momencie zwiększonego oporu elektrycznego na obwodzie silniczka, co oznacza, że szyba dalej nie idzie, a silnik próbuje ją jeszcze otwierać/zamykać

ad 3. Prowadnice do oczyszczenia i przesmarowania, to klasyczny przykład, szczególnie zimą, tak samo klasycznym przykładem jest to, że szyba kierowcy chodzi normalnie, a szyba pasażera jakby chciała a nie mogła.

ad 4. Aby wyjąć szybę musisz ściągnąć boczek drzwiowy, opuścić szybę do jakiejś 1/3 całego skoku mechanizmu, następnie delikatnie wypiąć taką plastikową zawleczkę na bolcu pośrodku szyby trzymającym ją i ustalającym do prowadnicy (pociągnij za wypustkę to wyjdzie, tylko uważaj, żeby nie połamać tej plastkowej zawleczki, zdjąć uszczelki dolne z obu stron szyby i delikatnie wysunąć ją z bolca i wyciągnąć do góry odchylając w strone zewnętrzną auta i przekręcając o 90*.

Aby natomiast wyciągnąć mechanizm opuszczania musisz najpierw wyciągnąć szybę, odpiąć wtyczkę od silnika, odkręcić wszystkie śruby (klucz 10 mm) a następnie uzbroić się w cierpliwość i tak wymanewrować całym mechanizmem, aby wylazł z drzwi (wyjdzie tylko w jednej pozycji).

Natomiast co do faktu, że nie możesz zamknąć szyby pasażera to dwie sprawy. Pierwszą jest bezpiecznik 30 A nr. 2 (drugi od lewej w górnym rzędzie) w skrzynce z bezpiecznikami - prawdopodobne, że się przepalił jak silnik zaczął stawiać za duży opór, a drugim jest przycisk od elektrycznej szyby po stronie pasażera. Jak nie wina bezpiecznika to zamień je miejscami z tym po stronie kierowcy (ten po stronie kierowcy może być walnięty lub całkowicie odłączony a szyba będzie chodzić, jeżeli będzie ten po stronie pasażera, to tym po stronie kierowcy tym bardziej nie ruszysz szyby nawet o milimetr.)

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Backuss @
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2016 22:57
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Dzięki wielkie. Jutro sprawdzę bezpiecznki. Szyby nie wyjmę na chwilę obecną ponieważ nie mam warsztatu czy nawet garażu.

Mam jeszcze drugie drzwi do reni 19 ale w innym mieście ~80km ode mnie. Będe dopiero po nie jechał. Powymieniam bezpieczniki itp.

Przy okazji. Który bezpiecznik jest od centralnego jeżeli wgl jest?

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2016 23:08
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

spróbuj wyciągnąć wtyczkę na gumowej złączce drzwi, wtyczka będzie po stronie karoserii

to złącze R4
http://images29.f...081892.jpg

rozepnij i daj plus i masę na A7 i B7 albo odwrotnie jak będzie ci się szyba zamykać
równie dobrze możesz rozpiąć wtyczkę między drzwiami a budą, wydłubać przycisk z rączki pasażera i bezpośrednio tam dać plus i masę na piny 2 i 6

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2016 02:23
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Jak otworzysz skrzynkę z bezpiecznikami to na pokrywie będą ikonki opisujące każdy bezpiecznik (chociaż niektóre zabezpieczają więcej niż jeden obwód), nie pamiętam już dokładnie który jest od czego, pierwsze dwa są od szyb, od centralnego jest chyba w środkowym rzędzie. Poza tym centralny zamek ma przekaźnik nad bezpiecznikami, taki duży. Ikonki są w kolorach odpowiadających znamionowemu prądowi bezpiecznika dla danego obwodu.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Backuss @
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2016 15:13
Awatar


Postów: 70

Data rejestracji: 17.06.2015 21:42
Skąd: dolnośląskie
Bierutów

Minęło dużo czasu ale nie miałem możliwości nic robić. Straszna pogoda i brak garażu robią swoje Sad


Odebrałem już wszystkie częśći które miałem do reni. Ale narazie nie potrzebuje z nich części.

A więc tak. Aby podnieść/zamknąć szybe z akumulatora należy podłączyć z akumulatora do wtyczki od strony pasażera ( tam gdzie wkłada się przełącznik od sterowania szyb ).

Aby podnieść szybę podłączamy kabelkiem MINUS do 6 a PLUS do 2
Aby zamknąć szybę podłączamy odwrotnie Smile

---------------------------------
A więc tak. Wychodzi mi że mechanizm jest cały sprawny ale tak czy inaczej z przełącznika szyba się nie podnosi ani nie opuszcza. Ani od kierowcy ani od pasażera.
Gdzie mogę szukać problemu i jakie mogły by być tego rozwiązania oraz najważniejsze jak to posprawdzać.
Planuję sprawdzić kwestie przełączników, ale co może być jeszcze ?

Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2016 20:17
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Backuss znajdź gdzie w kostce masz masę i plus po zapłonie, dwiema zworkami spróbuj plus wsadzić w kostce w 2 przewód, a masę w 6 tak jak podnosiłeś

jak będzie działać to znaczy że przycisk się skończył

kiedyś robiłem faq naprawy przycisków zwykłych, dla ph1 ale ph2 ciut aby się we wnętrzu będzie różnić, i tu i tu masz wyczyścić styki

http://renault19....d_id=42681

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: