16 Wrzesie 2019 04:40:30
Zdjęcia użytkowników
Rolf Grzywa
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6655


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

czekus [off] 12-09-2019 21:40
Wink

maestro [off] 11-09-2019 21:33
Buona sera! Powracam z R19 Smile

gielab0019 [off] 29-08-2019 13:22
Deaver, 11999 Grin

[A] Lesiu11 [off] 24-08-2019 09:05
Deaver, do dogadania

Deaver [off] 20-08-2019 12:50
Lesiu, jaka cena dla forumowicza?

[A] Lesiu11 [off] 19-08-2019 19:34

edzio [off] 18-08-2019 18:55
BANIO@, Ooo Panie jeszcze wymagania co do koloru Grin

BANIO@ [off] 04-08-2019 17:18
Chłopaki potrzebna jest blenda do Ph2 i dwa przednie błotniki w dobrym stanie w kolorze 777 Smile

mirekk123 [off] 02-08-2019 00:44
Dzień dobry Grin

adrianus [off] 26-06-2019 13:40
Siemanko wszystkim, czesc i czołem! Witam serdecznie po latach nieobecności, po latach wróciłem do R19 i już się z nią nie rozstanę Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
Problem z ładowaniem 1,8 16v 
borek88
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2017 21:49
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Rantu raczej na nich nie było.
Jutro popołudniu podeśle fotkę jak wyglądają bo ja zaczynam nockę.
Mam nadzieje ze wymiana pomoże


Treść dodana dnia 04 maj 2017 19:45:

A wiec lipa. Nie pomogło wymienia regulatora z szczotkami.
https://www.dropb...8.jpg?dl=0
Pierścień jeden ma spory uskok. Widać na szczotce jednej ta nie równość

Edytowane przez borek88 dnia 04-05-2017 19:45
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-05-2017 21:49
Awatar
grzes70
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 05-05-2017 14:51
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Możesz wstawić zdjęcie pierścieni?Zmierz ciągłość obwodu wirnika.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
borek88
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 05-05-2017 17:28
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

@grzes70 postaram się zaraz ogarnąć zdjęcie pierścieni
A co do obwodu. Nie mam miernika żadnego. W przyszłym tygodniu powinien trafić do elektromechanika wiec może coś więcej zweryfikuje i może uda mu się go naprawić


Treść dodana dnia 10 maj 2017 19:06:

Zapomniałem o zdjęciach
https://www.dropb...8.jpg?dl=0
https://www.dropb...9.jpg?dl=0
Nie są za piękne.
Byłem u dwóch mechaników z czego jeden zwie się ze ogarniana elektronikę
A żaden nie potrafił sprawdzić wyciągniętego alternatora. Masakra
Ktoś ma 100 sprawny i mi go wyślę ?
Jak tak to jaka cenę + przesylke się dowiemy
Bo ja już sam więcej chyba nie zrobię niż wymiana regulatora która raczej nie pomogła


Treść dodana dnia 10 maj 2017 19:12:

Ewentualnie czy z czego poza f7p znajdę pasujący alternator?

Edytowane przez borek88 dnia 10-05-2017 19:12
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
grzes70
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2017 21:57
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Pierścienie wyglądają całkiem dobrze,obstawiam,że stosunkowo niedawno zostały zmienione.
Wiem,nie masz warunków aby coś samemu zrobić,ale jednak napiszę.Ja zacząłbym od sprawdzenia ciągłości uzwojenia wzbudzenia (wirnika),czymkolwiekShockmką,żarówką,ledką.Nie interesuje nas wartość pomiaru,bo przy tak małych opornościach,pomiar przyrządem nie przeznaczonym do tego celu obarczony będzie sporym błędem.Jeśli jest ciągłość szukamy dalej,jeśli nie ma-uwalony jest wirnik.
Poza autem alternator można sprawdzić bezproblemowo.Potrzebujemy coś,aby go pewnie zamocować i napędzić (wiertarka,wkrętarka),do tego źródło prądu stałego (akumulator,bateria).Minus naszego źródła prądu podpinamy do obudowy,plus tam gdzie mamy "magiczną wsuwkę" ,woltomierz zapinamy do obudowy i wyjścia plusa i kręcimy altkiem.W zależności od napięcia wzbudzenia i wydajności prądowej naszego źródła prądu otrzymamy "jakieś" napięcie.Z praktyki wiem,że wiertarka 960 obr/min i bateria 4,5 V da około 8,5 V na zaciskach alternatora.
Regler działa tak,że jeśli napięcie ładowania (a co za tym idzie również wzbudzenia) spadnie poniżej 13.8 V otwiera się podając wzbudzenie,gdy napięcie osiągnie 14.5 zamyka się-i tak kilkanaście razy na sekundę.
Można też sprawdzić alternator bez reglera,podając wzbudzenie bezpośrednio na pierścienie (spokojnie,uzyskamy około 20 V).

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
yszkyry
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2017 22:42
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 26.08.2016 20:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Warto zerknąć na diody, czasem uszkodzenie widać gołym okiem.
 
TermiFNFAL
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2017 01:10
Awatar

Klubowicz #0503

Postów: 617

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Pierścienie są ok. To czy wirnik ma przejście i działa jak należy podaj na bieżnie pierścieni napięcie z akumulatora, na jedną plus a na drugą minus, ma się delikatnie zaiskrzyć. Jeśli tego nie zrobi, wirnik do wymiany

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
borek88
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2017 05:51
Awatar

Klubowicz #0295

Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

@TermiFNFAL i wiem już co i jak sprawdzić
@grzes70 czy to sprawdzenie jak niżej było nie odpowiednie?
Gdyby zamiast mini prostownika był miernik?


Treść dodana dnia 11 maj 2017 19:04:

@TermiFNFAL dokładnie tak jak mówisz delikatnie się iskrzy. Wiec co pozostaje ? Diody czy jeszcze jakaś inna opcja jest?


Treść dodana dnia 11 maj 2017 19:15:

I ostatnie pytanie
Czy taki alternator do czegoś się nada? Czy to jakaś mega chińszczyzna ?
[url]https://www.ebay.de/itm/172260116144 [/url]
Bo cena jako za nowy z wliczona przesyłka jest fajna bo 20 euro kosztował mnie już regulator. A pogoda ładna to już bym jeździł a tak to stoi auto.


Treść dodana dnia 13 maj 2017 22:25:

Alternator na 99 procent ogarnięty.
Był zimny lut na jednej z diód i prawdopodobnie ona powodowała raz za niskie ładowanie raz jego brak.
Ogarniamy auto dalej choć czasu cały czas brakuje

Edytowane przez borek88 dnia 13-05-2017 22:25
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
TermiFNFAL
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2017 03:36
Awatar

Klubowicz #0503

Postów: 617

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Wybacz za brak odp w czasie.
Zimny lut na diodzie - można to niby zrobić ale lepiej wymienić całą płytkę jeśli jest taka możliwość

Co do nowych alternatorów - nie doradzę, bo my tylko regenerujemy a dziwnych zamienników się wystrzegamy

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: