19 Kwietnia 2024 15:06:33
Zdjęcia użytkowników
maestro paula11
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wymiana gum stabilizatora i belki na polibusze, poliuretany 
Fhrancuz_heblowany
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2017 21:24
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Cześć. Wielkimi krokami nadchodzi remont zawieszenia w mojej Chamadzie. Trochę się dokształcam, drążę temat. Ciekawi mnie czy ktoś wymieniał zawieszenie stabilizatora na poliuretanowe odpowiedniki, to jak sprawdzają się w R19. Interesuje mnie:
  • Komfort - pogorszył się czy bez zmian? Na poprawę nie liczę
  • Prowadzenie - najważniejszy punkt, czy gra warta jest świeczki?
  • Okresowy serwis - raz porządnie założone gumy są bez serwisowe czy trzeba smarować?

Wszystkie sworznie, tuleje itd. mam do wymiany (do wahaczy pójdą gumy), także montowanie poliuretanów na próbę nie ma sensu, wszakże moim jedynym punktem odniesienia jest zawieszenie które chce mnie zabić.

Druga sprawa, gumy w belce. Tutaj optowałbym za wersją fabryczną, nie mam przekonania do poliuretanów w tym miejscu. Może się mylę i jednak warto? Z tyłu i tak wożę ludzi których nie lubię Wink, no ale z drugiej strony po co męczyć budę zbędnymi wibracjami.

Edytowane przez Fhrancuz_heblowany dnia 11-04-2017 21:29
Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 11-04-2017 21:24
Awatar
Fizol
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2017 22:02
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Zależy co rozumiesz pod słowem "komfort" czy szybkie i bezpieczne pokonywanie zakrętów, czy jazda amfibią i jak najlżejsze wyczuwanie dziur ?

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
Fhrancuz_heblowany
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2017 22:18
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Tłumienie nierówności, wygoda. Pokonywanie zakrętów i "czucie" samochodu zawarłbym w punkcie drugim. Znalezienie złotego środka pomiędzy nimi w wypadku tradycyjnego zawieszenia jest dosyć trudne, stąd pomysł na poliuretany tylko na drążku stabilizatora. Prowadzenie wozu powinno się poprawić bez zbytniego poświęcania komfortu, tak mi się wydaje.

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
Fizol
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-04-2017 00:54
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Jakbyś nie miał drążka i zalożył to odczujesz (C3J nie miały fabrycznie) same poliuretany dadzą trochę ale raczej słabo wyczuwalny efekt.. Chcesz czuć auto i mieć komfort? Dąż do wymiany całego zawieszenia i będzie git, ja robiłem remont całego tylnego zawieszenia regeneracja belki + nowe amortyzatory Monroe, zmiana kół z 175/65/13 na 195/50/15 , zmieściłem się w 1500zł ale teraz jazda z kompletem na tyle jest słabo odczuwalna, tył jest sztywny,pewny i nie siada. Autem pustym jest twardo, ale dosyć dobrze tłumi dziury.

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
TermiFNFAL
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-04-2017 02:32
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

poliuretany są twarde w porównaniu do tulei metalowo gumowych więc komfort to raczej pojęcie względne w tym wypadku. Większa precyzja przy manerwrowaniu kierownicą bo całość jest sztywniejsza.
Sądzę, że powinieneś posłuchać poprzednika i po prostu wymienić zawieszenie bo możliwe że masz zużyte.

Niektóre legendy głoszą, że poliuretany niespecjalnie wpływają na komfort, że nie są aż tak twarde. Ale to by się już musiał wypowiedzieć ktoś, kto je ma.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
gielab0019
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-04-2017 02:36
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

Pisz do monterek5 on zakladal poliuretany w R19

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
Fhrancuz_heblowany
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 13-04-2017 22:12
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

W takim razie wyremontuję zawieszenie do fabrycznej specyfikacji a w rasowanie pobawię się kiedy indziej, jak już będę miał lepszy punkt odniesienia i ciut więcej wiedzy. Wtedy też przeleję na forum swoje obserwacje.
Co do kół, to zostaję przy 13". Może 14" jak znajdę ładne felgi.
TermiFNFAL po 25 latach eksploatacji zawieszenie w moim samochodzie nadaje się tylko do wymiany. Jak prawie wszystko zresztą.

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
Fizol
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-04-2017 12:14
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Nie zostawaj na 13", minimum to 14" 185 szerokości. Jak chcesz bezpiecznie i komfortowo jeździć . Przerobiłem to na własnej skórze.

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
Fhrancuz_heblowany
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-04-2017 19:34
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Założyłbym i 195 jakbym miał wspomaganie. Bez tego trochę obawiam się zakładać na przód coś szerszego niż 175. Istnieje jeszcze możliwość że przetestuję 185 na przodzie, jak okaże się że będzie stawiać za duże opory to wrzucę na tył, a na ich miejsce powędruje coś węższego.

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
jonowaty
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-04-2017 19:42
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@Fhrancuz_heblowany chłopie Grin ja swego czasu miałem bez wspomagania i opony 205 z przodu i dawałem radę Grin a jaki silny wtedy wysiadałem z auta Grin

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Fhrancuz_heblowany
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 14-04-2017 20:19
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Wiadomo, lepsze to niż siłka Wink Problem w tym że raz na jakiś czas samochód może prowadzić ktoś słabszy, wtedy już nie jest tak różowo. Na razie mam 175 na przodzie i jest ok.

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
jonowaty
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 14-04-2017 20:21
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@Fhrancuz_heblowany każdy kto ma 2 sprawne ręce sobie poradzi, wiadomo w miejscu talerza nie umyjesz, ale normalnie jeżdżąc czy parkując gdy auto choć minimalnie się toczy to nie ma problemu Smile

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Fizol
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 15-04-2017 11:10
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Też nie mam wspomagania, wystarczy sprawna maglownica i kręci się lżej niż w niejednym aucie typu clio, punto bez wspomy. Wystarczy tak jak kolega wyżej pisze leko się toczyć i wtedy kręci się jedna ręką ok

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
jonowaty
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 15-04-2017 11:20
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@Fizol miałem 3 lata C3J więc trochę się nakręciłem kierownicą bez wspomagania Pfft

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Fhrancuz_heblowany
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 15-04-2017 12:11
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Wystarczy wsadzić za kółko kogoś kto jest przyzwyczajony do kręcenia w miejscu "bo wspomaganie" Wink Sam nie mam z tym problemu, najeździłem się już takimi autami i wiem z czym to się je Smile
Kurczę, przekonujecie mnie powoli do szerszych opon. W sumie tylko 2cm różnicy w stosunku do tego co teraz mam a zużytą kierownicę raz na kilka lat można wymienić.

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
TermiFNFAL
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 18-04-2017 02:47
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Uczyłem się jeździć na clio bez wspomagania Wink w zasadzie nie ma różnicy podczas prowadzenia, ale ciasne parkingi pod marketem potrafiły czasem przyprawić nawet o kontuzję "nerwobólu" Grin
Dlatego też założyłem wspomaganie do clio Wink

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: