Menu główne
Forum
Klubowicze
ksx |
Dodany dnia 06-04-2005 12:45 |
Postów: 160 Data rejestracji: 15.03.2005 10:54 Skąd: - |
Witam - może mnie ktoś pojaśnić, gdzie na silniku znajduje sie czujnik
temperatury silnika (płynu chłodzącego, czy oleju ?) - ten, który odpowiada za wskazanie temp na desce rozdzielczej. Chcę pomierzyć jego rezystancję w celu ustalenia, dlaczego nie działa wskaźnik na desce. http://www.republ...7246_2.JPG http://www.renaul...f3p_01.jpg (może najłatwiej (dla mnie zrozumieć, wam wytłumaczyć) będzie pobrać zdjęcie zaznaczyć w paincie w którym to miejscu i wysłac do mnie?) R19 ph2 F3P mono z góry dziękuję może to któryś z tych 2ch : [img]http://www.republika.pl/k_strzelec/DSCN7246_3.JPG[/img] is not a valid Image. (ciekawe, czy ten obrazek się wyświetli) Edytowane przez Lesiu11 dnia 31-10-2008 22:58 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-04-2005 12:45 |
psiemek |
Dodany dnia 06-04-2005 17:14 |
Postów: 163 Data rejestracji: 31.01.2005 23:43 Skąd: dolnośląskie Lubin |
1 to czujnik spalania stukowego. 2 to czujnik temperatury cieczy chłodzącej ale nie wiem czy akurat ten jest od wskaźnika bo w tym silniku jest ich minimum 2. Jeden dla komputerka a drugi dla wskaźnika. No i jeszcze kontrolka przegrzewania. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 260000km
|
|
|
ee |
Dodany dnia 06-04-2005 18:40 |
Postów: 19 Data rejestracji: 01.02.2005 22:01 Skąd: - |
fakt..na chlodnicy jest tez jakis czujnik ale nie wiem czasem czy nie jest on dla wentylatora...jak by byl od kontrolki to by zaczol wskazywac jak by sie dopiero termostat otwarl i wtedy wskazowka by nagle podskoczyla do gory |
|
|
czaja |
Dodany dnia 07-04-2005 00:33 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
czujnik który pokazuje temperaturę na desce różni się tym od czujnika tem. do komputera że złącze plastikowe(czujnik -deska) nie ma małego pręcika zabezpieczającego przed zdjęciem taka różnica jest u mnie w 1,8 16v |
|
|
ksx |
Dodany dnia 07-04-2005 06:56 |
Postów: 160 Data rejestracji: 15.03.2005 10:54 Skąd: - |
WaRiAt napisał(a): Moze ja cos pomoge! U mnie ten czujnik jest z tylu bloku silnika. Jak masz narysowany 2 to miejwiecej gdzies tam ale z tylu. Wymienialem juz go mio iz mial dobra rezystancje. Zmiana pomogla.Szukaj go od prawej strony silnika, idzie do niego wiazka kabli, latwo znalez. Wymiana wymaga zrecznych palcy ale dasz radem dzięki czy masz taki sam silnik czy wymiana czujnika nie wiąże się ze spuszczaniem płynu z układu chłodzenia nie rozumiem jeszcze - miał prawidłową rezystancję i nie działał a po zmianie zaczął działać bardzo dziwne... był sprawny, ale nie działał... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
|
|
|
endur |
Dodany dnia 07-04-2005 19:33 |
Postów: 4 Data rejestracji: 07.04.2005 19:22 Skąd: - |
Miałem z nim także problem swieciła mi kontrolka przegżania nawet od razu jak odpaliłem.Jest z tyłu bloku silnika po prawej stronie.W celu wymiany najlepiej ściągnąć obudowę filtra powietrza ponieważ jest łatwiejszy dostęp i o ile pamiętam klucz 22.Życze miłej wymiany |
|
|
ksx |
Dodany dnia 19-04-2005 14:25 |
Postów: 160 Data rejestracji: 15.03.2005 10:54 Skąd: - |
endur napisał(a): Miałem z nim także problem swieciła mi kontrolka przegżania nawet od razu jak odpaliłem.Jest z tyłu bloku silnika po prawej stronie.W celu wymiany najlepiej ściągnąć obudowę filtra powietrza ponieważ jest łatwiejszy dostęp i o ile pamiętam klucz 22.Życze miłej wymiany kontrolka mi sie nie świeci, u mnie filtr powietrza jest po prawej stronie koło przedniej lampy kierowcy, ale i tak nie mam tam dostępu, bo ida przewody od gazu... patrzyłem, patrzyłem i nie wypatrzyłem tego czujnika... skino_3-miasto napisał(a): ksx a w jakim polozeniu utrzymuje Ci sie wskazowka temperatury a w jakim wlacza sie wentylator Bo ja mam cos nie tak z ukladem chlodzenia poniewaz juz przy takiej pogodzie mi sie grzeje i wlacza sie wentylator u mnie wskazówka w ogóle cały czas leży na samym dole - nawet nie drgnie. kontrolka nigdy sie nie świeciła, wentylator czasem się załączy, ale czasem nie potrzebuje - czyli chyba tak powinno być... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
|
|
|
Mruczyslaw19 |
Dodany dnia 12-09-2016 19:00 |
Postów: 4 Data rejestracji: 12.09.2016 18:40 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
Odnośnie czujnika-ten obok stukowego na drucik-zapinkę to czujnik, z którego komp sczytuje opór. który malej wraz ze wzrostem temperatury na silniku. Im opór mniejszy, tym komputer zuboża bardziej mieszanki obniża obroty silnika. Drugi czujnik po prawej od aparatu zapłonowego, b. trudny dostęp, bez zdejmowania rury ssącej, dużo cierpliwości długich łap i chudych palców jest na zatrzask plastikowy-kółko otaczające czujnik, ma na sobie też w oryginale kapturek a`la azbest. Jest podłączony do wskaźnika na desce rozdzielczej. Sprawdziłem to testowo, podłączając potencjometr liniowy na kablach raz do jednego raz do drugiego czujnika. Efekt: ten po prawej aparatu zapłonowego z kapturkiem przy kręceniu potencjometrem-podnosił lub opuszczał wskaźnik na desce rozdzielczej. Natomiast podłączenie do kostki z zapinką i płynna, powolna regulacja na potencjometrze od zimnego silnika do gorącego bez dodawania gazu, a tylko potencjometrem, powodowała, że zmieniały się obroty w zakresie od 800-900 silnik ciepły prawie brak oporu do 1100-1300. Podsumowując: jeśli ktoś by chciał mieć elektryczne ssanie mógłby sobie do kabiny zapodać taki potencjometr na kablach z pominięciem czujnika. Musiałby tylko obmierzyć, w którym położeniu daje max oporność, a w którym min, i pamiętać o regulacji podczas jazdy, ew. wtedy, gdy mu obroty spadają. Może też służyć testowo do sprawdzenia, czy komputer reaguje na zmianę oporności czujnika, czyli dozuje mieszankę i tym samym nie jest spalony lub upalone jest wejście od tego czujnika. Jak się zmienia-komp działa. Także howgh
Treść dodana dnia 12 wrzesień 2016 19:09: Odnośnie czujnika-ten obok stukowego na drucik-zapinkę to czujnik, z którego komp sczytuje opór. który malej wraz ze wzrostem temperatury na silniku. Im opór mniejszy, tym komputer zuboża bardziej mieszanki obniża obroty silnika. Drugi czujnik po prawej od aparatu zapłonowego, b. trudny dostęp, bez zdejmowania rury ssącej, dużo cierpliwości długich łap i chudych palców Smile jest na zatrzask plastikowy-kółko otaczające czujnik, ma na sobie też w oryginale kapturek a`la azbest. Jest podłączony do wskaźnika na desce rozdzielczej. Sprawdziłem to testowo, podłączając potencjometr liniowy na kablach raz do jednego raz do drugiego czujnika. Efekt: ten po prawej aparatu zapłonowego z kapturkiem przy kręceniu potencjometrem-podnosił lub opuszczał wskaźnik na desce rozdzielczej. Natomiast podłączenie do kostki z zapinką i płynna, powolna regulacja na potencjometrze od zimnego silnika do gorącego bez dodawania gazu, a tylko potencjometrem, powodowała, że zmieniały się obroty w zakresie od 800-900 silnik ciepły prawie brak oporu do 1100-1300. Podsumowując: jeśli ktoś by chciał mieć elektryczne ssanie mógłby sobie do kabiny zapodać taki potencjometr na kablach z pominięciem czujnika. Musiałby tylko obmierzyć, w którym położeniu daje max oporność, a w którym min, i pamiętać o regulacji podczas jazdy, ew. wtedy, gdy mu obroty spadają. Może też służyć testowo do sprawdzenia, czy komputer reaguje na zmianę oporności czujnika, czyli dozuje mieszankę i tym samym nie jest spalony lub upalone jest wejście od tego czujnika. Jak się zmienia-komp działa. Także howgh Smile Edytowane przez Mruczyslaw19 dnia 12-09-2016 19:09 |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |