Menu główne
Forum
Klubowicze
chazy_chez |
Dodany dnia 29-06-2017 09:03 |
Postów: 76 Data rejestracji: 14.08.2012 09:18 Skąd: śląskie Mysłowice |
Temat jest dość złożony a zależy mi na rozwiązaniu bo za półtora miesiąca Renia jedzie do Chorwacji Więc tak, przy dynamicznym ruszeniu i skręcie w lewo, np z podporządkowanej zdarzyło mi się słyszeć stuknięcie. Przeważnie jest to stuk i jakby odstuk. Podczas jazdy z jakąkolwiek prędkością, nie ma żadnych stuków. Nawet przy pokonywaniu ronda na granicy przyczepności, wszystko jest wporządku. Nie wiem co to może być i mam nadzieję że ktoś mnie nakieruje. Napiszę przede wszystkim co było w aucie robione. Wymieniłem sanki, komplet tulei, oba sworznie, oba łożyska (skf). Sprężyny mam -30mm MTS Technik Amortyzatory fabryczne W dodatku w lewym kole miałem zacięte kopyto - korozja jednego z tłoczków. Możliwe że znowu mi skorodował. Tym razem chcę to naprawić poprzez zestaw naprawczy. Co ciekawe taki sam dwukrotny głuchy stukot (w odstepie pol sekundy), usłyszałem jakby z lewej strony z przodu gdy raz bardzo mocno zahamowałem. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 29-06-2017 09:03 |
lukasz609 |
Dodany dnia 29-06-2017 12:15 |
Postów: 932 Data rejestracji: 30.12.2008 23:53 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Mi to się wydaje że jest spowodowany przez mocowanie sanek. U dziewczyny też było podobnie przy hamowaniu lub dynamicznym ruszaniu było stukot słychać. Sprawdz dokręcone śruby od sanek.
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
|
Kujtek |
Dodany dnia 29-06-2017 19:19 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jedź na szrapaki na skp
jak hamujesz silnikiem a po chwili dodajesz gazu to jedziesz ciągle prosto? hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Fizol |
Dodany dnia 29-06-2017 22:17 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
Napewno doapda półoś bo na rondzie nie słychać, chyba że w Angli mieszkasz Ja bym posprawdzał wszystkie śruby od sanek, zawieszenia no i poduszki.
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
chazy_chez |
Dodany dnia 30-06-2017 09:35 |
Postów: 76 Data rejestracji: 14.08.2012 09:18 Skąd: śląskie Mysłowice |
Na pewno wybiorę się na przegląd zawieszenie żeby wyeliminować wszystkie problemy. Jedna poduszka na pewno jest wywalona bo przy odpaleniu silnika słyszę stuk no i przy cofaniu troszkę telepie. No ale to jest usterka którą znam i wkrótce to zrobię. Jednak stuki o których mowa tutaj, są inne i nie łączyłbym ich z poduchami. Oby to były śruby a nie półoś. @Kujtek sprawdzę dziś Twój patent jak będę wracał z pracy. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 01-07-2017 00:51 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Też obstawiam mocowanie sanek, kiedyś miałem bardzo podobnie przy ostrzejszym ruszaniu. Problemem było prawe tylne mocowanie sanek. Śruba trzymała ale stelaż budy był zerwany, wystarczyło dospawać wzmocnienie i 4 lata jest ok Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
chazy_chez |
Dodany dnia 01-07-2017 10:17 |
Postów: 76 Data rejestracji: 14.08.2012 09:18 Skąd: śląskie Mysłowice |
Więc tak, zrobiłem test Kujtka i przy hamowaniu silnikiem i dodaniu gazu są dwa słabe stuki. Możliwe że auto zmienia kierunek ale jest to póki co maskowane przez uszkodzenie tłoczków w lewym przednim kopycie hamulca który tak czy siak troszke mnie sciaga w lewo. Przy dynamicznym starcie z jedynki mam za każdym razem dwa mocne stuki porównywalne z wjechaniem w dziurę. Stuk jest tak charakterystyczny, że kilka razy z dziurami to pomyliłem Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
|
Fizol |
Dodany dnia 01-07-2017 11:11 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
Zobacz lepiej czy sprężyny dobrze siedzą w mocowaniu.
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
chazy_chez |
Dodany dnia 01-07-2017 17:41 |
Postów: 76 Data rejestracji: 14.08.2012 09:18 Skąd: śląskie Mysłowice |
Sam nie mam podnośnika, poszukam jakiegoś dobrego warsztatu i z lista potencjalnych usterek się tam wybiorę. Oby to były sanki albo jakies gumy w kielichach. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-07-2017 23:40 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
u mnie był drążek do wymiany
jedź na szarpaki na skp, zapłacisz ze 20zł i powinieneś się dowiedzieć co do wymiany hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
chazy_chez |
Dodany dnia 06-07-2017 20:24 |
Postów: 76 Data rejestracji: 14.08.2012 09:18 Skąd: śląskie Mysłowice |
Dziś podjechałem sobie na kanał i chyba zawęża się pole poszukiwań. [img]http://i68.tinypic.com/208u3iw.jpg[/img] is not a valid Image. Troszkę skapuje też na sanki więc wygląda na to że mam wyciek z wewnętrznej gumy lewej półosi. Miał ktoś podobny problem? Z czym to się może wiązać ? wymiana półośki ? wymiana zimmeringów jakichś. Niestety tutaj średnio wiem co to może być. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 07-07-2017 00:24 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
złap za półoś jedną ręką a drugą próbuj skręcać tarczę hamulcową
jak jest luz to jest na przegubie zewnętrznym, półoś do wymiany. masz cienkie, są nierozbieralne, tylko wymiana na inną dobra wieść taka że podejdzie ci każda z jakiejkolwiek 19stki, nawet 16v z abs a od strony skrzyni dobrze jak byś to wymył do sucha i chwilę się przejechał aby zobaczyć skąd leci, czy pomiędzy gumą a skrzynią, czy guma, czy z łożyska odrzutowego wymiana generalnie kończy się na odkręceniu półosi z piasty, rozpięciu zwrotnicy, odkręceniu trzech 13stek na skrzyni, zlaniu oleju, przełożeniu, złożeniu hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
chazy_chez |
Dodany dnia 14-07-2017 19:26 |
Postów: 76 Data rejestracji: 14.08.2012 09:18 Skąd: śląskie Mysłowice |
Więc tak, sprawa ma happy end W autku wymieniono gumę i łożysko półosi. Do tego wymieniłem ten czujnik obok bo z niego też przeciekało. Dodatkowo wymieniłem przednią poduszkę silnika i to wszystko jak ręką odjął. Silnik chodzi równiutko, nic nie stuka przy ruszaniu. Za wszystko z robocizną zapłaciłem 380zł. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 164000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-07-2017 21:24 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
czyli jednak guma i łożysko odrzutowe, obyło się bez wymiany półosi
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |