23 Luty 2019 00:50:24
Zdjęcia użytkowników
Pawel171990 ToBiS
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6654


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

tomek1405 [off] 20-02-2019 19:16
kamiroz, tak Silver

PrzemekR19 [off] 14-02-2019 19:30
kamiroz, stawiam że użytkownik SILVER

ipkis666 [off] 14-02-2019 18:51
Witam ponownie wszystkich ^^

Marko [off] 31-01-2019 22:39
A silnik wezmę z oryginała i włożę do mastera. Reflektorki poczekają na dodatnie temperatury bo nie lubię plastików demontować na chłodno.

Marko [off] 31-01-2019 22:37
instalacja nie ruszana wtyczki sie nie da odwrotne założyć wymyśliłem a potem se ze znajomych jaja robiłem nie potrafili zgadnąć co no ale ja bym też nie zgadł jak bym nie wiedział. W każdym razie następnym razem kupie slave za 20 PLN made in

Marko [off] 31-01-2019 22:34
jonowaty nie dobra wiadomość Pfft choć silniczek z centrala mastera już rozbierałem i to dwa razy bo raz jak poskładałem to odwrotnie włożyłem magnesy i jak zamykałem to u kierowcy się otwierał z 5 minut nad tym dumałem no bo k..a jak?

oriikriss [off] 30-01-2019 09:43
Hejka Grin

kamiroz [off] 26-01-2019 11:47
Kto trzyma swoje renówki koło elektrociepłowni we Wrocku? wiem, że dwie kiedyś stały z naklejką R19klub Wink

edzio [off] 26-01-2019 11:15
Alo alo

jonowaty [off] 24-01-2019 14:34
Marko, zacznij od zmiany silniczka regulacji na inny sprawny


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Pompa bosch 
perk3p
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2016 07:27
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

Witam zmieniłem pompę lucas na bosch w silniku f8q. Nie mogę wgl odpalić samochodu teraz na wtryskach nie ma paliwa. Wykręciłem elektro zawór i bez żadnego napięcie ten tłoczek jest luźno. Gdy podałem napięcie 12v tłoczek wysunął się do przodu i był sztywno. Zdziwiło mnie to bo jak jest w pozycji najbardziej wysuniętej to chyba na odcina paliwo.

[img]https://abload.de/thumb/20161123_06591376stx.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://abload.de/thumb/20161010_114541hrupd.jpg[/img] is not a valid Image.

Czy naturalne jest to że pompa nie kreci się normalnie swobodnie tylko tak sprężynuje?
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-11-2016 07:27
Awatar
kozi-24
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 26-11-2016 18:07
Awatar


Postów: 81

Data rejestracji: 24.12.2007 20:09
Skąd: podkarpackie
Krosno

A pompę wymieniałeś z przewodami do wtryskiwaczy? Z tego co pamiętam to BOSCH ma inną kolejność wtrysku niż LUCAS wiec przewody są inaczej pogięte, Od tego bym zaczął sprawdzać.

www.motostat.pl/user_images/46142/icon4.png
Mitsubishi Galant Wagon 1999r. benzyna+LPG EA2W (1997/136KM) kombi/5d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 305000km
 
perk3p
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 27-11-2016 13:13
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

Tak z przewodami niestety ten elektro zawór co pokazałem nie jest od odpalania tylko od czegoś wgl innego. Czego? Pompa i tak cieknie wiec muszę oddać do uszczelnienia
 
bej
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2016 16:47
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Zawór jest od gaszenia, wtryski podobno tez ida inne przy pompie Boscha, rozrząd tez trzeba zlozyc inaczej

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
jachu190
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2016 20:32
Awatar


Postów: 404

Data rejestracji: 09.06.2012 21:22
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

Rozrząd róźni się długością paska. Nie pamiętam który jest dłuższ, ale na pewno się różni.

Moje auto: Toyota Avensis T25 1.8 vvti, benzyna, 210000km
 
perk3p
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2016 21:05
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

co wy gadacie rozrząd ten sam mowie pompa zamontowana silnik już odpalał ale pompa ciekła i zostanie oddana do regeneracji tylko ciekawi mnie od czego jest ten elektro zawór http://abload.de/...1hrupd.jpg
wtryski też mam od pompy Lucas tylko przewody wtryskowe rozrząd jest ten sam gdyż koło zębate jest to samo co w lucasie
 
bej
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2016 12:03
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

kolo to samo, pasek tez ale trzeba zlozyc na zankak B na pompie a nie na L jak w lucasie

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
perk3p
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2016 15:44
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

wiem wiem tylko nie wiem od czego jest ten elektro zawór
 
123zbycho
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 18-12-2016 11:44
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 01.05.2012 08:32
Skąd: małopolskie
Tuchów

Witajcie

Właśnie wymieniam pompę z lucasa na boscha bo tamta zaczęła cieknąć z między korpusem a głowicą. Mnie okazuje się ,że pasek stał się za długi brakuje skoku napinacza żeby go naciągnąć. Pytanie jaki teraz ten pasek dokupić ,żeby pasował. Dziwne że Tobie perk3p nie wystąpił ten problem bo średnica kółek w obydwu jest zawsze ta sama , jest zawsze dwa razy większa od średnicy kółka na wale.Może być to z tego powodu że ty wymieniłeś samą pompę bez podstawy do korpusu silnika a ja wymieniłem razem z podstawą , i pompa się trochę przybliżyła do silnika. Ten elektrozawór to nie wiadomo o który Ci chodzi bo jest ich tam dwa. Jeden w górnej tylnej części to od gaszenia.A drugi z boku od alternatora do przestawiania kąta wtrysku , albo większej dawki paliwa przy rozruchu zimnego silnika.

Auto Renault 19 hatchback - 1.9 D (B/C53J - 706) 64KM 1992.04-1995.12.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
jachu190
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 18-12-2016 15:33
Awatar


Postów: 404

Data rejestracji: 09.06.2012 21:22
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

Ktoś tu pisał, że długość paska nie zależy od rodzaju pompy wtryskowej.
Otóż ja przerabiałem ten problem i na pewno są dwa rodzaje pasków o róźnej dlugości.

Moje auto: Toyota Avensis T25 1.8 vvti, benzyna, 210000km
 
123zbycho
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 18-12-2016 15:53
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 01.05.2012 08:32
Skąd: małopolskie
Tuchów

Też tak sądzę lecz jaki jest rozmiar tego krótszego ?


Treść dodana dnia 18 grudzień 2016 16:00:

A czy ktoś mi podpowie jaki jest kształtem znaczek na kole zamachowym ZZ w wzierniku obudowy sprzęgła ,bo ja tam widzę obracając zgodnie z kierunkiem zegara taki mały trójkącik potem po po około 15 stopniach pojedynczą kreskę i zaraz podwójną kreskę ?


Treść dodana dnia 18 grudzień 2016 17:54:

Jeżeli pasek jest krótszy przy pompie Bosch , czy to znaczy że między znakami paska będzie mniej zębów między rozrządem i pompą pompą .

Edytowane przez 123zbycho dnia 18-12-2016 17:54
Auto Renault 19 hatchback - 1.9 D (B/C53J - 706) 64KM 1992.04-1995.12.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
perk3p
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 26-12-2016 12:25
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

Ja wymiałem to w samochodzie suzuki samurai właśnie z tym silnikiem. I wymieniałem też z cała podstawa pompy pasek pasuje idealnie dokładnie 153 zęby. Tylko mam taki problem z katem wtrysku jak ustawie że silnik cicho chodzi ciężko odpala a jak ustawie że głośno pali od strzału.
 
123zbycho
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2017 21:54
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 01.05.2012 08:32
Skąd: małopolskie
Tuchów

Nie zdecydowałem się na dłuższy pasek 153 zęby , bo bałem się właśnie tego problemu wyprzedzenia zapłonu.Ten problem co masz może być przyczyna niesprawnego z boku elekrtrozaworu , który poprawia rozruch silnika. Ja natomiast przełożyłem podstawe od lukasa do boscha i zamontowałem na pasku tym samym co był z Lucasem 151 zębów.Jednak problem mam w ogóle zapalić , przy próbie rozruchu łapie na kilka obrotów i gaśnie , tak się powtarza co pięć sekud jak kręce cały czas rozrusznikiem .Odpowietrzone jest dobrze z nadmiaru wypływa czyste paliwo , założyłem też nowy filtr i nie wiem co jest problemem.

Auto Renault 19 hatchback - 1.9 D (B/C53J - 706) 64KM 1992.04-1995.12.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
perk3p
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2017 16:47
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

to nie wiem co jest nie tak umie ciężko palił bo koło zębate od popy było nie na tym klinie. A jak właśnie sprawdzić ten zawór od odpalania bo czy dam +12v czy nie silnik odpala tak samo
 
123zbycho
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2017 21:49
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 01.05.2012 08:32
Skąd: małopolskie
Tuchów

Można by zmierzyćj jego opór elektryczny o ile pamiętam powinno być chyba koło 5 om, Jutro zmierze na swoim to napisze .Ten elektrozawór pisze w książce działa na początku rozruchu zimnego silnika przez około 10 -15 s.Objawem jego prawidłowej pracy jest na słuch włąsnie na początku jakby głośniejsze klekotanie poczym jak się wyłaczy to silnik ciszej pracuje.Mnie jak się jednego razu rozłaczył na kostce to silnik bardziej dymił na biało i było znacznie tgrudniej uruchomić .

Auto Renault 19 hatchback - 1.9 D (B/C53J - 706) 64KM 1992.04-1995.12.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
perk3p
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 12-01-2017 09:14
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

ja to ustawiłem sobie kat wtrysku tak że łatwo odpala ale klekocze gorzej
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: