14 Grudzie 2018 13:21:27
Zdjęcia użytkowników
Stachu ad_dom
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6653


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 06-12-2018 01:31
Skrzynie macie pk1 w v6 żadnego jb ani jc nie dopasujecie

gielab0019 [off] 06-12-2018 01:13
Wyciąć to można sobie rysunek i pod maskę tam wrzucić

gielab0019 [off] 06-12-2018 01:12
jonowaty, Radson, tylko, że projekt skończył się niepowodzeniem jaka skrzynia chcecie to zepnac jakimi polosiami Gdzie macie miejsce na chłodnice ? Pomijając fakt budowy wiązki od nowa

Radson [off] 04-12-2018 20:34
mirek29a, spokojnie wejdzie F7R od megane I z V6 to na pewni trzeba ścianę grodziową ciąć zdj z silnikiem od peugeot-a http://photobucke.
..Ng==/?ref=

jonowaty [off] 04-12-2018 12:02
gielab0019, V6 też się da, ale trzeba trochę budę ciąć żeby weszło Smile

gielab0019 [off] 03-12-2018 22:07
mirek29a, F4R 140KM wejdzie Volvo całkowicie inny osprzęt V-ka w życiu

mirek29a [off] 03-12-2018 20:41
powiedzicie mi jaki mx silnik moze wejsć pod bude 19stki ? 2-3 litry 200km z np lagi da rade zmiescić

jonowaty [off] 02-12-2018 15:37
misiek_vp1, miałem kiedyś podoba sytuacje, okazało się że przekaźnik pompy się popsuł

misiek_vp1 [off] 30-11-2018 19:45
valdezdle, "ze sluchu" nie pracuje przynajmniej tak sie wydaje, paliwo niestety zostawilem na rezerwie a bylo u mnie - 15 stopni myslalem ze moze cos jej tam zamarzlo Cool

valdezdle [off] 30-11-2018 19:01
i wogóle pompa nie pracuje? nic a nic?


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Tłusty,czarny brud na tłoku-tłokach? 
satanix
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 29-12-2016 10:41
Awatar


Postów: 93

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

Cześć, siema i dziękuję wszystkim za to że cokolwiek napisali bo gdyby nikt nic nie pisał nie byłoby forum a ja jeżdziłbym trupiszczem typu e34 "igła" za 2000,- (ha ha). A tak przemieszczam się z prędkością światła którymś z moich reniferów i fajnie jest puki coś się nie schrzani-ostatnio linka sprzęgła 50km od chaty. Do rzeczy. Przy wymianie rozrządu na tłoku 1 od kopułki odkryłem czarny, tłusty brud, nie osad tylko dosłownie brud (reszty tłoków nie badałem, zimno było) i teraz pytanie o przyczynę, jak to usunąć i czy to w ogóle ma sens (koszt), świece były czarne (parking-garaż=100metrów) i jakieś takie tłustawe. Z innych przypadłości to sporadycznie falujące obroty i cholera wie, jak ruszam i chcę się rozpędzić to silnik zachowuje się jakby brakło paliwa, wtedy sprzęgło i puszczam gaz bo inaczej zgaśnie chyba że wcisnę gaz do końca to dostaje kopa i jedzie. Dzieje się tak od czasu do czasu na 1,2 czasami 3 i raz na 4 biegu. Co to i dlaczego to ? Jak jest to już opisane to proszę o "naprowadzenie" bo szukałem i być może żle szukałem.
Olej niedawno zmieniłem więc dopiero za jakiś czas stwierdzę czy go przybywa-ubywa.
Ubywania-przybywania płynu też nie zauważyłem.
Silnik to f3p 700, teoretycznie 200.000.
W razie pytań to przy kompie będę dopiero wieczorem albo jutro rano.
Dzięki za pomoc.
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-12-2016 10:41
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 29-12-2016 20:13
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7636

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ściągałeś głowicę?

GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
satanix
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-12-2016 08:56
Awatar


Postów: 93

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

Nie, w zasadzie niczego nie ściągałem oprócz puchy filtra, na pokrywie zaworów i głowicy przy 1 cylindrze widziałem jakieś starsze ślady oleju ale myślałem że to z pod uszczelki pokrywy zaworów teraz to już tak chyba nie myślę.
Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę pisać, w miarę możliwości sprawdzę co się da, a potem zobaczę może to coś poważnego ale nie będzie aż tak drogie w naprawie.

Edytowane przez satanix dnia 30-12-2016 12:34
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-12-2016 18:03
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7636

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

wypucuj na błysk i jeździj dalej, zaglądaj co jakiś czas to znajdziesz skąd dokładnie leci
bo to pewnie olej się gdzieś sączy i złapał syfu

GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
satanix
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-12-2016 19:30
Awatar


Postów: 93

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

Wyczyścić z zewnątrz to nie problem ale tłoka albo i tłoków (dalej nie sprawdzałem) przez dziurę na świece nie bardzo da się ogarnąć a ten syf-brud jest na denku tłoka i pytanie z jakiego powodu ten syf, jak temu zaradzić i czy ma to sens (hajs).
Zanim cokolwiek przy nim zrobiłem (silnik) to walnąłem jeszcze paręset km. na zasadzie albo się coś rozleci albo go zrobię i nie było żadnych świeżych wycieków-zapoceń itd.,itp., dlatego wymieniłem rozrząd, oleje, filtry. Świece, filtr paliwa, kable i ew. kopułkę to na nowy rok. Stary olej nie wyglądał zbyt sympatycznie i wylało się go +/- tyle ile ze skrzyni. Poziom oleju sobie zaznaczyłem i w najbliższym czasie walnę sobie relaksacyjne 500+ km. Przyjadę pewnie głuchy ale będzie coś widać czy bierze olej czy nie.
Z tego co czytałem mogą to być pierścienie, coś tam zaworów ale lepiej się dowiedzieć od "szczęśliwych" posiadaczy podobnego przypadku, sprawdzę jeszcze kompresję może coś tam odkryję.

Edytowane przez satanix dnia 30-12-2016 20:09
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 30-12-2016 21:09
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7636

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

gaz masz?
zobacz, tak wygląda po otwarciu silnik po 280 tys. na benzynie (no ok, był tam jakiś epizod na lpg, z 15 lat temu)

GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
satanix
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 30-12-2016 23:54
Awatar


Postów: 93

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

Nie i pewnie nie było bo bym jakieś ślady po niej zauważył Jeszcze dzisiaj będę robił rozrząd w f3p 88km. to sprawdzę czy tam też jest takie cuś, chociaż w f3n-ach które wywaliłem na złom (70 parę zeta szt.) był nagar ale nie taki syf. Myślę że przyczyną jest to co przeczytałem a i inni pewnie też tak myślą więc nic nie piszą (ha ha), przejadę kilka setek i zobaczę czy coś znika - przybywa i w jakim tempie a potem najwyżej zajazd i będę zbierał na f3r, f4r oczywiście w opakowaniu.
Jak się dowiem jaka przyczyna to napiszę.

Temat można uznać za zamknięty. Dzięki.
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 31-12-2016 01:00
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7636

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk


GRUZ

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
satanix
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 31-12-2016 12:14
Awatar


Postów: 93

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

Nie wiem jak u mnie to wygląda "na żywo" ale głowicy ściągać nie będę, chyba że..? W f3p 88km. który robiłem w nocy niema czegoś takiego. Pojeżdzimy-zobaczymy. Dzięki.


I tak panie/panowie, po roku walki z f3p multi stwierdziłem, że tłusty brud wcale nie był tłusty, tylko mokry z benzyny. Po zabawie z czujnikami przyszedł czas na sondę, kupiłem zmieniłem i zero zmian, silnik wywaliłem z auta (brok uj strzelił), odkręciłem głowicę, grzybki zaworów jakby takie "zakamienione", pewnie płyn, ale nagrzewnica zaczęła ciec to ubywało, denka tłoków suche, świece które odkręcałem (zmieniałem na nowe) x razy miały elektrody jasno szare, czasami prawie białe, kupiłem drugie multi w resztkach opakowania, olej pochłaniał i ciekł w cholerę (teraz już o tym wiem), ale palił od kopa i nie wydziwiał, zrobiłem głowę (prawie 800,-), zamontowałem iii zaczął odp.......ć cyrki tak jak poprzednik, wszystkie czujniki zostawiłem stare, bo skoro cykał wcześniej to po co zmieniać, sonda nowa z tego pierwszego, a jechać nie chce!!. Myślę sobie może okablowanie, może komp, przekładane, wyciągane (mogło się coś połamać, przerwać), może??. Zmierzyłem sondę i okazało się że nówka "uniwersal" była jeb....a na starcie, kupiłem "normal" z wtyczką i miodzio by było gdyby nie lekko falujące obroty i sp..........y olej, ale dzisiaj podejmę ostatnią próbę uszczelnienia gnoja, jak nie to jeszcze dwa doły mam, kurna szczelne. Nigdzie nie napisane że chora sonda daje takie objawy, chyba że tylko na wielopunkcie tak się dzieje.

Zapomniałem dodać że sonda mimo ruszania i poprawiania kabelków pokazywała 0.00, spalanie mniej niż 10 na bank.

Edytowane przez satanix dnia 18-02-2018 10:33
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: