28 Marca 2024 15:56:32
Zdjęcia użytkowników
Strzala hanysior19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
[F] Wymiana rozrządu/ustawianie rozrządu 
Kucu
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-08-2006 22:32
Awatar


Postów: 656

Data rejestracji: 10.08.2005 21:35
Skąd: -

/ Na prośbę jednego z forumowiczów zamieszczę taki oto artykuł. Może się komuś przyda... Wink


WSTĘP - trochę teorii. Warto przeczytać...
W R19 stosowano 2 rodzaje napędu rozrządu. W silnikach z rodziny Cxx zastosowano łańcuszek tulejkowy, natomiast w silnikach typu Exx oraz Fxx montowano rozrząd napędzany paskiem zębatym. Czy to pasek, czy łańcuch - zadanie takie samo. Ustala on w sztywny sposób wzajemne położenie kół zębatych. Położenie to jest bardzo ważne dla poprawnej pracy jednostki napędowej. Do ustawiania rozrządu wykonano znaki kontrolne na kołach zębatych, kadłubie (bloku) silnika, głowicy i samym pasku zębatym. Te ostatnie są najmniej istotne, ale przydają się początkującym majsterkowiczom. Wink. Znaki te muszą się DOKŁADNIE POKRYWAĆ jeśli wał korbowy jest w położeniu ZZ dla pierwszego cylindra (w reni I cylinder liczy sie od zapłonu czyli od "prawej do lewej" strony. Ponadto pasek musi poruszać się w określonym kierunku. Nie wolno dopuścić do zaolejenia, czy zalania jakimkolwiek innym płynem eksploatacyjnym czy innym "wynalazkiem" paska zębatego. W przypadku zalania paska należy wymienić go na nowy. Prócz tego ciekawostką jest, że pasek założony jako nowy, po 3000 km zmienia minimalnie swoje właściwości i trudniej jest ustawić rozrząd zakładając go ponownie. Ale nie ma rzeczy niemożliwych Smile.

Dobra. Rozpisałem się na temat teoretyczny, czas przejść do tematu głównego czyli instrukcji jak zmienić łańcuszek/pasek rozrządu.

Nie będę rozpisywał się na temat każdego silnika osobno bo zasada jest zawsze taka sama.
W przypadku silników z rodziny Cxx koła zębate po zmianie łańcuszka należy ustawić a TAKI sposób. W tych silnikach ważne jest dobre uszczelnienie dekielka zakrywającego rozrząd, ponieważ łańcuszek pracuje w oleju.

Co do silników z rodziny Exx, Fxx (silniki 8V, 16V), to zdejmujemy osłonki paska rozrządu, zdejmujemy kółko pasowe z wału korbowego. W tym celu blokujemy czymś koło zamachowe, i odkręcamy śrubę mocującą koło. (jutro wrzucę fotki jak można zablokować wał) Wink Zanim Zdejmiemy pasek rozrządu to ustawiamy koła tak żeby znaki na kółku zębatym na wale i na bloku silnika się pokrywały. Teraz luzujemy napinacz. Zdejmujemy stary pasek i albo zakładamy nowy napinacz (jeśli mamy Pfft) albo zostawiamy stary. Zakładamy nowy pasek i poprawiamy ustawienie koła zębatego wałka rozrządu. Czyli w tym celu odkręcamy nakrętkę, która go mocuje. Teraz czas go napiąć. Ja napinacz odchylam kawałkiem rurki (ok 1m Smile ) i dokręcam. Obracamy teraz wałem kilka razy i znów ustawiamy wał korbowy w taki sposób by znak na kole zębatym wały i znak na bloku silnika się pokryły. Teraz sprawdzamy czy znaki na wałku rozrządu i głowicy się pokrywały. Oczywiście jak zakładaliśmy pasek to się pokrywały, ale podczas obracania wałem gdy pasek nie był wystarczająco mocno napięty mogły sie przestawić minimalnie. Jak się przestawiły to poprawiamy, a jak nie to składamy Smile. Aha. Napięcie paska rozrządu powinno wynosić 6mm. Nie może być napięty za lekko bo może przeskoczyć pasek, a gdy będzie napięty zbyt mocna, szybciej zużyje nam się łożysko, czyli napinacz.

Dla F8Q tutaj jest schemat ułożenia znaków rozrządu.

Może się to komuś przyda. Sorki że może niektóre rzeczy słabo opisałem. Jak ktoś zauważy niedociągnięcie to niech da znać na priv to poprawię i podopisuję co trzeba. To mój pierwszy taki art więc proszę o wyrozumiałość. Zrobić łatwo - wyjaśnić niestety trudniej Smile.

TAGI: wymiana, rozrządu, rozrząd, ustawienie, pasek, rozrzadu, rozrzad

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 06-10-2008 14:58
była...
R19 1.4e E6J Bellevue 1993r, perska czerwień metallic

jest...
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-08-2006 22:32
Awatar
Haziaj
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2007 22:54
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

Ja moze podziele sie swoimi uwagami odnosnie wymiany paska rozrzadu w silniku F3N-L740. Wlasnie jestem swierzo po tej czynnosci. Otoz moje zalozenie bylo takie aby wymienic pasek bez ustawiania znakow i kombinowania jak je zgrac. Na poczatek maly schemacik:

[img]http://img238.imageshack.us/img238/1484/rozrzadqz5.jpg[/img] is not a valid Image.

Rozni sie on od schematu silnikow Exx pokazanego w pierwszym poscie. Tu dochodzi pompa olejowa oraz pasek po rolce prowadzacej idzie grzbietem.

Kolejnosc byla taka:

1. Podniesienia prawej strony auta i zdjecie prawego kola.

2. Zdjecie oslony rozrzadu: zaczep na gorze, nizej dwie przciwlegle sobie sruby, nizej kolejne dwie sruby przeciwlegle i na koniec jedna na samym dole.

3. Odkrecenie kola pasowego walu korbowego. Nie moglem za cholere dojsc *hmm* gdzie wklada sie ten rzekomy trzpien do blokady kola zamachowego wiec poszedlem droga bardziej ekstremalna i wlozylem jedna z rekojesci plaskoszczyp (kombinerek) do otworu na polaczeniu skrzyni biegow z silnikiem, w to okienko gdzie ustawia sie kat wyprzedzenia zaplonu. Przed odkreceniem sruby psiknalem ja WD-40 i obstukalem mlotkiem. Wzialem klucz do kol 19 z dluga raczka, zaparlem sie i o dziwo bardzo ladnie poszlo. Na gwincie byl jeszcze klej. Sruba odkreca sie w przeciwna strone do ruchow wskazowek zegarka. Poluzowac alternator i zdjac pasek wielorowkowy.

4. Oblukanie paska i rolek. Powiem, ze nie mam sie zbytnio czym chwalic, ale auto ma 120 tys.km na blacie 15 lat i na oryginalnym pasku smigalo *stress* Stary pasek trzymal sie naprawde niezle, ale gdzieniegdzie moznabylo dojrzec zaczatek odklejania zebow.

5. Wyczyszczenie brudu z prowadnic plastikowych paska i wnetrza obudowy, dookola kol zebatych i rolek oraz samej obudowy.

6. I teraz najfajniejsza zabawa. Trzeba pchnac pasek jak najblizej silnika, wtedy na zewnetrznych krawedziach kol zostanie jakies pare milimetrow miejsca zeby nasunac nowy pasek. Jednak najgorsze jest kolo zebate walu korbowego, ktore ma kolniez nie pozwalajacy zsunac sie paskowi. Jednak na to tez znalazlem sposob *hmm* Skalpel w reke i na obwodzie kola w polowie szerokosci paska wycialem sobie kawalek paska, cos w rodzaju prostokata otwartego na jednym z dluzszych bokow. Trzeba tez poluzowac napinacz, bo nowy pasek nie wejdzie. Lepiej bez dobrej oczkowej 16 do tego nie podchodzic, bo mozna leb sruby zjechac. Wzialem nowy pasek i nasunalem go na odslaniete krawedzie kol i rolek. Nastepnie przecialem stary pasek i powoli wyciagalem zza kol, a nowy nasuwalem na miejsce. Najtrudniej bylo wysunac pasek zza kola walka rozrzadu, tego na samej gorze. Zlapalem nowy pasek, delikatnie go zsunalem, naprezylem podciagajac do gory zeby nie zsunal sie z dolnych kol i wtedy stary latwo wyjalem. Nastepnie nowy z powrotem na duze kolo i paseczek juz siedzi ku uciesze wlasciciela. Stary do pudelka i na polke jako pamiatka Wink Ze wszystkimi czesciami tak robie Wink Nowy paseczek napinamy aby mogl obrocic sie o 90st. na srodku dlugosci od napinacza do kola pompy olejowej. Teraz poskrecac wszystko, obrocic walem korbowym czy nigdzie sie nie zaklinowalo, zalozyc pasek wielorowkowy, odpalac i cieszyc sie wykonana praca.

P.S. Dla zainteresowanych, numer paska Gatesa to 5130XS, koszt okolo 100 zł.

Powyzsza operacje mozna rozszerzyc o wymiane rolek. Mysle, ze rolki trzeba wymienic jeszcze w momencie jak siedzi stary pasek, ale to juz indywidualna sprawa. Grunt żeby zęby byly w odpowiednich miejscach i nie przemiescily sie podczas calej operacji.

Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
eXte
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2007 12:59
Awatar


Postów: 955

Data rejestracji: 28.01.2007 17:36
Skąd: -

A nie prosciej zdemontowac normalnie pasek, wumienic rolkę i napinacz , ustawic koło wału i koło wałka według znaków, potem załozyc pasek (Continental CT 684 do silnika F3N ma tez znaki które powinny się pokryc z tymi na kołach wału i wałka) i po załozeniu prekręcić ręcznie wał o 360 stopni sprawdzajac tym samym czy obraca sie bez oporóe i czy nie haczy o zaworyWink

EDIT:
Haziaj - wogóle duzo ci cos pali to twoje auto. Ja mam ten sam silnik i srednie spalanie oscyluje latem 7.7, zimą dochodzi do 9 L. ale nie 11.8www.renault19.pl/images/smiley/shock.gif A jezdzic tez nie jezdze jak muł tylko dynamicznie, czasem az za dynamicznieWink

Edytowane przez Kucu dnia 09-03-2007 14:14
 
Kucu
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2007 14:18
Awatar


Postów: 656

Data rejestracji: 10.08.2005 21:35
Skąd: -

Może ja się nie znam, ale dla mnie to bezsens bawić się w cięcie paska i jakies wycinanki skoro i tak odkręcasz napinacz...

była...
R19 1.4e E6J Bellevue 1993r, perska czerwień metallic

jest...
 
Haziaj
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2007 21:00
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

Moze i przy wymianie napinacza to bezses, ale jesli rolek nie ruszasz to dosc szybki i sprawny sposob dla kogos kto nie chce popieprzyc znakow i pozniej zalowac, ze sie do tego zabral Wink

A co do spalania to podejrzewam padniety EGR (dodatkow lekko szarpie po puszczeniu gazu), zbieram sie zeby go wywalic i jakos czasu i pogody brak. Zreszta jazda tylko po miescie tez robi swoje Sad

Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
zegar82
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2008 14:58
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 27.08.2007 19:38
Skąd: -

Witam. Mam zamiar wymienić tylko pasek rozrządu. Mam problem, bo nie wiem jak zblokować koło zamachowe. Prosił bym o jakiś schemacik lub fotkę. Posiadam Renię z silnikiem F3N.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
 
djluzak
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2008 17:16
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Nie wiem czy w F3N jest, ale z przodu silnika powinna byc sruba ktora wykrecasz i tak wkladasz wiertlo 8 mm, ktore wchodzi w otwor w wale korbowym. A jak nie to wloz sobie srubokret w zeby na kole zamachowym - miejsce czujnika polozenia walu korbowego na laczeniu skrzyni i silnika.

Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
Gorzalinus
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2008 20:13
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 06.09.2008 08:55
Skąd: -

wlasnie mam pytanko pasek na gornym znaku jak jest ustawiony to kat wyprzedzenia powinien byc na ktorym stopniu na 0 czy kiedy bo jest przy skrzyni od 0 do 8 jak jest standardowo

Edytowane przez Gorzalinus dnia 27-10-2008 21:24
Renia 1.7 f3n
 
djluzak
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2008 13:15
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Jeśli chodzi o wymianę paska zębatego w silniku F3N to jest to bardzo prosta sprawa. Nie polecam żadnego ciecia pasków i jakiegoś nasuwania, ponieważ chociaż wydaje Wam się ze jest to skomplikowane to tak na prawdę nie jest.

Wystarczy pamiętać o dwóch rzeczach:
- przed ściągnięciem paska ustawić sobie wal korbowy w GMP czyli odkręcamy korek (klucz 18 chyba) znajdujący się po prawej stronie od wejścia bagnetu oleju do bloku, kręcimy walem tak aby znak na kole zamachowym pokrył się ze znakiem na obudowie 0 stopni. Dla tych co nie wiedza to na łączeniu skrzyni i bloku jest takie okienko i tak są znaki. Gdy się pokryją znaki to do otworu, z którego wcześniej wykręciliśmy śrubę wkładamy wiertło 8mm i powinno ono wejść kilka centymetrów - wiertło wchodzi w otwór w wale korbowym. Jak nie wchodzi to trzeba delikatnie przekręcić wal. Wał ma się zblokować. Odkręcenie kola pasowego nie będzie stanowić teraz żadnego problemu.
- sprawdzamy znak na kole rozrządu ze znakiem na metalowej obudowie - jak jest ok to bardzo dobrze - bo powinien się zgrywać!

Później odkręcamy sobie kolo pasowe, luzujemy napinacz, ściągamy pasek, wkładamy nowy itd.

Edytowane przez djluzak dnia 31-10-2008 13:19
Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
djluzak
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2008 13:20
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Gorzalinus napisał/a:
wlasnie mam pytanko pasek na gornym znaku jak jest ustawiony to kat wyprzedzenia powinien byc na ktorym stopniu na 0 czy kiedy bo jest przy skrzyni od 0 do 8 jak jest standardowo


Zero. Jak nie wiesz czy jest ok przeczytaj mój górny post z wiertlem i na 1000% się nie pomylisz.

Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
djluzak
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2008 22:19
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Haziaj napisał/a:
Sruba odkreca sie w przeciwna strone do ruchow wskazowek zegarka.


Czyli jak kazda inna sruba - wiekszosc, bo z lewym gwintem tez sie znajdzie srube. Smile

Pozdro

Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
tok123
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 18-04-2009 23:02
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 08.03.2008 15:10
Skąd: -

Witam
pytania odnośnie rozrzadu
1- czy ta rolka prowadzaca tez można jakoś napiąć paseczek ponieważ tam gdzie napinacz to jest bardzo naciagniety a tu gdzie rolka to bardzo napięty nie jest jak naciskam to pasek z 1 cm da się wcisnąć a obok napinacza to z minimalnie się da nacisnąć najlepiej to bym ze dwa ząbki przessunal ten pasek to by się wszystko wtedy wyruwnało co wy nato?

Edytowane przez tok123 dnia 18-04-2009 23:03
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 18-04-2009 23:05
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

dwa ząbki przesunął pasek? dobrze sie czujesz?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Redeon
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2009 23:55
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

W F3N najtrudniejsza sprawa podczas wymiany rozrzadu to sciagniecie obudowy, trzeba miec raczki jak panienka albo jakies dlugie klucze. Sam pasek to juz bajka, ja sobie naprzod zalozylem pasek wedlug znakow, a pozniej wogole rolke napinajaca. Mysle ze godzina na wszystko to max.

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
Redeon
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 15:06
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

nei masz sie czym martwic to tylko tak strasznie wyglada, na kolach walka rozrzadu i walu korbowego masz znaki, na nowym pasku rowinez, napinacz sie trzyma na jednej srubie chyba 18 lub 17, jak zablokowac wal masz opis powyzej, zawsze podczas odkrecania sruby kola pasowego mozesz poprosic kogos o pomoc aby nacisnol na hamulec celem zablokowania i to wszystko

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
wiruswirus
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 15:28
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 13.02.2009 20:34
Skąd: -

dzieki za podniesienie na duchu. mam tylko pytanie, jak tam sie dostać prawe koło zdjąć i co jeszcze? no i czy żeby sie dostać do rozrządu trzeba zdejmować pasek rowkowy. ogólnie chciałbym to zrobić bo bede teraz troche jeździł w trasie, nie chce niespodzianek. a jak mam renie 3 lata tak tam nie zaglądałem Sad ogólnie jakie mogą byc obiawy zuzytego paska? czy są jakieś? wiem ze jak pasek strzeli to pozamiatane. ja boję sie w sumie tylko ze zaczne rozbierać, wymontuje i nie zamontuje bo coś tam sie stanie. a w sumie koło pasowe w jakim celu nalezy? w sumie wiem że ten napinacz sie wykręca, nie za bardzo wiem jak to wygląda, bo jeszcze sie tym nie bawiłem. gdzieś koło bagnetu jest zaslepiająca śruba gdzie sie wkłada ten bolec 8? co sie blokuje wał czy coś Pfft hehe już widze ten cyrk jak sie zabiore Pfft sterta narzędzi i łacina Pfft no i strona pod ręką gdzieś Pfft

wiruswirus

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 150000km
 
herubini89
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 17:08
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Chłopie,ja bym Ci szczerze radził wziąść sobie kogoś do pomocy jak juz chcesz sam robić.To nic trudnego,ale jak masz pojęcie.A pasek nie daje oznak zużycia(pomijam wizualne-lekkie napękniecia pow.),bo to nie łańcuszekWink Choć jak jest tandetny,może się lekko naciągnąć w obwodzie i powodowac nie fajną pracę silnika,ale to tylko przez parę chwil i bumPfft I zaglądaj częsciej pod tą maskę,bo Ci się pajęczyny porobiąWink

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
19wilk19
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 16-04-2010 23:12
Awatar


Postów: 686

Data rejestracji: 14.10.2009 18:51
Skąd: małopolskie
Słomniki

witam po jakim czasie lub przebiegu należy ponownie wymienić rozrząd?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220008km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 16-04-2010 23:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

60-80tys lub co 5 lat.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
WoZnY
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 16-04-2010 23:51
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Ja osobiście przyjmuję tę dolną granicę 60kkm. Paski są na tyle tanie że wydatek co taki przebieg jest do zaakceptowania. Osobiście 1tyś km temu zmieniałem komplet i za sam napinacz (ruville) dałem 130pln. Poprzednio miałem japoński koyo i dwa paski przeżył.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: