Menu główne
Forum
Klubowicze
Cyro |
Dodany dnia 20-05-2006 10:11 |
Postów: 397 Data rejestracji: 07.03.2006 23:56 Skąd: dolnośląskie Chojnów |
Witajcie,
Szukalem ale ine znalazlem tak bezposrednio zadanego pytania... Mam koncowy basowy tlumik MTM i kompletnie seryjny wydech poza nim. Chcialem wzmocnic troche dzwiek auta (wydechu, nad stożkiem jeszcze mysle) a wolalbym nie ruszac kata (byl wymieniany w niemcach i jest OK, oraz z przyczyn oczywistych). Ktos kiedys mowil cos o tlumiku srodkowym... Czy zalozenie jakiegos przelotu w miejsce tego tlumika poprawi dzwiek (czy bedzie glosniej i ladniej brzmial)? Jezeli ktos wymienial albo si tym zajmuje to bylbym wdzieczny za przyblizony kosztorys... z gory dziekuje i pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-05-2006 10:11 |
chester |
Dodany dnia 20-05-2006 11:04 |
Postów: 322 Data rejestracji: 26.10.2005 13:16 Skąd: - |
Uderz do Kune - on to robił...porządnie to robił.
slow but low nizej...szerzej...honda |
|
|
PiTT |
Dodany dnia 20-05-2006 11:40 |
Postów: 769 Data rejestracji: 14.01.2005 11:11 Skąd: - |
jak nie masz gazu to zakładaj stożek i zapomnij o sportowych tłumikach pięknie chodzi stożek w 16v piszę dlatego o gazie bo wiem jak było w przypadku KonradaMK, jak miał gaz to prawie nie było go słychać przez zwężki zamontowane do gazu a jak wywalił gaz to dopiero zaczął buczeć |
|
|
MonteR |
Dodany dnia 20-05-2006 12:14 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 13.01.2005 08:31 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
ja mam katalizator i później zamiast środkowego rura od 1.4 i końcowy przelotowy basowy...
przy seryjnym dolocie jest bucząco, jak jeździłem ze stożkiem to tylko na benzynie, gaz miełem niewyregulowany, dźwięk był dużo bardziej rasowy, ale na dłuższych trasach męczący ze względu na głośność... Sam myśle, czy nie założyć środkowego... Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83 Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
|
ALBI |
Dodany dnia 20-05-2006 14:12 |
Postów: 32 Data rejestracji: 07.09.2005 18:30 Skąd: - |
Podłącze się do tematu bo mam pytanko co zrobić żeby autko zaczęło chodzić bardziej basowo ale bez jakichś strasznych ryków.
Ostatnio zamontowałem stożek w katalizator mam wstawioną rurę i nie mam jeszcze tego bocznego tłumika(16V) reszta seryjna.Zamontowanie stożka nic nie zmieniło w głośności.Wystarczy tłumik ostatni sportowy? KLUBOWICZ #104 R19 1.8 16V OPEL VECTRA B 1.6 16V |
MonteR |
Dodany dnia 20-05-2006 14:44 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 13.01.2005 08:31 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
taa... załóż jeszcze końcówke basową przelotową, poszalej troche i Ci uszczelke wywali... założysz końcowy sportowy to będzie 100% przelot wydech, nie zyskasz nic, poza głośnością...
Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83 Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 20-05-2006 16:40 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
MonteR napisał/a: taa... załóż jeszcze końcówke basową przelotową, poszalej troche i Ci uszczelke wywali... założysz końcowy sportowy to będzie 100% przelot wydech, nie zyskasz nic, poza głośnością... A wręcz stracisz ,zreszta już straciłes przerabiając pierwsza czesc wydechu czyli katalizator. Nie pisałbym tego gdybym osobiscie tego nie przeszedł. W chwili obecnej mam od samego kolektora do srodkowego wydechu zalozoną rurę ze stali nierdzewnej, droga jak cholera ( tyle ze mialem ja za darmo) i jezeli chodzi o dynamike silnika jest tragedia. Zanim ja zalozylem mialem pustą puszke po katalizatorze, bylo lepiej ale glosniej przy dodawaniu gazu. Najlepiej bylo antomiast gdy mialem pelen katalizator, cicho dynamicznie, tyle ze pewien zdolny blacharz mi go potłukł :/. |
ALBI |
Dodany dnia 20-05-2006 17:26 |
Postów: 32 Data rejestracji: 07.09.2005 18:30 Skąd: - |
Wszystko z katalizatora musiałem wywalić bo już z niego siatka wychodziała a ten boczny tłumik poprostu totalnie przegnił a w serwisie powiedzieli mi kosmos za ten tłumik bo twierdzili że on jest razem z rurą i środkowym.
Teraz prosiłbym o jasną odpowiedż czy coś będzie nie halo jak założe sportowy tłumik? KLUBOWICZ #104 R19 1.8 16V OPEL VECTRA B 1.6 16V |
Hugo |
Dodany dnia 20-05-2006 19:25 |
Postów: 1283 Data rejestracji: 28.02.2005 08:29 Skąd: - |
PiTT napisał/a: jak nie masz gazu to zakładaj stożek i zapomnij o sportowych tłumikach pięknie chodzi stożek w 16v piszę dlatego o gazie bo wiem jak było w przypadku KonradaMK, jak miał gaz to prawie nie było go słychać przez zwężki zamontowane do gazu a jak wywalił gaz to dopiero zaczął buczeć nie zgodze sie Toper ma gaz i stozek i tak warczącego stozka to jeszcze nie słyszałem w 16V co do wydechu to ja mam koncowy ultera i reszte serie i puche po kacie.... gra ładnie ale teraz bede przebudowywał tak jak mi polecił kolega Kajzer bedzie kosa ))) do tego dochodzi Stozek Jacky i gaz i smiga piknie >>>POZDRAWIAM<<< Nie jeżdźij szybciej niż lata twój anioł stróż YAMAHA POWER Moje auto: bolid ;))), diesel, 999999km
|
MonteR |
Dodany dnia 20-05-2006 20:52 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 13.01.2005 08:31 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
a ja szukam środkowego tłumika... dzisiaj kilka osób z tyłu, bagaż i pod obciążeniem jest po prostu kupa hałasu i buczenia...
Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83 Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
|
Hugo |
Dodany dnia 20-05-2006 20:55 |
Postów: 1283 Data rejestracji: 28.02.2005 08:29 Skąd: - |
MonteR napisał/a: a ja szukam środkowego tłumika... dzisiaj kilka osób z tyłu, bagaż i pod obciążeniem jest po prostu kupa hałasu i buczenia... załatwimy juz nawet wiem gdzie jest )) >>>POZDRAWIAM<<< Nie jeżdźij szybciej niż lata twój anioł stróż YAMAHA POWER Moje auto: bolid ;))), diesel, 999999km
|
malecki |
Dodany dnia 21-05-2006 10:02 |
Postów: 195 Data rejestracji: 21.07.2005 21:23 Skąd: - |
najlepszy jest zamiast kata przelotowy od dużego fiata. Kurcze nawet nie czuje jak rymuje. tani i chałaśliwy
renault 19 1.8s RT chamade ph II Moja renia to SPRITE , a inne auta to PRAGNIENIE. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 140000km
|
|
|
Hugo |
Dodany dnia 21-05-2006 10:04 |
Postów: 1283 Data rejestracji: 28.02.2005 08:29 Skąd: - |
własnie nie przelotowy od fiata ale od VW golfa 3 od 1.6 motoru
>>>POZDRAWIAM<<< Nie jeżdźij szybciej niż lata twój anioł stróż YAMAHA POWER Moje auto: bolid ;))), diesel, 999999km
|
PiTT |
Dodany dnia 21-05-2006 14:39 |
Postów: 769 Data rejestracji: 14.01.2005 11:11 Skąd: - |
Maciej R21N R19 F126 napisał/a: MonteR napisał/a: taa... załóż jeszcze końcówke basową przelotową, poszalej troche i Ci uszczelke wywali... założysz końcowy sportowy to będzie 100% przelot wydech, nie zyskasz nic, poza głośnością... Najlepiej bylo antomiast gdy mialem pelen katalizator, cicho dynamicznie, tyle ze pewien zdolny blacharz mi go potłukł :/. Maćku, ja wiem że za każdym razem podkręślasz że najlepiej jest z katem, że najlepsze osiągi itd. Nie mogę się zgodzić z Tobą w 100% Sam to przerabiałem, więc mam porównanie Po wywaleniu kata na 100% nie będzie gorzej, będzie głośniej i z tym się zgodzę Nie będzie też lepiej, przeważnie przyrost mocy to ok. 1-2KM Jeździłem z katem który był w dobrym stanie i postanowiłem go wywalić i wspawałem rurkę przelotową Wydawało mi się że poprawiła się elastyczność, ale ze względu na znikome różnice w jeździe i metaliczne "pierdzenie" pojechałem żeby mi znowu wspawali kata. Trochę się rozczarowałem bo po wspawaniu, auto jakby się zamuliło Niedawno ponownie wywaliłem kata i mam wspawany tłumik przelotowy od Toyoty i jest bardzo fajnie, nie ma metalicznego odgłosu, zwiększyła się elastyczność i jakby lepiej się wkręcał na obroty Przy najbliższej okazji sprawdzę na hamowni ile mi to dało bo z katem i seryjnym wydechem + stożek miałem 134,5KM Teraz wydaje mi się że lepiej śmiga, mam porównanie po ściganiu się z KonrademMK |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 21-05-2006 16:00 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Ja wlasnie jestem w trakcie zamawiania srodkowego wydechu do R21 ale od silnika gaźnikowego. Wyglada to tak ze od srodkowego tłumika idzie rura i na tej rurze w miejscu katalizatora jest mały tłumik przelotowy. Cały ten zestaw kosztuje ok. 130zł wiec smieszne pieniadze za nowa rure i dwa tlumiki . Spadek osiagów o ktorych pisalem nie koniecznie wiaze sie ze spadkiem mocy, ale na pewno wiaze sie z przesunieciem obrotu w góre czy w dół . |
Cyro |
Dodany dnia 25-05-2006 10:31 |
Postów: 397 Data rejestracji: 07.03.2006 23:56 Skąd: dolnośląskie Chojnów |
a ja wam powiem jak jest najlepiej jak koncowy wydech przerdzewieje i odpadnie... to autko chodzi jak WRC i jeszcze tak fajnie gulgocze jak sie gazu dodaje;]]]]]]... a tak na powaznie to po prostu poczekam az mi przerdzewieje srodkowy tlumik i wtedy zamontuje przelot;]]]]... za glosno to mi raczej nie bedzie
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |