20 Sierpie 2019 08:03:46
Zdjęcia użytkowników
Bubi_gdansk kamas1989
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6655


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

[A] Lesiu11 [off] 19-08-2019 19:34

edzio [off] 18-08-2019 18:55
BANIO@, Ooo Panie jeszcze wymagania co do koloru Grin

BANIO@ [off] 04-08-2019 17:18
Chłopaki potrzebna jest blenda do Ph2 i dwa przednie błotniki w dobrym stanie w kolorze 777 Smile

mirekk123 [off] 02-08-2019 00:44
Dzień dobry Grin

adrianus [off] 26-06-2019 13:40
Siemanko wszystkim, czesc i czołem! Witam serdecznie po latach nieobecności, po latach wróciłem do R19 i już się z nią nie rozstanę Smile

mareczek [off] 10-06-2019 19:09
Elo mordeczki. Po kilku latach zacząłem tęsknić za R19. Ma ktoś coś fajnego, uczciwego do sprzedania albo godnego polecenia?

TermiFNFAL [off] 08-06-2019 23:03
Jak za darmo to biere Grin moj tele w razie co masz

Robsajson [off] 04-06-2019 00:28
TermiFNFAL, Nawet Ci dam je za free ale czasu brak jak na razie.Na Braniborskiej bywam nawet z trzy razy dziennie ale tylko szybkim przelotem.

Damianos019 [off] 03-06-2019 15:56
Poszukuje lamp do ph1 dwubarwnych.Ktoś coś?Może być prawa lub komplet.

TermiFNFAL [off] 01-06-2019 03:28
Robsajson, a Ty mi te szklanki dowieziesz czy zapomniałeś o mnie? Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
obrotomierz 
perk3p
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2017 19:45
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

Witam skąd brał sygnał obrotomierz w renówkach starszych z silnikiem 1.9d z mechaniczna pompą bosch gdzie nie było komputera
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-01-2017 19:45
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2017 19:50
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

z alternatora, będzie pin oznaczony literką W
jak nie masz to pociągnij kabel z jakiejś diody prostowniczej

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
perk3p
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2017 20:02
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

a jak oryginalnie sygnał był z kompa brany to obrotomierz będzie działać jak go się pod alternator podepnie
 
hubikas
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2017 20:06
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

perk3p napisał(a):

a jak oryginalnie sygnał był z kompa brany to obrotomierz będzie działać jak go się pod alternator podepnie

Będzie

Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2017 20:20
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@perk3p nie mam pojęcia, może być nawet tak że upalisz zegary
najprościej będzie ci zabudować sobie gdzieś obrotomierz z 19. tylko dochodzi pytanie o przełożenie z wału na koło alternatora, czy skalowanie takie samo jak w 19 będzie

@hubikas kolega ma diesla F8Q w suzuki samuraju

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
perk3p
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2017 20:47
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

Z czujnika to nie mam pojęcia z którego kabla wzieść bo czujnik jest na dwa przewody.

Wiem że w Samuraiu z silnikiem 1.9DT PSA z tymi samymi zegarami sygnał na obrotomierz jest brany z czujnika wału tylko tam czujnik jest na 3 kable masa +12v i sygnałowy


Treść dodana dnia 28 styczeń 2017 15:31:

witam panowie masowałem czujnik wału i wskazówka już normalnie płynnie chodzi ale na biegu jałowym pokazuje aż 1700

Edytowane przez perk3p dnia 28-01-2017 15:31
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2017 15:56
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ciężko coś pomóc, szukałem materiałów odnośnie elektryki i elektroniki do samuraja ale ciężko (brak)

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
perk3p
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2017 17:02
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

mi potrzebny jests chemat komputera DCU3R który był w renaulcie do pompy lucas
 
Kujtek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2017 17:27
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

w 19 nie bylo zadnego kompa, sama pompa, sygnał obrotomierza z alternatora

Twój sterownik ma 90 pinów?
jak tak i jest taki jak w kangoo to masz wyjścia:
26 pin - sygnał dla obrotomierza
74 pin - masa dla obrotomierza

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
perk3p
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2017 17:33
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

ja z 19 mam pompę wtryskowa wcześniej była lucas delphi.
Ja mam taki komp potrzebny mi schemat bo muszę zobaczyć jaki jest zastosowany rezystor na sygnale obrotomierza
http://i.ebayimg....-l1000.jpg
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2017 17:46
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@perk3p no chłopie, tak jak ci mówię. jak masz pompę z 19 to jest to czysta mechanika. w 19 przy tej pompie obrotomierz był podpięty do alternatora. i tylko z niego w dieslach w 19 był sygnał na obrotomierz.

nie ma żadnego rezystora. szukałem po modelu kompa który podałeś (Lucas DCU3R) to podobne bywały np. w clio albo kangoo.
i tam po schematach połączeń komputer silnika <-> zegary to jest jeden kabel sygnałowy. idzie on z pinu 26 sterownika do zegarów. to sterownik generuje informację dla obrotomierza

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
perk3p
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2017 17:55
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

Sprawa wygląda tak mam suzuki samurai z silnikiem f8q. Wymieniałem pompę na mechaniczna z boscha. Od razu świece żarowe manualne sterowanie i włączanie wentylatora. Padał mi właśnie ten komp i nie pokazywało mi obrotów. Podłączyłem obrotomierz pod pod czujnik wału a drugi kabel od czujnika do masy. pokazuje mi obroty tylko na biegu jałowym za duże 1700. gdy podłączałem obrotomierz pod alternator nic nie pokazywał. Myślę że oryginalnie w komputerze był jakiś rezystor który obniżał napięcie który podaje czujnik wału. Napiecie niższe to i obory niższe przynajmniej ja tak myślę. A powiedź mi jakliczyc piny


Treść dodana dnia 28 styczeń 2017 17:58:

W alternatorze wyjście w mam do którego podpina się obrotomierz ale na tym wyjściu nie ma żadnego napięcia co mnie zdziwiło

Edytowane przez perk3p dnia 28-01-2017 17:58
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2017 18:51
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

nie istnieje coś takiego jak rezystor do sygnału obrotów
sygnał obrotów z komputera silnika nie jest napięciem które możesz obniżyć

wyjście z alternatora możesz użyć jak zamontujesz jakiś obrotomierz do tego przystosowany. na przykład wyjęty z zegarów z renault 19. pozostaje kwestia przełożenia wał korbowy / koło alternatora. jak będzie inny stosunek niż w 19 to będzie działać, ale będzie źle wskazywać

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
perk3p
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2017 18:56
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

no to jak ten sygnał jest wytwarzany przez komputer


Treść dodana dnia 28 styczeń 2017 18:57:

powiedź mi jak liczyć te piny ja mam stary kompa zaraz go rozbiorę

Edytowane przez perk3p dnia 29-01-2017 17:26
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2017 18:46
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

i01.i.aliimg.com/img/pb/468/634/663/663634468_184.jpg

chyba tak

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
perk3p
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2017 20:30
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 19.11.2016 15:00
Skąd: mazowieckie
Mińsk Mazowiecki

a nie masz schematu całego kompa
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: