Menu główne
Forum
Klubowicze
Toretto |
Dodany dnia 30-10-2017 14:24 |
Postów: 931 Data rejestracji: 04.07.2009 21:51 Skąd: małopolskie Tarnów |
Witam wszystkich mam problem z ładowaniem w 1.8 16v i to dość nietypowy ale do rzeczy na wolnych obrotach przy wyłączonych wszystkich odbiornikach ładowanie w granicach 13,7 natomiast po włączeniu świateł radia nadmuchu halogenów ładowanie spada nawet poniżej 12V natomiast na wiekszych obrotach po dodaniu gazu ładowanie jest ok czyli dochodzi do 14v Pierwsze co poszedł regulator napięcia do wymiany i niestety dalej to samo wiec złapałem inny alternator przełożyłem i dalej lipa wręcz powiedziałbym że jeszcze gorzej podjechałem do czarodziejów od akumulatorów rutynowo sprawdzili i twierdzą że akumulator jest ok no i gdzie szukać teraz problemu wspomne że z odpalaniem nie mam jeszcze najmniejszego problemu ale jadąc w mieście kiedy naciskam stop to wyłącza się radio i odrazu wyprzedze nasuwające się pytanie o cudownym elektrycznym bendixie którego już wywaliłem Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 30-10-2017 14:24 |
marco19nf |
Dodany dnia 30-10-2017 17:55 |
Postów: 64 Data rejestracji: 01.01.2009 21:11 Skąd: wielkopolskie Zbąszyń |
sprawdzilbym przewod (elektrycznie i mechanicznie) od alternatora do aku czy nie jest luzny lub skorodowany
Renault 19, ph2, 1994r, benzyna, F3P-N760 (1794/88KM), cabrio, 179000km
Renault Clio III, ph1, 2006r, K9K-N764 (1461/106KM), hatchback, 105000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 179000km
|
lukasz609 |
Dodany dnia 31-10-2017 16:15 |
Postów: 932 Data rejestracji: 30.12.2008 23:53 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Pomiar najlepiej robić przy wyjściu z altka a jeżeli będzie duża różnica napięcia miedzy aku i altkiem sprawdzić okablowanie.
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 31-10-2017 23:42 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
lukasz609 napisał(a): Pomiar najlepiej robić przy wyjściu z altka a jeżeli będzie duża różnica napięcia miedzy aku i altkiem sprawdzić okablowanie. Dokładnie. Też trochę nawalczyłem się z tym tematem u siebie, zrobiony altek, puszczony bajpas bo były straty na przewodzie prądowym, wyczyszczona kostka stacyjki (strata 0,5V), wyczyszczony styk na grzaniu tylnej szyby. Było lepiej, ale ja też chciałem osiągnąć efekt taki, że po włączeniu wszystkiego, ładowanie byłoby zadowalające. Jak włączysz wszystko, to mało który altek wydoli, bo one mają 70A i to przy pewnych obrotach. Jeśli już sprawdzasz, to przy tym co używasz - światła, dmuchawa. Jednak jeśli po dodaniu gazu ładowanie jest ponad 14, to też jest dobrze. U siebie wymieniłem altek na mocniejszy - 110A. Do tego dorzuciłem podgrzewacz płynu z C2 1,5 dCi. Ale przy dwóch świecach i czymś jeszcze, nadal spada. Więc przestałem się tym przejmować. Po dodaniu gazu ładuje. Możesz dać mniejsze kółko od alternatora - tak to wymienisz pół auta a i tak nie pomoże. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Toretto |
Dodany dnia 01-11-2017 23:42 |
Postów: 931 Data rejestracji: 04.07.2009 21:51 Skąd: małopolskie Tarnów |
@lukasz609 pomiary były robione oczywiście na alternator a co do sporej różnicy to niestety ale musi być skoro różnica w lądowaniu wynosi około 2v problem jest głównie w tym ze przy podstawie czyli światła dmuchawa i radio no i jazda przez miasto po wciśnieniu stopu zwyczajnie wyłącza się radio i nie chce myśleć nawet co by było gdyby nadal był bendix Masa została wykluczona bo wziąłem kabel rozruchowy i z silnika prosto do akumulatora i dalej bez zmian Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 200000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 02-11-2017 20:02 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
no a akumulator to mówisz że aby ci ktoś sprawdzał
a weź pożycz od kogoś aku dobre na chwilę i podepnij hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Toretto |
Dodany dnia 02-11-2017 22:30 |
Postów: 931 Data rejestracji: 04.07.2009 21:51 Skąd: małopolskie Tarnów |
@Kujtek właśnie taki też mam zamiar ale najpierw pomiędzy jeszcze co za cuda pokazuje na wtyczce która do regulatora wchodzi wydaje mi się że akumulator będzie ok bo z obpalaniem nie mam najmniejszego problemu do tego trzyma ładnie napięcie bo ostatnio przed odpalenie patrzyłem i chyba 12.4 miał jak nie zapomnę to jutro jej sprawdzę bo stoi od poniedziałku rana zresztą gość przy mnie sprawdzał go pod obciążeniem może jeszcze w sobotę sam sprawdzę bo dopadne zabawkę do akumulatorów
Treść dodana dnia 11 listopad 2017 13:59: a więc teraz pytanie skąd idzie kabel do rególatora napięcia który powinien mieć 12v niestety u mnie jest 10.18v Edytowane przez Toretto dnia 11-11-2017 13:59 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 200000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 16-11-2017 22:48 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Ze skrzynki bezpieczników, razem z zasileniem cewki itp. Nawet jak tam podasz napięcie prosto z akumulatora, nic to nie zmieni. Tam ma być tyle Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |