24 Luty 2019 00:11:26
Zdjęcia użytkowników
Maro wolf
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6654


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

tomek1405 [off] 20-02-2019 19:16
kamiroz, tak Silver

PrzemekR19 [off] 14-02-2019 19:30
kamiroz, stawiam że użytkownik SILVER

ipkis666 [off] 14-02-2019 18:51
Witam ponownie wszystkich ^^

Marko [off] 31-01-2019 22:39
A silnik wezmę z oryginała i włożę do mastera. Reflektorki poczekają na dodatnie temperatury bo nie lubię plastików demontować na chłodno.

Marko [off] 31-01-2019 22:37
instalacja nie ruszana wtyczki sie nie da odwrotne założyć wymyśliłem a potem se ze znajomych jaja robiłem nie potrafili zgadnąć co no ale ja bym też nie zgadł jak bym nie wiedział. W każdym razie następnym razem kupie slave za 20 PLN made in

Marko [off] 31-01-2019 22:34
jonowaty nie dobra wiadomość Pfft choć silniczek z centrala mastera już rozbierałem i to dwa razy bo raz jak poskładałem to odwrotnie włożyłem magnesy i jak zamykałem to u kierowcy się otwierał z 5 minut nad tym dumałem no bo k..a jak?

oriikriss [off] 30-01-2019 09:43
Hejka Grin

kamiroz [off] 26-01-2019 11:47
Kto trzyma swoje renówki koło elektrociepłowni we Wrocku? wiem, że dwie kiedyś stały z naklejką R19klub Wink

edzio [off] 26-01-2019 11:15
Alo alo

jonowaty [off] 24-01-2019 14:34
Marko, zacznij od zmiany silniczka regulacji na inny sprawny


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Po wymiane termostatu skacze temperatura 
hubikas
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2016 23:52
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

Jako że sporo się dzieje i Chamande dostaje drugie życie, postanowiłem wymienić termostat, ponieważ wydawało mi się że silnik nie jest dogrzany. Wymieniłem termostat na Gates'a, zalalem świeżym płynem i wydaje mi się że poprawnie go odpowietrzylem. Niestety podczas jazdy temperatura strasznie skacze, dochodzi do optymalnej aby za chwilę np. podczas mocnego przyspieszania spaść o jedną kreskę czyli do pierwszej na wskaźniku od temperatury. Co zrobiłem źle, czy to wina zapowietrzonego układu czy problem tkwi gdzie indziej ?

Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-12-2016 23:52
Awatar
grzes70
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-12-2016 13:33
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Ja spróbowałbym jeszcze raz odpowietrzyć.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
TermiFNFAL
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2016 23:43
Awatar

Klubowicz #0503

Postów: 607

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Po otwarciu termostatu co najwyżej powinno spaść z 4 na 3 kreskę. Może faktycznie czujnik temperatury (ten za wskazania na licznik bo do kompa jest drugi)

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
hubikas
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 31-12-2016 16:21
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

W dalszym ciągu walczę z tym tematem i już zaczyna mnie to wkurzać, jeśli chodzi o czujnik temperatury to jest sprawny bo gdyby był uszkodzony to z nawiewów nie leciałoby zimne powietrze. Nawet nagrałem dzisiaj film jak to wygląda, spójrzcie na kreskę od temperatury.
https://youtu.be/...

Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
Fizol
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2017 16:15
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

A może podmień liczniki ? bo skoro odpowietrzone to dziwne żeby momentalnie tak spadała temperatura.

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
hubikas
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2017 16:38
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

Fizol napisał(a):

A może podmień liczniki ? bo skoro odpowietrzone to dziwne żeby momentalnie tak spadała temperatura.


Ale czuć jak z nawiewów leci chłodniejsze powietrze, więc raczej na to zegary nie mają wpływu, a po drugie to jak stoi to temperaturę pokazuje poprawnie i na "odpowiedniej" kresce włącza się wentylator.

Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
satanix
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2017 19:40
Awatar


Postów: 99

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

Jak silnik całkowicie ostygnie, odpal i sprawdż czy górny wąż od chłodnicy od razu robi się ciepły, jak tak to termostat puszcza płyn na okrągło. Ja tak miałem w moim "wole roboczym", tylko raz temperatura doszła do punktu kiedy włącza się wentylator (korek w Opolu) jak wyjechałem z korka to wskazówka opadła na kilka kreseczek powyżej "zera" czyli normalka przed wym. termostatu. Może to to.
 
hubikas
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2017 14:51
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

A dzisiaj na zbiorniczku wyrównawczym od płynu zauważyłem takie coś, wydaje mi się że było to od początku jak mam R19 ale dzisiaj zwróciłem na to uwagę ponieważ spod tej "plomby" delikatnie syczało i płyn puszczał delikatne bąbelki.
hubikas dodał/a następującą grafikę:
15943485_1433309980026625_1052872480_o.jpg

Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
Fizol
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2017 15:04
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Ja ostatnio też wymieniałem płyn i termostat w C3J, roboty na 30minut i wszystko gra. Odpowietrzenie jest dziecinnie proste pomimo wielu zdań forumowiczów. Zbiorniczek wyrównawczy w górę najpierw odpowietrzasz korek na chłodnicy, potem an górnym wężu i na końcu dwa odpowietrzniki na nagrzewnicy. Po takim zabiegu układ nie ma prawa mieć powietrza. Chociaż mi się otwiera lekko ponad 3 kreskę, ale to pewnie zaniża licznik, bo napewno był rozbierany.

Może masz trafiejny termostat, kup drugi i podmień. Była sprężynka w termostacie? Wygląda na to że przy wyższych obrotach- wyższe ciśnienie płynu, pod naporem ciśnienia otwierało go.

Edytowane przez Fizol dnia 08-01-2017 15:07
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2017 15:06
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

zbiorniczek do wymiany
przykładowo http://allegro.pl...82951.html
ekstremalnie nie polecam używek

GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
hubikas
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2017 15:57
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

Fizol napisał(a):

Zbiorniczek wyrównawczy w górę najpierw odpowietrzasz korek na chłodnicy, potem an górnym wężu i na końcu dwa odpowietrzniki na nagrzewnicy. Po takim zabiegu układ nie ma prawa mieć powietrza.


Ja odpowietrzałem zgodnie z instrukcją z forum, tylko korkiem przy chłodnicy, bo o nagrzewnicy nie było nic napisane. W którym miejscu są tam odpowietrzniki ?


Fizol napisał(a):


Może masz trafiejny termostat, kup drugi i podmień. Była sprężynka w termostacie? Wygląda na to że przy wyższych obrotach- wyższe ciśnienie płynu, pod naporem ciśnienia otwierało go.

Też o tym pomyślałem. Kupię innej firmy niż ten który zainstalowałem i zobaczę co się będzie działo.


Treść dodana dnia 08 styczeń 2017 15:58:

Kujtek napisał(a):

zbiorniczek do wymiany
przykładowo http://allegro.pl...82951.html
ekstremalnie nie polecam używek


Dzięki za podpowiedź Grin

Edytowane przez hubikas dnia 08-01-2017 15:58
Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
valdezdle
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2017 16:08
Awatar

Klubowicz #0476

Postów: 657

Data rejestracji: 08.03.2011 21:45
Skąd: dolnośląskie
Chojnów

zbiorniiczek nieszczelny to i sie zapowietrza Smile w f3n wystarczy tylko odpowietrznik na chłodnicy, dobrze odpowietrzyc i powinno hula¢

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2017 16:47
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

do tego rozbierz korek zbiorniczka, dobrze go wyczyść i sprawdź stan jego uszczelek

GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
jonowaty
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2017 17:12
Awatar

Klubowicz #0506

Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

i sprawdź czy zawór ciśnieniowy w korku chodzi lekko, czy się nie zacina Grin

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
hubikas
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2017 18:08
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

Dziękuje za rady, kupie najpierw ten zbiorniczek wyrównawczy i sprawdzę ten korek, odpowietrzę i dam znać czy jest jakaś zmiana na plus.


Treść dodana dnia 14 styczeń 2017 13:14:

Nowy zbiorniczek założony, układ odpowietrzony, dzisiaj lub jutro mała trasa, to sprawdzę co się dzieje.


Treść dodana dnia 14 styczeń 2017 17:27:

No niestety, dalej to samo, wiec kolejny krok to wymiana termostatu, szkoda ze ten stary poszedl na smietnik Cry

Edytowane przez hubikas dnia 14-01-2017 17:27
Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2017 17:44
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a sprawdzałeś go w garnku z gotującą się wodą?
zbiorniczek tak czy siak był do wymiany Smile

GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
hubikas
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2017 19:25
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

Kujtek napisał(a):

a sprawdzałeś go w garnku z gotującą się wodą?
zbiorniczek tak czy siak był do wymiany Smile

Tak zbiorniczek byl na smietnik, ale termostatu nie sprawdzalem jeszcze pod tym katem.


Treść dodana dnia 31 marzec 2017 20:42:

Dziękuje panowie za wszystkie sugestie, temat rozwiązany, przyczyna prozaiczna........odwrotnie założony termostat.

Edytowane przez hubikas dnia 31-03-2017 20:42
Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: