26 Kwiecie 2019 14:46:04
Zdjęcia użytkowników
kamillosR19 cwieq89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6654


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 16-04-2019 16:04
Robsajson, u mnie to już jest igielka Grin 10k wpakowane i całe auto mechanicznie wymienione Grin

Robsajson [off] 15-04-2019 23:22
gielab0019, Ja się chwilowo wyleczyłem z Volvo a mogłem niedawno kupić 850 2.0T T5 230 KM.W sumie się cieszę,że tego nie zrobiłem.Z Laguny jestem bardzo zadowolony, pomimo kilku mankamentów.

gielab0019 [off] 07-04-2019 21:50
Robsajson, https://www.otomo.
..BOGnl.html
mi się coś takiego marzy Smile

Robsajson [off] 07-04-2019 19:31
gielab0019, Ja się ostatnio przesiadłem z V40 do Laguny II Ph2 Smile

satanix [off] 07-04-2019 19:11
U mnie e7j,f3n,f3p zimne trzeba było kręcić,ciepłe dosłownie sekunda i z zasady nie tykam puki pali,jeżdzi Wink,jak padnie,a nie wiem co Zły(f3p multi),to wymieniłem silnik Wink.Te typy tak mają,części nowe-stare zawsze zimne muszę kręcić,ale zaw

mirek29a [off] 06-04-2019 07:50
jakaś wskazówka.. ...oczywiście przestała paliś od kopa na zimnym... po nocy jak sie wkurze to ją po prostu zezłomuje... ile mozna a tu mi nie styka a tam mi nie działa... im ma lepiej tym jest gorzej...

mirek29a [off] 06-04-2019 07:50
ja mam jeszcze 19 stkę.... i dostała znowu świra aku nowy świece nowe kable sprawne nowy map sensor czujnikk wału wyczuszczona kopułka z nagarów. od kidy wyczysciłem mase nie pali od kopa tylko trzeba pokrecić na zimnym... a było tak fajnie.jake

gielab0019 [off] 04-04-2019 00:00
Radson, duzo nowych os mam na swoim fp

Radson [off] 03-04-2019 19:06
gielab0019, z tymi lagunami 1 też zaczyna robić się mało może nie tak jak R19 ale widać tendencję spadkową

gielab0019 [off] 03-04-2019 00:18
Robsajson, teraz lagun 1 jest na peczki Grin tak jak kiedyś 19 Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Jak odpowietrzyć układ chłodzenia F7P 
orgowit
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22-07-2016 18:04
Awatar


Postów: 59

Data rejestracji: 30.01.2016 21:37
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Witam wszystkich

Wymieniałem termostat w mojej reni ,wszystko poskładałem itp.Wziąłem się za odpowietrzanie tzn, otworzyłem zbiorniczek ,zalałem płynu , odpaliłem silnik czekałem aż się nagrzeje i jak się włączy wiatrak to zakręcamy korek i wsio.Lecz u mnie zamiast włączenia wiatraka wywaliło płyn przez zbiorniczek.... Dodam że robiłem to 2 razy z takim samym efektem.
I stąd moje pytanie w jaki inny sposób w F7P można odpowietrzyć układ.Jeżeli ktoś wie proszę o rozpisanie punkt po punkcie co i jak.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 202000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 22-07-2016 18:04
Awatar
Lesiu11
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 22-07-2016 18:53
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

otwierasz zbiorniczek
otwierasz odpowietrznik
zalewasz płyn
płyn wylatuje przez odpowietrznik,
zakręcasz odpowietrznik
zakręcasz zbiorniczek
odpalasz
grzejesz maszyne
odkrecasz odpowietrznik
cieknie plyn
zakrecasz
odpowietrzone

mozesz pare razy odkrecic tez korek na zbiorniczku

teoretycznie to juz na postoju na zimnym silniku przy odkreconym odpowierzniku powinien płyn się przelac i odpowietrzyc

nie otwieraj zbiorniczka przed tym jak chlodnica sie odpowietrzy, bo ciśnienie się zbiera i nie wypcha wody odpowietrznikiem tylko zrobi gejzer ze zbiorniczka

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
orgowit
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 22-07-2016 23:04
Awatar


Postów: 59

Data rejestracji: 30.01.2016 21:37
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Do 90 stopni grzeje czy do włączenia wentylatora?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 202000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 22-07-2016 23:13
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@orgowit wentylatora

GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
Lesiu11
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-07-2016 06:33
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

90 Smile bo jak nie właczy sie wentylator to co?

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
TermiFNFAL
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-07-2016 06:40
Awatar

Klubowicz #0503

Postów: 607

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

A termostat masz sprawny? bo coś mi się wydaje że nie. A odpowietrznik jest w chłodnicy, zalewasz płyn, odkręcasz odpowietrznik, jak poleci płyn to zakręcasz. To tzw. wstępne odpowietrzenie. Niektóre auta w ogóle nie mają odpowietrzników i zostawia się je samemu sobie na pracującym silniku i się same odpowietrzają. Gorzej jest z serią typu "mini" bo tam trzeba płyn wlewać pod ciśnieniem.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
orgowit
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-07-2016 11:05
Awatar


Postów: 59

Data rejestracji: 30.01.2016 21:37
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Chyba sprawny jest nowy ori Renault


Treść dodana dnia 23 lipiec 2016 18:56:

Lesiu11 Wielkie dzięki ,układ odpowietrzyłem wentylator włącza się przy 3 kresce czyli wszytko ok.
Tylko pojawiał się gorszy problem...Po przejażdżce dolałem płynu do zbiorniczka i zaczęło lecieć spod auta jak z kranu.Próbowałem zlokalizować skąd to i wychodzi mi że okolice pompy wody ,tzn po lewej stronie silnika w dolnej części .Jak naciskam wąż byle który od chłodnicy to słychać jak syczy powietrze z tamtej okolicy.Nic z tamtej strony nie było ruszane bo termostat i węże itp są z prawej.Mogło coś ta się stać od temperatury ? Ponieważ wczoraj silnik się bardzo nagrzał.

Edytowane przez orgowit dnia 23-07-2016 18:56
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 202000km
 
Lesiu11
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-07-2016 20:05
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4321

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

auto Ci się grzeje bo pewnie pompa się rozlatywała aż w końcu się rozleciała. Tam wokół wirnika wypłukuje się ścianka i zaczyna ciec na tym obrotowym elemencie. Ewentualnie uszczelka pod pompą ale to i tak musisz zdjąc pompę i tyle.

jest jeszcze opcja że wysunął się metalowy króciec na ktory jest nałożony dolny wąż chłodnicy, on jest na wcisk wbity w blok, w kierunku pompy wody. Lubi tam gnić, lubi się też wysunąć jak coś bylo z motorem kombinowane

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
orgowit
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2016 10:58
Awatar


Postów: 59

Data rejestracji: 30.01.2016 21:37
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Lesiu11 Tak okazało się że pompa się rozleciała. Jest już nowa Wink Dałem to robić mechanikowi i przy okazji chłodnice mi rozwalił.... Teraz nie udowodnisz że nie ciekła

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 202000km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2016 11:45
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

zapamiętaj sobie jedno, przy tym aucie jak chcesz mieć coś dobrze zrobione to musisz to zrobić osobiście. niech ci nie wpadnie pomysł oddawania do mechaników!!

GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
borek88
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2016 16:15
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

@Kujtek niestety musze ci przyznać rację. I kiedyś pisałeś mi taka złą przepowiednie i trochę się sprawdziła. biczJednak nie sprzedaje auta i nadal będzie robionePfft tylko nie mam mechanika godnego a sam nie mogę nic nadal robić bo auto zostało. Juz myślałem ze może ktoś z forum ale na odległość tyś km to wszystko trudniejsze jestAngry2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
orgowit
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 30-07-2016 03:10
Awatar


Postów: 59

Data rejestracji: 30.01.2016 21:37
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Nie miałem teraz ani czasu ani warunków na wymianę tej pompy niestety ;/

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 202000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: