Menu główne
Forum
Klubowicze
VitorF7P |
Dodany dnia 09-04-2005 22:30 |
Postów: 16 Data rejestracji: 08.04.2005 08:38 Skąd: - |
Witam ,od 4 dni jestem posiadaczem 19stki z silnikiem f7p704.faluje na obrotach i znajomek podpowiedzial mi zeby sprawdzic sonde lambda. Mam pytanko, bo jakos nie moglem tego nigdzie znalesc, ile przewodow wychodzi z sondy wg programu AUTODATA wychodzi ze 3 ,ale jak jest naprawde z gory dzieki za pomoc .pozdrawiam serdecznie wiktor
Edytowane przez Hugo dnia 30-03-2009 12:00 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-04-2005 22:30 |
Los_sandalos |
Dodany dnia 09-04-2005 22:46 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
Temat falujących obrotów był kilka razy. Proszę zapoznać się z zawartościa forum. Opcja "szukaj" nie gryzie.
R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 10-04-2005 03:01 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
A ja jeszcze dodam iz sonda nie ma wpływu na falujące obroty (chyba że luzne lub zaśniedziale styki) Jezeli sonda pada to sterownik wtrysku przechodzi w tryb awaryjny i silnik pracuje na bogatszej mieszance i tym samym troche wiecej pali oraz zwieksza sie toksycznosc spalin ,dostaje tez w łeb katalizator ktory musi dopalic wzbogacona i nie w pełni spalona mieszankę.Co do przewodów to najlepiej wejśc pod samochód i sprawdzić .Znajomy wg. rocznika i wszelkich danych powinien mieć 1 przwodową a ma 3 przwodową.Po wymianie sondy należy odłaczyc akumulator na co najmniej 30 sekund a najlepiej zewrzeć klemy . |
lukas_3city |
Dodany dnia 10-04-2005 15:56 |
Postów: 563 Data rejestracji: 09.02.2005 12:20 Skąd: pomorskie Gdynia |
Czy da się sprawdzić działanie lambdy bez jej wyciągania?
Lukas_3City klubowicz #92
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 10-04-2005 20:16 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
No jak ja wyciągniesz to raczej jej nie sprawdzisz |
Los_sandalos |
Dodany dnia 10-04-2005 20:21 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
To ja powiem odwrotnie - jak wyciągniesz to nie sprawdzisz. Sprawdzić można w taki sposób, że na rozgrzanym silniku włączamy miernik w przewód od sondy. Oczywiście sygnałowy bo niektóre mają więcej niż jeden przewód. Miernik musi być elektroniczny o dość szybkim próbkowaniu. Skaczące wyniki w zakresie 0,7 - 0,1V oznaczją, że sonda raczej działa dobrze. Prawidłowo powinno się miec oscyloskop ale nawet miernikiem da się określić czy sonda działa czty nie (napięcie bedzie w miarę stałe np. cały czas 1V)
R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
lukas_3city |
Dodany dnia 10-04-2005 23:01 |
Postów: 563 Data rejestracji: 09.02.2005 12:20 Skąd: pomorskie Gdynia |
Ups.. W takum razie kumpel wprowadził w błąd powiedział abym mu przyniósł sonde to on w szkole mi za darmo sprawdzi bo mają tam odpowiednie przyrządy.
A orientujecie sięę ile by za taką usługę wzięli w warsztacie (żebym nie przepłacił )? Lukas_3City klubowicz #92
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
|
Jareck |
Dodany dnia 10-04-2005 23:41 |
Postów: 23 Data rejestracji: 26.01.2005 17:25 Skąd: - |
w autoryzowanym serwisie diagnostycznym(bosch)skasowali mnie 30zł pozdrawiam |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |