16 Maja 2024 02:20:09
Zdjęcia użytkowników
mordziaty Grzester
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Ciężkie odpalenie po planowaniu głowicy... 
czonek
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2006 15:51
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.03.2006 14:06
Skąd: -

Siema

Były wycieki spod uszczelki głowicy, więc została wymieniona uszczelka i była planowana głowca. Miedzy innymi została wymieniona uszczelka pod deklem. Ostatnio był wymieniony filtr powietrza, świeczki(rada gazownika-sklepane na 0,6),przewody WN. Przed tymi wymianami i naprawami renata odpalała zaraz po przekręceniu kluczyka, a teraz trzeba trochu nakręcić nim zaskoczy, a gdy silnik zimny to muli jakby paliwa nie dostawała. Gdy przełącze na gaz to czasem objawy są podobne tzn obroty spadają do 300-400 (wciskam pedał gazu) a ona NIE POTRAFI DOBIć DO 2500!! (daję gaz do dechy)jeśli nie zgaśnie to po kilkunastu sekundach się uspokaja i wszystko gra. Kiedy silnik sie zagrzeje tzn przejade powiedzmy 10km mogę ją odstawić na 2h i odpali bez wiekszych problemów (tzn trzeba nakręcić kluczykiem) ale już nie występuje objaw z obrotami. Pytanie dlaczego tak się dzieje? co jest nie tak po naprawie? Zaraz przed przystąpieniem do wymiany uszczelek występowało coś takiego że, po zgaszeniu silnika zamiast usłyszeć charakterystyczne cykanie(niby ten typ tak ma) to było zgrzytanie jakby coś sie zacierało. Co się dzieje podczas tego "cykania"?
Renata z 92r silnik C3J 1.4 + LPG

Dzięki az wszelkie sugestie i rady.
PS. Może Maciej R21 się wypowie? po przeglądaniu postów(szukałem podobnego przypadku) myślę że zna się na rzeczy Wink Nawiasem mówiąc mieszkam w poblizu, jeśli nie jesteś drogi i masz czas to może byś rzucił okiem na mojego renifera? Cool

pozdro
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-08-2006 15:51
Awatar
syylwek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2006 07:54
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 14.06.2006 07:58
Skąd: -

Sklepał świece?
Prawdopodobnie iskra jest za słaba i silnik nie ma mocy.
Ja bym ustawił przerwę taką jaka ma być a potem dopiero się martwił.
 
nypel
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2006 10:35
Awatar


Postów: 549

Data rejestracji: 02.03.2006 20:10
Skąd: -

o ja mam c3j i tez tak mamSmile tyle ze u mnie te niskie obroty i duszenie mija kiedy go portrzymam na obrotachSmile mija... tyle ze ja musze swiece wymienicPfft wymieniei i zobacze czy minie czy nie i dam znacSmile
 
czonek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 16-08-2006 10:56
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.03.2006 14:06
Skąd: -

Świece były wymienione przed planowaniem i było ok, więc przyczyna chyba jest gdzie indziej...
Może jakieś czujniki? coś z wtryskiem? w co musiał ingerować mechanior przy wymianie uszczelek że teraz ma taki zawias mój reniferSad
Na LPG oglnie jest niebo lepiej ale czasem jest podobnie, filtr powietrza wymieniony.
Czy regulacja zaworów może mieć cos do tego ? Z korka oleju widze ze cosik wycieka, słyszałem że to może być zły znak ...?(oczywiście wykluczając że korek nie trzyma).
ehm...
 
Maciej_R21
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2006 20:46
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Zawory, jeżeli chodzi o ter silniki sa bardzo wazne i częste do regulacji. Kilkanascie dni temu regulowalem zawory u siebie, przy okazji złamałem sobie dwie swiece. wkręciłem w ich miejsce jakieś "stare" i od tego czasu zaczeło sie szarpanie po rozgrzaniu silnika do momentu osiagniecia 2000obr i tylkop przy mocnym depnieciu pedału gazu. Dzieje sie to zdecydowanie na LPG jednak z tego co wiem swiece nie sa przenzaczone do tego silnika i to zapewne ich wina, wiec na poczatek skupiłbym sie na układzie WN (mimo ze był robiony). Przerwy na świecach ZAWSZE fabryczne. Do silników C3J polecam CHAMPION RN12YC dostepne na allegro. Gosc bardzo solidny ze słaska z Czernicy.
Nie wiem czy mechanik ruszał rozrząd, akurat w tym silniku wałek jest w korpusie i rozrzadu nie trzeba ruszac aby zdjąc głowicę, ale kto wie...
Co do wycieków z korka to kup korek od poloneza i przełóz uszczelke gumową, sprawdzone w 100%.
Co do oględzin to oczywiscie moge rzucić okiem. Niestety wyjeżdzam w środę do domu i jakiś czas mnie nie będzie. Jutro jestem umówiony ze scootem. Jezeli chciałbyś sie pojawić to zapraszam do kontaktu telefonicznego, może cos sie da zrobić przed moim wyjazdem.
W twoim silniku niemal fabryczna wada jest uszkodzenie uszczelki MIEDZY kolektorami o ktorej istnieniu wie mało który mechanik. Oczywiscie przy okazji zawór EGR do wywalenia.To na tyle Smile
 
czonek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-08-2006 22:35
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.03.2006 14:06
Skąd: -

Hej

Dzieki za odpowiedz, w tym tygodniu bedzie b.ciężko ponieważ pracuję od południa i bedzie lipa. Co najgorsze musialem dzisiaj podjechać na szybciora do sklepu tuż przed zamknięciem i renia nie chciala jechac na gazie Sad co przełączyłem na gaz po puszczeniu p.gazu padała hlip.... na benzynie udało mi sie dotrzeć do sklepu(czyli juz powinno byc ok, jesli PB dzialalo to i gaz powinien).Jak gasła to nie było słychać charakterystycznego cykania(czy to cyka krokowiec?) Po zkupach juz udało mi sie wrócic na LPG. Odcinek nie był daleki bo zaledwie 500m(sklep zamykano za 5min).Dojechałem, zgasiłem pocykało i nie wiem jak będzie jutro...
Maciej w poniedzialek(28) mam na noc do pracy, jesli znajdziesz czas w ten dzien to bedzie milo. Ja postaram sie wymienic te swieczki na te ktore polecasz, jesli sie nie poprawi to temat bedzie dalej aktualny. Zadzwonie jeszcze zeby byc pewny wszystkiego.

Pozdrawiam i zycze bezawaryjnej jazdy.
 
GrzesiekLca
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-08-2006 22:37
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

czonek napisał/a:
Jak gasła to nie było słychać charakterystycznego cykania(czy to cyka krokowiec


tak to cyka krokowiec,ale na gazie nie słychać go,bo jest odłączonyWink

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
czonek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 22-08-2006 07:35
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.03.2006 14:06
Skąd: -

A to dziwne troszku, bo mi za kazdym razem gdy gasze renie cyka owe urzadzenie Shock czy benzyna czy lpg.
 
Maciej_R21
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 22-08-2006 11:59
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

No oczywiscie bo to cyka siłownik biegu jałowego ktory wspołpracuje z przepustnica a ta działa zawsze Smile2.
Co do czasu to niestety jutro a najpozniej w czwartek jade do domu. W miedzyczasie(dzis) jade objerzec kolejna renie do mojej stajni Wink do gliwic, być moze ja kupie.
 
GrzesiekLca
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 22-08-2006 12:04
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

hmmm no nie wiem.Ja mam gaz dopiero tydzień czasuSmile2

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
czonek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 27-08-2006 19:42
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.03.2006 14:06
Skąd: -

Siema

Rozkrecilem krokowca, popsikałem czymś podobnym do WD-40 i ogolnie mu sie polepszyło. Teraz po zgaszeniu ładnie cyka, brak zgrzytów, a po odpaleniu(kiedy zimny) obroty "w miare w normie" tzn utrzymuje około 600 i delikatnie podnosi do 800-900 casem troszke wyżej.
Czas pokaże co będzie dalej. Nie wiem dlaczego to sie pokazało zaraz po robieniu uszczelek.
Mam jeszcze jedno pytanie. Zawór EGR, wiem ze temat był ruszany milion razy ale nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie. Mianowicie odcinam przewód oznaczony na fioletowo i go uszczelniam a co z dziurą w trójniku po nim? zasysa powietrze i nie wiem czy to też zatkać? nie widze aby byla roznica w obrotach przytykajac i odtykającSad wiec nie wiem jak postapic...
Jesli mi ktos rzeczowo odpowie bede wdzieczny.
Maciej wydaje sie ze na dzien dzisiejszy nie bede musial do Ciebie podjezdzac. Dzieki wielkie za sugestie Wink a propoos EGR widzialem ze na ten temat tez sie wypowiadales tylko nie padla odpowiedz na moje pytanie hlip...
 
czonek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 28-08-2006 18:55
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.03.2006 14:06
Skąd: -

refresh
 
czonek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 30-08-2006 17:04
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.03.2006 14:06
Skąd: -

no chopy dejcie odpowiedz bo jezdze na zatkanych rurkach i nie wiem czy cos przez to nie zdechnie...
 
Maciej_R21
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 30-08-2006 19:47
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

A no widzisz z bierunia miałes blisko do pszczyny , trzeba było podjechac a wczesniej zadzwonic Pfft.
Zawór EGR odłaczasz a najlepiej wywalasz. Wezyk ktory pozostał zaslepiasz srubą M6 wkrecona do konca.
 
czonek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 31-08-2006 02:12
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.03.2006 14:06
Skąd: -

hmm

Czy po wymianie uszczelki głowicy powinno sie przyjechać po jakims czasie na ponowna regulacje zaworów i dokręcenie śrub głowicy?
Bo jeśli tak to czonek jutro jedzie do mechanika, podbija mu oko i uświadomie że lepiej było by gdyby się zajął kowalstwem artystycznym!!

bo pytałem go o to i twierdzi że nie...

Ile biorą mechaniory za regulację zaworów?
Maciej gdzie teraz przesiadujesz Pszczyna...?
 
Maciej_R21
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 31-08-2006 04:08
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

W C3J nalezy po przejechaniu ok. 500km zdjąc pokrywę zaworów oraz poprawic dokręcenie głowicy, Zreszta w tym silniku podobnie jakl w układzie chlodenia, dokrecanie glowicy to cała historia, oczywiscie z zaczowaniem odpowiednich kątów dokrecania srub.
Teraz siedze na pólnocy. Masz w awatarze.

Regulacja u mnie kosztuje 30zł(plus ew. płytki) ile w zakladach tego nie wiem Smile2

Edytowane przez Maciej_R21 dnia 31-08-2006 04:10
 
czonek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 31-08-2006 05:17
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.03.2006 14:06
Skąd: -

A ja tak jeżdze jakieś 2 miechy...średnio na tydzień robie 300km więc przejechałem jakieś 5x tyle!
Maciej znasz jakiś warsztat w okolicy który ma pojęcie o tym silniku?
A temu burakowi to nie wiem co zrobie grrrrr jak sie okaze ze cos padło przez jego niewiedze to go oświece Angry2
 
czonek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 31-08-2006 05:19
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.03.2006 14:06
Skąd: -

czonek napisał/a:
A ja tak jeżdze jakieś 2 miechy...średnio na tydzień robie 300km więc przejechałem jakieś 5x tyle!
Maciej znasz jakiś warsztat w okolicy który ma pojęcie o tym silniku?
A temu burakowi to nie wiem co zrobie grrrrr jak sie okaze ze cos padło przez jego niewiedze to go oświece Angry2

Maciej kiedy wracasz na śląsk? bo już się boje mechaniorów Sad coś mi się wydaje że musze jak najszybciej dymać do warsztatu Angry2
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: