Menu główne
Forum
Klubowicze
michal554 |
Dodany dnia 07-10-2006 23:21 |
Postów: 5 Data rejestracji: 07.10.2006 22:53 Skąd: śląskie Ruda Śląska |
Witam! Proszę o doradę.Tydzień temu kupiłem R 19 1,9d.Cały problem w tym że w niewyjaśniony sposób ubywa mi woda z zbiorniczka z układu chłodzenia.Silnik jest suchy zadnej kropli czy wilgoci na siniku.Jednak w trakcie odpalania pojawia sie bialy dym.Byly wlasciciel sugeruje ze jest uszkodzona uszczelka pod glowica.Poza tymi dolegliwosciami to jeszcze silnik grzeje sie ze wentylator na chlodnicy zalacza sie dosc czesto.Prosze o dorade. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 07-10-2006 23:21 |
tojaps |
Dodany dnia 07-10-2006 23:46 |
Postów: 366 Data rejestracji: 11.03.2005 00:44 Skąd: - |
W zasadzie zadałeś pytanie i sam sobie odpowiedziałeś na nie...
Uszczelka pod głowicą = ubytek płynu chłodniczego = grzanie się silnika. Wymień ją czym prędzej. Tojaps
R19 Chamade 1.7 F3N + LPG Renault Safrane 2.0 RT |
|
|
solaris |
Dodany dnia 08-10-2006 00:52 |
Postów: 643 Data rejestracji: 25.01.2006 11:35 Skąd: dolnośląskie Brzeg Dolny |
ubywający płyn to wiele przyczyn może mieć na to wpływ, ale jeśli się grzeje to ja mam na to taką teorię silnik był przegrzany w skutek czego zdechła uszczelka być może pękła głowica bo takie przypadki również są , szczególnie jak ktoś odrazu p[o zagotowaniu zalewa układ zimnym płynem/wodą. a to że się grzeje to są siednięte pierścienie, w skutek przegrzania straciły swoją sprężystość i zamiast trzymać się tak jak trzeba to po prostu cały tłok dotyka szklanki i dlatego się mocno i szybko grzeje. jak go rozkręcisz to wywal choć jeden tłok i sprawdź czy pierścienie są sprężyste, jeśli są spręzyste to znaczy ze nie był przegrzany i są dobre, a jak są plastyczne to są złomiate i przegrzane.
r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx
Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
|
|
|
michal554 |
Dodany dnia 08-10-2006 12:50 |
Postów: 5 Data rejestracji: 07.10.2006 22:53 Skąd: śląskie Ruda Śląska |
Lecz chciałbym być pewny że uszkodziła się tylko uszczelka pod głowicą a nie np. głowica.Czy można to sprawdzić ! |
|
|
tojaps |
Dodany dnia 08-10-2006 15:45 |
Postów: 366 Data rejestracji: 11.03.2005 00:44 Skąd: - |
Solaris niestrasz - niech zacznie od podstawy. Biały dym z wydechu przy ubywającym płynie to mur beton uszczelka, grzanie się silnika najprawdopodobnie jest spowodowane małą ilością płynu chłodniczego dlatego załącza się wentylator, przy okazji sprawdź termostat...Jak wymienisz uszczelkę i głowica okaże się dobra i obędzie się bez planowania itp sprawdź jeszcze termostat zalej płynem i wdrogę. Jak to nieprzyniesie rezultatu to dopiero trzeba szukać innej przyczyny. Pozdrawiam
Tojaps
R19 Chamade 1.7 F3N + LPG Renault Safrane 2.0 RT |
|
|
usik |
Dodany dnia 08-10-2006 16:56 |
Postów: 5 Data rejestracji: 22.06.2006 19:43 Skąd: - |
ja mialem podobnie,odkręcilem korek zeby byl luzno i plynu nie ubywa, a jak chcesz sprawdzic czy to uszczelka to zobacz czy olej w silniku jest jak kakao jesli tak to uszczelka do wymiany, a to ze dymi na niebiesko to rzecz normalna,moj dymi tak samo - pozdrawiam |
solaris |
Dodany dnia 08-10-2006 21:20 |
Postów: 643 Data rejestracji: 25.01.2006 11:35 Skąd: dolnośląskie Brzeg Dolny |
ja mialem podobnie,odkręcilem korek zeby byl luzno i plynu nie ubywa, a jak chcesz sprawdzic czy to uszczelka to zobacz czy olej w silniku jest jak kakao jesli tak to uszczelka do wymiany, a to ze dymi na niebiesko to rzecz normalna,moj dymi tak samo - pozdrawiam jak dymi na czarno to ok, ale nie na niebiesko... można sprawdzić czy to uszczekla w prosty sposób, sprawdzić ciśnienie na garach, jeśli na którymś będzie mniejsze niż na innych ( różnica dopuszczalna to góra 30 % po między cylindrami) to można zrobić próbę olejową, jeśli po nalaniu nie wielkiej ilości oleju i ponownym pomiarze na którymś z tłoków ciśnienie wzrośnie to znaczy że pierścienie są wybombane, albo przegrzane, a jeśli nie wzrośnie to znaczy że po prostu jest pie******ęta głowica , albo uszczelka, i takie jedno podstawowe pytanie. Czy w zbiorniczku wyrównawczym bombli se ? jeśli bomblenie nie ma to trudbo podejżewać uszczelkę hmmm bo woda do oleju nie koniecznie musi iść . Edytowane przez GrzesiekLca dnia 08-10-2006 21:25 r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx
Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
|
|
|
michal554 |
Dodany dnia 09-10-2006 15:17 |
Postów: 5 Data rejestracji: 07.10.2006 22:53 Skąd: śląskie Ruda Śląska |
Dziękuję wszystkim za dorady.Jeśli chodzi o "bąblenie" w zbiorniczku jest minimalne natomiast przewody gumowe są naprężone.Nawet jak wyciągłem termostat to temperatura się podnosi.Olej jest czarny a bagnet wskazuje zawsze tak samo.Wczoraj oddalem auto do serwisu w czwartek ma być zrobione to odpiszę czy faktycznie była uszkodzona tylko uszczelka. |
|
|
solaris |
Dodany dnia 09-10-2006 22:50 |
Postów: 643 Data rejestracji: 25.01.2006 11:35 Skąd: dolnośląskie Brzeg Dolny |
przy głowicy jeszcze na pewno będa popękane kamertony ( komory wstępne) , al enie ma potrzeby tego wymieniać, to norma że w klekotach sa mikro pęknięcia głowic
r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx
Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
|
|
|
michal554 |
Dodany dnia 17-10-2006 21:34 |
Postów: 5 Data rejestracji: 07.10.2006 22:53 Skąd: śląskie Ruda Śląska |
Chciałem podziękować za dorady ! Jak okazało się była uszkodzona uszczelka pod głowicą jak i samam głowica ma pęknięcia (ubytek) obok cylindra 1 od strony termostatu.Ubytek został zaspawany i przeszlifowany.Samochód jest gotowy.
witam kosztowało mnie uszczelki pod głowicę i kolektor 120 zł termostat 25 zł planowanie głowicy i spawanie 250 zł 4 szt. końcówek wtryskow 440 zł płyny do chłodnicy i olej i filtr 170 zł robocizna 500 zł .Czyli wtopiłem dużo kasy ale myślę że autko będzie teraz super. Edytowane przez playazka dnia 07-01-2009 21:44 |
|
|
domaniu |
Dodany dnia 07-11-2006 20:50 |
Postów: 253 Data rejestracji: 20.01.2006 18:07 Skąd: - |
diesel - to kosztuje jak żaden inny, ale potrafi sie odwdzięczyć |
focus |
Dodany dnia 13-11-2006 22:24 |
Postów: 3 Data rejestracji: 13.11.2006 21:45 Skąd: - |
mam diesla stracil moc oleju nie bierze malo pali,jak wyjalem wtryski to 1 i 2 byl brudny w oleju, czy to uszczelka pod glowica? |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |