28 Marca 2024 10:02:36
Zdjęcia użytkowników
andrzej81 xxlgogoxxl
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
Centralny zamek siłownik master, szybka naprawa. 
Marko
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2017 21:46
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 26.10.2016 21:44
Skąd: śląskie
Katowice

Zepsuł mi się siłownik master. Stracił moc i nie domykał/nie otwierał. Kierowca przód strona lewa Wink.

Pierwszą myślą była zafajdana mechanika ponieważ jak zamek w radomskim mauzerze nie pracowała.
Najpierw zalałem toto jakimś orlenowskim penetrolem. Po kilkudziesięciu minutach zaserwowałem kąpiel w benzynie bezołowiowej. Wlałem toto do kubełka coś jak by po śledziach zalałem szklanką benzyny zamknąłem pokrywkę i pobawiłem się grzechotką. Po zabawie wypłynęło z układu troszkę syfu dopomogłem pędzelkiem gdzie uważałem. Jak bym miał pod ręką IPA w sprayu, odtłuszczacz do hamulców albo samostart to też bym nie żałował celem wypłukania jakiś zaschniętych smarów.

Następnie wydmuchałem do sucha bo akurat posiadam kompresor jak ktoś nie ma to zalecam odczekać kilka min benzyna szybko paruje. Jak byśmy użyli ipa lub podobnego to suche w kilka sekund.
Robimy test czy wszystech piach się wypłukał jak coś trzeszczy to powtórka.

Oczywiście podczas zabaw z palnymi substancjami uważamy z papierosami i innymi tego typu zabawami.

Sięgam na półkę po smar pół stały taki biały akurat miałem z wurta a właściwie to mi się wydawało że mam bo się właśnie skończył.
Znaczy nieznani sprawcy skończyli i odstawili pusty Wink. I tu mi się zrobiło smutno bo już widziałem oczyma wyobraźni jak wpływa sobie tam i owam i gęstnieje. Miałem głupi pomysł pogotowania tego w parafinie (może nie głupi ale niepotrzebny kiedyś tak się łańcuchy rowerowe konserwowało.)

Taki smar był by wg mnie najlepszy lub kąpiel ale miałem tylko wosk a potrzebował bym w miarę czysta parafinę ale z braku laku dobry kit. Myślę ze miedziowy też by się sprzedała le nie miałem. Wybór padł więc na grafitowy bo jak miałem i tak pęzlować układ to wolałem zamiast ŁT grafitowy.
Cóż tym razem brata zasoby spenetrowali nieznani sprawcy ;P.

Ciekawostka. Nasmarowałem też na zaś nakrętkę klamki bo ta odkręciła się bez najmniejszych problemów. Co garażowanie od niemca to garażowane Wink. Smutno że nie nasmarowałem z tyłu jak miałem drzi rozprute bo sobie boczki w domu czyściłem i kontrolowałem wtyczki odpływy wody i szukałem rdzy w drzwiach (nie znalazłem)
W każdym razie układ rozruszałem by wszędzie smar wlazł zmontowałem siłownik i działa. Jupi składamy
Szczęśliwy składam toto w kupę montuje w drzwi test nosz k.... nie działa. Wymontowałem w ręce działa no to już drugi raz nie montowałem.

No to szarpiemy siłownik, składamy drzwi. Działa bez centrala można zamknąć auto to spadam do domu. Poszukiwania okazały się lekka klapą gdyż wszystko co jest na rynku to slawy ale nie robiłem głębszego rozeznania założyłem ze albo dostępny chinczyk albo oryginalny będzie miał napęd taki jak master.A skoro i tak jest zepsuty to auto da się zamknąć to mogę psuć, bardziej nie zepsuje. Znalazłem za 6 dych cały zamek z siłownikiem więc jest plan b i obawa że się okaże jak taki co mam.

Rozciąłem obudowę bo była klejona kawałek się ułamał ale to nic. Mechanizm czysty luzów brak chodzi lekko diagnoza winny silnik. Nic miłego, zawsze jak w dzieciństwie rozkładałem silnik to był już koniec jego i zabawki.
Ale nie ma źle zawsze mogło być uszkodzone koło zębate albo ten ślimak co się kiedyś przydarzyło kumplowi w lagunie.

No skoro i tak muszę skądś naruchać siłownik albo sam silnik to co mi szkodzi.
Rozebrałem silnik poprzez rozgięcie blaszek z obu stron. Komutator jest od strony zębatki nie chciałem się szarpać z kołem zębatym bo pewnie bym uszkodził albo by własnego życia dostało zatem małe imadełko i czyścimy komutator miedzy szczotkami. Znowu na start penetrol potem kąpiel w benzynie tym razem już ekstrakcyjnej. A na koniec jeszcze dmuchnąłem po nim LPG z puszki powietrza w sprayu ale odwróconej do góry tak że lała ciekłym gazem. W sumie ciekawy efekt bo raz bardzo dobrze odtłuszcza a dwa parujący (wrzący w temperaturze pokojowej) na powierzchni gaz też czyści. Uwaga zamraża!
Obyło się bez skrobania lameli miedzy polami komutatora.

Fajne rozwiązanie łożyska ślizgowe ale o zaokrąglonej zewnętrznej obudowie co kompensuje ewentualne nieprawidłowości w złożeniu przodu i tyłu silnika (brak osiowości). Od razu widać że silnik jest powaznej firmy a nie z chińskiej zabawki.
Nakładamy najlepiej strzykawką z igła ale kaliber taki większy po pół kropelki oleju silnikowego i składamy zawodnika mnie oczywiście wyskoczyły magnesy a jedna ze sprężynek je trzymających zrobiła przy wkładaniu plum i już po niej.

Myślę sobie przecież to już k..a absurd z powodu pieprzonej sprężynki cały silnik albo central kupować pewnie chiński nie podejdzie. Zwyzywałem się od debili Pfft. Ale sprężynkę dorobiłem z takiego czarnego klipsu do papieru a dokładniej z tych metalowych łapek. Dwie pary małych szczypczyków i wyszedł ideał nawet z grubością drutu trafiłem chyba najmniejsze te klipsy mają odpowiednio cienki i są przy tym sprężyste.
Składamy czyścimy te styki które wchodzą w silnik. Jeszcze tylko miernikiem testujemy działanie styku sterującego. Wkładamy silnik ja posmarowałem jeszcze tego ślimaka smarem stałym a potem sklejamy dziada uważając żeby nie zaciaprać za bardzo przy cięgle etc.
Testujemy , montujemy działa.

Kol Kujtek miał w shoutboxie sugestie żeby slejwa spatentować na mastera przez dołożenie stycznika mnie przyszedł inny pomysł silniczek zadziała jak prądnica podczas zamykania z zewnątrz z polaryzacją inna dla zamykania i otwierania jak by zrobić układzik który stwierdzi ten stan przez diody to może by się okazało ze każdy wpięty we wspólna instalacje był by w stanie zadziałać jak master.

Szczęśliwy zrobiłem test działa aż tu patrze na lewy tył nosz k..a powtórka z rozrywki. A tamte drzwi już poskładane na gotowo.
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-03-2017 21:46
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2017 23:45
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

dobry opis, czyli zamiast ładować chinole rozebrać stare silniczki, wyczyścić je i nasmarować ponownie

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Fizol
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2017 09:34
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

No, no to teraz jak poregeneruje moje siłowniki to mi zabraknie drzwi w autach Smile

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
TermiFNFAL
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2017 23:39
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Dołożę swoje 3 grosze. Właśnie odkryłeś, jak się regeneruje siłowniki centralnych zamków - czyli czyszczenie komutatora na samym silniczku. W 90% to pomaga, czasem uwalony może być sam wirnik silniczka. Akurat zajmuję się takimi rzeczami na codzień Wink
Za dużo i niepotrzebnej zabawy z jakimiś olejami silnikowymi. Silniczek składasz, zaklepujesz i niczym nie smarujesz, bo fabrycznie też nie był smarowany i wytrzymał ponad 20 lat. W VW ledwo 10 wytrzymują.

Zamek (część mechaniczną) można zamoczyć na godzinę lub noc w płynie do czyszczenia silników. To rozpuszcza wszystko. Potem pod ciepłą wodę, następnie zmywaczem do hamulców (wypiera wodę), pod kompresor lub zostawić do osuszenia i smarem w spreju do zawiasów.

Z tą przeróbką slave na mastera metodą wykorzystania silniczka jako generatora - jeśli by to tak działało, to już jakiś producent by to zastosował. Różne auta robię, stare, nowe. Nowe nadal polegają na stycznikach - tylko jest ich więcej Wink
Nawet jeśli by to było wykonalne, to musiałbyś stworzyć do tego trochę elektroniki, która by już trochę miejsca musiała zająć. Tak poza tym, jeśli auto otwierasz i zamykasz z pilota to ten master tak naprawdę nie jest potrzebny. Tym bardziej że w Renówkach masz przycisk wewnątrz do zamykania i otwierania. Ja u siebie nawet nie mam mastera i w ogóle tego nie zauważam Wink

Ogólnie na stanie mam jakieś 3 mastery i 7 slave do naszych renówek bo mi klienci zostawiają Wink Niedaleko mamy sklep z częściami do francuzów a te siłowniki kosztują ok 40 zł. Może i chińczyk, ale tam nie ma się co zepsuć. Nie da się zrobić silniczka tak, żeby się rozpadł. Także jak ktoś sobie z regeneracją nie poradzi to może śmiało takiego chińczyka założyć. Ale jak jednak podejmie się regeneracji, to zawsze 4 dyszki w kieszeni. Jak mi się sypnął siłownik od strony kierowcy to też sobie zregenerowałem Wink

Jak ktoś jest z wrocka i potrzebuje taki siłowniczek to za 15 zł mogę oddać po regeneracji Wink Bo z wysyłką to już raczej mało opłacalne, chociaż do koperty wejdzie, to wtedy list polecony priorytet to może być jakieś 9 zł. W razie jakby ktoś chciał to na pw poproszę info. Miałem to na allegro wystawić ale nie mogę się zorganizować Wink

Edytowane przez TermiFNFAL dnia 20-03-2017 23:47
Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: