Menu główne
Forum
Klubowicze
GOLAN |
Dodany dnia 17-05-2006 21:32 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
Jak to zrobić bez wyciągania całego silnika Czy jest na to jakiś patent ? bo miejsca to tam za dużo nie ma
pytam bo mam małą awarie z układem chłodzenia jaką mi zafundowali gaziarze taka bombka z opóźnionym zapłonem, dzisiaj wybucha (dorwe to zatłuke sabotażyste) .......no i tak się składa że mam rozrusznik na wyciągnięcie ręki wyjęcie mnie nie ominie bo czasem się zawiesza więc to tylko kwestia czasu kiedy będe do tego zmuszony Ma ktoś pomysł jak to wyjać ? ile tam jest śrub i wogóle jakieś sugestie na ten temat ? //dodane do FAQ/zmiana tytułu/pozdrawiam. (Hugo) Edytowane przez Hugo dnia 28-02-2009 12:43 F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 17-05-2006 21:32 |
kikol |
Dodany dnia 17-05-2006 21:36 |
Postów: 474 Data rejestracji: 28.07.2005 08:09 Skąd: śląskie Rybnik |
hello. ja sie namęczyłem aż wpadłem na to że można podnieść prawą stronę (bez zciągania koła) i rozrusznik wychodzi obok koła... powodzenia Moje auto: Citroen C5 2.0 16v, benzyna, 130000km
|
KRZYSIEK_K |
Dodany dnia 17-05-2006 21:47 |
Postów: 73 Data rejestracji: 26.08.2005 04:58 Skąd: - |
a oslona od kolektora na 3 srubki 13 ;D |
|
|
kikol |
Dodany dnia 17-05-2006 21:49 |
Postów: 474 Data rejestracji: 28.07.2005 08:09 Skąd: śląskie Rybnik |
KRZYSIEK K napisał/a: a oslona od kolektora na 3 srubki 13 ;D to są śruby M6 na10 klucz (jeśli chodzi Ci o osłonę termicznąna rozrusznikiem) Edytowane przez kikol dnia 17-05-2006 21:50 Moje auto: Citroen C5 2.0 16v, benzyna, 130000km
|
GOLAN |
Dodany dnia 17-05-2006 22:52 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
ja sie zabieram do tego od góry. Na razie odkręciłem wszystkie osłony bo musiałem z powodu awarii Sruby chyba z grubsza zlokalizowałem, ale zastanawia mnie jedno, na rozruszniku od strony silnika jest taki mały płaskownik o profilu podobnym do U albo V i tam też jest jakaś śruba i ją można odkręcić tylko z kanału pytanie czy trzeba bo ciężko tam coś zobaczyć. Jak na razie widze że będe miał zajeb...ty problem z odkręceniem tej śruby od strony filtra bo u mnie pod maską wyglada to tak widok komory silnika
Edytowane przez GOLAN dnia 17-05-2006 22:53 F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
czaja |
Dodany dnia 17-05-2006 23:57 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
w mojej 16v jest więcej miejsca wywal niepotrzebne rzeczy i bedziesz miał luz |
|
|
kikol |
Dodany dnia 18-05-2006 06:16 |
Postów: 474 Data rejestracji: 28.07.2005 08:09 Skąd: śląskie Rybnik |
GOLAN , ja mam to samo z tym że mam stożek, ja wywaliłem filtr i ten gumowy dolot wtedy można tam jakoś wejść ale uważaj na ręce bo jest na czym rozwalić. Z góry możesz odkręcić 3 śruby z rozrusznika a (najlepiej) z kanału reszte łącznie z tym "pająkiem". Zycze cierpliwości... Moje auto: Citroen C5 2.0 16v, benzyna, 130000km
|
crackers |
Dodany dnia 21-05-2006 18:07 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Najlepiej przy odkrecaniu dolnych srub niech jedna osoba na gorze go trzyma (jakos) a druga od dolu kreci. Nie za przyjemna czynnosc, szczegolnie przy goracym kolektorze
POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
czaja |
Dodany dnia 22-05-2006 01:21 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
dzisiaj właśnie wyjąłem rozrusznik z mojej 16v bez kanału i pomocy ,trochę się nameczyłem szczególnie z odkręcenien tego wspornka trzymającego rozrusznik z tyłu |
|
|
GOLAN |
Dodany dnia 19-08-2006 20:55 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
to i ja się pochwale dziś wyjąłem rozrusznik czas operacyjny 4,5 godziny prawie jak F1
dzięki kikol za podpowiedź z kołem ja sobie odkręciłem piękna sprawa. Po wywaleniu filtra powietrza dostałem sie tylko do jednej śruby reszty nie było widac nawet światło do nich nie docierało ale sie zaparłem podparłem i poszło z tego co pamiętam to potrzebne sa klucze 10, 13, 16 i 15 do jednej śruby od elektryki KLIK /poprawiłem link bo nie działał (Kucu) Edytowane przez GOLAN dnia 23-08-2006 20:53 F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
crackers |
Dodany dnia 20-08-2006 11:09 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Temat wraca jak boomerang, to dobra sprawa na konkurs jakis na czas
Chociaz ja jednak proponuje wyjmowanie ramion wycieraczek na czas A i przy okazji spytam... 1. Co tam jest zaznaczone na fotce przeze mnie kolo elektrozaworu mocowane do blachy? Bo nie mam tego i sterczy sruba 2. Gdzie skad ide te wezyki (2 zolte+czerwony), bo gornego nie mam a drugi konczy sie pod lampa 3. I kolejne pytanko: co trzyma ta blacha przy kolektorze dolotowym? 4. I jeszcze jedno jesli mozna Co to za przewody ida tam kolo uszczelki nad kolektorem wydechowym? Bo u mnie tez jakby ich nie ma. 5. Ostatnie Pod deska rozdzielcza idzie 5-zylowy szary kabel i u mnie jest przeciety... do sluzy normalnie? Z gory dzieki za pomoc w kompletowaniu reni http://student.pr...nik3be.jpg co to ma wspólnego z tematem/Grzesiek Lca Edytowane przez GrzesiekLca dnia 20-08-2006 11:16 POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
GOLAN |
Dodany dnia 20-08-2006 12:32 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
z tymi gratulacjami to nie tak szybko na razie rozrusznik wyjąłem trzeba go jeszcze włozyć i to tak żeby zagadał
dla crackers'a foto wyjaśniające [img]http://img242.imageshack.us/img242/3274/silnik3beqb5.th.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez GOLAN dnia 20-08-2006 12:33 F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
crackers |
Dodany dnia 20-08-2006 13:19 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Grzesiek Lca napisał/a: co to ma wspólnego z tematem A no bo to wszystko lezy w okolicach rozrusznika i nie chcialem zasmiecac forum Dzieki za wyjasnienie Tylko, ze tam z przodu kolektora jest taka blacha i chodzilo mi tylko o jej funkcje Edytowane przez crackers dnia 20-08-2006 13:21 POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
Strzala |
Dodany dnia 20-08-2006 13:22 |
Postów: 164 Data rejestracji: 09.04.2005 17:28 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Ja ostatnio miałem "przyjemność" wyjmować i wkladać rozrusznik dwa razy w ciągu miesiąca,doszedłem już do wprawy i zajmuje mi to ok 1,5 h ,ale moja ręka to jeszcze odchorowuje kilka dni, aha i robię to wyłącznie od góry za kolektorem. U Golana jest trochę gorzej bo ma wciśnięty tam gaz.
A mam pytanie czy ktoś wyjmował alternator w 16v bez zdejmowania "baranów",bo ja musiałem je zdjąć ,może ktoś zna lepszy patent? KLUBOWICZ NR 44 Była Wiśniowa R19 F3n ph2 ; Była Niebieska Strzała 16v ph2 ; Jest Espace III 2.0 16v Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
RafalS16 |
Dodany dnia 21-08-2006 20:48 |
Postów: 475 Data rejestracji: 26.05.2005 06:45 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Strzala napisał/a: A mam pytanie czy ktoś wyjmował alternator w 16v bez zdejmowania "baranów",bo ja musiałem je zdjąć ,może ktoś zna lepszy patent? Mi się dziś to udało Odkręciłem regulację naciągu paska klinowego, te dwie grube blachy po obu stronach alternatora (lewą tylko na górze i odgięłem lekko), taką czarną rurkę (jakiś wspornik) koło filtra oleju, i całe mocowanie zbiorniczka płynu do wspomagania dla lepszego dostępu. Najpierw się poszarpałem z tym aluminiowym trzymadłem alternatora i ono wyszło od przodu. Po odkręceniu mocowania wiązki kabli za alternatorem wyszedł lewą stroną Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
|
mabee |
Dodany dnia 23-08-2006 12:18 |
Postów: 24 Data rejestracji: 28.02.2006 09:31 Skąd: łódzkie Zgierz |
A tak swoją drogą. Jaki rozrusznik (firma, symbol) będzie odpowiedni do R19 1.8 16V 1991?
Mabee - 0113 Renault Thalia 1.2 16V Pb95 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d
|
|
|
GOLAN |
Dodany dnia 23-08-2006 20:50 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
ha wreszcie wczoraj zamontowałem sobie rozrusznik przy okazji wydało sie że akumulator był padaczka i poszedł do wymiany
szczotki + elektryk 50zł, nowy aku 160, odrapane ręce za free, wrazenia z jazdy bezcenne nie wiem jak w 1.8 16V 1991 ale u mnie wyczytałem : VALEO 11 KT4 238 <= 12v TURKEY EDIT a przy składaniu podziwiałem jaką piękną zwężke mam w dolocie [img]http://img178.imageshack.us/img178/6381/zdjcie26yw8.th.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez GOLAN dnia 23-08-2006 21:09 F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
Bot |
Dodany dnia 05-12-2009 12:55 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
witam , prosze o szybką odpowiedź bo nie mogę poradzić sobie z rozrusznikiem.
Ile mniej więcej śrub trzyma go i gdzie ? To dopiero moje drugie bardziej skomplikowane [jak dla mnie] 'grzebanie' przy reni , także proszę o cierpliwość. Odkręciłem 3 długie od strony skrzyni , jedną z drugiego końca rozrusznika , przewody , i nie wiem gdzie dalej bo nie moge żadnych znaleźć.. być może coś odkręciłęm niepotrzebnie.. Treść dodana dnia 05-12-2009 16:34: Dobra poradziłem sobie. Więc i ja napiszę jak z tym rozrusznikiem się męczyłem. Pracowałęm od 10-15 mniej więcej , w tym samej pracy jakieś 3godziny bo inne zajęcia też miałem. Zacząłem od zdjęcia prawego koła tak jak pisaliście.Odłączyłem klemy , popatrzyłem na te kabelki no i nie widziałem żeby coś bylo nie tak , poruszalęm pogrzebałem , nie odpalił więc zacząłęm wyjmować. Z 15 minut wchodziłem na przemian do kanału i na góre żeby znaleźc miejsce na ręce. Można wyjąć filtr powietrza i stamtąd ręką między tymi wszystkim wężami dojść tak że dotyka się rozrusznika.Osłona termiczna na 3 śruby 10siatki, u mnie tylko 2 były troche trzeba się nagimnastykowac żeby ja wyjac.. dalej od samego rozrusznika tam są bodajże 3 śruby od strony skrzyni. aha i wcześneij dobrze jest odłąćzyć przewody od rozrusznika. Śruby były dośc mocno dokręcone/zapieczone więc trzeba troche siły i dobre klucze. Ciężej mialęm z dojściem co tam jeszcze trzyma wiec póżniej dopiero zrozumiałem że z drugiej strony są takie mocnowania które trzeba wyjąć wszystkie żeby bylo łątwo wyjąć. Jest taka cienka blaszka która leci do góry i wystaje przy kolektorze na klucze 10 i ją też lepiej odkręcić i zostawić bo ja wyjąlem i później nie wiem jak ją wloże... Wyjąlem te wszystkie mocnowania potem jakoś rozrusznik wyszedł , kola w prawo i można wyjąć przy kole. Z kanału praktycznie nie korzystałem , śłużył do zbierania kluczy i nakrętek które mi tam wpadały. takze mozna obejsc sie bez. Główna dojście to od strony prawego kola , i przez węże po prawej od głowicy, czasem od góry kolektora można ,ale ja mam tam parownik który przeszkadzał. Sory że troche chaotycznie opisałem ale zmęczony jestem ;p Edytowane przez Bot dnia 05-12-2009 12:57 http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
marcinkamyk |
Dodany dnia 05-04-2010 15:07 |
Postów: 16 Data rejestracji: 30.09.2009 19:59 Skąd: - |
Wyjęcie rozrusznika w 16 v ok. 25 min jeśli masz dostęp dp kanału ale i tak wzciągasz od góry. (1). wjedź na kanał i podnieś maske. (2). odkręć osłone termiczną za kolektorem trzy blaczane nakręwtki kluczyk 11. (3). odkręć dwie śróbki od osłony termicznej rozrusznika kluczyk 11 od góry można mało gzrechotką to dolna tylko płaskim najłatwiej to zrobić od dołu chyba że masz małe dłonie. (4). dokręć śróbe mocującą rozrusznik do stelaża na osłony zanajduje się z tyłu rtozrusznika kluczyk 13. (5).teraz odkręć tzry śróby mocujące tylny stelaż dwie znajdują sie pod kolektorem kluczyk 13 najłatwiej małą grzechotką, trzecią od dołu płaska 15 bądz 14 ewentułalnie rzechotką jak sięgniesz ręka, włuż ręke między półoś a drążek kierowniczy od tylnej części wachacza . teraz trzyma sie na jednej śrubie z tuleją więc możesz stelaż odsunąć o rozrusznika. (6). teraz odkręć 14 stką przewody prądowe tylko pamiętaj odłączyć aku. i zdejmij wsuwke (rób to od góry jest łattwiej). (7). teraz możesz odkręcić trzy śruby mocujące rozrusznik klucz 16. (8). po odłonczeniu postaw rozrusznik do pionu i wyciągaj od góry musi wyjść bedziesz miał nawet jeszcze luz .
HARASZEK
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 170000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-04-2010 15:17 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
(6). teraz odkręć 14 stką przewody prądowe tylko pamiętaj odłączyć aku. i zdejmij wsuwke (rób to od góry jest łattwiej).
to powinno byc jako pkt 1 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |