Menu główne
Forum
Klubowicze
satanix |
Dodany dnia 04-06-2017 18:45 |
Postów: 109 Data rejestracji: 20.10.2016 16:38 Skąd: śląskie Bytom |
Witam, cześć. Rzadko (bardzo) się udzielam, bo w zasadzie wszystko co potrzebuję jest już napisane i przeglądając ten dział doszedłem do wniosku że wrzucenie f3r/f4r z laguny to prawie (immo,elektr.) to samo co zmiana f3n na f3p. Może jest coś napisane o w/w silniku i zwyczajnie mi umknęło bo skupiłem się na 2.0, a pytanie moje takie - czy lagunowe f4p 1.8 16v wrzucam na takiej samej zasadzie jak lagunowe f3r/f4r, czy jest tam coś czego ja jako elektryczno/elektroniczny i prawie mechaniczny laik zwyczajnie nie przeskoczę ??? Jeżeli da radę go wrzucić bez zbędnej akrobatyki to czy warto ? Lagun z tym silnikiem jest od cholery, 2.0 8v dużo mniej a 2.0 16v to już całkiem mało, mówię tu o cenie do 1500,-. Trochę mało ale silnik to część więc zawsze mogę wymienić, no chyba że zdecyduję się na kapitalkę ale to inna historia. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 04-06-2017 18:45 |
gielab0019 |
Dodany dnia 04-06-2017 21:38 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
pomyśl o volvowskim silniku N7Q 1948CCM3 140Kunia 182NM będziesz łykać F7P
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
fed21 |
Dodany dnia 04-06-2017 22:52 |
Postów: 943 Data rejestracji: 26.12.2008 17:39 Skąd: lubelskie Krasnystaw |
kup cała megane z tym silnikiem jako dawce to bedzie prosciej Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 04-06-2017 23:41 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
przyrównujesz do siebie f3r i f4r a to tak różne silniki, że swap f4r do renault 19 możesz porównać do swapu silnika z VW, praktycznie na to samo wyjdzie. Taka sama sprawa z f4p. Obie konstrukcje f4r i f4p są skrajnie różne od f3p i f3r, nie pasują do skrzyni biegów z r19, nie pasują na mocowania silnika i i wszystko by trzeba było dorabiać. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Kujtek |
Dodany dnia 05-06-2017 00:29 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
a czasem mieszanka f4r + jc5 nie przyjmie naszych półosi?
normalnie jest rozrusznik, z tyłu, sprzęgło na linkę i biegi na "pręta" do tego półka pod łapę silnika przy rozrządzie z diesla internety coś przebąkują że f4r normalnie łyka jb3 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
satanix |
Dodany dnia 05-06-2017 09:49 |
Postów: 109 Data rejestracji: 20.10.2016 16:38 Skąd: śląskie Bytom |
|
|
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 05-06-2017 09:53 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Kujtek tamto JC5 z lagi ma linki zamiast pręta i sprzęgło hydrauliczne.
Po prostu nie mieści mi się to w założeniu autora tematu: satanix napisał(a): czy jest tam coś czego ja jako elektryczno/elektroniczny i prawie mechaniczny laik zwyczajnie nie przeskoczę ? Jeżeli da radę go wrzucić bez zbędnej akrobatyki to czy warto ? Silnik volvo, mimo, że występuje w renówkach to w przypadku swapa do r19 to już w ogóle abstrakcja Edytowane przez Lesiu11 dnia 05-06-2017 10:12 Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
satanix |
Dodany dnia 05-06-2017 10:14 |
Postów: 109 Data rejestracji: 20.10.2016 16:38 Skąd: śląskie Bytom |
Co do n7q to chyba jestem za cienki a renówkowe f3r/f4r wydają się takie jakby "łatwiejsze" ha,ha,ha.
Cała megana była by git ale laguny są dostępniejsze i myślę że mniej dojechane a megane + 2.0 + młody może nie nadawać się do użytku. Z tego co przeczytałem na forum to f3r/f4r ładuję bez większych kombinacji poza immo - 300,- w Piekarach Sl. i elektryką - kogoś kumatego w temacie znajdę. A pytałem o f4p bo dużo ich ale jak trzeba się gimnastykować to to olewam, niemam miejsca, kasy, czasu i wiedzy żeby coś przerabiać. Treść dodana dnia 05 czerwiec 2017 11:01: Chodzi o to że elektryka czy też elektronika to dla mnie czary-mary. Nie było gdzie podpatrzeć, kogoś kto powie jak itd. W zasadzie zaczynam od podstaw, ale przeczytanie jak, to nie to samo co zobaczyć, pomacać. Z tą mechaniką to wiedzę czerpię z forum, po przeczytaniu że f3n można bez problemu zamienić na f3p, wywaliłem f3n i wrzuciłem f3p, jedyny problem jaki się trafił to kołek w półośce który nie chciał wyjść no i ciasny, zawalony gratami garaż. A na forum pisze że w zasadzie z f3r/f4r niema problemu. F4p z laguny łatwo dostępny (całe auto-tanio) ale skoro trzeba coś przerabiać to odpada. Tak to wygląda, kompletny debil nie jestem ale montowanie np. turbo to dla mnie abstrakcja. Edytowane przez satanix dnia 05-06-2017 11:01 |
|
|
jonowaty |
Dodany dnia 05-06-2017 15:00 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Gdzie takie dobre rzeczy piszą " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
satanix |
Dodany dnia 05-06-2017 16:15 |
Postów: 109 Data rejestracji: 20.10.2016 16:38 Skąd: śląskie Bytom |
W dziale "Tuning mechaniczny" Swap na f4r Może to inny f4r ? Tak czy siak coś wrzucić muszę, a skoro f4p jest be to nie mam wyboru. |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 05-06-2017 18:50 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Lesiu11 clio sport ma f4r i jc5, sprzęgło na linkę jest i biegi na pręta
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
guciowsk |
Dodany dnia 05-06-2017 23:59 |
Postów: 2952 Data rejestracji: 18.12.2008 16:49 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
W lagunie mimo, że jest to samo oznaczenie to nic nie pasuje bo jest "większy blok" przez co od 19stki nie pasuje skrzynia i mocowania silnika. @Kujtek Znajdź silnik z clio za 1500zł
Turbo Burbo eL Pi Dżi
Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 06-06-2017 12:22 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Kujtek pytanie było o lagune Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
satanix |
Dodany dnia 06-06-2017 14:01 |
Postów: 109 Data rejestracji: 20.10.2016 16:38 Skąd: śląskie Bytom |
Panowie w zasadzie to pytanie tyczyło f4p 1.8 16v 120km. z Laguny 1 ph2, czy pasi do naszych czy nie. Obiło mi się o oczy że mimo że to eF to jest tam "coś" i nie mogłem tego znależć żeby przypomnieć sobie co, dlatego zadałem pytanko na forum, ale jak nie pasi to ha z nim. Co do f3r i f4r to w dziale Tuning mechaniczny są tematy w których jest napisane że można bez większej filozofii je zamontować a po wywaleniu immo i przerobieniu elektryki odpalamy i hej. |
|
|
gielab0019 |
Dodany dnia 06-06-2017 20:59 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
Będzie pasować . W lagunie nawet jak jest licznik podawany z abs to w skrzyni i tak jest wejscie na linkę . F4R ogarniali to F4P nie ? Ale pomyśl też o silniku volvo 122KM 1.7 uturbionym . F7P ma mały moment tzn jeśli chodzi o gabaryty R19 to swietnie daje sobie radę .
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 06-06-2017 21:12 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@gielab0019 nie musi być wejścia na linkę. Może być komin i zaślepka
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 06-06-2017 21:37 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@guciowsk silnik nie, skrzynię prędzej, ale racja, to koszta i tak...
@Lesiu11 no tak tak, a ja szukam rozwiązania bez ingerencji w zmianę sposobu zmiany biegów, wysprzęglania i półosi... hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
gielab0019 |
Dodany dnia 06-06-2017 22:07 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
@jonowaty nie musi byc dlatego nie powiedzialem ze w kazdej
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
satanix |
Dodany dnia 07-06-2017 07:52 |
Postów: 109 Data rejestracji: 20.10.2016 16:38 Skąd: śląskie Bytom |
Czytałem na forum o tym silniku 1.7 z Volvo, niby fajna rzecz ale za kasę którą chcę na to przeznaczyć kupiłbym pewnie trupa (całe auto) z silnikiem do remontu, a ja nie mam dostatecznej wiedzy żeby coś takiego robić i nie znam nikogo kto taki remont mógłby zrobić tak jak powinno to wyglądać. Z f7p sytuacja jak wyżej no i drogo, drogo. 2.0 8v z Laguny 1 wygląda jak moje f3p-700, jest dostępny, czasem za śmieszną kasę, 2.0 16v z L1 ph2 też można tanio trafić (całe auto). A silnik będzie jak klocki hamulcowe, zużyje się to będzie następny. |
|
|
Krzychu311 |
Dodany dnia 07-06-2017 09:07 |
Postów: 16 Data rejestracji: 02.06.2015 22:03 Skąd: dolnośląskie Polkowice |
Pytanie tylko czy warto wkladac silnik ktory niewiadomo ile pociagnie demontaz i montaz kolejnego to tez czas i robota . Ja w przyszlosci zamiezam w swojej r19 zmienic silnik z obecnego 90KM na ten z 16v r19 f7p 136KM z tym ze pierw musze go kupic kpl i wyremontiwac zanim go wkomponuje . Bynajmniej bede wiedzial co mam pod maska .
Treść dodana dnia 07 czerwiec 2017 09:08: A tak co do f7p 1.8 16v R19 to sa wersje z klima ? Edytowane przez Krzychu311 dnia 07-06-2017 09:09 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |