29 Marca 2024 07:47:09
Zdjęcia użytkowników
Sophika xmatii
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
swap f4p 1.8 16v 120km. z Laguna/Megane 
satanix
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2017 18:45
Awatar


Postów: 109

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

Witam, cześć. Rzadko (bardzo) się udzielam, bo w zasadzie wszystko co potrzebuję jest już napisane i przeglądając ten dział doszedłem do wniosku że wrzucenie f3r/f4r z laguny to prawie (immo,elektr.) to samo co zmiana f3n na f3p. Może jest coś napisane o w/w silniku i zwyczajnie mi umknęło bo skupiłem się na 2.0, a pytanie moje takie - czy lagunowe f4p 1.8 16v wrzucam na takiej samej zasadzie jak lagunowe f3r/f4r, czy jest tam coś czego ja jako elektryczno/elektroniczny i prawie mechaniczny laik zwyczajnie nie przeskoczę ??? Jeżeli da radę go wrzucić bez zbędnej akrobatyki to czy warto ? Lagun z tym silnikiem jest od cholery, 2.0 8v dużo mniej a 2.0 16v to już całkiem mało, mówię tu o cenie do 1500,-. Trochę mało ale silnik to część więc zawsze mogę wymienić, no chyba że zdecyduję się na kapitalkę ale to inna historia.
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-06-2017 18:45
Awatar
gielab0019
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2017 21:38
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

pomyśl o volvowskim silniku N7Q 1948CCM3 140Kunia 182NM będziesz łykać F7P Grin Grin

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
fed21
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2017 22:52
Awatar


Postów: 943

Data rejestracji: 26.12.2008 17:39
Skąd: lubelskie
Krasnystaw

kup cała megane z tym silnikiem jako dawce to bedzie prosciej

Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
 
Lesiu11
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-06-2017 23:41
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

przyrównujesz do siebie f3r i f4r a to tak różne silniki, że swap f4r do renault 19 możesz porównać do swapu silnika z VW, praktycznie na to samo wyjdzie. Taka sama sprawa z f4p. Obie konstrukcje f4r i f4p są skrajnie różne od f3p i f3r, nie pasują do skrzyni biegów z r19, nie pasują na mocowania silnika i i wszystko by trzeba było dorabiać.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2017 00:29
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a czasem mieszanka f4r + jc5 nie przyjmie naszych półosi?
normalnie jest rozrusznik, z tyłu, sprzęgło na linkę i biegi na "pręta"
do tego półka pod łapę silnika przy rozrządzie z diesla

internety coś przebąkują że f4r normalnie łyka jb3

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
satanix
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2017 09:49
Awatar


Postów: 109

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

gielab0019 napisał(a):

pomyśl o volvowskim silniku N7Q 1948CCM3 140Kunia 182NM będziesz łykać F7P Grin Grin
 
Lesiu11
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2017 09:53
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@Kujtek tamto JC5 z lagi ma linki zamiast pręta i sprzęgło hydrauliczne.

Po prostu nie mieści mi się to w założeniu autora tematu:

satanix napisał(a):

czy jest tam coś czego ja jako elektryczno/elektroniczny i prawie mechaniczny laik zwyczajnie nie przeskoczę ?? Jeżeli da radę go wrzucić bez zbędnej akrobatyki to czy warto ?


Silnik volvo, mimo, że występuje w renówkach to w przypadku swapa do r19 to już w ogóle abstrakcja

Edytowane przez Lesiu11 dnia 05-06-2017 10:12
Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
satanix
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2017 10:14
Awatar


Postów: 109

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

Co do n7q to chyba jestem za cienki a renówkowe f3r/f4r wydają się takie jakby "łatwiejsze" ha,ha,ha.

Cała megana była by git ale laguny są dostępniejsze i myślę że mniej dojechane a megane + 2.0 + młody może nie nadawać się do użytku.

Z tego co przeczytałem na forum to f3r/f4r ładuję bez większych kombinacji poza immo - 300,- w Piekarach Sl. i elektryką - kogoś kumatego w temacie znajdę. A pytałem o f4p bo dużo ich ale jak trzeba się gimnastykować to to olewam, niemam miejsca, kasy, czasu i wiedzy żeby coś przerabiać.


Treść dodana dnia 05 czerwiec 2017 11:01:

Chodzi o to że elektryka czy też elektronika to dla mnie czary-mary. Nie było gdzie podpatrzeć, kogoś kto powie jak itd. W zasadzie zaczynam od podstaw, ale przeczytanie jak, to nie to samo co zobaczyć, pomacać. Z tą mechaniką to wiedzę czerpię z forum, po przeczytaniu że f3n można bez problemu zamienić na f3p, wywaliłem f3n i wrzuciłem f3p, jedyny problem jaki się trafił to kołek w półośce który nie chciał wyjść no i ciasny, zawalony gratami garaż. A na forum pisze że w zasadzie z f3r/f4r niema problemu.
F4p z laguny łatwo dostępny (całe auto-tanio) ale skoro trzeba coś przerabiać to odpada. Tak to wygląda, kompletny debil nie jestem ale montowanie np. turbo to dla mnie abstrakcja.

Edytowane przez satanix dnia 05-06-2017 11:01
 
jonowaty
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2017 15:00
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

satanix napisał(a):
A na forum pisze że w zasadzie z f3r/f4r niema problemu.


Gdzie takie dobre rzeczy piszą ?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
satanix
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2017 16:15
Awatar


Postów: 109

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

W dziale "Tuning mechaniczny"
Swap na f4r
Może to inny f4r ?
Tak czy siak coś wrzucić muszę, a skoro f4p jest be to nie mam wyboru.
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2017 18:50
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Lesiu11 clio sport ma f4r i jc5, sprzęgło na linkę jest i biegi na pręta

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
guciowsk
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2017 23:59
Awatar


Postów: 2952

Data rejestracji: 18.12.2008 16:49
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

W lagunie mimo, że jest to samo oznaczenie to nic nie pasuje bo jest "większy blok" przez co od 19stki nie pasuje skrzynia i mocowania silnika. @Kujtek Znajdź silnik z clio za 1500zł

Turbo Burbo eL Pi Dżi Rotfl

Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
 
Lesiu11
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2017 12:22
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@Kujtek pytanie było o lagune Smile

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
satanix
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2017 14:01
Awatar


Postów: 109

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

Panowie w zasadzie to pytanie tyczyło f4p 1.8 16v 120km. z Laguny 1 ph2, czy pasi do naszych czy nie. Obiło mi się o oczy że mimo że to eF to jest tam "coś" i nie mogłem tego znależć żeby przypomnieć sobie co, dlatego zadałem pytanko na forum, ale jak nie pasi to ha z nim. Co do f3r i f4r to w dziale Tuning mechaniczny są tematy w których jest napisane że można bez większej filozofii je zamontować a po wywaleniu immo i przerobieniu elektryki odpalamy i hej.
 
gielab0019
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2017 20:59
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

Będzie pasować . W lagunie nawet jak jest licznik podawany z abs to w skrzyni i tak jest wejscie na linkę . F4R ogarniali to F4P nie ? Ale pomyśl też o silniku volvo 122KM 1.7 uturbionym . F7P ma mały moment tzn jeśli chodzi o gabaryty R19 to swietnie daje sobie radę .

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
jonowaty
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2017 21:12
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@gielab0019 nie musi być wejścia na linkę. Może być komin i zaślepka

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2017 21:37
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@guciowsk silnik nie, skrzynię prędzej, ale racja, to koszta i tak...
@Lesiu11 no tak tak, a ja szukam rozwiązania bez ingerencji w zmianę sposobu zmiany biegów, wysprzęglania i półosi...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
gielab0019
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2017 22:07
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

@jonowaty nie musi byc Pfft dlatego nie powiedzialem ze w kazdej Smile

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
satanix
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2017 07:52
Awatar


Postów: 109

Data rejestracji: 20.10.2016 16:38
Skąd: śląskie
Bytom

Czytałem na forum o tym silniku 1.7 z Volvo, niby fajna rzecz ale za kasę którą chcę na to przeznaczyć kupiłbym pewnie trupa (całe auto) z silnikiem do remontu, a ja nie mam dostatecznej wiedzy żeby coś takiego robić i nie znam nikogo kto taki remont mógłby zrobić tak jak powinno to wyglądać. Z f7p sytuacja jak wyżej no i drogo, drogo. 2.0 8v z Laguny 1 wygląda jak moje f3p-700, jest dostępny, czasem za śmieszną kasę, 2.0 16v z L1 ph2 też można tanio trafić (całe auto). A silnik będzie jak klocki hamulcowe, zużyje się to będzie następny.
 
Krzychu311
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2017 09:07
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 02.06.2015 22:03
Skąd: dolnośląskie
Polkowice

Pytanie tylko czy warto wkladac silnik ktory niewiadomo ile pociagnie demontaz i montaz kolejnego to tez czas i robota . Ja w przyszlosci zamiezam w swojej r19 zmienic silnik z obecnego 90KM na ten z 16v r19 f7p 136KM z tym ze pierw musze go kupic kpl i wyremontiwac zanim go wkomponuje . Bynajmniej bede wiedzial co mam pod maska .


Treść dodana dnia 07 czerwiec 2017 09:08:

A tak co do f7p 1.8 16v R19 to sa wersje z klima ?

Edytowane przez Krzychu311 dnia 07-06-2017 09:09
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: