Menu główne
Forum
Klubowicze
PrzemekR19 |
Dodany dnia 23-01-2016 20:33 |
Postów: 105 Data rejestracji: 15.10.2014 19:11 Skąd: lubelskie Zamość |
Cześć ,czy próbował ktoś wsadzić silnik z hondy do r19 cabrio albo zwykłej? bo chciałbym tak zrobić ,jak się za to zabrać ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 361000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-01-2016 20:33 |
Kujtek |
Dodany dnia 23-01-2016 20:56 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@PrzemekR19 była tu kiedyś renówka z silnikiem civica
a jaki ten silnik? jest "po bożemu" czyli skrzynia po stronie kierowcy, silnik po stronie pasażera? jak jest po złej stronie (silnik po stronie kierowcy, skrzynia po stronie pasażera) to musisz wrzucić skrzynię z silnikiem wtedy -zrobienie elektryki -dorobienie półosiek -dorobienie nowych mocowań silnika i skrzyni do sanek 19stki -zrobienie wydechu (standard) jak jest "po bożemu" czyli skrzynia po stronie kierowcy to masz dwa wyjścia: 1. wrzucasz skrzynię hondy z silnikiem hondy wtedy -zrobienie elektryki -dorobienie półosiek -dorobienie nowych mocowań silnika i skrzyni do sanek 19stki -zrobienie wydechu (standard) 1. wrzucasz silnik hondy do skrzyni 19 wtedy -zrobienie elektryki -dorobienie adaptera między silnikiem a skrzynią -dorobienie nowych mocowań silnika do sanek 19stki -zrobienie wydechu (standard) hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 23-01-2016 20:59 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Z tego co wiem, nikt nie próbował. Jeżeli zależy Ci na zmiennych fazach rozrządu to zainteresuj się F4R RS (albo wolnossakiem 172 KM, albo turbobenzyną 180-235 KM), tylko F4RT ma elektronicznie sterowaną przepustnicę, natomiast RS do bodaj 2004 miał zwykłą linkę łączącą pedał gazu z przepustnicą.
Jeżeli już na prawdę upierasz się na hondowskiego vteca to pamiętaj, że nikt nigdy go nie próbował wsadzić i nawet nie jestem w stanie Ci powiedzieć, czy to się fizycznie zmieści pod maską. Pamiętaj też, że dużym problemem będzie wówczas rzeźbienie zawieszenia silnika, bo na 100% nie posadzisz go na poduszkach od R19. Wszystkie benzyny tu siedzą na poduszkach trzymane do sanek, natomiast klekoty wiszą na łapach jak większość silników w późniejszych renówkach (mimo że silniki typu F od lat wiszą na łapach to w dalszym ciągu bloki mają miejsce na poduszki i bez problemu można taki blok posadzić na poduszce). Kolejną kwestią jest wydech, nie spodziewaj się, że bez robienia go na zamówienie ożenisz kolektor wydechowy z Hondy z resztą układu Renówki. Kolejny problem to układ chłodzenia. Następny to elektryka. Potem skrzynia biegów i sprzęgło, a to dopiero początek listy. Nie twierdze, że to jest niewykonalne, nikt tego nie próbował, więc nie ma przetartego szlaku. Zresztą nawet gdyby ktoś stwierdził, że to niemożliwe to jak zwykle by się pojawił ktoś, kto o tym nie wiedział i po prostu to zrobił. Mówię tylko, że wsadzenie zupełnie obcego silnika to jest poważna operacja, która wymaga wiele pracy, wiele wysiłku, grubego portfela, dużo samozaparcia, ogromnej wiedzy i na pewno drugiego auta do jazdy na codzień, bo to są projekty, które nierzadko zajmują całe lata. Sam mam na prawdę sporą wiedzę na temat mechaniki, elektryki i wielu innych dziedzin, ale chyba bym się nigdy nie podjął takiego projektu. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 23-01-2016 21:46 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
PrzemekR19 |
Dodany dnia 24-01-2016 05:13 |
Postów: 105 Data rejestracji: 15.10.2014 19:11 Skąd: lubelskie Zamość |
Dzięki za odpowiedzi wam wszystkim ,szukam silnika podatnego na tuning i żeby przy większych modach się po prostu nie posypał, dużo osob mi mówiło żebym brał 2.0t z laguny ale też słyszałem ze one nie są zbyt pancerne, dorazilibyscie jakiś fajny motor ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 361000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 24-01-2016 11:28 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@PrzemekR19 chcesz tuning to bierz coś z turbo
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 24-01-2016 13:13 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A chcesz turbinę w Renówce to najprostsze opcje są dwie, albo F3N na turbinie spod maski Volvo 440/460/480 o oznaczeniu (według Volvo) B18FT, albo F4RT spod maski Megane RS lub Laguny. Z tych dwóch silników bardziej "idiotoodporny" jest "Volvo Turbo Intercooler", w serii 122 KM / 175 Nm przy seryjnym leciutkim dodmuchu rzędu 0,3 Bara, bez problemu da się z niego wycisnąć 180+ o ile Cię stać na takie mody, bo wymaga to wymiany turbiny, wtrysków i paru pomniejszych elementów. Silnik jest zakuty i sporo wytrzymuje, uturbiany ponoć we współpracy z Porsche. Na seryjnym osprzęcie da się z niego wycisnąć koło 150+ KM. Ma takie bajery jak na przykład natrysk oleju na denka tłoków, bez problemu wchodzi pod maskę R19 na oryginalnych poduszkach od renówki, bez problemu zakładasz do niego renówkowe skrzynie, do tego silnika najlepszym wyborem będzie moim skromnym zdaniem JC5001 z turboklekota, ponieważ jest po pierwsze strojona pod klekota, więc przy benzynie, która kręci się do 7 kRPM a nie do 5 kRPM staje się długą skrzynią, co przy turbobenzynie robi ładny szał, poza tym jest znacznie wytrzymalsza niż skrzynie JB3. Jak co to szukaj dawcy po 1992 roku, bo ma lepszy osprzęt i lepszy sterownik silnika, łatwo rozpoznać to po tym, że po zgaszeniu nagrzanego silnika pompka obiegowa w układzie chłodzenia (dołożona w celu równomiernego chłodzenia turbiny po zgaszeniu silnika) będzie chodzić kilkanaście minut, a nie wyłączy się po kilku chwilach.
Jeżeli byś się zastanawiał nad F4RT to oprócz silnika potrzebujesz przepustnicę od F4R RS z Clio Sport na linkę. Oczywiście pamiętaj o tym, że najlepszym wyjściem kładąc taki silnik jest dorwanie kompletnego dawcy, a nie samego silnika, masz wówczas wszystko co potrzebujesz do wsadzenia go pod maskę i odpalenia, a nie sam goły słupek, do którego musisz jeszcze szukać osprzętu, kolektorów, wiązki, ECU i różnych innych dupereli. Poza tym wbrew pozorom wychodzi to taniej niż kupowanie samego silnika. Pamiętaj jeszcze o jednym, niezależnie jaki silnik wsadzisz to standardowa pompa paliwa w baku nie wydoła, szczególnie jeżeli mowa o silniku doładowanym. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
PrzemekR19 |
Dodany dnia 24-01-2016 17:58 |
Postów: 105 Data rejestracji: 15.10.2014 19:11 Skąd: lubelskie Zamość |
Chce z mojego cabrio wyciągnąć jak najwięcej ,w planach mody na 400-500km ,finanse to najmniejszy problem Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 361000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 24-01-2016 21:31 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@PrzemekR19 W przednionapędowym aucie bez elektronicznej kontroli trakcji? Życie Ci niemiłe, czy jak?
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 24-01-2016 21:41 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
kontrolę trakcji można zamontować
do tego sterowniki standalone mają możliwość ograniczenia doładowana na niskich biegach @dj_mafiozo poczytaj trochę zanim będziesz dołować ludzi hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 24-01-2016 21:47 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Kujtek Fakt jest taki, że opanować ponad 200 kucy w aucie FWD bez kontroli trakcji to zadanie dla Stiga... ;-) poza tym ciekawi mnie jak zamierzasz rozwązać ograniczenie doładowania powiedzmy na pierwszych 3 biegach w skrzyni manualnej, już abstrachując jak to rozwiązać od strony turbiny i sterowania nią, ale sygnał załączający takie ograniczenie? co? krańcówki od drzwi przy drążku zmiany biegów? :-P
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
misha |
Dodany dnia 25-01-2016 10:52 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
400 KM w r19 super ale sadzę, że półosie zgubi przy pierwszym starcie bez rozpórek sie nie da a na dolną w r19 jest mało miejsca... Ja bym brał 2.0T w serii 205 km a po drobnych modach masz 250. Kasy trzeba furmankę bo budę musisz zrobić bo koła ci się same rozjadą na boki...
Pamiętaj, że auto ma niecałą tonę a megane RS ma 1400 kg i osiągi na poziomie 6 sek do setki więc przy mocy 250-270 koni schodzisz do 4,5-5 sek. Jak to ogarniesz to możesz myśleć o zakuwaniu silnika wałkach itp. ale szczerze wątpię... Mam 250 koni w 1,8 tony FWD i automacie i widzę co się dzieje na suchym z CT a co dopiero będzie 1 tona i 270 koni bez szpery i CT... Szczerze widzę ten temat jak wiele innych przez ostatnie 15 lat... Powodzenia M Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 25-01-2016 12:18 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@misha Ale przecież istnieje coś takiego jak "Limited Slip Diff" do skrzyń JB1/JB3/JC5, owszem kosztuje niecałe 12 tysięcy złotych (jeżeli ma służyć tylko rozwiązaniu problemu słynnego pierściena Segera, to sporawo ;-) ), ale skoro koszty nie grają roli... ;-) Poza tym zwróciłeś uwagę na jedną bardzo ważną rzecz, wytrzymałość budy. A pragnę tylko zauważyć, że przecież rzeczoną budą, o której mowa jest "Uwaga dachu nie ma". :-P
Poza tym niecałą tonę to ma sedan, który jest najlżejszy, natomiast Cabrio jest najcięższe i waży od 1136 kg do około 1280 kg w zależności od silnika i wyposażenia. O, w promocji mają chyba, bo zamiast 11,5 tylko 10,9 kPLN... Szpera płytkowa Gripper Diffs z przełożeniem głównym 4.28 Renault Clio Sport 172/182KM Edytowane przez dj_mafiozo dnia 25-01-2016 12:41 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
edzio |
Dodany dnia 25-01-2016 14:44 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
@misha Lubię to
Nie chce mi się nawet komentować bo temat i tak nie długo trafi w odstawkę... Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
Petlik16v |
Dodany dnia 25-01-2016 19:31 |
Postów: 48 Data rejestracji: 29.08.2012 21:24 Skąd: małopolskie Kraków |
edzio napisał(a): @misha Lubię to Nie chce mi się nawet komentować bo temat i tak nie długo trafi w odstawkę... Oby tylko nie skończyło się tak że zmodyfikowanie budy pochłonie tyle czasu i zapału, że nagle zmienią się priorytety w życiu Akurat jestem na czasie walki z motywacją do dalszej pracy, wiec coś o tym wiem Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 90000km
|
|
|
PrzemekR19 |
Dodany dnia 26-01-2016 00:39 |
Postów: 105 Data rejestracji: 15.10.2014 19:11 Skąd: lubelskie Zamość |
Znaczy rozumiecie panowie,400km to trochę przesada bo cabrio jest jako buda no - słabą konstrukcją, więc tak czy siak chcę jej podwyższyć moc,miałem w zamiarze silnik b18ft i jakoś go wyremontować i zrobić na k04 ,kompresor, natomiast nie znalazłem volvo 440-460 z 1.8turbo żeby wszystko elegancko przełożyć. Jak myślicie ,co trzeba by było zrobić zeby b18ft hulało w mojej 19? Ogólnie koszt silnika widząc po ogłoszeniach nie jest duży więc mam pole do popisu,jaka zabawa z elektryką by mnie czekała ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 361000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 26-01-2016 00:46 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@PrzemekR19 To słabo szukałeś, ostatnio widziałem chyba ze trzy volviaki z B18FT pod maską na sell, szukałem co prawda B18EP (ten sam silnik, tylko 106 KM bez turbiny), ale widziałem też kilka B18FT, z tego jeden w stanie raczej kolekcjonerskim za grubą kasę.
Treść dodana dnia 26 styczeń 2016 00:57: Poza tym ja bym rozszerzył szukanie dawcy na Niemcy. Co prawda sprowadzenie auta w celu jazdy nim za kilkaset ojro jest mało opłacalne, ale jako dawcę bez problemu kiedy nie musisz go rejestrować w kraju, więc przywozisz go na tablicach wywozowych i po wyciągnięciu co potrzeba, kilka innych części spokojnie można wystawić na alledrogo, a reszta na przemiał. Pamiętaj, że od 1 stycznia zniesiono opłatę recyklingową. Edytowane przez dj_mafiozo dnia 26-01-2016 00:57 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
PrzemekR19 |
Dodany dnia 27-01-2016 15:12 |
Postów: 105 Data rejestracji: 15.10.2014 19:11 Skąd: lubelskie Zamość |
Na mobile.de nie ma olx to samo Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 361000km
|
milas92 |
Dodany dnia 27-01-2016 16:05 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
jak to sedan jest najlżejszy?
i jakie 400-500 koni?! na co komu to? kup se lepiej jakiegoś nissana s13 a najlepiej to coś z 4x4 bo nawet w skyline 280 koni na sam tylny napęd sprawiało problemy w prowadzeniu. a co dopiero na przod ?! tam nie mozna było na zakrętach dodwać gazu przy 100 km/h bo by cie obrociło Edytowane przez milas92 dnia 27-01-2016 16:10 Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
PrzemekR19 |
Dodany dnia 27-01-2016 17:24 |
Postów: 105 Data rejestracji: 15.10.2014 19:11 Skąd: lubelskie Zamość |
Ah dlaczego wszyscy mi mówią żebym sobie kupił jakieś nowsze auto? Ja chce zrobić z r19 mocne auto Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 361000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |