02 Maja 2024 09:40:47
Zdjęcia użytkowników
Maik420 lesio110
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
kat wyprzedzenia zaplonu w 16V 
krisman
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2006 18:22
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

czesc, nie zdazylem jeszcze pojezdzic swoja 19stka, kupilem po okazyjnej cenie z peknietym blokiem silnika, kupilem drugi silnik, dla swietego spokoju odrazu wymienilem w nim pierscienie, panewki i rozrzad, jestem w stadium doprowadzania auta do porzadku, nigdy nie mialem do czynienia z tego typu silnikiem, moje pytanie brzmi: co jest odpowiedzialne za kat wyprzedzenia zaplonu? wiem tyle, ze jest ustawiany elektronicznie, co powinienem sprawdzic, gdyz jest ewidentnie zle, mianowicie: niska kultura pracy na wolnych obrotac(lekkie falowanie) straszliwie gryzace spaliny z wydechu, nierowne wkrecanie sie na obroty, ogolnie auto jest przymulone, wiec chyba wszystko wskazuje na nieodpowiedni kat wyprzedzenia zaplonu? swiece, kable, kopulka i palec sa w porzadku.

Edytowane przez krisman dnia 29-05-2006 19:16
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-05-2006 18:22
Awatar
S16
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2006 18:54
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Sprawdz sonde i inne czujniki napewno nie jest to wyprzedzenie bo niema jak tego regulowac w tym silniku.

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
krisman
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2006 19:14
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

hmmm, OK, zgoda, nie ma jak regulowac, tyle wiem, ale komp musi skads brac dane, zeby to regulowac, gdzie jest czujnik polozenia walu korbowego i jak go sprawdzic? wspomniales o sondzie, dziurawy wydech moze byc przyczyna? nie wiem jak pozostale, ale koncowy nadaje sie tylko na zlom.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
czaja
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2006 19:22
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

czujnik położenia wału jest zamontowany na górze skrzyni biegów nad kołem zamachowym, powinien mieć rezystancję 200 (+ -) 50 ,
odległość końcówki czujnika od wału powinna wynosić 1 (+ -) 0,5mm
ale szczerze mówiąc tam jest tak ciasno że mie wiem jaksię tam wcisnąć
ze szczelinomierzem

Edytowane przez czaja dnia 29-05-2006 19:28
 
krisman
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2006 19:40
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

wlasnie bylem w garazu, obejrzalem sobie wydech, mam dziure w kacie i to dosyc pokaznych rozmiarow, moze to byc przyczyna?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
S16
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2006 20:20
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Raczej nie. Wszystko co jest za sondą lambda nie wpływa na jej odczyt.
Ja bym raczej obstawiał jej defekt. Miałem tak jak kupiłem auto, tez była padnięta i rezultat był taki ze smierdziało spalinami, miłem nierówne obr. i ogólnie wysokie na jałowym.

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
krisman
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2006 21:01
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

da rade samemu to ustrojstwo wymienic? duzo z tym zabawy? jak z dostepem? i mniej wiecej jaki koszt?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
S16
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2006 21:12
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Koszt około 100zł A z wymianą moze byc cięzko bo sondy lubią sie zapiekać, a dojście jest kiepskie. Jest wkręcona w rure przed katem od góry. Ale moze dasz sobie rade.

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
krisman
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2006 21:31
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

dzieki za informacje, moja ciekawosc zostala zaspokojonaWink , skoro moga byc problemy, to zrobie to przy okazji remontu wydechu, dla tlumikarza pewnie to nic takiegoSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
Kune
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2006 22:48
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

ja wymienialem sam, klucz chyba 21 czy cos takiego, delikatnie zeby nie ukrecic ale jednoczesnie zdecydowanie... to nie takie trudne Wink

dojscie fakt, fatalne Smile

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
Maciej_R21
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 00:36
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Pozwól ze cie poprawie Wink. Klucz 22 , najlepiej oczkowy(polecam klucze KUŹNIA).
Co do dziury w wydechu to niestety nieszczelnosci powoduja gorsza prace silnika a im blizej kolektora tym bardziej jest to odczuwalne.
Swego czasu mając nieszczelnosc na polaczeniu kolektora z wydechem bylo tak ze cisnalem gaz a samochod nie chcial jechac Wink. Po uszczelnieniu jak ręką odjął nie wspominajac o tym ze nie czulem pracy silnika na calej karoserii.
Co do twojej nierownej pracy silnika to sprawdź rozrząd. Z twojego opisu wynikało by ze jeden z wałków mogł przeskoczyc a byc moze wał przeskoczyl o zab i rozrzad sie nie zgadza.
Co do zaplonu to nie jest on regulowany. Czynnikami wpływajacymi na kat wyprzedzenia są : czujniki temperatur, czujnik podcisnienia, czujnik spalania stukowego, czujnik połozenia wału ktory zmienia kąt w zaleznosci od obrotów silnika.

Edytowane przez Maciej_R21 dnia 30-05-2006 00:40
 
krisman
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 31-05-2006 01:02
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

rozrzad chyba jest spoko, na zimnym silniku jest ok, gladko wchodzi na obroty, bez zadnych "dziur" gorzej jak sie nagrzeje.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: