Menu główne
Forum
Klubowicze
pomarancz |
Dodany dnia 11-03-2009 16:20 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
Nie ma sie co spinac.
Jedni beda na tak drudzy na nie demokracje w koncu mamy Taki artykulik z forum LPG mam nadzieje ze nie beda mieli mi tego za zle. http://www.autoga...amp;page=2 Mozna by teoretycznie wrzucic gdzies do FAQ. pzdr Edytowane przez pomarancz dnia 11-03-2009 16:28 The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 11-03-2009 16:20 |
__NEO__ |
Dodany dnia 13-04-2009 11:40 |
Postów: 546 Data rejestracji: 20.10.2005 16:09 Skąd: - |
Co Wam powiem to Wam powiem. Moja pali w mieście niecałe 9 l/100 km a w trasie jakieś 6 l/100 km. Jeśli chodzi o wieksze spalanie gazu to powiem Wam żebyście wiedzieli na przyszłośc.
Komputer nie wie dlaczego silnik pracuje i nie widzi gazu jako paliwa. Wyobraźcie sobie, że jesteście komputerkiem w aucie i do rozruchu potrzebujecie dwuch garści paliwa to nabieracie tyle i walicie w silnik. Potem do każdego biegu odpowiednio mniej. Teraz wyobraźcie sobie, że musicie zastąpic paliwo gazem. Odmierzycie dwie garści gazu? Nie. Więc przepustnice na maks i walicie gazu ile wlezie byleby chodziło i jechało. Potem wali gazem od kogoś na ulicy jakbyście kuchenkę w domu odkręcili. Połowa gazu się spala a połowa ucieka w tył. Tak właśnie komputer działa. Dlaczego pali się żółta lampka na pulpicie gdy jeździcie na gazie? Komputerek widzi błąd i nie wie co to jest gaz. Niech nikt mi nie mówi, że spalanie 12-13 l/100km gazu to normalka. Właśnie nie. Gaz jest paliwem zastępczym więc co stoi na przeszkodzie by 7 l/100 zenzynki zastąpic 7-mioma litrami gazu? Nic. Sekret? Dobry instalator gazowy. Co instalator to lepszy. Sarkazm. U mnie w mieście był taki dobry ale go pracodawca kręcił i wykorzystywał więc chłop gdzieś zwiał. Szkoda. Szkoleniową Corsę miałem u niego uzbrojoną w gaz i na 30 litrach gazu przejeżdżałem około 400 km w trybie mieszanym a za samochodem nie waliło gazem jak niejednemu. Piszę z autopsji. A przejechałem się z kumplem jego Seatem Leonem na sekwencji i powiem Wam, że i na benzynce i na gazie wbijało w fotel. Żadnej różnicy w jeździe i w spalaniu. A nie wszystki auta poddają się tak ładnie instalacji. Na TVN Turbo bardzo podobnie objaśniali ten problem. Szybsze porównanie: do życie dziennie potrzebujecie 2,5 litra wody to jak wypijecie tyle samo herbaty to też będziecie życ ( konsultowane z gazownikiem i wykładowcą z kursów na instrukorów, który zna się na takich rzeczach - a długą przeprawę z nim mieliśmy na ten temat uhhh ale wyjśnił nam wszystko tak jak ja Wam teraz czyli prosto jak chłopu ) Edytowane przez __NEO__ dnia 13-04-2009 11:53 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 158115km
|
Zero |
Dodany dnia 13-04-2009 12:31 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Neo nie do końca masz racje z gazem bo jeżeli masz dobrze zamontowaną instalacje to nie widze problemu z nieprzepalonym gazem gdyż sonda zmnijeszy ilość dawkowanego gazu. W przypadku sekwencji jeszcze łatwiej bo komputer jest zestrojony na czas otwarcia wtrysku tak jak wtrysk benzyny i daje taką samą dawke ewentualne korekcje można samemu zrobić na mapie wtrysków
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 13-04-2009 13:35 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Idealnie zaożona instalacja gazowa spali ZAWSZE więcej gazu niz benzyny(10-30%) ...fizyka i to nie podlega dyskucji.Różnica zależy sciśle od jakości gazu i stylu jazdy. Jest też niestety mniejsza moc i moment , nawet w sekwencji. Chyba że ktoś zaozy sobie wtysk gazu w fazie ciekej , wówczas można uzyskać lepsze osiągi na LPG. Czemu zapala sie kontrolka Bo ktoś nie potrafi ustawić albo zaoszczędzil na zalozeniu emulatora sondy lambda. Podczas pracy na LPG , komputer wtrysku dostaje idealny sygna sondy z emulatora i za nic " nie wie" ze silnik pracuje na gazie, nawet jak dawka gazu bedzie nieprawidowa ( nie dotyczy sekwencji). I generacje gazu można zestroić prawie idealnie, dobierając odpowiedni mikser i odpowiednio strojąc reduktor. Niestety ukad reduktor - mikser nie jest ukadem liniowym i nie w każdym zakresie obrotów , wydatek gazu bedzie taki sam. Jak ustawimy idealnie na wolnych i srednich obrotach to na wysokich okaze sie ze gazu jest za mao albo za dużo, i na odwrót. Dlatego też stosuje sie II gen z komputerem aby tą "nieliniowośc" wyeliminować. Spalania o ktorych tu przeczytaem sa w jednych przyopadkach za duże w innych za male. Przy dobrze zestrojonej II generacji mieszanka jest IDEALNA ZAWSZE , niezaleznie od warunków i spalanie bedzie takie jakie być powinno ani wiecej ani mniej. Mój R21 z silnikiem 2,2 pali w jeździe mieszanej ok. 10 litrów LPG, na trasie jest to ok. 8,5litra. Benzyny odpowiednio pali ok. 8 i 6,5-7. Ostatecznie jednak spalanie zależy od stylu jazdy i jakości tankowanego paliwa. Jak kiepski gaz - komputer poda go więcej do silnika , zeby zachować odpowiednia mieszankę. |
Zero |
Dodany dnia 13-04-2009 13:45 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Maciej co do sekwencji to można zestroić to tak aby auto było szybsze na gazie niż na PB czego dowodem była nawet moja meganka
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
__NEO__ |
Dodany dnia 13-04-2009 18:53 |
Postów: 546 Data rejestracji: 20.10.2005 16:09 Skąd: - |
Maciej_R21 napisał/a: Idealnie zaożona instalacja gazowa spali ZAWSZE więcej gazu niz benzyny(10-30%) ...fizyka i to nie podlega dyskucji.Różnica zależy sciśle od jakości gazu i stylu jazdy. . Właśnie o tym pisałem 10-30% jest przepałem dopuszczalnym ale skoro piszą, że pali 12-13 l/100 w trasie to nijak się ma do 10 czy 30 %. Poza tym na 100 osób zapytanych o spalanie gazu zawsze słysze " benzynka 6,5/100km a na gazie 10-11/100 km w trasie ale to normalka" tylko gdzie tu normalnośc? Tysiące osób instaluje LPG a na skrzyżowaniu wytrzymac nie można Z tego co wiem to R19 łatwo poddaje się instalce gazowej jak i stare Merce, Golfiki, Vectry i kilka innych ale nie więcej. Kłopot w tym, że bardzo ciężko znaleźc fachowca od instalacji twierdze tak ponieważ zanim mój szef rozwalił Cytrynke ZX a była na gazie to niech szlag trafi wszystkie warsztaciki gazowe w promieniu 100 km od Lubina. Nikt tu się nie zna. Zero wiem, że się orientujesz w temacie ale jak to w przyrodzie coś kosztem czegoś. Podejżewam, ze silniczek 1,4 inaczej będzie reagował na instalki LPG a inaczej na 1,7. Poza tym to co pisałem o Seacie Leonie to prawda. Wbijało w fotele jak diabli. Zasiadłem za strami tego Leosia i samsię karnąłem by zobaczyc co i jak i jakoś nie odczułem różnicy przy wciskaniu gazu. Auto zbieralo sie tak samo. Zadziwiło mnie to. Nie jestem tylko pewien która generacja tej sekwencji była ale ważne dla mnie było to, że posiadała wskaźnik poziomu gazu na dodatkowym wyświetlaczu. Jedno jest pewne gazu nie założe za Chiny Ludowe bo przekonałem się, że po zbyt długiej jeździe na LPG ( przy automatycznym przełączaniu przy iluś tam obrotach ) benzynka autku nie smakuje i strasznie się autko dusi. Edytowane przez __NEO__ dnia 13-04-2009 18:56 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 158115km
|
Zero |
Dodany dnia 13-04-2009 19:11 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Neo problem jest taki że ludzie odpalają autko i odrazu przegazowują aby się przełączyło na gaz a potem wtryski padają i dlatego autko na pb nie chce jeździć
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
boomer |
Dodany dnia 21-05-2009 13:10 |
Postów: 335 Data rejestracji: 23.08.2005 21:07 Skąd: - |
Witam...
3 lata temu załozylem ten temat, poniewaz wiele osob (wtedy) mówilo jak to LPG niszczy silnik i wogule lepiej nie mówić, wtedy nie mialem jeszcze mozna powiedziec zadnych doswiadczen z instalacja gazowa, ale teraz po 3 latach i przejechaniu w sumie 80tys km R-ka na LPG mówie: masz beznzyne- umiesz liczyć? zakladaj LPG przez 3 lata wymienilem ok 5 razy fitr gazu (ok. 100zł z regulacja), zrobiłem ok. 10 regulacji instalacji (ok. 150zł), wymienilem kable WN + świece (ok. 110zł) i teraz po 3 latach padł mi reduktor (nowy 360zł); OBALAM WSZYTKIE MITY ODNOSNIE LPG żadnej awarii tankuje zawsze do pełna i but zawsze w podłodze... na renii "posypala" mi sie blacha i juz postanowilem: kolejnym samochodem bedzie Renault Laguna 2000/2001r 2.0 bezn + LPG R19 1994 3d 1.7 F3N L740, inst. gazowa LOVATO
DAF XF95 430 + KRONE moje obecne "żelazo"... |
|
|
pomarancz |
Dodany dnia 21-05-2009 13:55 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
Nie bac sie, wlac na jeden bak specyfik na wtryski i zobaczycie jak autko ozyje.
I nie zulic paliwka raz na rok nie zaboli jak sie renia napije The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
GERMAN |
Dodany dnia 10-06-2009 10:37 |
Postów: 26 Data rejestracji: 31.08.2006 14:28 Skąd: - |
Mam takie pytanie:
Czy magnes który jest przy filtrze gazu jest koniecznie tam potrzebny? Czy grożą jakieś konsekwencje gdy go nie będzie ? Ostatnio wymieniłem filterek i gdzieś rzuciłem magnes oblepiony opiłkami czy czymś tam.Czy coś się stanie silnikowi jak nie ma tego magnesu? U gazowników powiedzieli że nie stanie się.A stacja nawet porządna.A wy co myślicie o tym? RENO 19 1.8i mono 92r
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 200000km
|
mikey |
Dodany dnia 10-06-2009 11:35 |
Postów: 24 Data rejestracji: 25.10.2008 23:52 Skąd: - |
No to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie Jeśli nie będzie tego magnesiku, to to wszytsko co było na tym starym powędruje razem z gazem i powietrzem do silnika. A czy silnikowi to wyjdzie na zdrowie raczej nie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 180000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 10-06-2009 12:28 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Magnes służy do wyłapania stałych zanieczyszczeń takich jak własnie opiłki. Jest on umieszczony PRZED filtrem i jedyne co Ci grozi bez magnesu to to że bedziesz musiał wymieniać znacznie częsciej filtr bo cały syf ktory był na magnesie , będzie zapychał filtr. Możesz tam włozyć obojętnie jaki magnes , oby się zmieścił. |
zieluch111 |
Dodany dnia 10-06-2009 13:19 |
Postów: 1369 Data rejestracji: 10.03.2008 22:41 Skąd: lubuskie Strzelce Krajeńskie |
U gazowników powiedzieli że nie stanie się.A stacja nawet porządna.A wy co myślicie o tym? chyba ta stacja nie jest nawet porządna Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
|
GERMAN |
Dodany dnia 10-06-2009 13:42 |
Postów: 26 Data rejestracji: 31.08.2006 14:28 Skąd: - |
chyba że koleś liczy że przyjadę do nich robić fure jak się rozwali
A porządna to w sensie takim że to największy warsztat gazowy w mojej okolicy.Reszta upadła. RENO 19 1.8i mono 92r
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 200000km
|
kudlaty |
Dodany dnia 10-06-2009 13:51 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
nic się nie stanie, po prostu tak jak maciek pisał całe filtrowanie śmieci z gazu będzie się odbywać w filterku, czyli częściej trzeba go będzie wymieniać, ot cała filozofia.
w skrajnych przypadkach jeżeli opiłki są tak małe że przejdą przez filterek mogą dojść do parownika i tyle, tam pomału będą zapychać dolot gazu, ale nie jakoś tragicznie że w tydzień auto Ci przestanie jeździć. i tak raz na jakiś czas rozbierasz parownik do regeneracji i filterek do wymiany, przy następnej włożysz magnes i po kłopocie Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
KEMOT |
Dodany dnia 12-08-2009 10:01 |
Postów: 76 Data rejestracji: 08.04.2009 11:56 Skąd: - |
witam również mam założoną instalację w swojej renacie, jeździłem z tego co pamiętam jakieś 6miesięcy na benzynie ale koszty miesięcznej jazdy to wydatki rzędu 300 - 400zł na paliwko, więc założyłem gaz, było to równo jak w mordeczkę strzelił 4 lata temu, na gazie zrobiłem coś około 100tyś (w 4,5 roku) bo jak auto kupiłem miało jakieś 154tyś a teraz ma 250tyś odpukać w niemalowane przez ten okres co robiłem w silniku to tylko oleje filtry kable świece itd. nic innego ludzie gadają bzdury o instalacjach gaz, albo oddają auta do warsztatów w których ludzie partaczą robotę i później mają uraz, jeśli trafisz na dobrego fachowca nic ci się nie będzie działo, przykład znajomy ma forda taurusa amerykańską wersję 3,0 V6 gaz zwykła śruba jego szwagier identyczne auto ten sam motor gaz sekwencja, co się okazuje śruba mniej spala (2l mniej) to raz, dwa ma lepszego buta bo szwagier z sekwencją w tyle zostaje nie daje rady no i 3 nie odwiedza mechaników od lpg tak jak tamten z sekwencją. różnica polega na tym że śruba była zakładana u fachowców lpg jednych z pierwszych w Polsce, a sekwencja w jakimś warsztaciku, Moje auto: Renault Laguna 1.9 dTI, diesel, 204000km
|
alpinus |
Dodany dnia 12-08-2009 18:04 |
Postów: 28 Data rejestracji: 09.07.2009 21:55 Skąd: - |
Witam ja też planuje sobie założyc instalacje gazową, ale czy to sie opłaca ? Bo nie którzy ludzie mówią ze gaz psuje podzespoły silnika tj. pompa paliwowa
Moje auto: Opel Astra F, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1389/60KM), hatchback 5d, 168800km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203000km
|
Snajper |
Dodany dnia 12-08-2009 18:17 |
Postów: 257 Data rejestracji: 03.08.2005 19:02 Skąd: - |
alpinus napisał/a: Witam ja też planuje sobie założyc instalacje gazową, ale czy to sie opłaca ? Bo nie którzy ludzie mówią ze gaz psuje podzespoły silnika tj. pompa paliwowa Nie gaz a głupota psuje jak się na LPG jeździ a w baku rezerwa PB to pompa się zajedzie w baku zawsze trochę PB musi być czy się opłaca hmmm zalezy ile KM robisz bo jak mało to się nie opłaca a jak sporo to jak najbardziej heździłem autem 5 Lat na LPG i złego słowa nie powiem jak się dba to się ma przeglądy droższe częstsza wymiana oleju wymiana filtru gazu dochodzi do wydatków no i nic tylko lać i jeździć była Renault 19 1.7 + gaz 92r.Hatchback
Jest Honda Civic 1.4 99r. Hatchback Moje auto: Honda Civic,1.4 16V D14A8, Hatchback 5d,99r,VI gen, benzyna
|
|
|
alpinus |
Dodany dnia 12-08-2009 18:26 |
Postów: 28 Data rejestracji: 09.07.2009 21:55 Skąd: - |
No ja dużo jeżdże, to sobie założe gaz. Orientujecie się może ile będzie kosztowac instalacja do 1.4 CJ3 ? :>
Moje auto: Opel Astra F, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1389/60KM), hatchback 5d, 168800km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 203000km
|
maestro |
Dodany dnia 12-08-2009 22:19 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
1200-1400
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |