Menu główne
Forum
Klubowicze
grzesju |
Dodany dnia 02-03-2011 16:30 |
Postów: 77 Data rejestracji: 01.11.2006 17:07 Skąd: - |
w razie czego to w bagażniku lezy oryginalna uzywana linka do sprzęgła. Pojeździmy - zobaczymy
grzesju dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez grzesju dnia 02-03-2011 19:34 Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 02-03-2011 16:30 |
lukat1988 |
Dodany dnia 02-03-2011 19:50 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
W lagunach już fabrycznie jest przedłużka na skrzyni i jest dłuższa łapa.
P.S wydaje mi się, że ta linka zbyt długo nie wytrzyma (słabej jakości są i teflon się wysuwa po jakimś czasie w stronę samoregulatora), przerabiałem nimi temat długo aż do kupna linexa Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
grzesju |
Dodany dnia 02-03-2011 20:11 |
Postów: 77 Data rejestracji: 01.11.2006 17:07 Skąd: - |
tak jak pisałem w poprzednim poście - zapasowa oryginalna linka leży w bagażniku. Jak się urwie to wymienię a wtedy zamówię sobie linkę z regulacją na śrubę - samoregulator mam zablokowany bo przeskakiwała czasami (zwłaszcza jak trzeba było szybko zredukować...)
Linka jest od nowości auta - czyli 138000 km - na razie działa - od czasu do czasu podleję jej trochę oleju i jest ok Edytowane przez grzesju dnia 02-03-2011 20:13 Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
|
maestro |
Dodany dnia 02-03-2011 23:45 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
w lali i megane już jest wieksze ramie przy pedale i własnie przy skrzyni inaczej. nie słyszałem żeby sie coś dzialo w tych modelach z regulatorami, nawet jak sprzegło pada to nie jest takie kamienne jak w 19stce.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
grzesju |
Dodany dnia 04-03-2011 18:24 |
Postów: 77 Data rejestracji: 01.11.2006 17:07 Skąd: - |
u mnie samoregulator już padał wcześniej - dlatego był zblokowany (myślałem, ze to przez kończące się sprzęgło ale widać nie...) wymieniłem sprzegło (akurat trafiłem na twardy docisk chyba) i po wymianie pedał chodził znacznie ciężej. Regulator musiałem ponownie zablokować bo puszczał czasem. W tej chwili po przedłużeniu łapy i podstawy i blokadzie samoregulatora sprzęgło chodzi lekutko - podobnie jak w lagunie I u kumpla. Nie wiem czy ma to wpływ na urywanie się linki, ale jak wszystko jest odpowiednio przesmarowane to powinno chodzić dobrze i nie ma wpływu na zrywanie linki - myslę, że wręcz przeciwnie nie potrzeba takiej dużej siły nacisku to i linka mniej dostaje po...
Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-03-2011 00:15 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@grzesju: wszystko dobrze, wieksze ramie i takie tam. patenty z nowszym modeli - okey. ale musi iść za tym też to, że jeżeli na fabrycznych elementach 19stki chodzi topornie to jest cos ogólnie nie tak. ja wymieniałem sprzęgło to chodzi jak piórko, aż za lekko, a przejechane ma już prawie 15tys km bez specjalnego oszczędzania czy mega spokojnej jazdy.
takie rozwiązanie przede wszystkim przedłuża życie jak nie eliminuje problemu samoregulatora, zebów czy padającej linki. fizyka. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
radek25 |
Dodany dnia 30-01-2013 19:51 |
Postów: 4 Data rejestracji: 26.04.2012 23:10 Skąd: - |
Ja u siebie wymieniałem całe kompletne sprzęgło chyba statim a linka trw. Przed wymianą chodziło ciężko aż noga bolała a przez kilka miesięcy ze 3 pary butów poszły. Ojciec ma mercedesa z hydraulicznym sprzęgłem i muszę powiedzieć że d renacie dużo lżej chodzi pedał sprzęgła. Pozdrawiam. |
|
|
Streno |
Dodany dnia 04-02-2013 14:05 |
Postów: 3 Data rejestracji: 04.02.2013 14:02 Skąd: - |
W Mercedesie Twój ojciec pewnie ma Diesla i sprzęgło hydrauliczne |
|
|
Snorky |
Dodany dnia 04-02-2013 14:30 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
[img]https://static.prtst.net/asset-proxy/acdc7f362c4a262e49eaf5998983e90ab2ff641c/687474703a2f2f7374617469632e6672617a70632e706c2f626f6172642f323031312f31302f623264343434616664333734363639632e6a7067/http://static.frazpc.pl/board/2011/10/b2d444afd374669c.jpg[/img] is not a valid Image.
Za odkop miesiąca. Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
bzykus |
Dodany dnia 27-04-2013 23:15 |
Postów: 32 Data rejestracji: 27.04.2013 22:46 Skąd: łódzkie Łódź |
Tak czytam i czytam, "starych wyjadaczy" 19-stek i w tym temacie cos malo kto ma recepte czy pomysl na cokolwiek.... Moja renie mam 2 lata, linka raz padla, na macanego 2h wymienialem..... Kolejna chyba 3 mies pozniej, wiec wymacalem bardziej i sie okazalo wlasnie to oczko w pedale, ze wszczesniej pominalem.... Od tego czasu(napewno pol roku) zadnego chrupania czy innego odglosu linki, tak jakby wszystko bylo ok. Ale kwestia nacisku tez mnie meczyla, wiec jako zwolennik "zrob to sam" czytalem, zastanawialem sie, macalem i postanowilem wymienic sprezyne( kolo 10zł) zamiast blokowac regulator. Moge powiedziec na podstawie wnioskow(sprzeglo nie wiem ile ma) ze gdyby ta sprezyna, mimo wszystko bylo 3x twardsza byloby ok. Da sie podciagnac regulator tak, ze lapie na samym poczatku, tylko ta wlasnie sprezyna nie ma "sily" utrzymac go w tym polozeniu, wiec przeskakuje o kilka zabkow i lapie za polową.... Chociaz nauczylem sie jezdzic z noga na 4/5 sprzegla i wtedy pozostaje na swoim miejscu. Dlatego mozna jezdzic z noga na sprzegle bez zgrzytow i w miare z lekkim pedalem, lub kombinowac, czy cwiczyc lydki i uda. Ps. na nowej sprezynie bez trzymania nogi na pedale lapie po srodku chyba, ze ktos nie zamontowal pedalu dokladnie i nie zabezpieczyl zawleczka, wtedy sie gibie i linka potrafi spasc... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 27-04-2013 23:37 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
po to ta sprezynka jest jaka jest żeby regulowac to wszystko, zabki też sie wkońcu wytrą i co? odelżanie nacisku to zacząłbym od łapy w skrzyni
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |