Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 14-07-2010 22:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Co raz czesciej potrzebuje pomocy.
Tym razem taki niuans. Dwa silniki, oba pracowały normalnie. Rozkrecam w obu obudowy rozrządu, blokuje wał na 0 stopni i patrze na kółka. Co widze. Przypadek pierwszy - górne kółko znak na niebiesko, dolne powiedzmy tak jak powinno być. Przypadek drugi - górne kółko znak na czerwono, dolne kółko o ząbek dalej niż w przypadku pierwszym. Oba silniki pracowały normalnie, co z tym zrobić? Edytowane przez maestro dnia 14-07-2010 23:02 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 14-07-2010 22:59 |
sycylijskamafia |
Dodany dnia 14-07-2010 23:12 |
Postów: 107 Data rejestracji: 25.12.2009 21:10 Skąd: - |
Morze klina niema na wałku rozrządu?
Misiek
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 97500km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 14-07-2010 23:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
No wlasnie. Rodzi sie pytanie czy jest, bo kółka górnego nie zdejmowałem, ale na pewno w F3N i F3P mono jest klin.
Dolne wykluczam. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ttimon |
Dodany dnia 14-07-2010 23:18 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
0 ustawiłeś na tej samej kresce? bo w niektórych skrzyniach jest więcej kresek przy "okienku" Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
maestro |
Dodany dnia 14-07-2010 23:21 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
inaczej. wały zablokowałem wtej samej pozycji (już bez skrzyń) - ale koło zamachowe w tym samym miejscu jedno i drugie stanelo.
Treść dodana dnia 15-07-2010 14:27: nikt nie ma pomysłu? dzisiaj bedzie sądny dzien, odpalamy. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
sycylijskamafia |
Dodany dnia 17-07-2010 23:14 |
Postów: 107 Data rejestracji: 25.12.2009 21:10 Skąd: - |
A u mnie wygląda to tak zablokowałem wał kreska na kole zamachowym zatrzymała się na zero stopni a znak na kole napędu rozrządu jest w jakiejś dziwnej pozycji.
Misiek
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 97500km
|
|
|
Redeon |
Dodany dnia 17-07-2010 23:27 |
Postów: 331 Data rejestracji: 05.12.2007 19:39 Skąd: - |
Ja u siebie zablokowalem kolo zamachowe na 0 stopni na skrzyni, z boku bloku wlozona blokada, a znak na kole pasowym walu korbowego mialem tez na godz 4 - 5, nie widze w tym nic dziwnego. Jak zakladalem nowy pasek idealnie sie pokrylo ze znakami na pasku. Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
|
|
|
sycylijskamafia |
Dodany dnia 17-07-2010 23:34 |
Postów: 107 Data rejestracji: 25.12.2009 21:10 Skąd: - |
Ale ja mam na szóstej
To jak nikt nie wie co to może być? Edytowane przez sycylijskamafia dnia 19-07-2010 23:29 Misiek
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 97500km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 28-07-2010 11:40 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
maestro napisał/a: Co raz czesciej potrzebuje pomocy. Tym razem taki niuans. Dwa silniki, oba pracowały normalnie. Rozkrecam w obu obudowy rozrządu, blokuje wał na 0 stopni i patrze na kółka. Co widze. Przypadek pierwszy - górne kółko znak na niebiesko, dolne powiedzmy tak jak powinno być. Przypadek drugi - górne kółko znak na czerwono, dolne kółko o ząbek dalej niż w przypadku pierwszym. Oba silniki pracowały normalnie, co z tym zrobić? Słaby filmik - wiem wiem. Ale czy takie zachowanie (brak mocy totalnie) może powodować złe ustawienie rozrządu? Pomijam fakt że uszczelka pod głowicą, no ale silnik nie ma siły zamielić kołami na pierwszym biegu po sypkim podłożu. No i max sie wkreca 5000obr. YouTube Video Treść dodana dnia 01-08-2010 16:40: Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
sycylijskamafia |
Dodany dnia 02-08-2010 08:31 |
Postów: 107 Data rejestracji: 25.12.2009 21:10 Skąd: - |
Tak tak u mnie się tak zachowywał jak mi pasek przeskoczył
Misiek
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 97500km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 02-08-2010 14:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
No dobra ale u mnie jeszcze uszczelka pod głowicą bombluje płyn czarno-oleisty - to jest pewne, tylko czy jeszcze rozrzad czy nie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 14-10-2010 14:36 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
ogólnie dla potomnych - w wyczynie da się wyciągnąc i włożyć pasek bez odkręcania kółka pasowego.
Trochę kamasutry i ogień roboty mniej [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Czarna23 |
Dodany dnia 26-10-2010 13:21 |
Postów: 16 Data rejestracji: 07.10.2009 19:45 Skąd: - |
No dobra Chłopaki, ja mam takie pytanie Co jeśli po wymianie rolki prowadzącej i założeniu nowej bez ściągania paska rozrządu, przy odpaleniu ten pasek mi przeskoczył? Niby nic nie tłukło, tylko renia nie reagowała mi na pedał gazu i po chwili sama gasła? Odpalała z bólem, ale odpaliła. Niby zaznaczyłam pasek dobrze na kole paska rozrządu, ale widocznie coś źle naciągnęłam i od frontowej strony był naciągnięty, ale z tylnej luźny. I co teraz? Mogę ustawiać spokojnie koła i zakładać stary pasek (nie taki stary, ma rok, ale znaczki się starły) czy lecieć do sklepu z płaczem po nowy pasek ze znaczkami, bo nie wiem, stary się naciągnął i ie uda mi się założyć go dobrze? I jeszcze jedno, kurde, gdzie u mnie się blokuje to całe koło zamachowe? Bo wsadzam głowę pod maskę i ja tam nic nie widzę, a schematu nie ma na forum Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 194000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 26-10-2010 13:29 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Pasek ZAWSZE nowy. Te 60 PLN Cię nie zbawi.
Ogólnie może Ci wytrzymać ale potrafi nowy pęknąć po 1000km jak był zdjęty i zalożony. można przestawić rozrząd o 1 ząbek wte lub wewte i poza tym że będzie szarpać itp itd nic się nie stanie (zawory się nie pogną) [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Czarna23 |
Dodany dnia 26-10-2010 13:46 |
Postów: 16 Data rejestracji: 07.10.2009 19:45 Skąd: - |
Dzięki Michor Tylko, że wiesz, ten pasek to się mi przestawił o jakieś 20 ząbków! Zwyczajnie jak odpaliłam i zgasła sama, sprawdzam pasek a ten znaczek zalazł się nagle w połowie odległości między kołami To mnie przeraziło. Spodziewałam się nowego paska, bo na tym nie ma znaczków poza tym moim nieszczęsnym i tak myślę, że nie da rady go dobrze założyć nawet jakbym się bardzo starała... Ale tak to jest jak baba grzebie przy aucie.. No ale co z tym blokowaniem koła zamachowego? Gdzie to mogę zrobić w swojej reni? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 194000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 26-10-2010 13:53 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
hmmmmmm....
A wiecie że się pasek rozrządu przestawia? w sensie że ilość zębów na kołach jest mniejsza - przez to pasek tylko raz na jakiś czas wpada tym samym zębem w to samo wycięcie na kółkach? Przez to się mniej zużywa [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 26-10-2010 13:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
dlatego paski mają nieparzystą liczbe zębów.
Czarna podstawa to zablokowanie koła (dół) wtedy masz pewność że jedno jest dobrze a potem tylko górne kółko ustawiasz, naciągasz i tyle. Wiem że łatwo sie mówi ale trudno sie tłumaczy takie rzeczy. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Czarna23 |
Dodany dnia 26-10-2010 14:13 |
Postów: 16 Data rejestracji: 07.10.2009 19:45 Skąd: - |
Wiem, dziękuję Wam za pomoc i tak Ostatecznie zwątpiłam w swoje umiejętności i zdecydowałam się na wizytę u mechanika Dobrze, że to tylko dwa domy dalej, może uda mu się to dzisiaj zrobić do wieczora Bosze, jak moja renia smutno wygląda na holu Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 194000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 26-10-2010 14:14 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
generalnie zrobienie tego dla kogos wiedzącego o co chodzi to kilkanaście minut
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Czarna23 |
Dodany dnia 26-10-2010 14:31 |
Postów: 16 Data rejestracji: 07.10.2009 19:45 Skąd: - |
Ale myślicie, że coś się mogło jej stać, jeśli ją odpaliłam i pasek przeskoczył? Niby nic nie zgrzytało, nie tłukło się, chodziła normalnie z tym, że no właśnie gasła sama i nie reagowała mi na gaz. Teraz się boję, że jeszcze silnik uszkodziło czy coś Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 194000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |