23 Listopad 2017 15:56:23
Zdjęcia użytkowników
Marcel1 kumho16v
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6670

Kliknij! - pomóż w utrzymaniu portalu


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 17-11-2017 14:27
Radson, to najwazniejsze N7Q NIE do zabicia ale jak cos do wymiany jest to kieszen boli do meganki czesci tanie jak barszcz Grin

Radson [off] 17-11-2017 14:22
gielab0019, brałem co było ale ogólnie z auta jestem zadowolony hura

gielab0019 [off] 17-11-2017 10:47
Radson, mówiłem trzeba było kupić N7Q to by tego nie było lol

jonowaty [off] 16-11-2017 17:59
Kujtek, wiem Grin

Kujtek [off] 16-11-2017 12:44
jonowaty, ja nikomu nie będę zwracać za remont po rekomendacji ponownego montażu używanego paska. wszystkie serwisówki informują o nowym pasku po demontażu starego

jonowaty [off] 16-11-2017 10:47
Kujtek, niby tak mówią, choć z doświadczenia wiem że to nie do końca prawda Pfft

Kujtek [off] 16-11-2017 08:23
Radson, zawsze nowy pasek. chyba że nie przeraża cię wizja mielonki zaworowo-tłokowej
Smile

Radson [off] 15-11-2017 21:26
Kujtek, nie mam tej tabliczki Sad

Radson [off] 15-11-2017 16:27
I jeszcze nie bylo objawow ze kolo ma sie rosypac. Wiesz jak dlugo mozna jezdzic na takim klekoczacym kole

Radson [off] 15-11-2017 16:25
Kujtek, myslisz ze gosc w ch...a nie tnie wydaje sie bardzo dobra okazja a jeszcze pytanko do Cb nie dawno wymienialem rozrząd i mam nowy pasek wiadomo to teraz przy wymianie kzfr musze wsadzic nowy pasek czy nie rozrząd wymieniony z 3 msc tem


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Lp.DataWojewództwoMiastoMiejsceDyskusja
126.11.2017 17:00lubelskieLublinTarasy ZamkoweZobacz

Zobacz temat
 Drukuj temat
R11 gaźnik Weber 32 DRT falują obroty 
kudlaty
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2017 16:38
Awatar


Postów: 4682

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Witajcie.
Niedawno stałem się posiadaczem R11 1.4 na gaźniku (Weber 32 DRT, chyba Wink ). Auto posiada PB i LPG. Stało dość długo i paliło na benzynie tylko ze strzykawki po czym po przełączeniu na LPG dało się nim jeździć. Szarpał itp. ale dało się jechać. Postanowiliśmy uruchomić paliwo, no i...
Wymienione:
- pompa paliwa (jest mechaniczna)
- świece i przewody
- wyczyszczony zbiornik i cały układ paliwowy
- rozebrany i wyczyszczony gaźnik, wymienione uszczelki itp.

Auto odpaliło na benzynie, wszystko ok ale jest właśnie ALE...

Nierówno pracuje na wolnych obrotach. Bardzo nierówno bo wolne obroty wahają się od 500 do 1500. LPG na razie jest odpięte żeby nie robiło kreciej roboty. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Generalnie gdyby ktoś miał jakieś schematy tego gaźnika to też nie pogardzę. Jakąś książkę Sam Naprawiam czy coś takiego, bo ta od R19 niestety ma inny gaźnik.

Edytowane przez kudlaty dnia 12-09-2017 18:13
Jest: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna, 167000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-09-2017 16:38
Awatar
Fhrancuz_heblowany
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2017 20:09
Awatar


Postów: 46

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Cześć. Sprawdź jednak czy na LPG obroty zostają w normie, ominiesz wtedy cały układ paliwowy łącznie z gaźnikiem. Z tego co zrozumiałem instalacji nie testowałeś po wymianie świec i przewodów. Tylko uwaga, ponoć gaźnikowiec potrafi chodzić na lpg równiej niż na benzynie, więc nie ma co się przyzwyczajać do perfekcyjnych niskich obrotów jeżeli okazałoby się, że na gazie problem nie występuje Wink
Jutro mogę posłać serwisówkę do gaźników występujących w Reno, DRT też tam był z tego co pamiętam. Zobaczę schemat to może przyjdzie mi coś do głowy.

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
kudlaty
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2017 22:02
Awatar


Postów: 4682

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Generalnie z gazem mamy też problem bo nie możemy rozgryźć tej całej plątaniny i majstersztyku lat 90tych Wink Z tą pracą na gazie to też słyszałem, że może być lepiej niż na benzynie, ale obecnie chcemy uruchomić chociaż bene a potem będziemy ogarniać LPG. Obecnie na LPG też słabo pracuje lub wcale.

Jak coś to czekam na serwisówki. Coś już sam znalazłem ale jak to mówią od przybytku głowa nie boli Pfft

Jest: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna, 167000km
 
Fhrancuz_heblowany
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2017 10:40
Awatar


Postów: 46

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Ogólna rozpiska ustawień, rodzajów dysz itp
http://www.r21clu...or_ang.pdf

Serwisówka
http://www.r21clu...er_ang.pdf

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
kudlaty
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2017 22:27
Awatar


Postów: 4682

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Wstępnie opanowane. Auto już nie gaśnie a obroty falują już tylko pomiędzy 700 a 1000 także nie jest źle. Prawdopodobnie to falowanie już może być spowodowane jakąś nieszczelnością samego gaźnika (chociaż wszystko sprawdzone) lub ze starości Wink

Jutro spróbujemy ustawić gaz, bo na gazie mniej lub wcale nie faluje ale ze względu na wiek parownika mamy problem z jego wyregulowaniem, ale ogarniemy. Jest szansa, że jutro pojedzie pierwszy raz na Klasyki Grin

Jest: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna, 167000km
 
Fhrancuz_heblowany
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-09-2017 20:05
Awatar


Postów: 46

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Cześć, jak wygląda sprawa z gaźnikiem? Bom ciekaw, tym bardziej że sam mam Webera.

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
kudlaty
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2017 19:25
Awatar


Postów: 4682

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Oj. Generalnie trochę ogarnęliśmy ale...

Ogólnie auto paliło, chodziło w miarę równo (wahania obrotów tylko między 800-1000). Od poniedziałku jeździł nią kolega jako zastępczym no i w czwartek auto nie odpaliło. Prąd jest, paliwo do gaźnika dochodzi, więc pewnie znowu się zapchał Sad

No i tu właśnie pytanie. Skąd te problemy? Zbiornik był czyszczony, przewody przedmuchane a auto robi 100km i znowu trzeba wyciągać gaźnik.

Ktoś ma jakieś pomysły?

Jest: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna, 167000km
 
Fhrancuz_heblowany
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2017 23:17
Awatar


Postów: 46

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Coś mi świta że pewien Anglik opisywał podobny problem na forum, którego nazwy niestety nie pomnę. Winowajcą była farba lub uszczelnienie wewnątrz zbiornika, łuszczyło się to, przybierało postać pomarańczowego gluta i robiło syf w układzie paliwowym.
Wymieniałeś przewody gumowe? Jeżeli nie, to może warto byłoby chociażby odcinek od filtra do gaźnika, cholera wie czy po tylu latach nie łuszczą się w środku.

Powyższe zakładając że problemem są przytkane dysze w gaźniku.

Paliwo dochodzi do gaźnika, a widać je może w gardzieli?


[b]Treść dodana dnia 24 wrzesie

Znalazłem link do wspomnianego forum:

http://forum.retr...t-11-gtl-1

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
Fizol
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2017 23:58
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Tak jak kolega pisze wszystkie rpzewdoy filtry nowe, i polecam oddać gaxnik do myjki ultradźwiekowej, i musi pomóc.

Renault 19 1991r. 5D hatchback C3J (PB 95) 58KM

Renault 19 1991r. 3D hatchback F7P (PB 95) 137KM
 
kudlaty
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 25-09-2017 17:48
Awatar


Postów: 4682

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Gaźnik już był czyszczony bardzo dokładnie 2 razy i będzie znowu 3. Zbiornik paliwa był wyciągany i czyszczony także odpada. Przewody paliwowe te pod maską będziemy teraz wymieniać na bank, bo chyba nie zniosę myśli, że kolejny raz będzie zapchany.

Co do paliwa czy jest w gaźniku to nie wiem. Nie zdejmowałem filtra bo nie było jak na szybko bo tam są jakieś patenty gazowników Wink więc zrobimy to w warsztacie, ale raczej wątpię, że jest tam paliwo, bo jakby było to by odpalał Wink

Jest: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna, 167000km
 
Fizol
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 25-09-2017 20:29
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Jeżeli tam siedzi CxJ to może zmienić na mono? Ja mam R19 od 2000r. z C3J mono i jeżeli chodzi o układ paliwowy zero problemów, obroty lekko faluja 880-950 im lepiej rozgrzany tym równiej pracuje te auto tak miało od początku Grin Dodam że kupujać miała 100tyś z haczykiem a teraz ponad 300tyś Pfft A nie wiadomo też ile cofnięte było Rotfl

Renault 19 1991r. 5D hatchback C3J (PB 95) 58KM

Renault 19 1991r. 3D hatchback F7P (PB 95) 137KM
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 25-09-2017 20:55
Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7586

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: mazowieckie
Mława

też to chciałem zaproponować
jak bawić się w gaźnik to od razu jakiś zestaw z motocykla, chociaż mocy będzie więcej
a jak niezawodność to zwykły wtrysk przeszczepić. materiałów masa to i z zamontowaniem w 11 nie będzie problemu

klima, tempomat, digitale, komputer pokładowy, podgrzewane fotele...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 300001km
 
kudlaty
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2017 20:01
Awatar


Postów: 4682

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Problem chyba ogarnięty. Jakaś resztka syfu zebrała się w pompie paliwa. Do przewodu paliwo podawała, ale nie na tyle duże ciśnienie było żeby wejść w gaźnik. Auto odpaliło i po kolejnej regulacji chodzi znacznie lepiej.

Niestety, nie obyło się bez fakapów. Prawdopodobnie z winy czujnika temperatury auto się zagotowało (nie działają wskaźniki w liczniku), nie włączył się wentylator i wybuchł wąż idący do chłodnicy. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Jutro będzie nowy wąż i czujnik. Miejmy nadzieję, że to będzie koniec problemów na razie :/

Jest: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna, 167000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: