Menu główne
Forum
Klubowicze
Pab25lo |
Dodany dnia 18-01-2016 15:23 |
Postów: 10 Data rejestracji: 29.09.2015 08:37 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
Panowie. (i Panie jeśli są ) Jeżdżę sobie spokojnie, dzień po dniu, po mieście, to szybciej to wolniej - jak zawsze po prostu.. Aż tu taka sytuacja; Wyjeżdżam z zakrętu i przypadkiem mi zgasł (zwykły błąd, sprzęgło gaz..) , nie pierwszy raz. Pierwszy raz jednak stało się tak, że po tym jak mi zgasł - odpaliłem od razu, na strzał, auto rozgrzane (bo już trochę km zrobiło tego dnia..) i jadę dalej, ok 500m. Tam zaparkowałem, wracam za godzinę, wsiadam i bah ! NIE KRĘCI. 0, null. Słychać przy przekręceniu kluczyk te "pyk" i nic więcej. Cała elektryka działa, ako naładowane.. Nie próbowałem odpalania po kablach, bo nie widziałem sensu - z linki odpala od razu, jak tylko zacznie się toczyć. Ja nie wiem, nie znam się w ogóle, dlatego pytajcie, a ja odpowiem na co tylko będę potrafił. Ostatnio wymieniane; - filtry (paliwo, olej, powietrze), - płyny, - sprzęgło, - łożyska, - świece, - klocki hamulcowe, PS. Kolega zasugerował, że prawdopodobnie mogły mi się zawiesić szczotki. To może być prawdą? Jeśli tak, to jak do nich dojdę, i czy dam radę sam tam na razie zaimprowizować? Mechanik od razu, czy mogę powalczyć? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 18-01-2016 15:23 |
sobeckkk |
Dodany dnia 18-01-2016 15:42 |
Postów: 267 Data rejestracji: 08.06.2015 00:21 Skąd: podlaskie Białystok |
To najprawdopodobniej wina szczotek w rozruszniku, jak masz kanał to wyciągniesz go bez problemu. Ja na początku na twoim miejscu bym w niego postukał kilka razy i zobaczył czy szczotki się odwieszą, jeżeli zadziała to pojeździj trochę i zobacz czy problem się nie powtórzy, jeżeli się powtórzy to najprawdopodobniej rozrusznik do regeneracji/wymiany.
Edytowane przez sobeckkk dnia 18-01-2016 16:07 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 123456km
|
Kujtek |
Dodany dnia 18-01-2016 16:10 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ja bym od razu wyciągał i sprawdził stan szczotek
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
grzes70 |
Dodany dnia 18-01-2016 17:33 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Taaa... Szczotki wystarczy wymienić.Od razu prpoponuję sprawdzić stan tulejek i też zmienić w razie potrzeby. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 18-01-2016 22:29 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Rozrusznik w tym silniku jest o tyle uciążliwy, że to jedyny motor, w którym nie wyciągniesz rozrusznika do góry, musisz go opuścić na półoś, podnieść prawą stronę auta, żeby półoś poszła do dołu i tak go wymanewrować, żeby wylazł między półosią a portkami wydechu - troszkę ciasnawo a rozrusznik wyjdzie tylko w jednej pozycji, za pierwszym razem szykuj się na męczenie i kombinowanie z godzinę, jak ktoś wcześniej wyciągał rozrusznik w tym silniku to operacja trwająca 10 minut. Potrzebować będziesz klucza 16mm do odkręcenia trzech śrub trzymających rozrusznik do skrzyni biegów oraz krótkiego 14 mm do odkręcenia głównego przewodu zasilającego od automatu rozrusznika (z doświadczenia wiem, że najlepiej się sprawdza grzechotka 1/4" z przedłużka), jeżeli jest założona osłona termiczna, którą trzeba przedtem ściągnąć to jest przykręcona na śruby 10 mm. Szczotki są pod deklem trzymanym dwoma nakrętkami 8 mm od tyłu rozrusznika. Uważaj na sprężynę szczotkotrzymacza, bo jak wyskoczy to możesz się jej naszukać. Pamiętaj, że zanim zaczniesz cokolwiek robić to BEZWZGLĘDNIE odłączyć klemy od akumulatora!
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
lukat1988 |
Dodany dnia 19-01-2016 11:06 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Na kanale wyciągałem bez kombinowania. Sprężyna ze szczotek jest w zestawie ze szczotkami. przy montażu szczotek uważaj na izolatory między szczotkę, a sprężynę.
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
Pab25lo |
Dodany dnia 19-01-2016 20:52 |
Postów: 10 Data rejestracji: 29.09.2015 08:37 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
Dzięki za takie ruszenie z tematem, dodam ciekawostkę.. Wcześniej opisana sytuacja jest sprzed 2 dni, wczoraj (dzień po tej "awarii" wracając ze sklepu pomyślałem, że sobie podejdę do auta i poszukam wzrokowo już rozrusznika, szczotek itp, żeby się zorientować.. no i oczywiście spróbowałem też przekręcić kluczykiem.. Co dziwne.. kręcił i zapalił, jak gdyby nigdy nic. Pochodził chwilę, odśnieżyłem go, zgasiłem.. próbuję zapalić znowu i też zapalił - myślę, super. Dzisiaj jak gdyby nigdy nic poszedłem do auta, zapaliłem, pojechałem pośmigać na łyżwach, wracam po godzinie, wsiadam, przekręcam i znowu NULL. 0. Problem się powtórzył. Czy wnosi coś to do sprawy? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
lukasz609 |
Dodany dnia 19-01-2016 21:10 |
Postów: 932 Data rejestracji: 30.12.2008 23:53 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
@Pab25lo szczotki możesz mieć w oleju tak często bywa i nie ma styku dlatego takie zjawiska mają miejsce. Targaj rozrusznik a nie owijaj w bawełnę i na stół operacyjny
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |