29 Kwietnia 2024 13:09:46
Zdjęcia użytkowników
Bot lutek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
mam problem z silnikiem 
michal554
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2006 23:21
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 07.10.2006 22:53
Skąd: śląskie
Ruda Śląska

Witam!
Proszę o doradę.Tydzień temu kupiłem R 19 1,9d.Cały problem w tym że w niewyjaśniony sposób ubywa mi woda z zbiorniczka z układu chłodzenia.Silnik jest suchy zadnej kropli czy wilgoci na siniku.Jednak w trakcie odpalania pojawia sie bialy dym.Byly wlasciciel sugeruje ze jest uszkodzona uszczelka pod glowica.Poza tymi dolegliwosciami to jeszcze silnik grzeje sie ze wentylator na chlodnicy zalacza sie dosc czesto.Prosze o dorade.
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 07-10-2006 23:21
Awatar
tojaps
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2006 23:46
Awatar


Postów: 366

Data rejestracji: 11.03.2005 00:44
Skąd: -

W zasadzie zadałeś pytanie i sam sobie odpowiedziałeś na nie...
Uszczelka pod głowicą = ubytek płynu chłodniczego = grzanie się silnika. Wymień ją czym prędzej.

Tojaps
R19 Chamade 1.7 F3N + LPG
Renault Safrane 2.0 RT
 
solaris
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2006 00:52
Awatar


Postów: 643

Data rejestracji: 25.01.2006 11:35
Skąd: dolnośląskie
Brzeg Dolny

ubywający płyn to wiele przyczyn może mieć na to wpływ, ale jeśli się grzeje to ja mam na to taką teorię silnik był przegrzany w skutek czego zdechła uszczelka być może pękła głowica bo takie przypadki również są , szczególnie jak ktoś odrazu p[o zagotowaniu zalewa układ zimnym płynem/wodą. a to że się grzeje to są siednięte pierścienie, w skutek przegrzania straciły swoją sprężystość i zamiast trzymać się tak jak trzeba to po prostu cały tłok dotyka szklanki i dlatego się mocno i szybko grzeje. jak go rozkręcisz to wywal choć jeden tłok i sprawdź czy pierścienie są sprężyste, jeśli są spręzyste to znaczy ze nie był przegrzany i są dobre, a jak są plastyczne to są złomiate i przegrzane.

r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx

Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
 
michal554
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2006 12:50
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 07.10.2006 22:53
Skąd: śląskie
Ruda Śląska

Lecz chciałbym być pewny że uszkodziła się tylko uszczelka pod głowicą a nie np. głowica.Czy można to sprawdzić !
 
tojaps
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2006 15:45
Awatar


Postów: 366

Data rejestracji: 11.03.2005 00:44
Skąd: -

Solaris niestrasz - niech zacznie od podstawy. Biały dym z wydechu przy ubywającym płynie to mur beton uszczelka, grzanie się silnika najprawdopodobnie jest spowodowane małą ilością płynu chłodniczego dlatego załącza się wentylator, przy okazji sprawdź termostat...Jak wymienisz uszczelkę i głowica okaże się dobra i obędzie się bez planowania itp sprawdź jeszcze termostat zalej płynem i wdrogę. Jak to nieprzyniesie rezultatu to dopiero trzeba szukać innej przyczyny. Pozdrawiam

Tojaps
R19 Chamade 1.7 F3N + LPG
Renault Safrane 2.0 RT
 
usik
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2006 16:56
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 22.06.2006 19:43
Skąd: -

ja mialem podobnie,odkręcilem korek zeby byl luzno i plynu nie ubywa, a jak chcesz sprawdzic czy to uszczelka to zobacz czy olej w silniku jest jak kakao jesli tak to uszczelka do wymiany, a to ze dymi na niebiesko to rzecz normalna,moj dymi tak samo - pozdrawiam
 
solaris
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2006 21:20
Awatar


Postów: 643

Data rejestracji: 25.01.2006 11:35
Skąd: dolnośląskie
Brzeg Dolny

ja mialem podobnie,odkręcilem korek zeby byl luzno i plynu nie ubywa, a jak chcesz sprawdzic czy to uszczelka to zobacz czy olej w silniku jest jak kakao jesli tak to uszczelka do wymiany, a to ze dymi na niebiesko to rzecz normalna,moj dymi tak samo - pozdrawiam


jak dymi na czarno to ok, ale nie na niebiesko...
można sprawdzić czy to uszczekla w prosty sposób, sprawdzić ciśnienie na garach, jeśli na którymś będzie mniejsze niż na innych ( różnica dopuszczalna to góra 30 % po między cylindrami) to można zrobić próbę olejową, jeśli po nalaniu nie wielkiej ilości oleju i ponownym pomiarze na którymś z tłoków ciśnienie wzrośnie to znaczy że pierścienie są wybombane, albo przegrzane, a jeśli nie wzrośnie to znaczy że po prostu jest pie******ęta głowica , albo uszczelka, i takie jedno podstawowe pytanie. Czy w zbiorniczku wyrównawczym bombli se ? jeśli bomblenie nie ma to trudbo podejżewać uszczelkę hmmm bo woda do oleju nie koniecznie musi iść .

Edytowane przez GrzesiekLca dnia 08-10-2006 21:25
r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx

Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
 
michal554
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2006 15:17
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 07.10.2006 22:53
Skąd: śląskie
Ruda Śląska

Dziękuję wszystkim za dorady.Jeśli chodzi o "bąblenie" w zbiorniczku jest minimalne natomiast przewody gumowe są naprężone.Nawet jak wyciągłem termostat to temperatura się podnosi.Olej jest czarny a bagnet wskazuje zawsze tak samo.Wczoraj oddalem auto do serwisu w czwartek ma być zrobione to odpiszę czy faktycznie była uszkodzona tylko uszczelka.
 
solaris
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2006 22:50
Awatar


Postów: 643

Data rejestracji: 25.01.2006 11:35
Skąd: dolnośląskie
Brzeg Dolny

przy głowicy jeszcze na pewno będa popękane kamertony ( komory wstępne) , al enie ma potrzeby tego wymieniać, to norma że w klekotach sa mikro pęknięcia głowic

r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx

Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
 
michal554
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 17-10-2006 21:34
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 07.10.2006 22:53
Skąd: śląskie
Ruda Śląska

Chciałem podziękować za dorady ! Jak okazało się była uszkodzona uszczelka pod głowicą jak i samam głowica ma pęknięcia (ubytek) obok cylindra 1 od strony termostatu.Ubytek został zaspawany i przeszlifowany.Samochód jest gotowy.

witam kosztowało mnie
uszczelki pod głowicę i kolektor 120 zł termostat 25 zł planowanie głowicy i spawanie 250 zł 4 szt. końcówek wtryskow 440 zł płyny do chłodnicy i olej i filtr 170 zł robocizna 500 zł .Czyli wtopiłem dużo kasy ale myślę że autko będzie teraz super.

Edytowane przez playazka dnia 07-01-2009 21:44
 
domaniu
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2006 20:50
Awatar


Postów: 253

Data rejestracji: 20.01.2006 18:07
Skąd: -

diesel - to kosztuje jak żaden inny, ale potrafi sie odwdzięczyć
 
focus
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2006 22:24
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 13.11.2006 21:45
Skąd: -

mam diesla stracil moc oleju nie bierze malo pali,jak wyjalem wtryski to 1 i 2 byl brudny w oleju, czy to uszczelka pod glowica?Sad
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: