Menu główne
Forum
Klubowicze
grzesju |
Dodany dnia 05-11-2006 19:25 |
Postów: 77 Data rejestracji: 01.11.2006 17:07 Skąd: - |
Witam wszystkich!
Jest to mój pierwszy post wiec witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam wielki problem z pracą silnika w mojej 19. Jest to silnik C3J na monowtrysku Renix z 91 r. Problem polega na tym, że podczas przyspiesznia zaczyna sie dławić, a jak puszcze noge z gazu to wszystko wraca do normy. Dzieje sie to juz od jakiegos czasu - wczesniej sporadycznie a teraz to już sie nie da jeździć. Dodatkowo po zapaleniu ciepły silnik trzyma jakies 900 obrotów a za jakąś chwilę lub po przegazówce spada do 500 i czasem zgaśnie a czasem wróci z powrotem na 900. Sprawdziłem już wszelkie mżliwości opisywane na tym forum ( tzn świece, kable, kopułk, złącza przewodów itp) a problem pozostaje. Mam pytanie odnośnie zaworu EGR - tzn w tej chwili mam zaślepione wężyki na trójniku koło kompa ale samego zaworu nie odkręcałem i nie zaślepiałem. W zeszłym roku kiedy falowały mi obroty zmieniłem uszczelke pod podstawą wtrysku i zrobiłem zaślepke dziury, która była okopcona spalinami - wszystko wtedy wróciło do normy. Prosze o porade - czy zaślepienie otworów zaworu EGR ( tego UFO) to nie to samo co zaślepienie tego kanału pod podstawą wtrysku? Z góry dziękuję za pomoc I jescze jedno - czy np komputer może miec jakiegoś błęda, któego nie skasuje po zdjęciu klem z akumulatora i czy to może mieć wpływ na taką pracę silnika? I czy czujnik prędkości obrotowej może podawać jakieś błędnie sygnały? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc Grzesiek Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 05-11-2006 19:25 |
grzesju |
Dodany dnia 05-11-2006 19:38 |
Postów: 77 Data rejestracji: 01.11.2006 17:07 Skąd: - |
Zapomniałem jeszcze dodac, że pare miesiesy temu zrobili mi " immobilajzer" - tzn dyskretny wyłącznik rozłączający sygnał z czujnika obrotów wału ( w tej chwili wszystko spięte i polutowane tak jak w nowym) czy mogło to miec jaki wpływa na błędy w kompie?
Pozdrawiam Grzesiek Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 06-11-2006 10:21 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Żeby wyeliminować błędy w kompie, to możesz odłączyć na chwilę jedną klemę od aku i wykasujesz błędy.
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
takeoff |
Dodany dnia 06-11-2006 11:47 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Ja stawiam na EGR.
Zaslepienie trojnika nic ci nie daje. Tam jest jakaś uszczelka miedzy kolektorami ktora puszcza. Maciej 21 pisal o tym wielokrotnie. poszukaj Edit: tu znalazlem cos: http://www.renaul...post_33646 Edytowane przez takeoff dnia 06-11-2006 11:51 Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
Maciej_R21 |
Dodany dnia 06-11-2006 14:15 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Ja bym proponował sprawdzić zawory. Oraz co najważniejsze czujnik podcisnienia i jego węzyk. EGR raczej nie broi bo w przypadku jego awarii obroty wzrastaja i nie mozna ich obnizyc w zaden sposób. Choc na pewno wywalenie zaworu nie pogorszy sytuacji. Do sprawdzenia poza tym filtr paliwa , pompoa paliwa. |
grzesju |
Dodany dnia 07-11-2006 21:41 |
Postów: 77 Data rejestracji: 01.11.2006 17:07 Skąd: - |
cały czujnik podciśnienia z wężykiem przełożyłem na chwile z innej Reni i nic nie pomogło
o zaworach nie pomyślałem Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
|
grzesju |
Dodany dnia 07-11-2006 21:54 |
Postów: 77 Data rejestracji: 01.11.2006 17:07 Skąd: - |
W najbliższych dniach spróbuje pozbyć się całkiem EGR i zaślepić otwór - mam nadzieję że to pomoże
dzieki za pomoc Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
|
grzesju |
Dodany dnia 12-11-2006 09:59 |
Postów: 77 Data rejestracji: 01.11.2006 17:07 Skąd: - |
Wczoraj "walczyłem" z autem
objawy następujące: zimny jest OK jak sie podgrzeje to obroty spadają powoli do 500 i nagle na 1400 i potem powoli do 500 i znów nagle na 1400 - podczas jazdy sie dławi a z rury leci czarny dym najpierw zaślepiłem EGR - nie pomogło sprawdziłem ciśnienie w pompie paliwa - jest idealne poodpinałem wsztstki możliwe czujniki wraz z sonda lambda - objaw dalej taki sam potem po kolei przepinałem z identycznej Reni: komputer, czujnik podciśnienia, cały wtrysk, czujnik wału korowego - ale nic nie pomogło kalbe sprawdzone - są dobre po założeniu konektora silniczka krokowego obroty cały czas na 2000 po założeniu filtra falowanie ustało ale slinik dziwnie zaczął pracowac - i nie waznie czy zimny czy ciepły chodzi jak stary zimny diesel Została jescze nie ruszana uszczelka pomiedzy kolektorami ale ona chyba nie powinna wpływac na "dieslowskie" zachowanie silnika i kopceie z rury POMÓŻCIE ! Grzesiek Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
|
grzesju |
Dodany dnia 13-11-2006 13:29 |
Postów: 77 Data rejestracji: 01.11.2006 17:07 Skąd: - |
Dzisiaj wymieniłem Sondę lambda - i.... autko chodzi jak nowe
Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |