23 Listopad 2017 16:02:55
Zdjęcia użytkowników
Bialy KonRADEON
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6670

Kliknij! - pomóż w utrzymaniu portalu


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 17-11-2017 14:27
Radson, to najwazniejsze N7Q NIE do zabicia ale jak cos do wymiany jest to kieszen boli do meganki czesci tanie jak barszcz Grin

Radson [off] 17-11-2017 14:22
gielab0019, brałem co było ale ogólnie z auta jestem zadowolony hura

gielab0019 [off] 17-11-2017 10:47
Radson, mówiłem trzeba było kupić N7Q to by tego nie było lol

jonowaty [off] 16-11-2017 17:59
Kujtek, wiem Grin

Kujtek [off] 16-11-2017 12:44
jonowaty, ja nikomu nie będę zwracać za remont po rekomendacji ponownego montażu używanego paska. wszystkie serwisówki informują o nowym pasku po demontażu starego

jonowaty [off] 16-11-2017 10:47
Kujtek, niby tak mówią, choć z doświadczenia wiem że to nie do końca prawda Pfft

Kujtek [off] 16-11-2017 08:23
Radson, zawsze nowy pasek. chyba że nie przeraża cię wizja mielonki zaworowo-tłokowej
Smile

Radson [off] 15-11-2017 21:26
Kujtek, nie mam tej tabliczki Sad

Radson [off] 15-11-2017 16:27
I jeszcze nie bylo objawow ze kolo ma sie rosypac. Wiesz jak dlugo mozna jezdzic na takim klekoczacym kole

Radson [off] 15-11-2017 16:25
Kujtek, myslisz ze gosc w ch...a nie tnie wydaje sie bardzo dobra okazja a jeszcze pytanko do Cb nie dawno wymienialem rozrząd i mam nowy pasek wiadomo to teraz przy wymianie kzfr musze wsadzic nowy pasek czy nie rozrząd wymieniony z 3 msc tem


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Lp.DataWojewództwoMiastoMiejsceDyskusja
126.11.2017 17:00lubelskieLublinTarasy ZamkoweZobacz

Zobacz temat
 Drukuj temat
Stukanie w dziwnej sytuacji 
chazy_chez
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2017 09:03
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 14.08.2012 09:18
Skąd: śląskie
Mysłowice

Temat jest dość złożony a zależy mi na rozwiązaniu bo za półtora miesiąca Renia jedzie do Chorwacji Grin
Więc tak, przy dynamicznym ruszeniu i skręcie w lewo, np z podporządkowanej zdarzyło mi się słyszeć stuknięcie. Przeważnie jest to stuk i jakby odstuk. Podczas jazdy z jakąkolwiek prędkością, nie ma żadnych stuków. Nawet przy pokonywaniu ronda na granicy przyczepności, wszystko jest wporządku.
Nie wiem co to może być i mam nadzieję że ktoś mnie nakieruje.

Napiszę przede wszystkim co było w aucie robione.
Wymieniłem sanki, komplet tulei, oba sworznie, oba łożyska (skf).
Sprężyny mam -30mm MTS Technik
Amortyzatory fabryczne

W dodatku w lewym kole miałem zacięte kopyto - korozja jednego z tłoczków.
Możliwe że znowu mi skorodował. Tym razem chcę to naprawić poprzez zestaw naprawczy.

Co ciekawe taki sam dwukrotny głuchy stukot (w odstepie pol sekundy), usłyszałem jakby z lewej strony z przodu gdy raz bardzo mocno zahamowałem.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-06-2017 09:03
Awatar
lukasz609
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2017 12:15
Awatar

Klubowicz #0510

Postów: 951

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Mi to się wydaje że jest spowodowany przez mocowanie sanek. U dziewczyny też było podobnie przy hamowaniu lub dynamicznym ruszaniu było stukot słychać. Sprawdz dokręcone śruby od sanek.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
Kujtek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2017 19:19
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7586

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: mazowieckie
Mława

jedź na szrapaki na skp
jak hamujesz silnikiem a po chwili dodajesz gazu to jedziesz ciągle prosto?

klima, tempomat, digitale, komputer pokładowy, podgrzewane fotele...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
Fizol
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2017 22:17
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Napewno doapda półoś bo na rondzie nie słychać, chyba że w Angli mieszkasz Cool Ja bym posprawdzał wszystkie śruby od sanek, zawieszenia no i poduszki.

Renault 19 1991r. 5D hatchback C3J (PB 95) 58KM

Renault 19 1991r. 3D hatchback F7P (PB 95) 137KM
 
chazy_chez
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2017 09:35
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 14.08.2012 09:18
Skąd: śląskie
Mysłowice

Na pewno wybiorę się na przegląd zawieszenie żeby wyeliminować wszystkie problemy. Jedna poduszka na pewno jest wywalona bo przy odpaleniu silnika słyszę stuk no i przy cofaniu troszkę telepie. No ale to jest usterka którą znam i wkrótce to zrobię.

Jednak stuki o których mowa tutaj, są inne i nie łączyłbym ich z poduchami. Oby to były śruby a nie półoś.
@Kujtek sprawdzę dziś Twój patent jak będę wracał z pracy.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
 
TermiFNFAL
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-07-2017 00:51
Awatar

Klubowicz #0503

Postów: 589

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Też obstawiam mocowanie sanek, kiedyś miałem bardzo podobnie przy ostrzejszym ruszaniu. Problemem było prawe tylne mocowanie sanek. Śruba trzymała ale stelaż budy był zerwany, wystarczyło dospawać wzmocnienie i 4 lata jest ok

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
chazy_chez
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-07-2017 10:17
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 14.08.2012 09:18
Skąd: śląskie
Mysłowice

Więc tak, zrobiłem test Kujtka i przy hamowaniu silnikiem i dodaniu gazu są dwa słabe stuki. Możliwe że auto zmienia kierunek ale jest to póki co maskowane przez uszkodzenie tłoczków w lewym przednim kopycie hamulca który tak czy siak troszke mnie sciaga w lewo.

Przy dynamicznym starcie z jedynki mam za każdym razem dwa mocne stuki porównywalne z wjechaniem w dziurę. Stuk jest tak charakterystyczny, że kilka razy z dziurami to pomyliłem Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
 
Fizol
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 01-07-2017 11:11
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Zobacz lepiej czy sprężyny dobrze siedzą w mocowaniu.

Renault 19 1991r. 5D hatchback C3J (PB 95) 58KM

Renault 19 1991r. 3D hatchback F7P (PB 95) 137KM
 
chazy_chez
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 01-07-2017 17:41
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 14.08.2012 09:18
Skąd: śląskie
Mysłowice

Sam nie mam podnośnika, poszukam jakiegoś dobrego warsztatu i z lista potencjalnych usterek się tam wybiorę. Oby to były sanki albo jakies gumy w kielichach.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-07-2017 23:40
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7586

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: mazowieckie
Mława

u mnie był drążek do wymiany
jedź na szarpaki na skp, zapłacisz ze 20zł i powinieneś się dowiedzieć co do wymiany

klima, tempomat, digitale, komputer pokładowy, podgrzewane fotele...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
chazy_chez
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2017 20:24
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 14.08.2012 09:18
Skąd: śląskie
Mysłowice

Dziś podjechałem sobie na kanał i chyba zawęża się pole poszukiwań.

i68.tinypic.com/208u3iw.jpg

Troszkę skapuje też na sanki więc wygląda na to że mam wyciek z wewnętrznej gumy lewej półosi. Miał ktoś podobny problem? Z czym to się może wiązać ? wymiana półośki ? wymiana zimmeringów jakichś. Niestety tutaj średnio wiem co to może być.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2017 00:24
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7586

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: mazowieckie
Mława

złap za półoś jedną ręką a drugą próbuj skręcać tarczę hamulcową
jak jest luz to jest na przegubie zewnętrznym, półoś do wymiany. masz cienkie, są nierozbieralne, tylko wymiana na inną
dobra wieść taka że podejdzie ci każda z jakiejkolwiek 19stki, nawet 16v z abs

a od strony skrzyni dobrze jak byś to wymył do sucha i chwilę się przejechał aby zobaczyć skąd leci, czy pomiędzy gumą a skrzynią, czy guma, czy z łożyska odrzutowego

wymiana generalnie kończy się na odkręceniu półosi z piasty, rozpięciu zwrotnicy, odkręceniu trzech 13stek na skrzyni, zlaniu oleju, przełożeniu, złożeniu

klima, tempomat, digitale, komputer pokładowy, podgrzewane fotele...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
chazy_chez
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2017 19:26
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 14.08.2012 09:18
Skąd: śląskie
Mysłowice

Więc tak, sprawa ma happy end Wink

W autku wymieniono gumę i łożysko półosi. Do tego wymieniłem ten czujnik obok bo z niego też przeciekało.
Dodatkowo wymieniłem przednią poduszkę silnika i to wszystko jak ręką odjął. Silnik chodzi równiutko, nic nie stuka przy ruszaniu.
Za wszystko z robocizną zapłaciłem 380zł.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2017 21:24
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7586

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: mazowieckie
Mława

czyli jednak guma i łożysko odrzutowe, obyło się bez wymiany półosi Smile

klima, tempomat, digitale, komputer pokładowy, podgrzewane fotele...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: