19 Kwietnia 2024 17:53:31
Zdjęcia użytkowników
wojtasxx Krzychup
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
[F] Wymiana rozrządu/ustawianie rozrządu 
maestro
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2010 22:59
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Co raz czesciej potrzebuje pomocy.

Tym razem taki niuans.

Dwa silniki, oba pracowały normalnie. Rozkrecam w obu obudowy rozrządu, blokuje wał na 0 stopni i patrze na kółka.

Co widze.

Przypadek pierwszy - górne kółko znak na niebiesko, dolne powiedzmy tak jak powinno być.
Przypadek drugi - górne kółko znak na czerwono, dolne kółko o ząbek dalej niż w przypadku pierwszym.

Oba silniki pracowały normalnie, co z tym zrobić?

Edytowane przez maestro dnia 14-07-2010 23:02
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-07-2010 22:59
Awatar
sycylijskamafia
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2010 23:12
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 25.12.2009 21:10
Skąd: -

Morze klina niema na wałku rozrządu?

Misiek

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 97500km
 
maestro
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2010 23:13
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No wlasnie. Rodzi sie pytanie czy jest, bo kółka górnego nie zdejmowałem, ale na pewno w F3N i F3P mono jest klin.

Dolne wykluczam.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ttimon
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2010 23:18
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

0 ustawiłeś na tej samej kresce? bo w niektórych skrzyniach jest więcej kresek przy "okienku"

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
maestro
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2010 23:21
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

inaczej. wały zablokowałem wtej samej pozycji (już bez skrzyń) - ale koło zamachowe w tym samym miejscu jedno i drugie stanelo.


Treść dodana dnia 15-07-2010 14:27:

nikt nie ma pomysłu? dzisiaj bedzie sądny dzien, odpalamy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
sycylijskamafia
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2010 23:14
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 25.12.2009 21:10
Skąd: -

A u mnie wygląda to tak zablokowałem wał kreska na kole zamachowym zatrzymała się na zero stopni a znak na kole napędu rozrządu jest w jakiejś dziwnej pozycji.

Misiek

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 97500km
 
Redeon
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2010 23:27
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

Ja u siebie zablokowalem kolo zamachowe na 0 stopni na skrzyni, z boku bloku wlozona blokada, a znak na kole pasowym walu korbowego mialem tez na godz 4 - 5, nie widze w tym nic dziwnego. Jak zakladalem nowy pasek idealnie sie pokrylo ze znakami na pasku.

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
sycylijskamafia
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2010 23:34
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 25.12.2009 21:10
Skąd: -

Ale ja mam na szóstej!
To jak nikt nie wie co to może być?

Edytowane przez sycylijskamafia dnia 19-07-2010 23:29
Misiek

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 97500km
 
maestro
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2010 11:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

maestro napisał/a:
Co raz czesciej potrzebuje pomocy.

Tym razem taki niuans.

Dwa silniki, oba pracowały normalnie. Rozkrecam w obu obudowy rozrządu, blokuje wał na 0 stopni i patrze na kółka.

Co widze.

Przypadek pierwszy - górne kółko znak na niebiesko, dolne powiedzmy tak jak powinno być.
Przypadek drugi - górne kółko znak na czerwono, dolne kółko o ząbek dalej niż w przypadku pierwszym.

Oba silniki pracowały normalnie, co z tym zrobić?


Słaby filmik - wiem wiem. Ale czy takie zachowanie (brak mocy totalnie) może powodować złe ustawienie rozrządu? Pomijam fakt że uszczelka pod głowicą, no ale silnik nie ma siły zamielić kołami na pierwszym biegu po sypkim podłożu. No i max sie wkreca 5000obr.

YouTube Video



Treść dodana dnia 01-08-2010 16:40:


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
sycylijskamafia
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 02-08-2010 08:31
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 25.12.2009 21:10
Skąd: -

Tak tak u mnie się tak zachowywał jak mi pasek przeskoczył

Misiek

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 97500km
 
maestro
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 02-08-2010 14:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No dobra Grin ale u mnie jeszcze uszczelka pod głowicą bombluje Grin płyn czarno-oleisty - to jest pewne, tylko czy jeszcze rozrzad czy nie. Pfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 14-10-2010 14:36
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ogólnie dla potomnych - w wyczynie da się wyciągnąc i włożyć pasek bez odkręcania kółka pasowego.

Trochę kamasutry i ogień roboty mniej Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Czarna23
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2010 13:21
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 07.10.2009 19:45
Skąd: -

No dobra Chłopaki, ja mam takie pytanie Sad
Co jeśli po wymianie rolki prowadzącej i założeniu nowej bez ściągania paska rozrządu, przy odpaleniu ten pasek mi przeskoczył? Niby nic nie tłukło, tylko renia nie reagowała mi na pedał gazu i po chwili sama gasła? Odpalała z bólem, ale odpaliła. Niby zaznaczyłam pasek dobrze na kole paska rozrządu, ale widocznie coś źle naciągnęłam i od frontowej strony był naciągnięty, ale z tylnej luźny. I co teraz? Mogę ustawiać spokojnie koła i zakładać stary pasek (nie taki stary, ma rok, ale znaczki się starły) czy lecieć do sklepu z płaczem po nowy pasek ze znaczkami, bo nie wiem, stary się naciągnął i ie uda mi się założyć go dobrze? I jeszcze jedno, kurde, gdzie u mnie się blokuje to całe koło zamachowe? Bo wsadzam głowę pod maskę i ja tam nic nie widzę, a schematu nie ma na forum Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 194000km
 
michor
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2010 13:29
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Pasek ZAWSZE nowy. Te 60 PLN Cię nie zbawi.

Ogólnie może Ci wytrzymać ale potrafi nowy pęknąć po 1000km jak był zdjęty i zalożony.

można przestawić rozrząd o 1 ząbek wte lub wewte i poza tym że będzie szarpać itp itd nic się nie stanie (zawory się nie pogną)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Czarna23
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2010 13:46
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 07.10.2009 19:45
Skąd: -

Dzięki Michor Smile Tylko, że wiesz, ten pasek to się mi przestawił o jakieś 20 ząbków! Zwyczajnie jak odpaliłam i zgasła sama, sprawdzam pasek a ten znaczek zalazł się nagle w połowie odległości między kołami ! Frown To mnie przeraziło. Spodziewałam się nowego paska, bo na tym nie ma znaczków poza tym moim nieszczęsnym i tak myślę, że nie da rady go dobrze założyć nawet jakbym się bardzo starała... Ale tak to jest jak baba grzebie przy aucie.. Smile No ale co z tym blokowaniem koła zamachowego? Gdzie to mogę zrobić w swojej reni?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 194000km
 
michor
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2010 13:53
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

hmmmmmm....

A wiecie że się pasek rozrządu przestawia? w sensie że ilość zębów na kołach jest mniejsza - przez to pasek tylko raz na jakiś czas wpada tym samym zębem w to samo wycięcie na kółkach?

Przez to się mniej zużywa Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2010 13:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

dlatego paski mają nieparzystą liczbe zębów.

Czarna podstawa to zablokowanie koła (dół) wtedy masz pewność że jedno jest dobrze a potem tylko górne kółko ustawiasz, naciągasz i tyle. Wiem że łatwo sie mówi ale trudno sie tłumaczy takie rzeczy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Czarna23
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2010 14:13
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 07.10.2009 19:45
Skąd: -

Wiem, dziękuję Wam za pomoc i tak Smile Ostatecznie zwątpiłam w swoje umiejętności i zdecydowałam się na wizytę u mechanika Sad Dobrze, że to tylko dwa domy dalej, może uda mu się to dzisiaj zrobić do wieczora Sad Bosze, jak moja renia smutno wygląda na holu Cry

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 194000km
 
maestro
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2010 14:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

generalnie zrobienie tego dla kogos wiedzącego o co chodzi to kilkanaście minut

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Czarna23
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2010 14:31
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 07.10.2009 19:45
Skąd: -

Ale myślicie, że coś się mogło jej stać, jeśli ją odpaliłam i pasek przeskoczył? Niby nic nie zgrzytało, nie tłukło się, chodziła normalnie z tym, że no właśnie gasła sama i nie reagowała mi na gaz. Teraz się boję, że jeszcze silnik uszkodziło czy coś Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 194000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: