Menu główne
Forum
Klubowicze
michor |
Dodany dnia 25-10-2011 11:06 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
ehe.
szczególnie docisk sprzęgła. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 25-10-2011 11:06 |
norberto |
Dodany dnia 29-01-2012 16:49 |
Postów: 7 Data rejestracji: 29.01.2012 13:17 Skąd: - |
Witam. mam problem z rozrządem w mojej reni. Nie mogę znaleźć znaku do którego mogę odnieść kółko zębate Wału korbowego. (Nie mogę znaleźć znaku na obudowie.) Może mi ktoś dać jakąś wskazówkę? Z góry dzięki.
Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty[
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 195000km
|
|
|
grzesio |
Dodany dnia 29-01-2012 18:18 |
Postów: 1231 Data rejestracji: 30.11.2008 19:54 Skąd: pomorskie Banino |
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
|
norberto |
Dodany dnia 29-01-2012 20:19 |
Postów: 7 Data rejestracji: 29.01.2012 13:17 Skąd: - |
Wielkie dzięki. to wyjaśnia PRAWIE wszystko.
Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty[
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 195000km
|
|
|
mirek29a |
Dodany dnia 08-09-2012 15:30 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
moje pytanie dotyczące paska rozrządu jest następujące mógł by mi ktoś pokazać na rysunku lub fotce gdzie jest ten otwór do zablokowania wału korbowego? bo sie przyglądam i znaleźć nie mogę z góry dziękuje
juz nie trzeba znalazłem...... Edytowane przez mirek29a dnia 14-09-2012 20:06 mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
milas92 |
Dodany dnia 26-07-2013 00:54 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
Jakieś pomysły jak wykręcić koło od pompy oleju w 16v? Blokuje ono osłone i nie można zdjąć jej. chce wymienić rolke
oczywiście pomysły na zblokowanie tego koła by odkręcić tą 16stke i je wyjąć Edytowane przez milas92 dnia 26-07-2013 01:19 Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 26-07-2013 10:55 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
ja to zawsze odkrecam jak jeszcze jest pasek, wtedy da rade. na gołym silniku odkrecałem to pneumatem, jakos od drgań to puszczało, ale to na kolegi warsztacie możesz spróbowac założyć pasek, naciągnąć i dopiero, albo przytrzymać koło paskiem w jakis sposób, albo próbowac zrobić jakąś blokade na te dwa otwory gwintowane, coś na podobieństwo klucza do szlifierki tylko z otworami na śruby Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
maestro |
Dodany dnia 26-07-2013 11:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
ostatecznie próbowaliśmy łapać na pasek, klucz płaski i energiczne pukniecie młotkiem zeby tylko poszło.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
milas92 |
Dodany dnia 26-07-2013 11:34 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
starym paskiem blokowałem, ciągnęłem, siłowałem sie i nie ruszyło.. Trzyma jak poje*ane. Pneumata nie mam na miejscu, będzie trzeba najwyżej podjechac. Chodzi ci o te otwory dwa okrągłe, mniej więcej na śrube ósemkę? Na założonym pasku na 100% nie pójdzie więc odpada.. Jakieś pomysły? Ciężki dostęp, silnik w aucie i nie mam chęci go targac..
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
mirek29a |
Dodany dnia 12-08-2013 22:01 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
dobra niech ktos mi powie czy jest sens kupowac nowe rolki jeśli stare na starym pasku pracują normalnie? przy wymianie paska?
mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
guciowsk |
Dodany dnia 12-08-2013 22:05 |
Postów: 2952 Data rejestracji: 18.12.2008 16:49 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
@mirek29a jest sens. A dlatego ze jak sierolka zblokuje to masz po głowicy. Teraz pracuje normalnie a za 3 tys kilometrów Ci padnie i będziesz płakał
Turbo Burbo eL Pi Dżi
Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
|
mirek29a |
Dodany dnia 12-08-2013 22:24 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
ok dzieki za info czyli obie do wymiany
mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 11-03-2014 23:18 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A wiec moja lista pytan mozna bylo to przeniesc zamiast usuwac. Prosze o odpowiedzi. 1. jak naciaga sie napinacz czy jest jakas regulacja ze bolec ma sie przesuwac jak to jest w VW czy jakis inny patent? 2. Znaki na pasku maja wypadac tam gdzie znaki na kolach? 3. Co jesli mam tylko znaki na kolach zebatych a nie mam na obudowie? 4. Jaki prawidlowy naciag paska? Takich odpowiedzi nie znalazlem w tym temacie wobec tego prosze o odpowiedzi rzeczowe. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 11-03-2014 23:25 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
1. naciąga wkręcając odpowiednią śrubkę w obudowe rozrządu od lewej strony napinacza a potem dokręca i wykręca wcześniejszą śrubkę 2. tak, znaki na pasku mają się pokrywać ze znakami na kole wału i na kole wałka rozrządu (uwaga: te znaki pokrywają się tylko raz - przy ustawianiu, potem przy kręceniu wałem praktycznie nie ma szans by się znowu spotkały w tej konfiguracji) 3. Nie ma znaków na obudowie 4. Mocno napięty, ale bez przesady. I tak pewnie nie masz przyrządu do mierzenia napięcia. Napnij na oko Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 12-03-2014 12:14 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A taki przyrzad starczy? http://tablica.pl...435rd.html http://rg-narzedz...-3141.html Z tego co pamietam ugiecie paska w najdluzszym miejscu powinno byc 6mm? Metoda obracania na 90* odpada bo producent paska pisze zeby paska nie skrecac. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Bot |
Dodany dnia 12-03-2014 12:22 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
@tomek1405 daj sobie na spokój z narzędziami, szkoda kasy wydawać.
od 100 lat wszyscy zakładają na oko i jakoś to jeździ. Jak masz potem przy każym odpalaniu zastanawiać się czy dobrze naciągnąleś pasek , to lepiej oddaj do mechanika i będziesz miał spokój. http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 12-03-2014 12:25 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@tomek1405 normalnie z wyczuciem naciągnij, naduś palcem czy jest ok, okręć wałem sprawdź znowu i tyle. Kupisz przyrząd dla jednej wymiany? to nie ma takiego ogromnego znaczenia. Jak będzie za mocno to będą się łożyska w rolkach sypać, a żeby przeskoczył sam to musiałby być na prawdę mocno luźny. To z okręcaniem paska to raczej o pasek osprzętu chodzi. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 12-03-2014 12:32 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
@Lesiu11 Przyrzad zawsze moze sie przydac zeby sprawdzic. Nie jest to jakis duzy koszt w porownaniu do profesjonalnych miernikow ultradzwiekowych
Nie no na opakowaniu Gates-a pisze zeby paska nie skrecac chyba ze wzgledu na zastosowane wlokna. Niektorzy mechanicy tak sprawdzaja paski rozrzadu ze jesli skreca sie o 90* i nie wiecej to naciag prwidlowy. Jeszcze jedno pytanie jesli poobracam iles tam razy silnikiem przed zdjeciem paska to rozumiem ze jesli znak na kole walu korbowego ustawi sie tak jak na schemacie ponizej to wtedy bez problemu zablokuje wal? Edytowane przez tomek1405 dnia 12-03-2014 13:04 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Bot |
Dodany dnia 12-03-2014 13:08 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
@tomek1405 Tak o ile trafisz idealnie , co się nie udaje i trzeba chwilę pocelować. w faq są zdjęcia tej blokady to załapiesz o co chodzi.
http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 12-03-2014 13:13 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@tomek1405 Tylko nie wsadzaj tam wiertła, chyba, żę jesteś jego pewien. Kup sobie wybijak ósemke, w castoramie to chyba 7 czy 8zł. Już ściągałem miskę do wydobywania resztek wiertła, nigdy więcej. blokada wchodzi właśnie jak znak na kółku wałka rozrządu jest pionowo w górze, wtedy w okienku na blokadę powinien pojawić się otworek 8mm w przeciwwadze na wale korbowym. Jest jeszcze pare ustawien, ze zablokuje się wał i spokojnie odkręci koło napędu paska osprzętu Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |