19 Kwietnia 2024 09:40:06
Zdjęcia użytkowników
andrzej20lp Cwiru
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
R19 - czujnik temp silnika 
ksx
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2005 12:45
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 15.03.2005 10:54
Skąd: -

Witam - może mnie ktoś pojaśnić, gdzie na silniku znajduje sie czujnik
temperatury silnika (płynu chłodzącego, czy oleju ?) - ten, który odpowiada
za wskazanie temp na desce rozdzielczej.
Chcę pomierzyć jego rezystancję w celu ustalenia, dlaczego nie działa
wskaźnik na desce.
http://www.republ...7246_2.JPG
http://www.renaul...f3p_01.jpg

(może najłatwiej (dla mnie zrozumieć, wam wytłumaczyć) będzie pobrać zdjęcie zaznaczyć w paincie w którym to miejscu i wysłac do mnie?)
R19 ph2 F3P mono
z góry dziękuję

może to któryś z tych 2ch ? :

[img]http://www.republika.pl/k_strzelec/DSCN7246_3.JPG[/img] is not a valid Image.

(ciekawe, czy ten obrazek się wyświetli)

Edytowane przez Lesiu11 dnia 31-10-2008 22:58
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-04-2005 12:45
Awatar
psiemek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2005 17:14
Awatar


Postów: 163

Data rejestracji: 31.01.2005 23:43
Skąd: dolnośląskie
Lubin

1 to czujnik spalania stukowego. 2 to czujnik temperatury cieczy chłodzącej ale nie wiem czy akurat ten jest od wskaźnika bo w tym silniku jest ich minimum 2. Jeden dla komputerka a drugi dla wskaźnika. No i jeszcze kontrolka przegrzewania.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 260000km
 
ee
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2005 18:40
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 01.02.2005 22:01
Skąd: -

fakt..na chlodnicy jest tez jakis czujnik ale nie wiem czasem czy nie jest on dla wentylatora...jak by byl od kontrolki to by zaczol wskazywac jak by sie dopiero termostat otwarl i wtedy wskazowka by nagle podskoczyla do gory
 
czaja
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 07-04-2005 00:33
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

czujnik który pokazuje temperaturę na desce różni się tym
od czujnika tem. do komputera że złącze plastikowe(czujnik -deska) nie ma małego pręcika zabezpieczającego przed zdjęciem
taka różnica jest u mnie w 1,8 16v


 
ksx
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 07-04-2005 06:56
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 15.03.2005 10:54
Skąd: -

WaRiAt napisał(a):
Moze ja cos pomoge!!
U mnie ten czujnik jest z tylu bloku silnika. Jak masz narysowany 2 to miejwiecej gdzies tam ale z tylu. Wymienialem juz go mio iz mial dobra rezystancje. Zmiana pomogla.Szukaj go od prawej strony silnika, idzie do niego wiazka kabli, latwo znalez. Wymiana wymaga zrecznych palcy ale dasz radem


dzięki!
czy masz taki sam silnik ?
czy wymiana czujnika nie wiąże się ze spuszczaniem płynu z układu chłodzenia ?
nie rozumiem jeszcze - miał prawidłową rezystancję i nie działał ?
a po zmianie zaczął działać ? bardzo dziwne... był sprawny, ale nie działał...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
 
endur
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 07-04-2005 19:33
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 07.04.2005 19:22
Skąd: -

Miałem z nim także problem swieciła mi kontrolka przegżania nawet od razu jak odpaliłem.Jest z tyłu bloku silnika po prawej stronie.W celu wymiany najlepiej ściągnąć obudowę filtra powietrza ponieważ jest łatwiejszy dostęp i o ile pamiętam klucz 22.Życze miłej wymianySmile
 
ksx
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 19-04-2005 14:25
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 15.03.2005 10:54
Skąd: -

endur napisał(a):
Miałem z nim także problem swieciła mi kontrolka przegżania nawet od razu jak odpaliłem.Jest z tyłu bloku silnika po prawej stronie.W celu wymiany najlepiej ściągnąć obudowę filtra powietrza ponieważ jest łatwiejszy dostęp i o ile pamiętam klucz 22.Życze miłej wymianySmile

kontrolka mi sie nie świeci, u mnie filtr powietrza jest po prawej stronie koło przedniej lampy kierowcy, ale i tak nie mam tam dostępu, bo ida przewody od gazu... patrzyłem, patrzyłem i nie wypatrzyłem tego czujnika...

skino_3-miasto napisał(a):
ksx a w jakim polozeniu utrzymuje Ci sie wskazowka temperatury a w jakim wlacza sie wentylator?? Bo ja mam cos nie tak z ukladem chlodzenia poniewaz juz przy takiej pogodzie mi sie grzeje i wlacza sie wentylator

u mnie wskazówka w ogóle cały czas leży na samym dole - nawet nie drgnie. kontrolka nigdy sie nie świeciła, wentylator czasem się załączy, ale czasem nie potrzebuje - czyli chyba tak powinno być...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
 
Mruczyslaw19
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2016 19:00
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 12.09.2016 18:40
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

Odnośnie czujnika-ten obok stukowego na drucik-zapinkę to czujnik, z którego komp sczytuje opór. który malej wraz ze wzrostem temperatury na silniku. Im opór mniejszy, tym komputer zuboża bardziej mieszanki obniża obroty silnika. Drugi czujnik po prawej od aparatu zapłonowego, b. trudny dostęp, bez zdejmowania rury ssącej, dużo cierpliwości długich łap i chudych palców Smile jest na zatrzask plastikowy-kółko otaczające czujnik, ma na sobie też w oryginale kapturek a`la azbest. Jest podłączony do wskaźnika na desce rozdzielczej. Sprawdziłem to testowo, podłączając potencjometr liniowy na kablach raz do jednego raz do drugiego czujnika. Efekt: ten po prawej aparatu zapłonowego z kapturkiem przy kręceniu potencjometrem-podnosił lub opuszczał wskaźnik na desce rozdzielczej. Natomiast podłączenie do kostki z zapinką i płynna, powolna regulacja na potencjometrze od zimnego silnika do gorącego bez dodawania gazu, a tylko potencjometrem, powodowała, że zmieniały się obroty w zakresie od 800-900 silnik ciepły prawie brak oporu do 1100-1300. Podsumowując: jeśli ktoś by chciał mieć elektryczne ssanie mógłby sobie do kabiny zapodać taki potencjometr na kablach z pominięciem czujnika. Musiałby tylko obmierzyć, w którym położeniu daje max oporność, a w którym min, i pamiętać o regulacji podczas jazdy, ew. wtedy, gdy mu obroty spadają. Może też służyć testowo do sprawdzenia, czy komputer reaguje na zmianę oporności czujnika, czyli dozuje mieszankę i tym samym nie jest spalony lub upalone jest wejście od tego czujnika. Jak się zmienia-komp działa. Także howgh Smile


Treść dodana dnia 12 wrzesień 2016 19:09:

Odnośnie czujnika-ten obok stukowego na drucik-zapinkę to czujnik, z którego komp sczytuje opór. który malej wraz ze wzrostem temperatury na silniku. Im opór mniejszy, tym komputer zuboża bardziej mieszanki obniża obroty silnika. Drugi czujnik po prawej od aparatu zapłonowego, b. trudny dostęp, bez zdejmowania rury ssącej, dużo cierpliwości długich łap i chudych palców Smile jest na zatrzask plastikowy-kółko otaczające czujnik, ma na sobie też w oryginale kapturek a`la azbest. Jest podłączony do wskaźnika na desce rozdzielczej. Sprawdziłem to testowo, podłączając potencjometr liniowy na kablach raz do jednego raz do drugiego czujnika. Efekt: ten po prawej aparatu zapłonowego z kapturkiem przy kręceniu potencjometrem-podnosił lub opuszczał wskaźnik na desce rozdzielczej. Natomiast podłączenie do kostki z zapinką i płynna, powolna regulacja na potencjometrze od zimnego silnika do gorącego bez dodawania gazu, a tylko potencjometrem, powodowała, że zmieniały się obroty w zakresie od 800-900 silnik ciepły prawie brak oporu do 1100-1300. Podsumowując: jeśli ktoś by chciał mieć elektryczne ssanie mógłby sobie do kabiny zapodać taki potencjometr na kablach z pominięciem czujnika. Musiałby tylko obmierzyć, w którym położeniu daje max oporność, a w którym min, i pamiętać o regulacji podczas jazdy, ew. wtedy, gdy mu obroty spadają. Może też służyć testowo do sprawdzenia, czy komputer reaguje na zmianę oporności czujnika, czyli dozuje mieszankę i tym samym nie jest spalony lub upalone jest wejście od tego czujnika. Jak się zmienia-komp działa. Także howgh Smile

Edytowane przez Mruczyslaw19 dnia 12-09-2016 19:09
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: