15 Maja 2024 10:19:11
Zdjęcia użytkowników
Lesiu11 usik
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Już mi ręce opadają - cały czas sie dławi 
grzesju
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2006 19:25
Awatar


Postów: 77

Data rejestracji: 01.11.2006 17:07
Skąd: -

Witam wszystkich!

Jest to mój pierwszy post wiec witam wszystkich bardzo serdecznie.
Mam wielki problem z pracą silnika w mojej 19. Jest to silnik C3J na monowtrysku Renix z 91 r. Problem polega na tym, że podczas przyspiesznia zaczyna sie dławić, a jak puszcze noge z gazu to wszystko wraca do normy. Dzieje sie to juz od jakiegos czasu - wczesniej sporadycznie a teraz to już sie nie da jeździć. Dodatkowo po zapaleniu ciepły silnik trzyma jakies 900 obrotów a za jakąś chwilę lub po przegazówce spada do 500 i czasem zgaśnie a czasem wróci z powrotem na 900. Sprawdziłem już wszelkie mżliwości opisywane na tym forum ( tzn świece, kable, kopułk, złącza przewodów itp) a problem pozostaje. Mam pytanie odnośnie zaworu EGR - tzn w tej chwili mam zaślepione wężyki na trójniku koło kompa ale samego zaworu nie odkręcałem i nie zaślepiałem. W zeszłym roku kiedy falowały mi obroty zmieniłem uszczelke pod podstawą wtrysku i zrobiłem zaślepke dziury, która była okopcona spalinami - wszystko wtedy wróciło do normy. Prosze o porade - czy zaślepienie otworów zaworu EGR ( tego UFO) to nie to samo co zaślepienie tego kanału pod podstawą wtrysku? Z góry dziękuję za pomoc
I jescze jedno - czy np komputer może miec jakiegoś błęda, któego nie skasuje po zdjęciu klem z akumulatora i czy to może mieć wpływ na taką pracę silnika?
I czy czujnik prędkości obrotowej może podawać jakieś błędnie sygnały?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

Grzesiek

Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 05-11-2006 19:25
Awatar
grzesju
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2006 19:38
Awatar


Postów: 77

Data rejestracji: 01.11.2006 17:07
Skąd: -

Zapomniałem jeszcze dodac, że pare miesiesy temu zrobili mi " immobilajzer" - tzn dyskretny wyłącznik rozłączający sygnał z czujnika obrotów wału ( w tej chwili wszystko spięte i polutowane tak jak w nowym) czy mogło to miec jaki wpływa na błędy w kompie?
Pozdrawiam

Grzesiek

Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
 
Krzychup
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2006 10:21
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Żeby wyeliminować błędy w kompie, to możesz odłączyć na chwilę jedną klemę od aku i wykasujesz błędy.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
takeoff
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2006 11:47
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Ja stawiam na EGR.
Zaslepienie trojnika nic ci nie daje.
Tam jest jakaś uszczelka miedzy kolektorami ktora puszcza.
Maciej 21 pisal o tym wielokrotnie. poszukaj

Edit:
tu znalazlem cos:
http://www.renaul...post_33646

Edytowane przez takeoff dnia 06-11-2006 11:51
Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
Maciej_R21
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2006 14:15
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Ja bym proponował sprawdzić zawory. Oraz co najważniejsze czujnik podcisnienia i jego węzyk.
EGR raczej nie broi bo w przypadku jego awarii obroty wzrastaja i nie mozna ich obnizyc w zaden sposób. Choc na pewno wywalenie zaworu nie pogorszy sytuacji.
Do sprawdzenia poza tym filtr paliwa , pompoa paliwa.
 
grzesju
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2006 21:41
Awatar


Postów: 77

Data rejestracji: 01.11.2006 17:07
Skąd: -

cały czujnik podciśnienia z wężykiem przełożyłem na chwile z innej Reni i nic nie pomogło
o zaworach nie pomyślałem

Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
 
grzesju
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2006 21:54
Awatar


Postów: 77

Data rejestracji: 01.11.2006 17:07
Skąd: -

W najbliższych dniach spróbuje pozbyć się całkiem EGR i zaślepić otwór - mam nadzieję że to pomoże

dzieki za pomoc

Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
 
grzesju
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2006 09:59
Awatar


Postów: 77

Data rejestracji: 01.11.2006 17:07
Skąd: -

Wczoraj "walczyłem" z autem
objawy następujące: zimny jest OK jak sie podgrzeje to obroty spadają powoli do 500 i nagle na 1400 i potem powoli do 500 i znów nagle na 1400 - podczas jazdy sie dławi a z rury leci czarny dym

najpierw zaślepiłem EGR - nie pomogło
sprawdziłem ciśnienie w pompie paliwa - jest idealne
poodpinałem wsztstki możliwe czujniki wraz z sonda lambda - objaw dalej taki sam
potem po kolei przepinałem z identycznej Reni: komputer, czujnik podciśnienia, cały wtrysk, czujnik wału korowego - ale nic nie pomogło
kalbe sprawdzone - są dobre

po założeniu konektora silniczka krokowego obroty cały czas na 2000

po założeniu filtra falowanie ustało ale slinik dziwnie zaczął pracowac - i nie waznie czy zimny czy ciepły chodzi jak stary zimny diesel

Została jescze nie ruszana uszczelka pomiedzy kolektorami ale ona chyba nie powinna wpływac na "dieslowskie" zachowanie silnika i kopceie z rury

POMÓŻCIE !

Grzesiek

Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
 
grzesju
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2006 13:29
Awatar


Postów: 77

Data rejestracji: 01.11.2006 17:07
Skąd: -

Dzisiaj wymieniłem Sondę lambda - i.... autko chodzi jak nowe !!!

Grzes
było R19 95 r silnik C3J (teraz u taty)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 139000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: