Menu główne
Forum
Klubowicze
CheesteR34 |
Dodany dnia 03-01-2017 22:12 |
Postów: 20 Data rejestracji: 16.12.2016 23:35 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Witam wasz forumowicze. 3 dni temu padła mi linka sprzęgła , kupiłem i zamontowałem nową oryginalną RENAULT ale z wersji R19 I aczkolwiek chyba pasuje bo naciąg jest ok . Ale mam problem z wrzuceniem biegów otóż baaardzo ciężko wchodzą biegi zwłaszcza 1 , 2 , 3 ze zgrzytem , a wsteczny wchodzi też ciężko ze specyficznym bujnięciem samochodem a często i ze zgrzytem. Moje pytanie brzmi co może być przyczyną ? Dodam że lewarek skrzyni też nie działa jak powinien bo jest luźny , przed zerwaniem linki na luzie przechylając wajchę na boki czuć było a teraz w lewo jak przesunę to tak jak by była nigdzie nie przymocowana w prawo jest ok czuć to przesunięcie. Szukałem postów związanych z tym ale nie znalazłem tego czego potrzebowałem. Moja Renia ma kodowanie B/C538 szukałem sprzęgła na allegroszu i są same B/C53A C53B C53Y C53C ale nie ma C538. Czy jak kupie sprzęgło np z tej aukcji http://allegro.pl...22572.html to będzie pasować? średnica 200mm. Co najlepiej jeszcze wymienić po za sprzęgłem dociskiem i łożyskiem (czyli kompletnym sprzęgłem) ?
Dodam jeszcze że przed pęknięciem linki też oporowo biegi wchodziły i zauważyłem że jak stoję na luzie to auto stoi a jak wrzucę 1 bieg to zaczyna się lekko toczyć (na prostek powierzchni) CheesteR34
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 355000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-01-2017 22:12 |
Kujtek |
Dodany dnia 03-01-2017 22:18 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
silnik prosto siedzi w komorze silnika?
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
nettle |
Dodany dnia 04-01-2017 15:20 |
Postów: 2 Data rejestracji: 04.01.2017 08:27 Skąd: dolnośląskie Oborniki Śląskie |
Może najpierw odpowietrzenie układu, płyn.. potem wymiany
Ciekawa strona o kosmetykach bez silikonĂłw
|
|
|
Artutitu82 |
Dodany dnia 04-01-2017 16:32 |
Postów: 291 Data rejestracji: 09.07.2009 21:37 Skąd: świętokrzyskie Opatów |
A co ty chcesz odpowietrzac Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., B+LPG, To już historia
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 359555km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 04-01-2017 21:35 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
Lak lewarek Ci lata to wina sprężyny która często sie zrywa ( gnije i pęka ) , owa sprężyna znajduje się pod lewarkiem od strony podwozia . Co do sprzęgła dziwny objaw opisałeś , wygląda to tak jak by sprzęgło nie do końca wyprzęgało . włóż miedzy linkę a łapę wysprzeglika p[are podkładek i zobacz czy wtedy auto będzie normalnie wysprzeglac . Co do ciężko chodzącego sprzęgła to sam kiedyś miałem taką przypadłość w tym samym silniku , wymieniłem na nowe kompletne sprzęgło Luk-a i problem sie skończył . Średnica tarczy to 200 mm przy f3p MPI 81 Kw
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
szczepansz93 |
Dodany dnia 04-01-2017 22:06 |
Postów: 126 Data rejestracji: 20.08.2011 22:22 Skąd: podlaskie Wasilków |
Z moich doświadczeń to powiem tak: linki mają różną długość, jak nie wierzysz to sprawdź np. na stronie inter-carsu, być może masz delikatnie dłuższą i dlatego nie wysprzęgla. Tak jak napisał kolega wyżej, wsadź kilka podkładek i sprawdź czy będzie poprawa. Druga rzecz- samoregulator na pedale sprawny ? Musisz zajrzeć, tam gdzie przy pedale sprzęgła montuje się linkę jest taka zębatka z całym mechanizmem, sprawdź czy zęby są całe. Co do lewarka, to może być ta sprężyna, bądź też gdy mocowałeś się z wbiciem biegu sam ten "patyk" pod samochodem co łączy lewarek ze skrzynią uległ skrzywieniu- jest metalowy i koroduje, u mnie np. lewarkiem przez tydzień trzeba było szukać biegu aż w końcu ten "patyk" przerdzewiał do końca i pękł. A co do tego, że auto toczy się na jedynce przy wciśniętym sprzęgle- to tak, kończy się sprzęgło. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 208000km
|
Fizol |
Dodany dnia 04-01-2017 22:58 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
Zobacz jak na zgaszonym wchodzą biegi jak lekko to nie wysprzęgla, a jak ciężko to tak jak Kujtek napisał poduszki zobacz w jakim stanie.
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
CheesteR34 |
Dodany dnia 12-01-2017 19:59 |
Postów: 20 Data rejestracji: 16.12.2016 23:35 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Sprawdziłem i na zgaszonym silniku biegi wchodzą wszystkie gładko i nawet na niewciśniętym sprzęgle wchodzą tak samo czyli gładko. Czyli nei wysprzęgla ?
CheesteR34
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 355000km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 12-01-2017 22:13 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
@CheesteR34 dokładnie
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
misha |
Dodany dnia 17-01-2017 09:44 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
A samoregulator przy pedale dobrze złożyłeś On odpowiada za naciąg.
Ewentualnie może być ugięta łapa albo uszkodzona tulejka teflonowa pod łapą sprzęgła. Pozdr M Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |