Menu główne
Forum
Klubowicze
Fhrancuz_heblowany |
Dodany dnia 11-04-2017 21:24 |
Postów: 64 Data rejestracji: 14.10.2016 19:57 Skąd: śląskie Wodzisław Śląski |
Cześć. Wielkimi krokami nadchodzi remont zawieszenia w mojej Chamadzie. Trochę się dokształcam, drążę temat. Ciekawi mnie czy ktoś wymieniał zawieszenie stabilizatora na poliuretanowe odpowiedniki, to jak sprawdzają się w R19. Interesuje mnie:
Wszystkie sworznie, tuleje itd. mam do wymiany (do wahaczy pójdą gumy), także montowanie poliuretanów na próbę nie ma sensu, wszakże moim jedynym punktem odniesienia jest zawieszenie które chce mnie zabić. Druga sprawa, gumy w belce. Tutaj optowałbym za wersją fabryczną, nie mam przekonania do poliuretanów w tym miejscu. Może się mylę i jednak warto? Z tyłu i tak wożę ludzi których nie lubię , no ale z drugiej strony po co męczyć budę zbędnymi wibracjami. Edytowane przez Fhrancuz_heblowany dnia 11-04-2017 21:29 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 11-04-2017 21:24 |
Fizol |
Dodany dnia 11-04-2017 22:02 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
Zależy co rozumiesz pod słowem "komfort" czy szybkie i bezpieczne pokonywanie zakrętów, czy jazda amfibią i jak najlżejsze wyczuwanie dziur ?
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
Fhrancuz_heblowany |
Dodany dnia 11-04-2017 22:18 |
Postów: 64 Data rejestracji: 14.10.2016 19:57 Skąd: śląskie Wodzisław Śląski |
Tłumienie nierówności, wygoda. Pokonywanie zakrętów i "czucie" samochodu zawarłbym w punkcie drugim. Znalezienie złotego środka pomiędzy nimi w wypadku tradycyjnego zawieszenia jest dosyć trudne, stąd pomysł na poliuretany tylko na drążku stabilizatora. Prowadzenie wozu powinno się poprawić bez zbytniego poświęcania komfortu, tak mi się wydaje.
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
|
Fizol |
Dodany dnia 12-04-2017 00:54 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
Jakbyś nie miał drążka i zalożył to odczujesz (C3J nie miały fabrycznie) same poliuretany dadzą trochę ale raczej słabo wyczuwalny efekt.. Chcesz czuć auto i mieć komfort? Dąż do wymiany całego zawieszenia i będzie git, ja robiłem remont całego tylnego zawieszenia regeneracja belki + nowe amortyzatory Monroe, zmiana kół z 175/65/13 na 195/50/15 , zmieściłem się w 1500zł ale teraz jazda z kompletem na tyle jest słabo odczuwalna, tył jest sztywny,pewny i nie siada. Autem pustym jest twardo, ale dosyć dobrze tłumi dziury.
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 12-04-2017 02:32 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
poliuretany są twarde w porównaniu do tulei metalowo gumowych więc komfort to raczej pojęcie względne w tym wypadku. Większa precyzja przy manerwrowaniu kierownicą bo całość jest sztywniejsza. Sądzę, że powinieneś posłuchać poprzednika i po prostu wymienić zawieszenie bo możliwe że masz zużyte. Niektóre legendy głoszą, że poliuretany niespecjalnie wpływają na komfort, że nie są aż tak twarde. Ale to by się już musiał wypowiedzieć ktoś, kto je ma. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
gielab0019 |
Dodany dnia 12-04-2017 02:36 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
Pisz do monterek5 on zakladal poliuretany w R19
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
Fhrancuz_heblowany |
Dodany dnia 13-04-2017 22:12 |
Postów: 64 Data rejestracji: 14.10.2016 19:57 Skąd: śląskie Wodzisław Śląski |
W takim razie wyremontuję zawieszenie do fabrycznej specyfikacji a w rasowanie pobawię się kiedy indziej, jak już będę miał lepszy punkt odniesienia i ciut więcej wiedzy. Wtedy też przeleję na forum swoje obserwacje.
Co do kół, to zostaję przy 13". Może 14" jak znajdę ładne felgi. TermiFNFAL po 25 latach eksploatacji zawieszenie w moim samochodzie nadaje się tylko do wymiany. Jak prawie wszystko zresztą. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
|
Fizol |
Dodany dnia 14-04-2017 12:14 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
Nie zostawaj na 13", minimum to 14" 185 szerokości. Jak chcesz bezpiecznie i komfortowo jeździć . Przerobiłem to na własnej skórze.
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
Fhrancuz_heblowany |
Dodany dnia 14-04-2017 19:34 |
Postów: 64 Data rejestracji: 14.10.2016 19:57 Skąd: śląskie Wodzisław Śląski |
Założyłbym i 195 jakbym miał wspomaganie. Bez tego trochę obawiam się zakładać na przód coś szerszego niż 175. Istnieje jeszcze możliwość że przetestuję 185 na przodzie, jak okaże się że będzie stawiać za duże opory to wrzucę na tył, a na ich miejsce powędruje coś węższego.
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 14-04-2017 19:42 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@Fhrancuz_heblowany chłopie ja swego czasu miałem bez wspomagania i opony 205 z przodu i dawałem radę a jaki silny wtedy wysiadałem z auta
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Fhrancuz_heblowany |
Dodany dnia 14-04-2017 20:19 |
Postów: 64 Data rejestracji: 14.10.2016 19:57 Skąd: śląskie Wodzisław Śląski |
Wiadomo, lepsze to niż siłka Problem w tym że raz na jakiś czas samochód może prowadzić ktoś słabszy, wtedy już nie jest tak różowo. Na razie mam 175 na przodzie i jest ok.
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 14-04-2017 20:21 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@Fhrancuz_heblowany każdy kto ma 2 sprawne ręce sobie poradzi, wiadomo w miejscu talerza nie umyjesz, ale normalnie jeżdżąc czy parkując gdy auto choć minimalnie się toczy to nie ma problemu
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Fizol |
Dodany dnia 15-04-2017 11:10 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
Też nie mam wspomagania, wystarczy sprawna maglownica i kręci się lżej niż w niejednym aucie typu clio, punto bez wspomy. Wystarczy tak jak kolega wyżej pisze leko się toczyć i wtedy kręci się jedna ręką
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
jonowaty |
Dodany dnia 15-04-2017 11:20 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@Fizol miałem 3 lata C3J więc trochę się nakręciłem kierownicą bez wspomagania
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Fhrancuz_heblowany |
Dodany dnia 15-04-2017 12:11 |
Postów: 64 Data rejestracji: 14.10.2016 19:57 Skąd: śląskie Wodzisław Śląski |
Wystarczy wsadzić za kółko kogoś kto jest przyzwyczajony do kręcenia w miejscu "bo wspomaganie" Sam nie mam z tym problemu, najeździłem się już takimi autami i wiem z czym to się je
Kurczę, przekonujecie mnie powoli do szerszych opon. W sumie tylko 2cm różnicy w stosunku do tego co teraz mam a zużytą kierownicę raz na kilka lat można wymienić. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 18-04-2017 02:47 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Uczyłem się jeździć na clio bez wspomagania w zasadzie nie ma różnicy podczas prowadzenia, ale ciasne parkingi pod marketem potrafiły czasem przyprawić nawet o kontuzję "nerwobólu" Dlatego też założyłem wspomaganie do clio Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |