18 Kwietnia 2024 13:33:15
Zdjęcia użytkowników
spinacz12345 lijo84
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
[F] Wymiana rozrządu/ustawianie rozrządu 
michor
#61 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2011 11:06
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ehe.
szczególnie docisk sprzęgła.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 25-10-2011 11:06
Awatar
norberto
#62 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2012 16:49
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 29.01.2012 13:17
Skąd: -

Witam. mam problem z rozrządem w mojej reni. Nie mogę znaleźć znaku do którego mogę odnieść kółko zębate Wału korbowego. (Nie mogę znaleźć znaku na obudowie.) Może mi ktoś dać jakąś wskazówkę? Z góry dzięki.

Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty[

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 195000km
 
grzesio
#63 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2012 18:18
Awatar


Postów: 1231

Data rejestracji: 30.11.2008 19:54
Skąd: pomorskie
Banino


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
 
norberto
#64 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2012 20:19
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 29.01.2012 13:17
Skąd: -

Wielkie dzięki. to wyjaśnia PRAWIE wszystko.

Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty[

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 195000km
 
mirek29a
#65 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2012 15:30
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 23.03.2009 22:09
Skąd: dolnośląskie
Nowa Ruda

moje pytanie dotyczące paska rozrządu jest następujące mógł by mi ktoś pokazać na rysunku lub fotce gdzie jest ten otwór do zablokowania wału korbowego? bo sie przyglądam i znaleźć nie mogę z góry dziękuje
juz nie trzeba znalazłem......

Edytowane przez mirek29a dnia 14-09-2012 20:06
mir

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
 
milas92
#66 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2013 00:54
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

Jakieś pomysły jak wykręcić koło od pompy oleju w 16v? Blokuje ono osłone i nie można zdjąć jej. chce wymienić rolke
oczywiście pomysły na zblokowanie tego koła by odkręcić tą 16stke i je wyjąć Smile

Edytowane przez milas92 dnia 26-07-2013 01:19
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Lesiu11
#67 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2013 10:55
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

ja to zawsze odkrecam jak jeszcze jest pasek, wtedy da rade.

na gołym silniku odkrecałem to pneumatem, jakos od drgań to puszczało, ale to na kolegi warsztacie

możesz spróbowac założyć pasek, naciągnąć i dopiero, albo przytrzymać koło paskiem w jakis sposób, albo próbowac zrobić jakąś blokade na te dwa otwory gwintowane, coś na podobieństwo klucza do szlifierki tylko z otworami na śruby Smile

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
maestro
#68 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2013 11:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ostatecznie próbowaliśmy łapać na pasek, klucz płaski i energiczne pukniecie młotkiem zeby tylko poszło.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
milas92
#69 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2013 11:34
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

starym paskiem blokowałem, ciągnęłem, siłowałem sie i nie ruszyło.. Trzyma jak poje*ane. Pneumata nie mam na miejscu, będzie trzeba najwyżej podjechac. Chodzi ci o te otwory dwa okrągłe, mniej więcej na śrube ósemkę? Na założonym pasku na 100% nie pójdzie więc odpada.. Jakieś pomysły? Ciężki dostęp, silnik w aucie i nie mam chęci go targac..

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
mirek29a
#70 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2013 22:01
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 23.03.2009 22:09
Skąd: dolnośląskie
Nowa Ruda

dobra niech ktos mi powie czy jest sens kupowac nowe rolki jeśli stare na starym pasku pracują normalnie?? przy wymianie paska??

mir

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
 
guciowsk
#71 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2013 22:05
Awatar


Postów: 2952

Data rejestracji: 18.12.2008 16:49
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

@mirek29a jest sens. A dlatego ze jak sierolka zblokuje to masz po głowicy. Teraz pracuje normalnie a za 3 tys kilometrów Ci padnie i będziesz płakał

Turbo Burbo eL Pi Dżi Rotfl

Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
 
mirek29a
#72 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2013 22:24
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 23.03.2009 22:09
Skąd: dolnośląskie
Nowa Ruda

ok dzieki za info czyli obie do wymiany

mir

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
 
tomek1405
#73 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2014 23:18
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

A wiec moja lista pytan mozna bylo to przeniesc zamiast usuwac.
Prosze o odpowiedzi.

1. jak naciaga sie napinacz czy jest jakas regulacja ze bolec ma sie przesuwac jak to jest w VW czy jakis inny patent?
2. Znaki na pasku maja wypadac tam gdzie znaki na kolach?
3. Co jesli mam tylko znaki na kolach zebatych a nie mam na obudowie?
4. Jaki prawidlowy naciag paska?

Takich odpowiedzi nie znalazlem w tym temacie wobec tego prosze o odpowiedzi rzeczowe.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Lesiu11
#74 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2014 23:25
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

1. naciąga wkręcając odpowiednią śrubkę w obudowe rozrządu od lewej strony napinacza a potem dokręca i wykręca wcześniejszą śrubkę

2. tak, znaki na pasku mają się pokrywać ze znakami na kole wału i na kole wałka rozrządu (uwaga: te znaki pokrywają się tylko raz - przy ustawianiu, potem przy kręceniu wałem praktycznie nie ma szans by się znowu spotkały w tej konfiguracji)

3. Nie ma znaków na obudowie

4. Mocno napięty, ale bez przesady. I tak pewnie nie masz przyrządu do mierzenia napięcia. Napnij na oko

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
tomek1405
#75 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2014 12:14
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

A taki przyrzad starczy?

http://tablica.pl...435rd.html

http://rg-narzedz...-3141.html


Z tego co pamietam ugiecie paska w najdluzszym miejscu powinno byc 6mm?
Metoda obracania na 90* odpada bo producent paska pisze zeby paska nie skrecac.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Bot
#76 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2014 12:22
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

@tomek1405 daj sobie na spokój z narzędziami, szkoda kasy wydawać.
od 100 lat wszyscy zakładają na oko i jakoś to jeździ.
Jak masz potem przy każym odpalaniu zastanawiać się czy dobrze naciągnąleś pasek , to lepiej oddaj do mechanika i będziesz miał spokój.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Lesiu11
#77 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2014 12:25
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@tomek1405 normalnie z wyczuciem naciągnij, naduś palcem czy jest ok, okręć wałem sprawdź znowu i tyle. Kupisz przyrząd dla jednej wymiany? to nie ma takiego ogromnego znaczenia. Jak będzie za mocno to będą się łożyska w rolkach sypać, a żeby przeskoczył sam to musiałby być na prawdę mocno luźny. To z okręcaniem paska to raczej o pasek osprzętu chodzi.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
tomek1405
#78 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2014 12:32
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@Lesiu11 Przyrzad zawsze moze sie przydac zeby sprawdzic. Nie jest to jakis duzy koszt w porownaniu do profesjonalnych miernikow ultradzwiekowychPfft
Nie no na opakowaniu Gates-a pisze zeby paska nie skrecac chyba ze wzgledu na zastosowane wlokna.
Niektorzy mechanicy tak sprawdzaja paski rozrzadu ze jesli skreca sie o 90* i nie wiecej to naciag prwidlowy.



Jeszcze jedno pytanie jesli poobracam iles tam razy silnikiem przed zdjeciem paska to rozumiem ze jesli znak na kole walu korbowego ustawi sie tak jak na schemacie ponizej to wtedy bez problemu zablokuje wal?

images65.fotosik.pl/750/533aa3d844cec713m.jpg

Edytowane przez tomek1405 dnia 12-03-2014 13:04
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Bot
#79 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2014 13:08
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

@tomek1405 Tak o ile trafisz idealnie , co się nie udaje i trzeba chwilę pocelować. w faq są zdjęcia tej blokady to załapiesz o co chodzi.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Lesiu11
#80 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2014 13:13
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@tomek1405 Tylko nie wsadzaj tam wiertła, chyba, żę jesteś jego pewien. Kup sobie wybijak ósemke, w castoramie to chyba 7 czy 8zł. Już ściągałem miskę do wydobywania resztek wiertła, nigdy więcej.

blokada wchodzi właśnie jak znak na kółku wałka rozrządu jest pionowo w górze, wtedy w okienku na blokadę powinien pojawić się otworek 8mm w przeciwwadze na wale korbowym. Jest jeszcze pare ustawien, ze zablokuje się wał i spokojnie odkręci koło napędu paska osprzętu

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: