16 Wrzesie 2019 05:27:25
Zdjęcia użytkowników
Bot Toretto
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6655


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

czekus [off] 12-09-2019 21:40
Wink

maestro [off] 11-09-2019 21:33
Buona sera! Powracam z R19 Smile

gielab0019 [off] 29-08-2019 13:22
Deaver, 11999 Grin

[A] Lesiu11 [off] 24-08-2019 09:05
Deaver, do dogadania

Deaver [off] 20-08-2019 12:50
Lesiu, jaka cena dla forumowicza?

[A] Lesiu11 [off] 19-08-2019 19:34

edzio [off] 18-08-2019 18:55
BANIO@, Ooo Panie jeszcze wymagania co do koloru Grin

BANIO@ [off] 04-08-2019 17:18
Chłopaki potrzebna jest blenda do Ph2 i dwa przednie błotniki w dobrym stanie w kolorze 777 Smile

mirekk123 [off] 02-08-2019 00:44
Dzień dobry Grin

adrianus [off] 26-06-2019 13:40
Siemanko wszystkim, czesc i czołem! Witam serdecznie po latach nieobecności, po latach wróciłem do R19 i już się z nią nie rozstanę Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
Problem z ładowaniem 1,8 16v 
borek88
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2017 20:24
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Udało mi się ściągnięć caba do siebie
Ale okazało się ze aku jest padnięty a po naładowaniu że jest problem z ładowaniem
Raz ładuje a raz nie. W większości nie.
Nie mam miernika ale takim małym marketowym prostownikiem zmierzyłem że jeśli ładuje to za mało ( między 12,9 a 14,0v bez obciążenia) co dziwne przy obciążeniu światłami itp jeszcze mniej.)
Nie robiłem jeszcze nigdy alternatora ale z wasza pomocą pewnie sobie poradzę.
Wyciągnąć alternator dam rade ale jak zweryfikować lub trafić co jest do wymiany i jak to się tam wymienia żebym się przygotował na to?
Czy to będą szczotki i regulator
Czy szczotki są razem z regulatorem ?
Znalazłem coś takiego bo muszę to kupić w Niemczech
https://www.ebay....1296206541
Każda rada pomocna

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-04-2017 20:24
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2017 20:39
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

pewnie masz valeo - szczotki są z regulatorem
wymień profilaktycznie, praktycznie 90% problemów z małym ładowaniem to one
to taki regulator

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
borek88
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2017 21:00
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Tak valeo 70a a13n230 2541424
Więcej oznaczeń nie widzę bez demontażu .
Czyli przykręcam nowy na miejsce starego. Nie muszę nic lutowac itp ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
jonowaty
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2017 21:01
Awatar

Klubowicz #0506

Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@borek88 dokładnie tak jak piszesz Smile

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2017 21:59
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

czasem możesz trafić na regulator że będzie za krótki kabelek, inna wsuwka, ale mała zmiana i podpasuje

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
TermiFNFAL
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2017 01:33
Awatar

Klubowicz #0503

Postów: 617

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Gorzej będzie jak nie będzie pierścieni, bez zaplecza warsztatowego może być ciężko je wymienić

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
edzio
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2017 06:35
Ambasador Awatar

Klubowicz #0106

Postów: 4225

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

Tylko że te regulatory są parszywe, założyliśmy nowy na stanowisku ładował po zamontowaniu do samochodu już nie. i kolejny demontaż alternatora mnie czekał Smile
Sprawdź wzbudzenie na tej brązowej kostce na jednym pinie powinien być + ok 12V. Od tego powinieneś zacząć.
Czyli cabrio wywiezione do Arabi Niemieckiej ?

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
grzes70
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2017 08:39
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Jeśli masz wybór,kup regler wyprodukowany w europie.
Szczotki są do kupienia i można je wymienić.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
borek88
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2017 14:26
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Jest w Niemczech
A co powoduje to wzbudzenie?


Treść dodana dnia 01 maj 2017 14:29:

Kupiłem tego huco z linku w pierwszym poście.
made in germany ale jaka prawda to nie wiem.

Edytowane przez borek88 dnia 01-05-2017 14:29
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
grzes70
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2017 19:14
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Wzbudzenie,tak w bardzo wielkim skrócie,powoduje,że alternator wytwarza energię elektryczną.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
borek88
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2017 19:46
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Tego się domyślałem. Ale co może być powodem ze tego wzbudzenia nie ma?
Tak jak Edzio napisal ze powinno być na pinie z brzozowej kostki ale co daje ten sygnał

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
jonowaty
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2017 19:59
Awatar

Klubowicz #0506

Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@borek88 prąd wybudzający pojawia się typowo po przekręceniu stacyjki na zapłon w żółtym przewodzie, drugi kabelek jest do kontrolki na desce.

Na wyłączonym silniku świeci ci się w ogóle kontrolka z akumulatorem ?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
borek88
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2017 20:54
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Swieci lub mruga przy braku lub małym ładowaniu

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
jonowaty
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2017 21:01
Awatar

Klubowicz #0506

Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Jak myślisz że masz problem z wybudzaniem, zrób sobie przewód z wsuwką, wybudzający podłącz do + w akumulatorze, a kontrolkę wepnij do regulatora napięcie tam gdzie jest jej miejsce. Uruchom silnik i sprawdź czy ładuje prawidłowo czy tak samo Smile

Kolejna rzecz, jak wyciągniesz regulator ( nie wiem czy jest dostęp w 16V, w innych silnikach nie trzeba demontować alternatora), to sprawdź długość szczotek Smile

Wtyczkę się rozbiera, więc możesz swobodnie oddzielić kontrolkę od wybudzenia Smile

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
borek88
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2017 21:47
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Kupiłem regulator z szczotkami prawdopodobnie wiec już co będzie to będzie. Ale wydaje mi się ze nie ma szans wyciągnąć regulatora bez wyciagnięcia alternatora.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
yszkyry
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2017 01:11
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 26.08.2016 20:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

W 16v musisz wyjąć altek na stół, a jest tam dość ciasno, jak już go wyjmiesz to warto przyjrzeć się łożyskom i pierścieniowi ślizgowemu.
 
TermiFNFAL
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2017 07:58
Awatar

Klubowicz #0503

Postów: 617

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

U mnie w Clio w F7P nie wyjmiesz samego regulatora. Chociaż ja ostatnio wrzuciłem do siebie alternator 110A z Clio 2 sport i dałoby się Wink
Powiem tak, jest masa różnych altnernatorów, różnie wzbudzanych.
Stary typ alternatora, taki jaki miałem i taki jaki macie - ma wzbudzenie i kontrolkę na deskę. Wzbudzenie kolor żólty a kontrolka kolor zielony (o ile dobrze pamiętam).
Kolor żółty to prąd po zapłonie. Kontrolka to do żarówki w zegarach, równie dobrze może jej nie być nie ma to wpływu na ładowanie.
Przy wymianie pierścieni, w alternatorze Valeo, trzeba rozlutować stojan od płytki. W alternatorach Boscha nie trzeba.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Fizol
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2017 10:00
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Mi w 16V padły diody w alternatorze. Najlepiej wyjąć alternator niż potem mięsem rzucać Grin

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
borek88
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2017 18:55
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Masakra z odkręcaniem tej śruby z kołem pompy.
Może ja wywalić ? Albo dać jej podkładkę żeby było łatwiej kolejny raz

Wiec tak wyglądają szczotki
https://www.dropb...9.jpg?dl=0
Myśle ze powinny jeszcze działać ale mogę się mylić

Tak go sprawdzałem nie wiem czy dobrze ?
https://www.dropb...9.jpg?dl=0
Daje połączenie między wzbudzeniem a plusem
Kablami rozruchowymi połączyłem altka z aku
I do łapek podpiąłem mini prostownik który robi mi za miernik
Kręcę wirnikiem przy pomocy wkrętarki z nasadka (obroty około 1100 na minutę) i niestety nic
Napięcie z aku pokazuje ale nie ładuje
Wczoraj na aucie tez nie ładował.
W weekend jeszcze ładowanie skakało
Nie doszedł jeszcze regulator wiec nie wiem czy wymiana pomoże

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
Kujtek
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2017 21:16
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7642

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

no szczotki to już cieniutko, cieniutko, a jak pierścionki wyglądają?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: