Menu główne
Forum
Klubowicze
hubikas |
Dodany dnia 03-12-2016 23:52 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
Jako że sporo się dzieje i Chamande dostaje drugie życie, postanowiłem wymienić termostat, ponieważ wydawało mi się że silnik nie jest dogrzany. Wymieniłem termostat na Gates'a, zalalem świeżym płynem i wydaje mi się że poprawnie go odpowietrzylem. Niestety podczas jazdy temperatura strasznie skacze, dochodzi do optymalnej aby za chwilę np. podczas mocnego przyspieszania spaść o jedną kreskę czyli do pierwszej na wskaźniku od temperatury. Co zrobiłem źle, czy to wina zapowietrzonego układu czy problem tkwi gdzie indziej ?
Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-12-2016 23:52 |
grzes70 |
Dodany dnia 04-12-2016 13:33 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Ja spróbowałbym jeszcze raz odpowietrzyć. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 13-12-2016 23:43 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Po otwarciu termostatu co najwyżej powinno spaść z 4 na 3 kreskę. Może faktycznie czujnik temperatury (ten za wskazania na licznik bo do kompa jest drugi) Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
hubikas |
Dodany dnia 31-12-2016 16:21 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
W dalszym ciągu walczę z tym tematem i już zaczyna mnie to wkurzać, jeśli chodzi o czujnik temperatury to jest sprawny bo gdyby był uszkodzony to z nawiewów nie leciałoby zimne powietrze. Nawet nagrałem dzisiaj film jak to wygląda, spójrzcie na kreskę od temperatury.
https://youtu.be/... Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
Fizol |
Dodany dnia 01-01-2017 16:15 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
A może podmień liczniki ? bo skoro odpowietrzone to dziwne żeby momentalnie tak spadała temperatura.
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
hubikas |
Dodany dnia 01-01-2017 16:38 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
Fizol napisał(a): A może podmień liczniki ? bo skoro odpowietrzone to dziwne żeby momentalnie tak spadała temperatura. Ale czuć jak z nawiewów leci chłodniejsze powietrze, więc raczej na to zegary nie mają wpływu, a po drugie to jak stoi to temperaturę pokazuje poprawnie i na "odpowiedniej" kresce włącza się wentylator. Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
satanix |
Dodany dnia 01-01-2017 19:40 |
Postów: 109 Data rejestracji: 20.10.2016 16:38 Skąd: śląskie Bytom |
Jak silnik całkowicie ostygnie, odpal i sprawdż czy górny wąż od chłodnicy od razu robi się ciepły, jak tak to termostat puszcza płyn na okrągło. Ja tak miałem w moim "wole roboczym", tylko raz temperatura doszła do punktu kiedy włącza się wentylator (korek w Opolu) jak wyjechałem z korka to wskazówka opadła na kilka kreseczek powyżej "zera" czyli normalka przed wym. termostatu. Może to to. |
|
|
hubikas |
Dodany dnia 08-01-2017 14:51 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
A dzisiaj na zbiorniczku wyrównawczym od płynu zauważyłem takie coś, wydaje mi się że było to od początku jak mam R19 ale dzisiaj zwróciłem na to uwagę ponieważ spod tej "plomby" delikatnie syczało i płyn puszczał delikatne bąbelki.
hubikas dodał/a następującą grafikę:
Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
Fizol |
Dodany dnia 08-01-2017 15:04 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
Ja ostatnio też wymieniałem płyn i termostat w C3J, roboty na 30minut i wszystko gra. Odpowietrzenie jest dziecinnie proste pomimo wielu zdań forumowiczów. Zbiorniczek wyrównawczy w górę najpierw odpowietrzasz korek na chłodnicy, potem an górnym wężu i na końcu dwa odpowietrzniki na nagrzewnicy. Po takim zabiegu układ nie ma prawa mieć powietrza. Chociaż mi się otwiera lekko ponad 3 kreskę, ale to pewnie zaniża licznik, bo napewno był rozbierany.
Może masz trafiejny termostat, kup drugi i podmień. Była sprężynka w termostacie? Wygląda na to że przy wyższych obrotach- wyższe ciśnienie płynu, pod naporem ciśnienia otwierało go. Edytowane przez Fizol dnia 08-01-2017 15:07 Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
Kujtek |
Dodany dnia 08-01-2017 15:06 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
hubikas |
Dodany dnia 08-01-2017 15:57 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
Fizol napisał(a): Zbiorniczek wyrównawczy w górę najpierw odpowietrzasz korek na chłodnicy, potem an górnym wężu i na końcu dwa odpowietrzniki na nagrzewnicy. Po takim zabiegu układ nie ma prawa mieć powietrza. Ja odpowietrzałem zgodnie z instrukcją z forum, tylko korkiem przy chłodnicy, bo o nagrzewnicy nie było nic napisane. W którym miejscu są tam odpowietrzniki ? Fizol napisał(a): Może masz trafiejny termostat, kup drugi i podmień. Była sprężynka w termostacie? Wygląda na to że przy wyższych obrotach- wyższe ciśnienie płynu, pod naporem ciśnienia otwierało go. Też o tym pomyślałem. Kupię innej firmy niż ten który zainstalowałem i zobaczę co się będzie działo. Treść dodana dnia 08 styczeń 2017 15:58: Kujtek napisał(a): zbiorniczek do wymiany przykładowo http://allegro.pl...82951.html ekstremalnie nie polecam używek Dzięki za podpowiedź Edytowane przez hubikas dnia 08-01-2017 15:58 Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
valdezdle |
Dodany dnia 08-01-2017 16:08 |
Postów: 656 Data rejestracji: 08.03.2011 21:45 Skąd: dolnośląskie Chojnów |
zbiorniiczek nieszczelny to i sie zapowietrza w f3n wystarczy tylko odpowietrznik na chłodnicy, dobrze odpowietrzyc i powinno hula¢ Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 999999km
|
Kujtek |
Dodany dnia 08-01-2017 16:47 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
do tego rozbierz korek zbiorniczka, dobrze go wyczyść i sprawdź stan jego uszczelek
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 08-01-2017 17:12 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
i sprawdź czy zawór ciśnieniowy w korku chodzi lekko, czy się nie zacina
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
hubikas |
Dodany dnia 08-01-2017 18:08 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
Dziękuje za rady, kupie najpierw ten zbiorniczek wyrównawczy i sprawdzę ten korek, odpowietrzę i dam znać czy jest jakaś zmiana na plus.
Treść dodana dnia 14 styczeń 2017 13:14: Nowy zbiorniczek założony, układ odpowietrzony, dzisiaj lub jutro mała trasa, to sprawdzę co się dzieje. Treść dodana dnia 14 styczeń 2017 17:27: No niestety, dalej to samo, wiec kolejny krok to wymiana termostatu, szkoda ze ten stary poszedl na smietnik Edytowane przez hubikas dnia 14-01-2017 17:27 Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-01-2017 17:44 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
a sprawdzałeś go w garnku z gotującą się wodą?
zbiorniczek tak czy siak był do wymiany hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
hubikas |
Dodany dnia 14-01-2017 19:25 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
Kujtek napisał(a): a sprawdzałeś go w garnku z gotującą się wodą? zbiorniczek tak czy siak był do wymiany Tak zbiorniczek byl na smietnik, ale termostatu nie sprawdzalem jeszcze pod tym katem. Treść dodana dnia 31 marzec 2017 20:42: Dziękuje panowie za wszystkie sugestie, temat rozwiązany, przyczyna prozaiczna........odwrotnie założony termostat. Edytowane przez hubikas dnia 31-03-2017 20:42 Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |