23 Kwiecie 2019 20:49:09
Zdjęcia użytkowników
Raafal20 jonowaty
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6654


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 16-04-2019 16:04
Robsajson, u mnie to już jest igielka Grin 10k wpakowane i całe auto mechanicznie wymienione Grin

Robsajson [off] 15-04-2019 23:22
gielab0019, Ja się chwilowo wyleczyłem z Volvo a mogłem niedawno kupić 850 2.0T T5 230 KM.W sumie się cieszę,że tego nie zrobiłem.Z Laguny jestem bardzo zadowolony, pomimo kilku mankamentów.

gielab0019 [off] 07-04-2019 21:50
Robsajson, https://www.otomo.
..BOGnl.html
mi się coś takiego marzy Smile

Robsajson [off] 07-04-2019 19:31
gielab0019, Ja się ostatnio przesiadłem z V40 do Laguny II Ph2 Smile

satanix [off] 07-04-2019 19:11
U mnie e7j,f3n,f3p zimne trzeba było kręcić,ciepłe dosłownie sekunda i z zasady nie tykam puki pali,jeżdzi Wink,jak padnie,a nie wiem co Zły(f3p multi),to wymieniłem silnik Wink.Te typy tak mają,części nowe-stare zawsze zimne muszę kręcić,ale zaw

mirek29a [off] 06-04-2019 07:50
jakaś wskazówka.. ...oczywiście przestała paliś od kopa na zimnym... po nocy jak sie wkurze to ją po prostu zezłomuje... ile mozna a tu mi nie styka a tam mi nie działa... im ma lepiej tym jest gorzej...

mirek29a [off] 06-04-2019 07:50
ja mam jeszcze 19 stkę.... i dostała znowu świra aku nowy świece nowe kable sprawne nowy map sensor czujnikk wału wyczuszczona kopułka z nagarów. od kidy wyczysciłem mase nie pali od kopa tylko trzeba pokrecić na zimnym... a było tak fajnie.jake

gielab0019 [off] 04-04-2019 00:00
Radson, duzo nowych os mam na swoim fp

Radson [off] 03-04-2019 19:06
gielab0019, z tymi lagunami 1 też zaczyna robić się mało może nie tak jak R19 ale widać tendencję spadkową

gielab0019 [off] 03-04-2019 00:18
Robsajson, teraz lagun 1 jest na peczki Grin tak jak kiedyś 19 Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Zmiana miski z Alu na stalową 
borek88
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2016 08:14
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Jakie są wady lub korzyści z zmiana miski olejowej. Prócz zmiany tez skrzyni

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-07-2016 08:14
Awatar
Lesiu11
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2016 08:47
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

wady są takie, że aluminium lepiej odprowadza ciepło

wg mnie w 16v historia była taka: od samego początku zmagali się z temperaturą tego silnika, tak w początku produkcji nie było wlotu powietrza na kolektor, tak samo były miski stalowe. Potem dodali wymiennik ciepła na filtrze oleju, potem wprowadzili miski aluminiowe.

w swojej 16v miałem miskę stalową(zmienioną z alu) i temperatura oleju przy ostrzejszej jeździe maksowała mi zegar temperatury (zegar miałem VDO)

skrzynia nie ma nic do rzeczy, mozesz zostawić tą co masz, tylko tej dodatkowej osłony nie założysz, poza tym powinna pasować (odwrotnie pasuje na 100 procent bo sam mam u siebie miskę alu i skrzynie pod stalową)

Drugi raz bym miski na stalową nie zmienił, chociażbym miał nią szurać po glebie

coś musi być na rzeczy, bo zauważ że tylko F7P a potem tylko F7R w meganie ph1 mają michy alu (mimo, że montażowo pasują te miski zamiennie)

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
borek88
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2016 10:45
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

@Lesiu11
Czyli pod miskę Alu (taka mam aktualnie) założę skrzynie od silnika z stalową miska. I minusem będzie to ze kolo zamachowe będzie odsłonięte od spodu tak? Może się coś w tym przypadku tam dostac i uszkodzić coś?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
Lesiu11
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2016 10:50
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

za mały otwór, zeby coś wpadło, dla laika to nawet nie wygląda, żeby czegos brakowało, widać kilka zębów koła zamachowego i tyle. U mnie w Safranie oryginalnie koło jest w pewnych miejscach odsłonięte i też nic nie wpada.

tak, dokładnie mam u siebie, Andi tak samo

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
borek88
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2016 10:55
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

@Lesiu11 super wielkie dzięki.
To teraz może jeszcze podpowiedz jaka skrzynie wybrać żeby zmniejszyć spalanie na trasie. Cala skrzynia może być dłuższa lub najlepiej 5
Ja mam jb3051 i coś z nią nie tak

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
Lesiu11
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2016 11:26
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

nie ma wielkiego wyboru. Jak chcesz zauważalnie dłuższą to jedynie jb3028 albo któreś jc5 z diesla lub z megany

Jb3028 jest łatwo dostępna i łatwiej dostać w dobrym stanie, bo to skrzynia z diesla bez turbo i F3N mono.

krótka skrzynia jest w trasie denerwująca, szczególnie w cabrio, gdzie jest głośno. Na szczęście częściej się nim jeździ po mieście.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
borek88
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2016 11:56
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

A jak z wytrzymałością skrzyni np z f3n w porównaniu do tych z f7p? Sprzeglo idzie to samo jeśli podłoże skrzyni z f3n?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2016 12:16
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

skrzynia każda wszędzie pasuje

GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
Lesiu11
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2016 12:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@borek88 skrzynie JB3 wytrzymałościowo są takie same, różnią się przelożeniami, reszta w środku to to samo, więc co ma być tam slabsze Smile

co za tym idzie sprzęgło i cała reszta nie ma nic do skrzyni, jb3 to jb3

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
borek88
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2016 12:57
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Auto stoi u magika na zmianę skrzyni z jb3051 ba jb3028
I on twierdzi że ta dziura wyjdzie dość spora 2 cm szerokości i sporo długa i z tego powodu 4 śrub nie zamatuje. Jaki mieliście na to patent czy on poprostu źle to ocenił
@Lesiu11 anidi jak to u was wygląda. Jakoś te śruby montowaliscie czy tam on jest nie przykrecona?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
Lesiu11
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2016 13:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Zaden patent. Niech przykreci tyle srub ile da rade i tyle a nie filozofuje Smile. W obu f7r mam ta dziure i nic sie nie dzieje, Andi tez nie narzeka. Nie przykreci tykko srub mocujacych miske olejowa do skrzyni, ale to nic nie zmienia, bedzie dobrze.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
borek88
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2016 13:12
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Czyli brak tych 4 śrub to nie problem? 4 to sporo

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
Lesiu11
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2016 13:17
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Zaden problem, skrzyni i tak sie na nich nie opiera tylko na tych dlugich na klucz 16 i szpilkach wystajacych z bloku. Jak uznasz ze ten otwor Ci przeszkasza to dorobisz najwyzej oslonke z blachy. Tylko po co?

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
lukasz609
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2016 13:18
Awatar

Klubowicz #0510

Postów: 934

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

@borek88 żaden problem, nie będziesz miał jak zamontować oryginalna osłonę na koło zamachowe ale można ją przerobić tak jak ja w multi to zrobiłem i było wsio zakryte.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
borek88
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2016 13:19
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Dzięki. Poprostu koleś zadzwonił z słowami że ta skrzynia nie pasuje japa będzie wielka itp . Dobra skrzynia już kupiona i taka będzie musiała zostać


Treść dodana dnia 05 wrzesień 2016 13:20:

@Lesiu11 dziękuję
@lukasz609 dasz jakieś foto jak to wyglądało

Edytowane przez borek88 dnia 05-09-2016 13:20
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
lukasz609
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2016 13:22
Awatar

Klubowicz #0510

Postów: 934

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

@borek88 kolega Underr kupił ode mnie multi a fotki niestety nie posiadam Sad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
Lesiu11
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2016 13:23
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Olej jego filozofie. Niech tak zamontuje i tyle. Uczciwe z jego strony, ze zadzwonil ze cos jest inaczej, ale tak tez bedzie dobrze. Skrzynie przykreca sie do bloku, 4 sruby o ktorych mowa to sruby od miski olejowej, nukt by tego nie projektowal zeby miska miala u trzymywac skrzynie

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2016 17:47
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

trochę offtop ale żeś nieźle wybrał, 28 do f7p Grin

GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
borek88
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2016 19:26
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Chodziło mi o coś dłuższego. A myślę że kiedyś trafi OEM skrzynia pod maskę ale może za parę lat jak auto wizualnie skończę

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: