27 Kwietnia 2024 14:27:23
Zdjęcia użytkowników
michal20041 Cyro
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
fakty i mity doczące LPG 
boomer
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2007 01:46
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 23.08.2005 21:07
Skąd: -

I stało się..., instalacja LPG poszła z dymem.
Zaczne może od początku mianowicie oddałem samochód do mechanika; zawieszenie, hamulce, oleje, płyny, fitry taki mały przegląd i po odebraniu stwierdziłem ze wymienie sobie jeszcze filtr gazu i przy okazji regulacja, mówie gazownikowi (młody szczyl) weż mi jeszcze sprawdż szczelność całej instalki (płace i wymagam) wiec ten wziął jakiś płyn w speju i złał nim wszystko łącznie z kablami ale autko odpaliło na LPG ładnie chodziło wiec macha w dół i w trase. Po przejechaniu około 30km zauważyłem brak kontrolek na przełaczniku PB/LPG wiec na parking macha w góre i sprawdzam na czym jade: PB czy LPg okazało sie ze PB wiec szukam ustarki okazało sie ze bezpiecznik jest spalony, zakladam nowy 10A odpalam OK po 5s pyk i znów PB wiec kolejny jaki mam w reke wpadł 7,5A zakladam i to samo, to kolejny tym razem 15A i spoko auto chodzi ok 15s i pyk to sie zeżliłem (sporo drogi przedemna a na PB nie robi) został mi ostatni bezpiecznik 25A i dawaj go tak odpalilem chodzi po ok. 30s kable zaczeły sie topic i spod machy jeden wielki dym, zgasiłem szybko zawór na butli gasnica w łape i czekam co bedzie sie działo... naszczescie podymiło i przestało wiec za tel i do goscia i mówie mu jaka sprawa ze do poki szczyl nie zaczal grzebac bylo OK a gosc mówi ze wymieni mi całe okablowanie instalacji na gwarancji i kosztami obciazy swojego pracownika. Młody zawaliłem a ja zakladajac 25A jeszcze pogorszyłem ale cóż... jutro nowe okablowanie wraz ze sterownikiem i mam nadzieje ze bedzie chodzic jak kiedyś...

R19 1994 3d 1.7 F3N L740, inst. gazowa LOVATO
DAF XF95 430 + KRONE moje obecne "żelazo"...
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-06-2007 01:46
Awatar
mpkaras
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2007 09:45
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

Moją Renię z C3Jem kupiłem już z instalacją gazową. Gaz przyczynił się do uszkodzenia układu paliwowego (konkretnie pompka paliwa działa jak chce), przez co mam problem z odpaleniem na benzynie. Jednak che podkreślić, że to nie wina samego gazu, tylko niewłaściwego użytkowania. Gdyby tak poprzedni właściciel raz na jakiś czas zatankował benzynę to bym problemu nie miał. Morał z tego płynie taki, dobrze założony i użytkowany gaz nie jest problemem.

Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
mpkaras
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2007 09:48
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

Moją Renię z C3Jem kupiłem już z instalacją gazową. Gaz przyczynił się do uszkodzenia układu paliwowego (konkretnie pompka paliwa działa jak chce), przez co mam problem z odpaleniem na benzynie. Jednak che podkreślić, że to nie wina samego gazu, tylko niewłaściwego użytkowania. Gdyby tak poprzedni właściciel raz na jakiś czas zatankował benzynę to bym problemu nie mia (obecnie nie dopuszczam by kontrolka rezerwy w ogóle się zapalała). Morał z tego płynie taki, dobrze założony i użytkowany gaz nie jest problemem.

Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
jarkoni88
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2007 10:55
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 19.09.2007 00:12
Skąd: świętokrzyskie
Kielce

Ja mam gaz od 2 lat i nigdy nie mialem zadnych problemow, silnik ladnie pracuje, nie kicha nie prycha, jezeli ktos tylko dobrz4e do bobierze instalacje to powionno byc dobrze Wink a co do osiogow co poniektorzy uwazaja ze gaz "muli" a z tym sie troche zgodze, chociaz nie do konca, wszystko zalezy od regulacji instalacji, jak mialem stawiona na wyzsze spalanie (14-15 l w miescie) to nie widzialem specjalnej roznicy Pfft a co do trwalosci silnika na gazie to nie zgodze sie z tym ze gaz wogole nie szkodzi, silnik na gazie ma gorsze smarowanie i chociazby to powoduje krotszy zywort silnika, ale jesli spojrzymy z drugiej strony, czy my bedziemy swoje renatki uzywac do konca swiata? Milo by byloSmile ale chyba to ijne realne, wiec jak ktos zalozy gaz przy ok 150 tys km to mysle ze do 300 tys km spokojnie pownien wytrzymac, jesli sie trzyma silnik w nalezytym pozadku Wink powodzenia i zachecam fdo gazu Wink pzdr

..::: Rania 1.8 16V GrinGrin 136 kucow preznie pracuje Smile THE BEST :::..
 
crackers
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2007 11:07
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

jarkoni88 napisał/a:
silnik na gazie ma gorsze smarowanie i chociazby to powoduje krotszy zywort silnika

Gorsze smarowanie? Przeciez gaz w przeciwienstwie do benzyny nie miesza sie z olejem, wiec skad taka teoria?Smile

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
takeoff
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2007 13:25
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Smile to jest jak z pisem i po.
Kazdy ma swoje zdanie.

Co do faktow to niezaprzeczalnie gaz jest tanszy. nawet wliczajac remonty silnika.
A jak ktos jezdzi na pustym baku to niech niemarudzi ze mu pompa pada.

Tyle faktow.
No moze jeszcze jeden. Na zbiorniku 37l mam ok 60PLN oszczednosci wzgledem PB. Wiec niech mi nikt niepisze o przegladzie droższym czy o filtrach i regulacjach bo jedno tankowanie rownowazy przeglad a drugie filtr i regulacje.

No chyba ze ktos raz w roku tankuje Wink

A osiagi? minimalnie gorzej ale za tak taniej to sie godze na to.

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
kosiarz79
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 20-12-2007 16:22
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

ogolnie lpg szkodzi i nikt tego nie wytlumaczy siara i inne agresywne zwiazki z lpg niszcza glowice i wydech tez koroduje o wiele szybciej (pewne zrodlo)moj kumpel szlifierz od 20 lat jak mu zawleklem glowice popatrzyl i smiech na twarzy i mowi do mnie jak tam sie na gazie jezdzi?zawory pokrywaja sie nalotem i wzerami po jakims czasie pada gaznik lub wtrysk skutek osiadania syfu z gazu nie kwestionuje tego ze na gazie jest fajnie ale magi nie ma cos za cos dla przykladu ford np seria silnikow zetec zdecydowanie odradza lpg (ceramika na gniazdach )ogolnie przy cenach pb za bardzo nikt juz w tym kraju nie ma wyjscia sam jezdzilem ostatnie 3 lata na pb czas zagazowac bo pieniazki za szybko uciekaja na szczescie graty do reni tanie wiec mozna sie bawic z opini fachowca najlepiej nadaja sie na lpg niewysilone jednostki z 8 zaworami

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
GrzesiekLca
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 20-12-2007 17:16
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

kosiarz79 napisał/a:
cos dla przykladu ford np seria silnikow zetec zdecydowanie odradza lpg (ceramika na gniazdach )


Heh ciekawe rzeczy powiadaszGrinGrinGrin

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
kosiarz79
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2007 16:16
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

sami oferowali ale sie wycofali najgorzej bylo z silnikami vvti konczyly im sie nastawy i koszty byly naprawy astronomiczne ja bede sie trzymal tego im prostszy silnik i nie zabardzo wysilony (najlepiej 1 punkt)tym wytrzymalszy na lpg i inne zaniedbania uzytkownikow na dniach lece sie dowiedziec ile za instalke beda chcieli nowa z butla w kole i tez bede smigal za tanie pieniazki

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
ping_rox
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2008 09:11
Awatar


Postów: 365

Data rejestracji: 19.06.2006 14:36
Skąd: -

korozja wydechu? zgodze sie (woda)
co do reszty to nie....
jak ustawisz dobrze gaz to nie zubarza Ci sie mieszanka i nie palisz zaworow...
brat na 16v bez remontu zrobil ok 200kkm+ (nie wiem ile teraz ma) na lpg, tyle ze gaz regulowal albo sam albo zaufany gaziarz, nie bierze mu wogole oleju (wiem ze nie mozliwe w 16v ;] )
kosiarz zainwestuj sobie w wyswietlacz AFR to nie popalisz zaworow...

F7P704=lpg= b l o s=ph1 '92 (avatar)
 
Bedek32
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2008 17:14
Awatar


Postów: 158

Data rejestracji: 24.07.2006 15:41
Skąd: małopolskie
Kraków

ping_rox napisał/a:
korozja wydechu? zgodze sie (woda)
co do reszty to nie....
jak ustawisz dobrze gaz to nie zubarza Ci sie mieszanka i nie palisz zaworow...
brat na 16v bez remontu zrobil ok 200kkm+ (nie wiem ile teraz ma) na lpg, tyle ze gaz regulowal albo sam albo zaufany gaziarz, nie bierze mu wogole oleju (wiem ze nie mozliwe w 16v ;] )
kosiarz zainwestuj sobie w wyswietlacz AFR to nie popalisz zaworow...

wszystko to prawda oprocz tego ze nie bierze oleju-bierze od MAX do MIN na 10 000

Edytowane przez Bedek32 dnia 07-01-2008 14:16
 
Rocky25
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2008 00:53
Awatar


Postów: 144

Data rejestracji: 19.12.2007 14:37
Skąd: -

koledzy moja renia ma 175 tys.km i jest to prawdziwy przebieg,instalacje LPG mam od 2 lat,i nie zgodze sie z tym ze renia bierze olej,jezdze na syntetyku i od wymiany do wymianay nie bierze grama oleju,jedno zastrzezenie,na LPG robie kilometry pół na pół z PB

Moje auto: Skoda Felicja 1.6, benzyna+LPG, 180000km
 
Maciej_R21
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2008 01:11
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Wydaje Ci sie .....
 
kosiarz79
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2008 13:04
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

wiec ma owiele lepsza wytrzymalosc termiczna

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
mpkaras
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2008 13:12
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

Moja od wielu lat jeździ na LPG, i nic złego się nie dzieje, prócz wydechu.
Bierze olej?? Jeżeli nie bierze na syntetyku to i nie weźmie na mineralce, a jak mniemam większość z Was ma minerał. Jeśli będzie brał olej, to ja bym poszukał innej przyczyny. Chociaż jakość świadczonych usług przez gazowników jest tak niska...

Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
hepos
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2008 13:50
Awatar


Postów: 855

Data rejestracji: 13.09.2005 23:29
Skąd: -

Ja mam gaz od 20 tyś km. Silnik ma przejechane 300 tyś i słowo honoru nie bierze grama oleju. Sprawdzam to regularnie na prostej nawierzchni Wink

[img]http://img527.imageshack.us/img527/2539/80x15fg9.jpg[/img] is not a valid Image.

Renault 19 1.7 F3N LPG powered
+ elektryczne szyby, centralny na pilota, alufelgi, wspomaganie, airbag.

...Jakbym wiedział to bym się nie pytał www.renault19.pl/images/smiley/grin.gif...

Moje auto: Vw Golf III, benzyna+LPG, 224000km
 
TeBe
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2008 14:09
Awatar


Postów: 1057

Data rejestracji: 16.03.2005 16:00
Skąd: -

Potwierdzam. Mam LPG od 2 i pół roku, zrobiłem 80 tys. km i nie dolewam oleju (mam 10W40).

[small][center]Pozdrawiam
 
kabar
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2008 11:03
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 23.03.2008 18:48
Skąd: -

emgie napisał/a:
Przemek19 napisał/a:
Teraz tez KIA produkuje samochody z instalacja gazowa


KIA nie produkuje takich samochodów tylko ma je w ofercie a to róznica. Do seryjnego samochodu dealer montuje instalację - w przypadku KIA jet to chyba BRC ( nie wiem - było ostatnio o tym w Auto Świecie ) i jest KIA z instalacją. Dealer daje gwarancję - chociaż zastanawiam się czy ta gwarancja jest potwierdzona przez KIA MOTOR POLAND - oby nikt sie nie przekonał.

Podobnie SEAT, SKODA itp.
Dealer SEATA w Łodzi przywoził samochód na lawecie - zakład montował, wystawiał homologację ........

Aut seryjnych na LPG w Polsce raczej nie ma - zmieni sie to jak wejdzie instalacja na Gaz ziemny. tutaj seryjne instalacje ma Volvo, Mercedes, Ford.


W Polsce był kiedyś oferowany Peugeot 406 fabrycznie przystosowany do zasilania LPG.
Nie wiem jak się sprawdzał, ale z tego co kojarzę miał w silniku zmienione gniazda zaworowe, 2 wskaźniki poziomu paliwa, ew. wskaźnik który pokazywał poziom paliwa na którym aktualnie jedziemy.
Musiałbym poszukać, ale miałem gdzieś test tego auta w AutoŚwiecie.

Vangelion Car Audio Centrum - Profesjonalne Systemy Car Audio

Moje auto: Renault 5 GTE, benzyna, 1000000km
 
kosiarz79
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2008 11:36
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

CADDY do cng (GAZ ZIEMNY) ido tego 15 litrowy zbiornik na paliwo stale tylko cena jest szokujaca

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
maestro-nieaktywny
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2008 11:38
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Multipla jest oferowana w wersjach Pb, Pb+LPG i samo LPG. (FABRYCZNIE)

JEden wskaznik paliwa pokazujący aktualne paliwo.
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: